Grand Cherokee Wj 2001 V8 4.7 Hangi Motor Soğutma Sıvısını Kullanmalıyım?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan blueplane Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,176

blueplane

V8 4.7 WJ
Mesajlar
94
Tepkime Puanı
0
2001 model Grand Cherokee WJ 4.7 V8 benzinli aracımın motor soğutma sıvısı azaldı,ilave etmek istiyorum fakat aracı 2. el aldıgım icin önceden nasıl bi soğutma sıvısı kullanıldığını bilmiyorum,kullanma kılavuzunda motor soğutma sıvısı seçimi olarak mopar veya eşdeğeri yazılmış,mopar olarak bir iki yere sordum bulamadım.
Kılavuzda şu şekilde diyor:
Etilen Glikol bazlı soğutma sıvısı kullanın.Uygun miktarda antifriz kullanılmaması radyatörün tıkanmasına ve motorun hararet yapmasına neden olabilir.Sadece saf su kullanmayın,veya antifriz markalarını karıştırarak kullanmayın,veya
Alkol bazlı antifriz ürünleri kullanmayın.Radyatör sıvısı ile uyuşmayacağında ve radyatörü tıkama tehlikesi olduğundan ilave pas çözücü ya da paslanmayı önleyici malzeme kullanmayın.
Bu şekilde ve ayrıca bir kaç açıklama daha vardı,ve kafam karıştı,sizce hangi soğutma sıvısını ve antifriz önerirsiniz?Antifrizle soğutma sıvısı farklı şeyler mi?Antifrizle ayrıca saf su kullanabilir miyim?Saf suyu hangi oranda eklemem gerekir?Biraz uzun oldu kusura bakmayın,yardımınız icin simdiden çok teşekkürler.
 

Ynt: Grand Cherokee Wj 2001 V8 4.7 Hangi Motor Soğutma Sıvısını Kullanmalıyım?

yanlış biliyosam düzeltin : iki çceşit antifiriz var. mavi ve kırmızı.. motor soğutma suyunun derecesini ölçtürün . ona göre hangi renk kullanılmışsa üstüne ekleyin tekrar derecesini ölçün. soğutma sıvısı ve antifiriz bilidiğim kadarı ile aynı.. komple değiştirilmesi gerekiyosa eğer 3/1 oranında su konulması sırf antifiriz olması durumunda ise tıkanmış paslanmış olan deliklerin aılacağından dolayı sızdırmaların olacağı vs. :smiley:.. ülen bide 1997 5.2 grand cherokee m olsa ne döktürürüm burda be.
 

Ynt: Grand Cherokee Wj 2001 V8 4.7 Hangi Motor Soğutma Sıvısını Kullanmalıyım?

castrol mavi antifiriz kullanabilirsiniz. şu an castrol kodunu hatırlayamıyorum.. aracınızda kesinlikle kırmızı (wolgsvagen için kullanılan) portakal rengi ( opel için kullanılan) antifirizleri kullanmayın motor yapısına uygun değildir. ayrıca daha önceden antifiriz varsa aracınızda eski soğutma soyunu komple boşaltın. çünkü antifirizlerin kimyasal yapıları farklıdır bir birleri ile karıştırıldıklarında reaksiyona girip jelleşebilir. ben 2 yıl castrol mavi kullandım hiç bir sorun yaşamadım. benim zj m 14 lt soğutma suyu alıyordu sanırım komple castrol antifiriz koymuştum antalyada yaşadığım için yazları kaynama noktası yükseldiği için. genellikle %50 su %50 antifiriz koyarlar. ama eğer tamamı antifiriz olursa kaynama noktası 136 derece donma noktası -36 olur yarı yarıya olursa kaynama 106 donma -16 oluyordu sanırım. bu sizin yaşadığınız iklime göre şeçebileceğiniz bir durum. ayrıca eğer aracınızda su kaçağı varsa eksiltme yapıyorsa kontrol ettirin. hatta benim önerim antifiriz değişmeden termostatınızı yenileyin önümüz kış eğer termostatın ne zaman değiştiğini bilmiyorsanız mutlaka değiştirin çünkü ilerleyen zamanda bozulursa değişimde soğutma suyu boşalıcak.. 25-50 tl civarı bir maliyeti olacaktır.
 

Ynt: Grand Cherokee Wj 2001 V8 4.7 Hangi Motor Soğutma Sıvısını Kullanmalıyım?

hazanh' Alıntı:
castrol mavi antifiriz kullanabilirsiniz. şu an castrol kodunu hatırlayamıyorum.. aracınızda kesinlikle kırmızı (wolgsvagen için kullanılan) portakal rengi ( opel için kullanılan) antifirizleri kullanmayın motor yapısına uygun değildir. ayrıca daha önceden antifiriz varsa aracınızda eski soğutma soyunu komple boşaltın. çünkü antifirizlerin kimyasal yapıları farklıdır bir birleri ile karıştırıldıklarında reaksiyona girip jelleşebilir. ben 2 yıl castrol mavi kullandım hiç bir sorun yaşamadım. benim zj m 14 lt soğutma suyu alıyordu sanırım komple castrol antifiriz koymuştum antalyada yaşadığım için yazları kaynama noktası yükseldiği için. genellikle %50 su %50 antifiriz koyarlar. ama eğer tamamı antifiriz olursa kaynama noktası 136 derece donma noktası -36 olur yarı yarıya olursa kaynama 106 donma -16 oluyordu sanırım. bu sizin yaşadığınız iklime göre şeçebileceğiniz bir durum. ayrıca eğer aracınızda su kaçağı varsa eksiltme yapıyorsa kontrol ettirin. hatta benim önerim antifiriz değişmeden termostatınızı yenileyin önümüz kış eğer termostatın ne zaman değiştiğini bilmiyorsanız mutlaka değiştirin çünkü ilerleyen zamanda bozulursa değişimde soğutma suyu boşalıcak.. 25-50 tl civarı bir maliyeti olacaktır.
Verdiginiz bilgiler icin cok teşekkürler,aracım servis bakımlı,suana kadar termostatla ilgili bi sorunum olmadı,85000kmde.İlerde termostat arızalanırsa o zaman tekrar bi masraf ederim.Yasadıgım yer istanbul fakat karlı havalarda kullanmayı düsünmüyorum,antifriz oranı fazla olunca aşındırıcı yönü olabilir kaygısı da var ama tabi belli bi oranda katarım,su dediginizde saf su olucak dimi?Aslında komple degistirmek en iyisi fakat biraz cekiniyorum,daha once bosaltma yapmadım ama yinede ögrendikten sonra elimden geliyor,örnegin balataları degistirmiştim,Wj 4.7 ile ilgili eger varsa görüntülü video, youtube danda olabilir o sekilde bi adres verebilir misiniz?.Eger Wj olarak yoksa Zjde olabilir,aralarında farklılıklar olabilir ama bilgim olur,ya da video yoksa siz kendiniz ne sekilde bosaltıp dolduruyorsunuz?Servisler bulunduğum yere biraz uzak,onun yerine kendim komple degistirsem bana daha uygun olur,sogutma sıvısını komple bosaltıp doldurduktan sonra tesisattaki havasını alıyor muyuz ve nasıl, nerden alabiliriz?Boşaltmayı nerden yapabiliriz,Örnegin sogutma sıvısı cok azaldıgında göstergede ikaz lambası yanabilir,bosalttıgımız zaman sonucta araba calısmıyor ama yine de oyle bi ikaz lambası yanar mı?Tekrar lambayı söndürmek icin su eklemek yeterli mi,yoksa servise gidip sildirmek mi gerekir?Kusura bakmayın cok soruda sordum bu konuda pek bilgim yok.
 

Ynt: Grand Cherokee Wj 2001 V8 4.7 Hangi Motor Soğutma Sıvısını Kullanmalıyım?

aslında termostat değişimi iyidir diyorum ama yinede sizin seçiminiz. belirli bir süre sonra özelliğini kaybediyor çünkü. eğer daha öncede antifiriz varsa bir zararı olmaz komple antifiriz koymanın mesela sıfır araç aldığımızda komple soğutma sıvısı koyulmuş halde teslim alıyoruz. uygun antifiriz koyulduğu müddetce bir sıkıntı yaşamazsınız ancak antifiriz yoksa araçta ve antifiriz koyulacaksa yarıyarı bile koysanız paslanmış erozyona uğramış parçalar ancak o şekilde çözünerek bir aşınma söz konusu olur. ayrıca wj yi asıl kışın karın buzun üzerinde sürünki aracın keyfine varın :smiley: ... eğer %50 su koyacaksanız saf su yerine arıtma su koyabilirsiniz. tanıdıklarınızda veya sizde varsa ters ozmiozs 5 filtreli arıtıcılar var onlar çıkan su saf suya yakın bir su antalyada olsanız ben bir damacana hediye ederdim size.. suyu boşaltma işlemini motor soğukken yapın. radyatörün alt kısımlarında tahliye vanası mevcut onu açarak içindeki suyu boşaltabilirsiniz. motordaki su tam boşalmazsa da radyatörden motora giren hortumu sökerek veya termostadı sökerseniz zaten direk motordaki ve genleşme kabındaki su boşalacaktır. yeni soğutma sıvısını doldurun motoru çalıştırın rolantide motor normal sıcaklığa ulaşsın termostat açıp radyatöre su gittiğinde suyunu tamamlayarak havasını alın.. ikaz lambasına gelince genleşme kabı içinde sensör var yani şamandıra gibi bir şey düşünün belli seviyeye düştüğünde elektirik devresini tamamlayıp ikaz verir suyu tamamladığınızda şamandıra yukarı kalkar ve devre kesilir ışık söner. servise götürmenize gerek kalmaz.
 



Ynt: Grand Cherokee Wj 2001 V8 4.7 Hangi Motor Soğutma Sıvısını Kullanmalıyım?

bu arada balata değişimini yaptıysanız aracınızda çoğu şeyide yapabilirsiniz. ama balata değişimi gibi işlemler yaparken mutlaka aracı askıya alacağınız ayaklardan kullanın güvenliğiniz için ve 3 tonluk krikolardan kullanın. bunun haricinde servis size uzaksa arıza lambanız yanarsa kontağı 5 kez motoru çalıştırmadan on konumuna getirip açığ kapatın km sayacında hata kodu verecektir. hata kodunu aldıktan sonra lambayı söndürmek için akünün önce - kutup başını sökün sonra + kutup başını sökün araçtan tamamen elektiriği kestikten sonra kutup başlarını birbirine değdirin ve beyinin içinde kalan elektirik akımını boşaltın sonra kutup başlarının akü ile temas etmemesine özen gösterin.. bu arada kontak anahtarını yanınıza alın kapılar kapalı olsun kaputu tam kapatmayın daha sonrasında açmanız için. yarım saat bu şekilde beklesin (aslında tam reset için akşamdan sabaha kadar beklemesi daha uygun ancak sadece arıza kodu sileceğiz) sonra önce + kutup başını sonrada - kutup başını takın araç bir yarım saatte böyle dursun kapıları açmayın sonra kontak anahtarını takın on konumuna getirin farları park konumuna getirip kapatın. eğer araç çalışmazsa securty lambası yanarsada sol kapıya anahtarı sokup kilitleyin açın güvenlik modundan çıkacaktır. bu anlattıklarım beyin reseti için.. bence en basiti 50 tl ye elm 327 alın arıza tespit cihazı :smiley: arıza lambası yandığında kolayca söndürün :smiley:
 

Ynt: Grand Cherokee Wj 2001 V8 4.7 Hangi Motor Soğutma Sıvısını Kullanmalıyım?

hazanh' Alıntı:
aslında termostat değişimi iyidir diyorum ama yinede sizin seçiminiz. belirli bir süre sonra özelliğini kaybediyor çünkü. eğer daha öncede antifiriz varsa bir zararı olmaz komple antifiriz koymanın mesela sıfır araç aldığımızda komple soğutma sıvısı koyulmuş halde teslim alıyoruz. uygun antifiriz koyulduğu müddetce bir sıkıntı yaşamazsınız ancak antifiriz yoksa araçta ve antifiriz koyulacaksa yarıyarı bile koysanız paslanmış erozyona uğramış parçalar ancak o şekilde çözünerek bir aşınma söz konusu olur. ayrıca wj yi asıl kışın karın buzun üzerinde sürünki aracın keyfine varın :smiley: ... eğer %50 su koyacaksanız saf su yerine arıtma su koyabilirsiniz. tanıdıklarınızda veya sizde varsa ters ozmiozs 5 filtreli arıtıcılar var onlar çıkan su saf suya yakın bir su antalyada olsanız ben bir damacana hediye ederdim size.. suyu boşaltma işlemini motor soğukken yapın. radyatörün alt kısımlarında tahliye vanası mevcut onu açarak içindeki suyu boşaltabilirsiniz. motordaki su tam boşalmazsa da radyatörden motora giren hortumu sökerek veya termostadı sökerseniz zaten direk motordaki ve genleşme kabındaki su boşalacaktır. yeni soğutma sıvısını doldurun motoru çalıştırın rolantide motor normal sıcaklığa ulaşsın termostat açıp radyatöre su gittiğinde suyunu tamamlayarak havasını alın.. ikaz lambasına gelince genleşme kabı içinde sensör var yani şamandıra gibi bir şey düşünün belli seviyeye düştüğünde elektirik devresini tamamlayıp ikaz verir suyu tamamladığınızda şamandıra yukarı kalkar ve devre kesilir ışık söner. servise götürmenize gerek kalmaz.
hazanh' Alıntı:
bu arada balata değişimini yaptıysanız aracınızda çoğu şeyide yapabilirsiniz. ama balata değişimi gibi işlemler yaparken mutlaka aracı askıya alacağınız ayaklardan kullanın güvenliğiniz için ve 3 tonluk krikolardan kullanın. bunun haricinde servis size uzaksa arıza lambanız yanarsa kontağı 5 kez motoru çalıştırmadan on konumuna getirip açığ kapatın km sayacında hata kodu verecektir. hata kodunu aldıktan sonra lambayı söndürmek için akünün önce - kutup başını sökün sonra + kutup başını sökün araçtan tamamen elektiriği kestikten sonra kutup başlarını birbirine değdirin ve beyinin içinde kalan elektirik akımını boşaltın sonra kutup başlarının akü ile temas etmemesine özen gösterin.. bu arada kontak anahtarını yanınıza alın kapılar kapalı olsun kaputu tam kapatmayın daha sonrasında açmanız için. yarım saat bu şekilde beklesin (aslında tam reset için akşamdan sabaha kadar beklemesi daha uygun ancak sadece arıza kodu sileceğiz) sonra önce + kutup başını sonrada - kutup başını takın araç bir yarım saatte böyle dursun kapıları açmayın sonra kontak anahtarını takın on konumuna getirin farları park konumuna getirip kapatın. eğer araç çalışmazsa securty lambası yanarsada sol kapıya anahtarı sokup kilitleyin açın güvenlik modundan çıkacaktır. bu anlattıklarım beyin reseti için.. bence en basiti 50 tl ye elm 327 alın arıza tespit cihazı :smiley: arıza lambası yandığında kolayca söndürün :smiley:
arayıpta bulamıyacagım değerli bilgileri zahmet edip ayrıntılı bi sekilde yazdıgınız icin çok teşekkür ederim.Arıtma cihazım yok ama saf su bulup eklerim.Taşırma kabına, ölçmedim ama tahminimce 1 lt kadar saf su ekledigim zaman add ile full arasında bir yerlere gelir.Aracım yetkili servis bakımlı oldugu icin büyük bi ihtimalle antifriz belli oranda onceden katılmıstır,onceki antifrizi bilmedigim icin ilave antifriz farklı bi marka eklemek istemem,o yuzden eklemek icin sadece saf su eklerim,fakat baharda havalar ısınınca yazlıga gidince komple sizin dediginiz gibi soğutma sıvısını degistiririm. Sunu da yazmayı unuttum,aracımı kapalı otoparka her parkettigimde, parkettikten genelde 1 gün sonra yere bir kaç damla sıvı damlıyor,ilk motorun altındaki koruma demirine damlıyor,ordanda yere süzülüyor,borulardan bir veye birkacında kaçak olabilir,alttan baktımgımda damlama göremedim,zamnını iyi ayarlayıup bakmam gerekiyor,kesin biryerden damlıyordur,ama enteresan olan,aracım 15 günde dursa daha 1. gün veya 2. günden sonra bi daha hic akmıyor,yerdeki sıvıda kurumus oluyor,akan sıvı yağa benzemiyor,arac calısıp biraz gezdikten sonra bu durum oluyor,yani motor soguk vaziyette kaç gün kalsada akma yok,tahminimce borular ısınınca ufak kaçak ısınmadan dolayı damlama yapıyor,ayrıntılı bi ara bakıcam,fotografını cekip belki daha ayrıntılı görürüm,damlamadan dolayı motor sıvısı daha cabuk eksildi,sizin aracınızda boyle bi durumla karsılastınız mı?Acaba klima devreye girince klima tahliye hortumundan akan su olabilir mi?Tahliye hortumu nerde onuda bilmiyorum o da ayrı bi konu:smiley:
 

Ynt: Grand Cherokee Wj 2001 V8 4.7 Hangi Motor Soğutma Sıvısını Kullanmalıyım?

antifiriz ölçümü mutlaka yaptırın. yoksa veya yetersizse mutlaka yenileyin. önümüz kış havalar soğuk. yağ damlaması durduğunda akmıyorsa motor çalışırken oluyorsa keçelerden kaçırıyor olabilir. veya kapak contalarındanda olabilir diye düşünüyorum. belkide karter contasıdır bişey demek yalan olur araçta aşırı bir yağ eksilme yoksa çok takılmayın. klima tahliye borusu sanırım sağ çamurluğun iç kısmında sacın altında yani sacı kesmeden ulaşamazsınız nokta atışı yapmanız gerekli bunun için ancak sıkıntı yoktur. tıkanma v.s.olsa iç paspasa contasından su geçirirdi.
 

Ynt: Grand Cherokee Wj 2001 V8 4.7 Hangi Motor Soğutma Sıvısını Kullanmalıyım?

hazanh' Alıntı:
antifiriz ölçümü mutlaka yaptırın. yoksa veya yetersizse mutlaka yenileyin. önümüz kış havalar soğuk. yağ damlaması durduğunda akmıyorsa motor çalışırken oluyorsa keçelerden kaçırıyor olabilir. veya kapak contalarındanda olabilir diye düşünüyorum. belkide karter contasıdır bişey demek yalan olur araçta aşırı bir yağ eksilme yoksa çok takılmayın. klima tahliye borusu sanırım sağ çamurluğun iç kısmında sacın altında yani sacı kesmeden ulaşamazsınız nokta atışı yapmanız gerekli bunun için ancak sıkıntı yoktur. tıkanma v.s.olsa iç paspasa contasından su geçirirdi.
teşekkürler,aslında akan yağ gibi durmuyor,büyük bi ihtimalle sogutma sıvısı olabilir,ama yine bi ara dikkatlice incelerim,yağda eksilme göremedim,tekrar sağolun.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,921
Mesajlar
1,525,776
Kayıtlı Üye Sayımız
166,702
Kaydolan Son Üyemiz
axellus

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst