Grand Vitara 1.9 Ddis Ve 2.0 Jlx-al Arasında Kaldım Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yusfkra Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 30
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 26,339
Bu arada istenebilecek en zor tavsiyeyi istedin ben 3 kere lastik değiştirdim 1 yılda bana uygun olanı mt imiş onu anladım, tabi ben daha çok arazide kullanıyorum


Fiat justitia et pereat mundus...
:sweatsmile: hahaha o zaman ben bi lastikçinin yolunu tutayım hocam, 1 yılda da şimdi 3 lastik den daha iyi bir önerisi olur büyük ihtimalle :p. şimdilik bir kışlıkla başlayalım :smiley:
 

Etiketler
:sweatsmile: hahaha o zaman ben bi lastikçinin yolunu tutayım hocam, 1 yılda da şimdi 3 lastik den daha iyi bir önerisi olur büyük ihtimalle :p. şimdilik bir kışlıkla başlayalım :smiley:

Acele yok zamanla kullandıkça ihtiyaçların şekillenicek daha neler neler çıkacak yükseltme , lastik , tavan sepeti, belki araç üstü çadır , belki güçlü aydınlatma sindire sindire keyif alarak yapmak bambaşka bir güzellik. Ben seviyorum aracımla uğraşmayı kamp yapmayı doğayı ona göre şekillendirdim hikayeyi


Fiat justitia et pereat mundus...
 

6c551ee969ac324230a2418775ba90bf.jpg





Fiat justitia et pereat mundus...
 


Selamlar,
Evvelsi hafta bende, dizel bir 2009 trafik çıkışlı ama 2008 kasa alarak aranıza katıldım. Benimde arkadaşın ki gibi ilk dizel ve SUV/arazi aracı deneyim( gerçi şirket arabası olarak benzinli Mitsubishi L200 deyimim var ama onun bakımı vs bana ait değildi, A noktasından B noktasına şantiyede şoför olmazsa kullanıyordum). Bu model arabayı ararken Bostancı Suzuki servisindeki Yıldıray beyin tavsiyesi ile şu anki aracımı almış bulundum.

Hazır bu konuyu görünce benimde deneyimli arkadaşlara sormak istediğim birkaç soru olacak. Aracı aldığımda yakıt tüketimi 10,5km/lt idi onu ben şehir içinde 7km/lt ye çıkardım, değerleri değiştirince de ortalama yakıt tüketimi 11 ile 13lt/100km arasında gelip gidiyor. Benim esas sorunum daha önce neredeyse hiç dizel araç kullanmamış olmam; yokuş aşağı giderken bile tamam devrini hızını aldı diye vites yükselttiğimde araba kasılıyor, motor freni yapıyor resmen. Gaza basıyorum yakıt tüketimi düşüyor, çekiyorum yükseliyor. Üzerinde Goodyear AT/SA M+S 235/65 R17 lastikle geldi; genelde şehir içi kullanıyorum, ara sırada uzun yol, tabii amacım birazda doğa/kır vs off-road ama lastikleri dışında araç tam anlamıyla stok, arkadaşın aracındaki koruma tamponları bile yok! :smiley: Bana bu konuda neler önerebilirsiniz? Usta Michelin Cros Climate tak asfaltta binek araba konforu alırsın, yakıt tüketimin de düşer dedi!(gerçi konfor olarak sıkıntım yok ama yakıt çok farkettirir mi)? Birde Goodyearın Vector 4Seasons Gen-2 var, bu konuda tavsiye, öneri verebilecek yorum yapabilecek arkadaşlar var mı?

Yazın uzun bir TR turuna çıkmayı düşünüyorum, onun için çeki demiri koydurtmayı düşündüm ama bu aracın ne kadar çekebileceği hakkında bilgim yok, yani kaç kg bir karavan bakmalıyım, bu araca göre ne gibi özellikleri/limitleri olması lazım? Daha önceki deneyimlerimden dolayı, karter korumasını mutlaka taktıracağım ama alt koruma vs de lazım mı? Ustaya sordum , bizim araçlar zaten gerektiği kadar korumalı, çok zor/engebeli araziye girmeyeceksen karter koruması yeter dedi. Ön ve arka tampon taktırmadan çeki demirini ve vincini önceden mi taktırmalıyım? Vinç öne çıkıntı yaparsa muayeneden geçmiyormuş; ustada "bu dizel, benzinliler gibi içeri saklayamayız vinci, comonrail var tam orda, mecburen biraz çıkıntı yapacak" dedi. Zannedersem, bilindik burnu saran ön koruma tamponları ile aynı hizaya gelecek, öyle bir koruma tamponu alsam sorunu çözmüş olur muyum, yoksa illa özel vinç tamponu mu taktır malıyım yada vinç sevdasından vaz mı geçmeliyim? Tampon, vinç ve çeki demiri konusunda marka, model olarak neler önerirsiniz? Liste uzadıkça uzuyor tabii; port-bagajları araştırdım ve epey bir çeşit var, sizin kullandıklarınız neler? Bu konuda port-bagaj ve sunroof olayı kafamı kurcaladı; port-bagaj alırsam biraz kısa mı almalıyım? Port-bagaja yükleme/indirme yaparken, bazı araçlara konulabilen merdiven, bagaj kapısının açılma şekli yüzünden bu araçlara zannedersem konulamıyor, doğru mu? Ve diğer öneri ve tavsiyeleriniz neler, paçalıktan tutun led lambalara kadar?
Teşekkürler.
 
Son düzenleme:



Selamlar,
Evvelsi hafta bende, dizel bir 2009 trafik çıkışlı ama 2008 kasa alarak aranıza katıldım. Benimde arkadaşın ki gibi ilk dizel ve SUV/arazi aracı deneyim( gerçi şirket arabası olarak benzinli Mitsubishi L200 deyimim var ama onun bakımı vs bana ait değildi, A noktasından B noktasına şantiyede şoför olmazsa kullanıyordum). Bu model arabayı ararken Bostancı Suzuki servisindeki Yıldıray beyin tavsiyesi ile şu anki aracımı almış bulundum.

Hazır bu konuyu görünce benimde deneyimli arkadaşlara sormak istediğim birkaç soru olacak. Aracı aldığımda yakıt tüketimi 10,5km/lt idi onu ben şehir içinde 7km/lt ye çıkardım, değerleri değiştirince de ortalama yakıt tüketimi 11 ile 13lt/100km arasında gelip gidiyor. Benim esas sorunum daha önce neredeyse hiç dizel araç kullanmamış olmam; yokuş aşağı giderken bile tamam devrini hızını aldı diye vites yükselttiğimde araba kasılıyor, motor freni yapıyor resmen. Gaza basıyorum yakıt tüketimi düşüyor, çekiyorum yükseliyor. Üzerinde Goodyear AT/SA M+S 235/65 R17 lastikle geldi; genelde şehir içi kullanıyorum, ara sırada uzun yol, tabii amacım birazda doğa/kır vs off-road ama lastikleri dışında araç tam anlamıyla stok, arkadaşın aracındaki koruma tamponları bile yok! :smiley: Bana bu konuda neler önerebilirsiniz? Usta Michelin Cros Climate tak asfaltta binek araba konforu alırsın, yakıt tüketimin de düşer dedi!(gerçi konfor olarak sıkıntım yok ama yakıt çok farkettirir mi)? Birde Goodyearın Vector 4Seasons Gen-2 var, bu konuda tavsiye, öneri verebilecek yorum yapabilecek arkadaşlar var mı?

Yazın uzun bir TR turuna çıkmayı düşünüyorum, onun için çeki demiri koydurtmayı düşündüm ama bu aracın ne kadar çekebileceği hakkında bilgim yok, yani kaç kg bir karavan bakmalıyım, bu araca göre ne gibi özellikleri/limitleri olması lazım? Daha önceki deneyimlerimden dolayı, karter korumasını mutlaka taktıracağım ama alt koruma vs de lazım mı? Ustaya sordum , bizim araçlar zaten gerektiği kadar korumalı, çok zor/engebeli araziye girmeyeceksen karter koruması yeter dedi. Ön ve arka tampon taktırmadan çeki demirini ve vincini önceden mi taktırmalıyım? Vinç öne çıkıntı yaparsa muayeneden geçmiyormuş; ustada "bu dizel, benzinliler gibi içeri saklayamayız vinci, comonrail var tam orda, mecburen biraz çıkıntı yapacak" dedi. Zannedersem, bilindik burnu saran ön koruma tamponları ile aynı hizaya gelecek, öyle bir koruma tamponu alsam sorunu çözmüş olur muyum, yoksa illa özel vinç tamponu mu taktır malıyım yada vinç sevdasından vaz mı geçmeliyim? Tampon, vinç ve çeki demiri konusunda marka, model olarak neler önerirsiniz? Liste uzadıkça uzuyor tabii; port-bagajları araştırdım ve epey bir çeşit var, sizin kullandıklarınız neler? Bu konuda port-bagaj ve sunroof olayı kafamı kurcaladı; port-bagaj alırsam biraz kısa mı almalıyım? Port-bagaja yükleme/indirme yaparken, bazı araçlara konulabilen merdiven, bagaj kapısının açılma şekli yüzünden bu araçlara zannedersem konulamıyor, doğru mu? Ve diğer öneri ve tavsiyeleriniz neler, paçalıktan tutun led lambalara kadar?
Teşekkürler.

Hocam selamlar, çok zor sorular bence işin ustasını Becceyi ziyaret et


Fiat justitia et pereat mundus...
 

Herkese merhaba,

Ben de tecrübelerimi paylaşarak merak edenlere yardımcı olmak isterim. İlk aracım 2009 Jimny idi, 5 sene kullandıktan sonra aracımı büyütmek için satıp 2014 yılında 2010 trafik çıkışlı 2009 model Grand Vitara 1,9 DDIS yeni kasa modelini satın aldım. Üzerinde hala fabrikanın taktığı Bridgestone lastikleri vardı, eski arabamdan heves edip alamadığım BF Goodrich lastikleri almak için çok beklemedim. Vitaranın orjinal 17" olan jantlarına uygun BFG lastik olmadığı için öncelikle 3 kapılı modellerde kullanılan orjinal 16" vitara jantlarından 4 adet temin ettim. Kendi jantlarımı depoya kaldırıp 16" jantlar ile BFG 225/70 R16 All Terrain TA KO(orjinal ölçüsü ile denk) lastik aldım. Bu lastikler aracı yükseltmeyip orjinal yüksekliğini muhafaza etmektedir ve çevresel uzunluğu aynı olduğu için km sayacı veya yol bilgisayarı verileri de şaşmamaktadır. Ben sık sık zorlu off road a çıkmadığım için ve aile aracı olarak da kullandığım için bu ölçüyü tercih ettim ancak aracını lastik ölçüsü ile bir nebze yükseltmek isteyenler 245/70R16 ölçüsünü de kullanabilirler. 245 ölçüsü araca, çamurluk veya herhangi bir yerde değişiklik yapmadan, sığacak ve difransiyel orjinal lastik ölçüsüne kıyasla yerden 14mm. yükselecektir. Lastik ebadı büyütüldüğünde çevresel uzunluğu arttığı için km göstergesi olan hızı daha az gösterip sizi yanıltacaktır, ayrıca yol bilgisayarındaki tüm veriler geçerliliğini yitirecektir, bunları da dikkate almak gerek.

Gelelim sonuçlarına; Arazi lastiklerimi takıp asfalt yola çıktığım anda uğultulu sesi fark ettim. Camı kapatsam veya radyonun sesini açsam da sesi duymaya devam ettim. Zamanla alıştım ve hatta hoşuma da gitmeye başladı, yine de sürekli araziye çıkmayı düşünmeyenler ses faktörünü dikkate almalılar. Gelelim yakıt konusuna, bakımları düzenli yapılmış dizel bir Vitara şehir içinde 100km. de 8 lt mazot tüketecektir, şehir içi ekonomik kullanıldığında veya uzun yolda 120km/s. sürati geçmedikçe bu rakamı 7lt. seviyelerine kadar düşürmek mümkündür. Fakat bu rakam orjinal asfalt lastiği ile mümkün. Arazi lastiği takıldığı anda lastiğin dişlerinden dolayı artan rüzgar direnci 100km. de +1 lt. demektir. Kısaca BFG lastikler ile şehir içinde 100km.de 9lt. mazot yakmaktayım, sadece uzun yolda bu rakamı 8 - 8,5lt. dolaylarına indirebildim.

Lastik dışında hiçbir ilave yapmamama rağmen vıcık vıcık çamur olmadığı ve aracın altının sürtmediği sürece yaz kış hertürlü koşulda takılmadan kullandım.

NOT: BFG lastikler aynı zamanda kar lastiğidir, üzerinde hem kar sembolü hem M+S yazısı bulunmaktadır.

Servis olarak İstanbul Piyalepaşa'da Özdoğan yetkili servis Beytullah Ustayı öneririm.

Herkese kazasız ve keyifli iyi sürüşler dilerim.
 

çok faydalı bi sohbet oldu. sağolun. 1.9diss i araştırmaktayım, bi video gördüm youtube da, esp yi devreye koyup öyle kullanılıyor ve espyi devre dışı bırakıp kullanıyor buzlu bi rampaya tırmanırken, 2008 de esp var mıydı acaba? ve yolları parke taşı döşeli 7 km dağ köyünde yaşıyorum, yarım metreden fazla kar yağıyor kışın ve 3 ay o kar kalkmıyor yerden, bu yol için a/t lastik mi yoksa normal vakumlu kış lastiği mi önerirsiniz? ve 1.9 diss bu yolu çıkabilir mi? aklımdaki soruları sordum cevaplarsanız çok müteşekkir olurum.
 

çok faydalı bi sohbet oldu. sağolun. 1.9diss i araştırmaktayım, bi video gördüm youtube da, esp yi devreye koyup öyle kullanılıyor ve espyi devre dışı bırakıp kullanıyor buzlu bi rampaya tırmanırken, 2008 de esp var mıydı acaba? ve yolları parke taşı döşeli 7 km dağ köyünde yaşıyorum, yarım metreden fazla kar yağıyor kışın ve 3 ay o kar kalkmıyor yerden, bu yol için a/t lastik mi yoksa normal vakumlu kış lastiği mi önerirsiniz? ve 1.9 diss bu yolu çıkabilir mi? aklımdaki soruları sordum cevaplarsanız çok müteşekkir olurum.
Yaklaşık 2 aydır 1.9DDiS kullanıyorum. Araçtan genelde çok memnunum. İlerde buraya araca yaptığım eklemeleride koyacağım. Sizin sorunuza gelirsek, sadece Grand Vitara için değil genelde de konuşmak gerekirse, sizin kullanacağınız lastikler bilinen A/T veya MT(Mud Terrain) lastikler olacaktır. Zaten çoğu A/T lastikte M+S yani Mud(çamur)+Snow(kar) ibaresi yan taraflarında da vardır. Bildiğiniz kış lastikleri asfalt üzerindeki ıslak zeminde çekiş/tutuş, özellikle de frenleme kriterleri için ve kısmende ince kar ve buzda gitmek için tasarlanmışlardır. Hatta bazılarına extradan çivide takılabilir, bazılarında ise havanın sıcaklığına göre dışarı çıkabilen gizli çivilerde bulunmaktadır. Ama bunların hiçbiri 10 -15 cm yumuşak karın üzerinde gitmek için tasarlanmamıştır. A/T ve MT lastikler eski devirlerin yandan çarklı gemileri gibi çamuru veya karı derin kanalları vasıtasıyla arkaya itip bir nevi yumuşak madde içinde ileri doğru yüzerler, normal kış lastikleri ise bunu yapamazlar; çoğu A/T ve MT lastik yaz lastiği olarak geçer; çünkü hem yaz hemde kış lastiklerinden ıslak zeminde çekiş/tutuş, özelliklede frenleme değerleri epey düşüktür, çekiş/tutuş ve frenleme değerleri kuru zeminde ise yaz lastik değerlerinden düşüktür.. Diğer sorunuzda ise benim aracım her ne kadar 2009 model gözükse de 2008 kasa ve "esp" var, gördüğüm her dizelde de esp var ama bazı benzinlilerde özellikle otomatik viteslilerde esp olmayabiliyor. Ama şöyle bir konu da var benim bahsettiğim"esp" esp yi açıp kapama tuşu, tabii bazı otomatik viteslilerde 4L moduda yok dolayısıyla "esp" devamlı devre(!?) de olacağı için açma kapama tuşu da koymamış olabilirler, benim araçta araç zaten 4H modunda esp yi kendisi otomatik devreye alıp çıkarıyor, isterseniz manual olarakta sizde devreden çıkarabiliyorsunuz. Arazide genelde de esp zaten kullanılmaz, hele ki sizin durumlarınızda hiç kullanılmaz; esp nin mantığı arabayı düz konumda tutmaktır:
Bir merkezi kontrol ünitesi, direksiyon açı sensörlerinden, moment sensörlerinden, ABS fren sisteminin sensörlerinden gelen verileri değerlendirerek, aracın kayıp kaymadığını hesaplar; buna göre gerekli tekerlere fren yaptırarak ve motor gücüne müdahale ederek aracı tekrar izine döndürmeye çalışır. Örneğin araç önden kayarsa viraj içinde kalan arka tekerlek, arkadan kayarsa viraj dışında kalan ön tekerlek bağımsız olarak frenlenir. Böylece araç tekrar doğru ize döndürülmeye çalışılır(ref:https://tr.wikipedia.org/wiki/Elektronik_denge_programı).
Burdan anlaşıldığı üzere esp normalde tutunma indeksi normal veya normal toleranslar dahilinde (yağmur/kar/buz(çivili lastik) dahil)olan asfalt yollarda aracı frenleme ile istenilen çizgiye sokmaya çalıştığı için sizin kullanacağınız yerde bu tam tersi etki ile aracın daha çok kaymasını ve kontrolü kaybetmenizi kolaylaştırır, sizin ortamınız da araba yolda giderken virajda arkası veya önü çizgiden sapmıyordur, belki durduğunuz yerde veya düşük süratte düz giderken arkası veya önü kayıyordur; hele ki dört tekerleğinizden biri fren yapıyorsa o fren yapmıyordur büyük bir ihtimalle kayıyordur; çünkü karda ve buzda fren yapmak kaymak demektir. 2.bir kör sürücünün sizin aracınıza, genelliklede sizin yaptığınızın tam tersi olarak müdahale etmesi gibi düşünün. Ayrıca bu tür zeminlerde araç frenleme ile değil direksiyon ve çekiş kontrolü ile istenilen istikamete sokulmaya çalışılır. Ayrıca diffransiyel kilidi kullanıldığında da "esp" nin bir mantığı kalmaz ve Grand vitara gibi elektronik differansiyel kilidi olan araçlarda da otomatik olarak devre dışı kalır. Zaten bu gibi durumlarda differansiyel kilidi(4L) modunda aracı kullanmanız gerekir. Tabii burada bahis konusu 4 çeker araçlar, 2 çekerlerde esp konusu çok daha farklı.
Gelelim 2008 model 1.9 DDiS bu yolu çıkabilir mi ye? Güç olarak 300Nm tork ve 4L modunda hiç zorlanacağını zannetmiyorum; ama şunu unutmayın, iş lastiklerde biter, isterseniz Unimog kullanın lastikleriniz asfaltta kullanılmak üzere tasarlanmış kış lastiği ise yarım metre karın içinde debelenip durursunuz, çoğu zaman bu gibi şartlarda A/T lastik bile işe yaramaz.
Şahsi kanaatim ise, sizin şartlarınızda 2008 model GV tercih etmemenizdir; çünkü 2008 GV her ne kadar alttan güçlendirilmiş bir şaseye sahip olsa bile monoblok bir şasidir ve önceki kasaya göre daha narindir, önceki kasa modellerinin aksine hard off-road dan ziyade uzun yol için daha uygun ve konforludur. Şunu şöyle izah edeyim: Diyelim ki 2008 model ile arkasına bir off-road karavan takıp kısmen asfalt, kısmen toprak/bozuk, kısmen off-road yollarda Güney Afrika'ya kadar kısmen ( ! :smiley: )rahat ama önceki kasa ile yolun uzunluğu dolayısı ile burnunuzdan gelerek gidersiniz, hele ki düz asfaltta önceki kasa ile 100km nin üzerinde gidememek sizi zamanla bezdirir , ama devamlı dağ bayır hard off-road yaparsanız 2008(2006-2012) kasa zamanla monoblok şase olduğu için dağılmaya başlar, ayrıca parçaları da önceki kasaya nispeten pahalıdır. Önceki kasada şanzuman manuel, 2008 de ise elektronik ve devamlı esp'li dört çeker dir. Arazide esp yi kullanmayacağınız için esp nin bir avantajı yoktur(Burada ıslak çimen üzerinde gitmekten bahsetmiyorum, ha ıslak çimende esp de kullanılır, az eğimli bir tepeyi 4L konumuna almadan da rahatlıkla çıkabilirsiniz). Önceki kasa 2 çeker moddunda giderken, durmadan, dört çekere geçebilir, 2008 de ise durup fren'e, low modunda ise fren debriyaj yapmanız gerekir. Ayrıca iki çeker düz yolda yakıt ekonomisine de katkı sağlar. Ayrıca 2006-2012 model kasalar, önceki ve sonraki kasalardan daha büyük ve daha ağırdır. Önceki modellerde ise dizel motorlar sorunludur, sorunludur derken motor arızaları başladı mı ardı arkası gelmez( son iki aydır haftanın 2-3 gününü servisi gerek aksesuar gerekse istediğim modifikasyonları( kartel koruma, vinç, çeki demir vs) yaptırmak için mekan bellediğim ve çoğu zamanda sıramın veya malzeme gelmesi için beklediğim için diğer modeller hakkında epey bir gözlem ve bilgi sahibi olduğumu söyleyebilirim), 2006-2012 model kasalarda ise daha doğrusu 1.9 DDiS lerde ise en sık çıkan problem "EGR dir, pahalıdır ama iptal edip geçersiniz, hem motorunuz rahatlar hemde sorundan kurtulursunuz ta ki muayeneye kadar! :smiley: Bir başka konuda genelde Suzuki'lerde, özellikle'de 2006-2012 kasalarda diğer off-road araçlarına göre difransiyel ve şanzuman yere daha yakın(stokta) oluyor. Buralara yapılan bilinçsiz korumalar çamur kar gibi aracın yumuşak zeminlerin içine gömüldüğü durumlarda bir takoz etkisi yapabilmesidir, hatta youtubeta seyrettiğim bir videoda Duster, GV yi sözde madara ediyordu ama GV şoförü alttaki yorumlarda çamurun içine girerken başta 4L moduna geçirmediğini, aracın çamur içinde stop ettiğini(stop eden 2006-2012 kasa bir GV yi elektronik şanzumandan dolayı 4L moduna geçiremezsiniz, 2005 ve öncekileri geçirebilirsiniz, manuel şanzumanın faydaları), korumaların aracın çamur içinde kaymasını engellediğini ayrıcada içine çamur dolan korumanın 4L moduna geçmesini engellediğini yazmış, tabii videda görüldüğüne göre aracın lastiklerinin de normal asfalt lastiği olduğunu da söylemeden edemeyeceğim :smiley:
Sonuçta eğer devamlı söz ettiğiniz arazide araç kullanacaksanız, ben sizin yerinizde olsam bir Unimog bakarım.
Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

cevap harikaydı :smiley:) tekrar tekrar okurum bu cevabı çok sağolun :smiley:) şu anda rav4 kullanıyorum 2003 model ama yarım metre karda çıkabilir miyiz evimize tam emin olamıyorum ,
 



Bende 2009 Dizel vitara var, su an katar da calisiyorum ve 2016 pajero aldim, benzinli V6 235 beygir, otomatik vites, inanmayacaksiniz ama, dizel vitarami ozluyorum. O ne oyle, kalkis, ivmelenme...
 

Konu lastik ise, sakin kumho almayin.
Hankook, tek gecerim... 450 Tl civari. model aklimda degil. ama bulabilirim gerekirse. Ben bi hata yapip kumho aldim... :(
 

Selamlar. Konu üzerinden çok geçmiş ama mesaj
Selamlar,
Evvelsi hafta bende, dizel bir 2009 trafik çıkışlı ama 2008 kasa alarak aranıza katıldım. Benimde arkadaşın ki gibi ilk dizel ve SUV/arazi aracı deneyim( gerçi şirket arabası olarak benzinli Mitsubishi L200 deyimim var ama onun bakımı vs bana ait değildi, A noktasından B noktasına şantiyede şoför olmazsa kullanıyordum). Bu model arabayı ararken Bostancı Suzuki servisindeki Yıldıray beyin tavsiyesi ile şu anki aracımı almış bulundum.

Hazır bu konuyu görünce benimde deneyimli arkadaşlara sormak istediğim birkaç soru olacak. Aracı aldığımda yakıt tüketimi 10,5km/lt idi onu ben şehir içinde 7km/lt ye çıkardım, değerleri değiştirince de ortalama yakıt tüketimi 11 ile 13lt/100km arasında gelip gidiyor. Benim esas sorunum daha önce neredeyse hiç dizel araç kullanmamış olmam; yokuş aşağı giderken bile tamam devrini hızını aldı diye vites yükselttiğimde araba kasılıyor, motor freni yapıyor resmen. Gaza basıyorum yakıt tüketimi düşüyor, çekiyorum yükseliyor. Üzerinde Goodyear AT/SA M+S 235/65 R17 lastikle geldi; genelde şehir içi kullanıyorum, ara sırada uzun yol, tabii amacım birazda doğa/kır vs off-road ama lastikleri dışında araç tam anlamıyla stok, arkadaşın aracındaki koruma tamponları bile yok! :smiley: Bana bu konuda neler önerebilirsiniz? Usta Michelin Cros Climate tak asfaltta binek araba konforu alırsın, yakıt tüketimin de düşer dedi!(gerçi konfor olarak sıkıntım yok ama yakıt çok farkettirir mi)? Birde Goodyearın Vector 4Seasons Gen-2 var, bu konuda tavsiye, öneri verebilecek yorum yapabilecek arkadaşlar var mı?

Yazın uzun bir TR turuna çıkmayı düşünüyorum, onun için çeki demiri koydurtmayı düşündüm ama bu aracın ne kadar çekebileceği hakkında bilgim yok, yani kaç kg bir karavan bakmalıyım, bu araca göre ne gibi özellikleri/limitleri olması lazım? Daha önceki deneyimlerimden dolayı, karter korumasını mutlaka taktıracağım ama alt koruma vs de lazım mı? Ustaya sordum , bizim araçlar zaten gerektiği kadar korumalı, çok zor/engebeli araziye girmeyeceksen karter koruması yeter dedi. Ön ve arka tampon taktırmadan çeki demirini ve vincini önceden mi taktırmalıyım? Vinç öne çıkıntı yaparsa muayeneden geçmiyormuş; ustada "bu dizel, benzinliler gibi içeri saklayamayız vinci, comonrail var tam orda, mecburen biraz çıkıntı yapacak" dedi. Zannedersem, bilindik burnu saran ön koruma tamponları ile aynı hizaya gelecek, öyle bir koruma tamponu alsam sorunu çözmüş olur muyum, yoksa illa özel vinç tamponu mu taktır malıyım yada vinç sevdasından vaz mı geçmeliyim? Tampon, vinç ve çeki demiri konusunda marka, model olarak neler önerirsiniz? Liste uzadıkça uzuyor tabii; port-bagajları araştırdım ve epey bir çeşit var, sizin kullandıklarınız neler? Bu konuda port-bagaj ve sunroof olayı kafamı kurcaladı; port-bagaj alırsam biraz kısa mı almalıyım? Port-bagaja yükleme/indirme yaparken, bazı araçlara konulabilen merdiven, bagaj kapısının açılma şekli yüzünden bu araçlara zannedersem konulamıyor, doğru mu? Ve diğer öneri ve tavsiyeleriniz neler, paçalıktan tutun led lambalara kadar?
Teşekkürler.
ınızda geçen Michelin veya Goodyear'In SUV lastiklerinden aldınız mı? Aldıysanız genel izlenimlerinizi aktarır mısınız? Ben de bu tip lastik almayı düşünüyorum.
 


Bende de 2007 model GrandVitara mevcut. Bu araca port pagaj ve bisiklet taşıyıcı monte etmek istiyorum fakat tavandaki orjinal raylara uygun bir ara atkı bulamadım. Bu konuda tecrübesi olan var mı? nasıl ara atkı monte edebilirim? orijinali servislerde kalmamış, Thule'de var oda baya bir pahalı. Yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,805
Mesajlar
1,523,935
Kayıtlı Üye Sayımız
166,616
Kaydolan Son Üyemiz
doggukann

SON KONULAR



Geri
Üst