selamlar aranıza yeni katıldım ama eski bir trans-am ve dodge hemi charger(hemi hurst şanzıman idi) kullanıcısı olarak biraz anlarım otomatikten,
1- yag degişiminde metal parcalar döküldü ise drive tasları icindeki metalik yada balatalar hasar görmüş olabilir.
bu sorun cıkarır tamir takımı şanzıman inmesi vs.
Bu doğru, şanzman yağ değişiminde sökülen karterin içinde metal talaşı var mı diye bakılmalı
2- atf genellikle degişmez eksilirse tamamlanır genelde trübin tarafındaki keceden kacırır.
Bizim Grand Cherokee ZJ' lerde Atf' nin periyodik olarak değiştirilmesi söyleniyor üretici tarafından...
Karter zamanla yamulduğu için contasından,
şaft girişindeki o ringten,
Kolların girdiği üstteki o ringten,
ve,
şanzman soğutmaya giden hortumlardan ve bu hortumların rekorlarından eskime nedeniyle kaçırma yapar
3- aracı geri vitese takıp yağı kontrol etmek en saglıklı ölçümü verir
Bizim Grand Cherokee ZJ' lerde önce en az 13 mil yapılıp, şanzman olması gereken ısıya getiriliyor. Sonra R, P, 1, 2 v.s. yapılıp türbün dolduruluyor. Sonra -araç çalışır durumda- N pozisyonda yağ seviyesi kontrol ediliyor.
Bu yağ seviyesi kontrolü her marka ve model oto şanzmanda farklı, hatırladığım kadarıyla bu 90 BMW' lerde felan P' de yapılıyordu...
Aracın şanzmanını ısıtmak için kullanmakta tereddüt ediyorsak, soğukken ve gene N' de bakarız.... Seviye min. çizgisinin 1 mm kadar altında olmalı şanz. soğukken
4- otomatik şanzıman karteri içinde beynin altındaki filtre genelde sorun çıkarmaz bazen delerler yag hızlı çalışsın diye bu sıkıntı verebilir.
Bu filtre içindeki metal plaka mıknatıslı bi yapıya sahip diye biliyorum... Metal artıkları içinde tutuyor diye biliyorum. Delmek çok sakıncalı, öten 131 defransiyeline muz tıkamak gibi bişey.. ;D
5- otomatik şanzımanda yag tahliye sübabları vs. sensör roket teli yada kablosu gibi baglantıları kontrol edin ettirin (varsa)her otomatik şanzımanda olmaya bilir
Bizim şanzmanlarda, motor soğutma radyötörün önünde ana şanzman yağı soğutma radyötörü var... Soğutma ordan oluyor.
Havalandırma ise yok diye biliyorum... Fazla yağın tahliyesi ise, gerekirse seviye kontrol hortumundan atıyor...
İki adet bant var, biri şanzmanın içinden ayarlanıyor, diğeri şanzmanın dışından. Bunu sitede detaylı yazmıştım...
Bu bantların biri R' nin geçiş zamanı için, diğeri Kick-down (roket) zamanlaması için...
Her şanzman kodumuz için farklı, hassas bi ayar/tork ayarı var...
Roket teli, throttle body' nin orda, cruise gaz telinin ve ayak gaz telinin yanında.. Şanzmana, arkaya doğru giden tel.
Orjinal bağlantı ve tel kullanıldıysa uzunluğu uçlarındaki aparatlar nedeniyle standart..
Std kullanılmadıysa veya kopma v.s (ki hemen hemen hiç gaz teli kopmaz bunlarda ;D) v.s. sebeplerden boyuyla oynandıysa ayarı biraz zor...
6- vitese takınca, hareket edince ve yükte vitesin dolduma süre ve aralıklarını sertliğini test edin.
Çok doğru, ama boşluk kardan milinden, kardan mili mafsallarından v.s.' de yapabilir.... Eğer d' ye ve R' ye takdığımızda, takırtı dışında, makine çok sallanıyorsa, geç doluyorsa sorun vardır....
7-vın etiketi (sol ön kapı ic tarafta plaka) okumayı ögrenin aracın menşei vitesin difransiyelin vb. herşeyin bilgisi kodludur orda. vin numarasını verirseniz aracın firması size aracınızın dökümünü verir. bunu internettende ögrenebilirsiniz.kontrol etmedim ama bazı siteler veriyormuş vın acıklamasını vın =Vehicle Identification Number
Vin kodu ön camın sol dış tarafından okunabilir...
Bu internetteki Vin kodu çözümlemelerineden şanzman kodu/tipine ulaşılamıyor... ama Vin kodunun en sondaki bi kaçtane üretim seri no' yu kullanarak servisler ve uygun programa sahip parçacılar detay alabiliyor... Bu Netten son kullanıcı olan bizler için çok zor...