Yazınızı geç okumakla birlikte Suzukiler de oksijen sensörü arıza lambası ışığının yanmasının aslında farklı etmenleri olduğunu öğrendim.
Bazı durumlarda oksijen sensörü motor arıza lambasını yakar, ancak sensörün kendisi arızalı değil, sensörün gönderdiği sinyaller anormal değerdedir. Bunun sebebi motorun çalışmasında oluşan problemler nedeniyle meydana geldiği söylenebilir. Motorun iç bölgesinde bulunan yanma odasında normal olmayan hava-yakıt karışımı (çok fakir ya da çok zengin karışım) oluşuyor olabilir veya hava-yakıt karışımı normal ancak yanma anormal şekilde oluşuyor olabilir. Bu durumlar meydana geldiğinde egzoz hattında fazla oksijen veya fazla hidrokarbon (HC) veya karbonmonoksit (CO) oluşur, oksijen sensörü bunu algılar ve sürücüye: “normal olmayan bir motor çalışması var” diye arıza lambasını yakarak uyarı gönderir.
Bu sorunlar giderilmediği sürece motor arıza lambası yanacak ve hiç sönmeyecek olup oksijen sensörünün değiştirildiği takdirde bile tekrar arıza lambası yanacaktır. Oksijen sensörünün motor arıza lambasını yakmasına neden olan sorun, motorun mekanik arızası, ateşleme sistemi arızası veya diğer sensör veya elektronik donanımların arızalı olması olabilir.
Oksijen sensörü sağlam ancak yine de motor arıza lambası yanıyor ise bunların farklı sebepleri olabilir. Enjektörlerin arızalı olması; enjektörlerden biri veya bir kaçı bozuk, kirli, tıkanmış vb. olabilir. Oksijen sensörünün soket ve bağlantı kablolarında kopukluk, kısa devre, oksitlenme, gevşeme meydana gelmiş olabilir. MAF (hava küte ölçer) sensörünün bozuk olması veya kirli olması ya da kablo, soket bağlantı arızası söz konusu olabilir.
Ayrıca subaplar arızalı; subaplar erimiş, yanmış veya subap ayarı bozulmuş olabilir. Piston segmanları veya silindir aşınmış, ateşleme bobinleri arızalı, bujiler arızalı, eskimiş, kurum kaplamış, tırnak aralıkları ayarsız olabilir.
Bununla birlikte aracınızın LPG'li olduğunu belirtmiş siniz ve tamirciniz ve siz dahil herkes boşverin demiş.. Ancak bu uyarı önemli ve aracınızda ciddi hasarlara yol açabilir. Kaldı ki benim aracımda LPG yok (2004 model S. vitara) ancak değiştirmeme rağmen tekrar yandı. işin garibi aracımı egzos emisyon ölçüm cihazına sokuyorum ve anormal bir değer de göstermedi.. Ancak yine de bu sorun için uğraşacağım.. Bu olaylar başıma son 8 aydır geliyor ve bu aracımı az kullandığım için ben de yazılanlara bakıp önemsememiştim. Yakıt giderlerinde de artış yaşamadım. 100 km. ort. 10,5 litre benzin yakıyor ki gayet normal geliyor 2000 cc motor için..