Size de merhabalar ve aracınız hayırlı olsun. Ülkemiz insanları ve özellikle ustayım diye geçinen arkadaşlar (gerçekten işini doğru dürüst yapanlar ayrı tabi ki) maalesef her türlü olayı ciddiye almadıkları gibi araç bakımını sadece yağını filtreyi değiştir, haydi yolun açık olsun mantığı ile hareket etmektedirler. Aracın kullanım kılavuzunda belirtilen zaman aralıklarında gereken bir takım yağları vardır, şanzuman, diferansiyel vb. gibi. Ama ne yazıkkı bu yağ değişimleri ya zamanında yapılmaz yada kullanım kılavuzunda belirtilen kriterleri karşılamaktan uzak hatta zarar veren yanlış yağlar kullanılır. Durum böyle olunca da şanzumanda ve diferansiyelde ses gelme olayları baş gösterir. Gelelim şimdi sizin araca, öncelikle belirteyim aracınızın km'si çok değil. Zaten kullanım kılavuzunda şanzuman yağı değişimi 165.000 km olarak belirtilmiştir, tabi ki aracı normal yol koşullarında ve zorlamadan kullandıysanız. Aksi durumda bu km'ye ulaşmadan değiştirmek gerekir. Benim size naçizane önerim bir an önce şanzuman, transfer kutusu, ön ve arka diferansiyeller, fren ve direksiyon hidroliklerinizi değiştirmenizdir. Bence sizin sorununuz zamanında değiştirilmeyen bu yağlardan kaynaklanıyordur. Gelelim şimdi asıl meseleye, tamam bu yağlar değişecek ama hangi yağlar ile? Bu konuda maalesef yetkili servisler bile sırf kendi karları için yanlış yağ koyabiliyorlar, mesala ben geçtiğim gün aracın şanzuman yağını değiştirmek için servisle (Hem Adana hem de Mersin) görüştüğümde Mersin servis değişim yağlarının markası olarak biri petrol ofisi ATF-II, Adana ise Castrol Dexron III kullandıklarını söyledi, iki marka/model yağda tamamen yanlış bir seçim ve şanzuman için aşırı zararlı. Suzuki mühendisleri bu durumun önüne geçmek adına kullanım kılavuzunda en üç yerde ve de son olarak ATF yağ gösterge çubuğunda da sarı uyarı etiketiyle uygun olan yağın sadece SUZUKİ ATF-3317 kriterlerine sahip yağlar ile Mobil ATF 3309 ürünü kullanmamız gerektiğini belirtmişler. Şanzuman Japon AISIN marka klasik tork konvektörlüdür. Aslında uzun ömürlülüğü ile ünlüdür ama yanlış yağ kullanımı bu şanzumanın düşmanıdır. İşin vahim olan yanı ise bu durumda servislerin bile vurdumduymaz davranmasıdır. Siz siz olun kesinlikle aracınıza bakım yaptıracağınızda yanından ayrılmayın ve hangi ürünlerin kullanıldığına dikkatle bakın, kullanılan yağlar ve filtreler orijinal mi? yağların üretim ve son kullanım tarihleri nedir (Genelde son kullanım tarihi yazmaz, ama hemn tüm yağların maksimum kullanım süresi üretim tarihinden itibaren 3 yada 5 yıldır). Diferansiyel ve aktarma kutusu yağlarında ise API GL-5 SAE 80w-90 kriterlerine sahip hipoid dişli yağı kullanınız. Diferansiyel yağlarınında iyisi Castrol ve Mobil'dir, ama ben çok aradım bu özelliğe sahip yağ kolay bulunmuyor, bulunduğunuz yerde Mercedes Kamyon veya BMW servisi varsa buralardan açık olarak alabilirsiniz. Sakın ha sakın başka tipte yağlar kullanmayın. Şanzuman yağı kapasitesi (yağ tamamen değiştiğinde) 7,3 lt alır, Transfer kutusu 1,6 lt alır, ön diferansiyel 1,1 lt, arka diferansiyel de 0,9 lt yağ alır. Mobil ATF 3309 pahalı olduğu için muadil ürün olarak Castrol transmax Z aldım, dişli yağında da servisin kullandığı Petrol Ofisi 80W-90 kullanacağım. Değişimler Mersin'de yetkili serviste yapılacak. Bundan sonra da her 45.000 km'de bu yağları değiştirmenizi öneririm. Aracınızı kazasız belası iyi günlerde kullanmanız dileklerimle.