Grand Cherokee ZJ Otomatik Vites Sorunu (mu?)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ssbman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 40,879
Ynt: Grand Cherokee ZJ Otomatik Vites Sorunu (mu?)

pardon aracı sıkıntılı olan arkadasa sormustum ben bes ıkının sanzımanını dagıtıp topladım yardımcı olabılırım belkı dıye sormustum belkı ama 5.2 nın yerını tutarmı sızce ;D
 

Etiketler

Ynt: Grand Cherokee ZJ Otomatik Vites Sorunu (mu?)

ssbman' Alıntı:
Selamlar ,
Arkadaşlar bir konu dikkatimi çekti birkaç gündür . Şöyle anlatayım :

Aracı D ye alıp heraket ediyorum . Normal bir şekilde hızlanıyorum . 2 vitese geçtikten takribi 10 sn kadar sonra yada birazdaha ivmelendikten sonra , sanki manuel viteste ayağını debriuaja hızlıca basıp çekmişim gibi gibi oluyor 1 saniyelik ve vites geçişinden daha sarsıntılı bir olay . Gaza nekadar az basarsam bu esnada o kadar az hissediliyor .

Bu olay sadece 2 vitesin hemen başlarında oluyor ve birdaha tekrarlanmıyor . Ne vites geçişlerimde ne diğer şeylerde hiçbir sorun belirtisi yok . Şanzuman yağı ve filtresi yeni . Yalnız Transfer kutusunun yağ değişmedi değişecek .

Sorun ne olabilir ? Yada bir sorun var mı ? Acaba akünün eksi kutubunu söküp takarak bir reset yapsam faydası olur mu ?

Barış,
Ana şanzman içindeki Governor sensörlerin arızalı büyük ihtimal....
 

Ynt: Grand Cherokee ZJ Otomatik Vites Sorunu (mu?)

Abi sensörde sakatlık olsa bigisayara bağlanınca görünmez mi acaba ? Dediğim gibi başka bir sıkıntısı yok şimdilik . Çok farkedeilir bir durum değil gaza fazla basıyorsam neredeyse hiç hissedilmiyor aheste aheste basıyorsam daha farkedilir . O zaman band ayarı olabilir demiştik serivste , zararıda yok denince ellemiyoruz yağ değişimine kadar , iyi mi ediyoruz bilemedim şimdi .

Sende baya uğraştın bu governor sensörler , fiyatları ne alemde biliyor musun ?

Birde en son bulduğun bilgilere göre benim aracın 42RH olması gerekiyor demiştik . Eğer öyle ise governor sensör yok demek değil midir ?
 

Ynt: Grand Cherokee ZJ Otomatik Vites Sorunu (mu?)

ssbman' Alıntı:
Abi sensörde sakatlık olsa bigisayara bağlanınca görünmez mi acaba ? Dediğim gibi başka bir sıkıntısı yok şimdilik . Çok farkedeilir bir durum değil gaza fazla basıyorsam neredeyse hiç hissedilmiyor aheste aheste basıyorsam daha farkedilir . O zaman band ayarı olabilir demiştik serivste , zararıda yok denince ellemiyoruz yağ değişimine kadar , iyi mi ediyoruz bilemedim şimdi .

Sende baya uğraştın bu governor sensörler , fiyatları ne alemde biliyor musun ?

Birde en son bulduğun bilgilere göre benim aracın 42RH olması gerekiyor demiştik . Eğer öyle ise governor sensör yok demek değil midir ?

Bu sensör sorunu ile ilgili aynı derdi Kerem yaşıyor...

Sensör fitaları Türkiyede pahalı 250 euro felan, dışarıdan bayağı ucuz...
Kerem' e sorabilirsin....

42 Rh' ta bu sensörler varmıydı hatırlamıyorum, sadece Kerem' in 44RE A999 şanzmanını incelemiştim...

Ama, bilgisayara bağlanınca arıza kesin çıkıyor, yani en azında 96 üstünde öyle... Belki 95 ve altında böyle bi arıza kaydı kodu yoktur...

Bant ayarları sadece rear ve kick-down' da söz konusu.... Önceden belki sana yanlış bilgi vermişimdir, bende hergeçen gün yeni bişey öğreniyorum. Kusura bakma.

Çok canını sıkmıyorsa bu bekle.. yağ değişiminden bir iki gün önce Akgün amca bi kullanarak baksın. Sonra seninle konuşalım bi ne yapılacak diye...
Ok?
 



Ynt: Grand Cherokee ZJ Otomatik Vites Sorunu (mu?)

Aman abi ne özrü zaten dünya kadar şey öğreniyoruz sayende ...

Rahatsız lık hiç etmiyor zaten çok belirgin birşeyde değil . Bu sorunla ilgili ilk zaman AKgün amcaya test ettirdim . Baya gezdik dolaştık ama yağ değişeceği zaman hallederiz önemli birşey değil dedi . Bende aman iyi dedim :D

Olmazsa ebay den falan alırız . Bir bakayım oaralarda biyatlar nasıl . Bİr müdahale gerekirse beraber konuşuruz tartışırız zaten .

Çok sağol .
 

Ynt: Grand Cherokee ZJ Otomatik Vites Sorunu (mu?)

selamlar aranıza yeni katıldım ama eski bir trans-am ve dodge hemi charger(hemi hurst şanzıman idi) kullanıcısı olarak biraz anlarım otomatikten,
1- yag degişiminde metal parcalar döküldü ise drive tasları icindeki metalik yada balatalar hasar görmüş olabilir.
bu sorun cıkarır tamir takımı şanzıman inmesi vs.
2- atf genellikle degişmez eksilirse tamamlanır genelde trübin tarafındaki keceden kacırır.
3- aracı geri vitese takıp yağı kontrol etmek en saglıklı ölçümü verir
4- otomatik şanzıman karteri içinde beynin altındaki filtre genelde sorun çıkarmaz bazen delerler yag hızlı çalışsın diye bu sıkıntı verebilir.
5- otomatik şanzımanda yag tahliye sübabları vs. sensör roket teli yada kablosu gibi baglantıları kontrol edin ettirin (varsa)her otomatik şanzımanda olmaya bilir
6- vitese takınca, hareket edince ve yükte vitesin dolduma süre ve aralıklarını sertliğini test edin
7-vın etiketi (sol ön kapı ic tarafta plaka) okumayı ögrenin aracın menşei vitesin difransiyelin vb. herşeyin bilgisi kodludur orda. vin numarasını verirseniz aracın firması size aracınızın dökümünü verir. bunu internettende ögrenebilirsiniz.kontrol etmedim ama bazı siteler veriyormuş vın acıklamasını vın =Vehicle Identification Number
 

Ynt: Grand Cherokee ZJ Otomatik Vites Sorunu (mu?)

[table][tr][td]BOZO' Alıntı:
2- atf genellikle degişmez eksilirse tamamlanır genelde trübin tarafındaki keceden kacırır.
3- aracı geri vitese takıp yağı kontrol etmek en saglıklı ölçümü verir

Merhabalar sayın
BOZO (isminizi yazsaydınız ismen hitap edebilirdim)
yukarıdaki bilgileri hangi araç için verdiniz? zj için mi?
 

Ynt: Grand Cherokee ZJ Otomatik Vites Sorunu (mu?)

ssbman' Alıntı:
Aman abi ne özrü zaten dünya kadar şey öğreniyoruz sayende ...

Rahatsız lık hiç etmiyor zaten çok belirgin birşeyde değil . Bu sorunla ilgili ilk zaman AKgün amcaya test ettirdim . Baya gezdik dolaştık ama yağ değişeceği zaman hallederiz önemli birşey değil dedi . Bende aman iyi dedim :D

Olmazsa ebay den falan alırız . Bir bakayım oaralarda biyatlar nasıl . Bİr müdahale gerekirse beraber konuşuruz tartışırız zaten .

Çok sağol .

Akgün amca biliiiirrrrrrrr....... ;D ;D ;D ;D
 

Ynt: Grand Cherokee ZJ Otomatik Vites Sorunu (mu?)

Değerli paylaşımınız için teşekkürler....

Ama,

Alıntının içine kendi düzeltme ve eklemelerimi pempe :smiley: renkle yazıyorum. Aslında kırmızı ve mor favorimdir ama ;D

[table][tr][td]BOZO' Alıntı:
selamlar aranıza yeni katıldım ama eski bir trans-am ve dodge hemi charger(hemi hurst şanzıman idi) kullanıcısı olarak biraz anlarım otomatikten,
1- yag degişiminde metal parcalar döküldü ise drive tasları icindeki metalik yada balatalar hasar görmüş olabilir.
bu sorun cıkarır tamir takımı şanzıman inmesi vs.

Bu doğru, şanzman yağ değişiminde sökülen karterin içinde metal talaşı var mı diye bakılmalı

2- atf genellikle degişmez eksilirse tamamlanır genelde trübin tarafındaki keceden kacırır.

Bizim Grand Cherokee ZJ' lerde Atf' nin periyodik olarak değiştirilmesi söyleniyor üretici tarafından...

Karter zamanla yamulduğu için contasından,
şaft girişindeki o ringten,
Kolların girdiği üstteki o ringten,
ve,
şanzman soğutmaya giden hortumlardan ve bu hortumların rekorlarından eskime nedeniyle kaçırma yapar


3- aracı geri vitese takıp yağı kontrol etmek en saglıklı ölçümü verir

Bizim Grand Cherokee ZJ' lerde önce en az 13 mil yapılıp, şanzman olması gereken ısıya getiriliyor. Sonra R, P, 1, 2 v.s. yapılıp türbün dolduruluyor. Sonra -araç çalışır durumda- N pozisyonda yağ seviyesi kontrol ediliyor.

Bu yağ seviyesi kontrolü her marka ve model oto şanzmanda farklı, hatırladığım kadarıyla bu 90 BMW' lerde felan P' de yapılıyordu...

Aracın şanzmanını ısıtmak için kullanmakta tereddüt ediyorsak, soğukken ve gene N' de bakarız.... Seviye min. çizgisinin 1 mm kadar altında olmalı şanz. soğukken


4- otomatik şanzıman karteri içinde beynin altındaki filtre genelde sorun çıkarmaz bazen delerler yag hızlı çalışsın diye bu sıkıntı verebilir.

Bu filtre içindeki metal plaka mıknatıslı bi yapıya sahip diye biliyorum... Metal artıkları içinde tutuyor diye biliyorum. Delmek çok sakıncalı, öten 131 defransiyeline muz tıkamak gibi bişey.. ;D

5- otomatik şanzımanda yag tahliye sübabları vs. sensör roket teli yada kablosu gibi baglantıları kontrol edin ettirin (varsa)her otomatik şanzımanda olmaya bilir

Bizim şanzmanlarda, motor soğutma radyötörün önünde ana şanzman yağı soğutma radyötörü var... Soğutma ordan oluyor.
Havalandırma ise yok diye biliyorum... Fazla yağın tahliyesi ise, gerekirse seviye kontrol hortumundan atıyor...

İki adet bant var, biri şanzmanın içinden ayarlanıyor, diğeri şanzmanın dışından. Bunu sitede detaylı yazmıştım...
Bu bantların biri R' nin geçiş zamanı için, diğeri Kick-down (roket) zamanlaması için...
Her şanzman kodumuz için farklı, hassas bi ayar/tork ayarı var...

Roket teli, throttle body' nin orda, cruise gaz telinin ve ayak gaz telinin yanında.. Şanzmana, arkaya doğru giden tel.
Orjinal bağlantı ve tel kullanıldıysa uzunluğu uçlarındaki aparatlar nedeniyle standart..

Std kullanılmadıysa veya kopma v.s (ki hemen hemen hiç gaz teli kopmaz bunlarda ;D) v.s. sebeplerden boyuyla oynandıysa ayarı biraz zor...


6- vitese takınca, hareket edince ve yükte vitesin dolduma süre ve aralıklarını sertliğini test edin.

Çok doğru, ama boşluk kardan milinden, kardan mili mafsallarından v.s.' de yapabilir.... Eğer d' ye ve R' ye takdığımızda, takırtı dışında, makine çok sallanıyorsa, geç doluyorsa sorun vardır....

7-vın etiketi (sol ön kapı ic tarafta plaka) okumayı ögrenin aracın menşei vitesin difransiyelin vb. herşeyin bilgisi kodludur orda. vin numarasını verirseniz aracın firması size aracınızın dökümünü verir. bunu internettende ögrenebilirsiniz.kontrol etmedim ama bazı siteler veriyormuş vın acıklamasını vın =Vehicle Identification Number



Vin kodu ön camın sol dış tarafından okunabilir...
Bu internetteki Vin kodu çözümlemelerineden şanzman kodu/tipine ulaşılamıyor... ama Vin kodunun en sondaki bi kaçtane üretim seri no' yu kullanarak servisler ve uygun programa sahip parçacılar detay alabiliyor... Bu Netten son kullanıcı olan bizler için çok zor...

Sitedeki ilk mesajınız anladığım kadarıyla...
Değerli paylaşımınız için sağolun..

Hoşgeldiniz...

Lütfen ilgili tanıtım v.s. konularda kendinizi tanıtınız.. Teşekkürler yeniden..

Saygılar...
 



Ynt: Grand Cherokee ZJ Otomatik Vites Sorunu (mu?)

Selamlar

Adım Ömer 80 li yıllarda Göztepe E5 VecdiTuranda Horoz Cemalin tamihanesinde kanaldan yag icinde cıktıgım cok olmuştu Bostancı sanayide Muharrem ustadanda toplama almayı ögrendim ;D o zamanlar 400 kübik inc yaklasık 6600 cc. trans-am sahibiydim bütün arabalarım içinde bende cok özel bir yeri vardı.şu an otomatik corolla kullanıyorum favorim daima düz vitestir ama iki dizimde minüsküs ameliyatlı ve hanımda sürsün istiyorum. trans-am üstünde 300 otomatik şanzıman vardı yarışta 400 türbo otomatik şanzımanı takıyordum. Bütün otomatik şanzımanlar aynı prensipte çalışır çalıştırıldaki araçlara göre değişik uyarlama özellikleri alırlar. hepsinde geri vites drive tası şanzıman kuyrugu tarafında olup motor calışırken trübin yagı en arkaya yolladıgında yagı kontrol etmek şanzıman yağ durumumu hakkında en saglıklı ölçümü verir . karterin yamulması yag radyatörüne giden borulardaki kacaklar ve bunu önemsememek cinayettir şanzımanı öldürür. bu şekilde 10 sene de saadece 300 şanzımanı 1 kere indirdim 400 türbo hiç acılmadı.
eger araç D veya diğer viteste kullanılırken sanki boşa atılmış gibi oluyorsa yani siz gaz basarken N deymiş gibi davranıyorsa genelde kısa aralıklarla yapmaya başlar.
tamir takımını alın şanzıman inecek demektir. sebep zamansa yani yapılan Km ile ilgili sorun yok ama şanzıman normal ömrü sürecinde tükendiyse sebebi bulmadan ve gidermeden şanzımanı tekrar takmayın. ve şanzımanı hiç bir zaman sıcak acmayın sogumasını bekleyin Ford c4 şanzımanı sogumadan acarsanız beyindeki pistonlar yamulur tamir takımı kurtarmaz yeni şanzıman bakrsınız.amerikan makineleri yag ve su ile yaşar gerisi hikaye. Yani her zaman kitaba uymayın ama yag priyodik degişecekse değiştirin.
Burda hem yoldan cıklıyor hem araçlar yoldan cıkarılıyor tam sıtandart dışı yani ;D
vın numarasına gelince bir yerde okudum forumda arac amerikanmı canadamı diye onu verir aracı almaya gittiğinizde bakar anlarınız ayrıca 4*4 yada 4wd mi öğrenirsiniz. bu kodları ekliycem sakınca yoksa bu arada yazı renkleri cok güzel
Not:forumda okudum bir yerde en iyi karbüratör carter diye degil yan sanayi en iyisi rochester yada halley
saygılar
 

Ekli dosyalar

  • 16495083-Jeep-VIN-Number-from-1945-to-2009.pdf
    141.8 KB · Görüntüleme: 253

Ynt: Grand Cherokee ZJ Otomatik Vites Sorunu (mu?)

Çok güzel ve keyifli paylaşımlar . Hoşgeldiniz Ömer hocam . İlerleyen zamanlarda görüşmek üzere ...

Saygılar selamlar ,
 

Ynt: Grand Cherokee Zj Otomatik Vites Sorunu (mu?)

97 gran cherokee 5.2 aracım ile vites D konumunda iken rampa çıkdıktan sora araç 3. VİTESTDE kalıyor.yani durup aracı N konumuna alıyorum tekrar D konumuna alınca araç yüksek vitesde kalkıyor.aracı stop edip 2 saat bekleyince düzeliyor,şanzıman yağı 4 ay önce değişti.sorun nedir acaba? teşekkürler
 

Ynt: Grand Cherokee Zj Otomatik Vites Sorunu (mu?)

KeReM_53' Alıntı:
97 gran cherokee 5.2 aracım ile vites D konumunda iken rampa çıkdıktan sora araç 3. VİTESTDE kalıyor.yani durup aracı N konumuna alıyorum tekrar D konumuna alınca araç yüksek vitesde kalkıyor.aracı stop edip 2 saat bekleyince düzeliyor,şanzıman yağı 4 ay önce değişti.sorun nedir acaba? teşekkürler
kerem bey aracınızda elektirik kaçağı yanı şase yapan bir yer var ya da aküde probleminiz var.elektrik kaçağı varsa da muhtemelen akü bağlantısı kısımında lpg ile ilgili bağlantıları kontrol ettirin.genelde lpg bağlantılarında arıza çıkmakta çünki.Budadirek şanzumanda hata vermekte.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,762
Mesajlar
1,523,405
Kayıtlı Üye Sayımız
166,577
Kaydolan Son Üyemiz
suyesili

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst