Grand Cherokee 5.2 - 1994 Model Check Engine Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ozzj Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,398

ozzj

Yeni Üye
Mesajlar
4
Tepkime Puanı
1
Merhaba arkadaşlar,

Daha öncesinde suzuki jimny, sonrasında cross motosiklet şimdi ise zj 5.2 ile arazi heyecanımı katlamak isteyerek aranıza katıldım.

yaşadığım sorunu gerek Türkiye forumları gerek yabancı kaynaklar olsun araştırdığımda benzer problem ve sonuçlara ulaşamadım. Gezenbilir ile istişare ederek mevcut sorun ve sonrasında oluşabilecek sorunlar için bilgi birikimi ve tecrübelerinizden faydalanmak isterim.

aracımı çalıştırdım seyir halinde giderken bir anda stop etti fren sistemi ve direksiyon kitlendi. el freni ile durdurdum. sonra kontağı kapatıp yeniden açtığımda check engine ışığı gelmedi. 30 saniye kadar bekledim. marş basmayı denediğimde hiç bir tepki ve ses yoktu. daha sonra ekli fotoğrafta gözüken engine starter rölesini kontak kapalıyken devre yaptırdım. araç 10 saniye marş almaya çalıştı, bıraktım. tekrar direksiyon başına geçip kontağı çevirdiğimde check engine geldi ve marş basıp devam ettim. aracımı park ettim. yeniden yola çıkacağım sırada yine ne check engine ne marş vardı. aynı şeyi tekrar yaptım ve yine düzeldi ama seyir halinde stop etme tehlikesine karşı minimum hız seviyesinde kullandım.

bu sorunu neden yaşamış olabilirim. elektrik tesisatı gibi gözükse de altında yatan farklı bir şey olabilir mi?

bunun dışında bir kaç sorunum daha var araçla ilgili. mesela soğuk çalıştırmada zorlanıyor. bazen ışıkta beklerken devri kaybedip stop ediyor.

aracım LPG'li 251.000 km de. 94 model

şimdiden teşekkür ederim iyi sürüşler

IMG-20230312-WA0016.jpg
 

Merhaba arkadaşlar,

Daha öncesinde suzuki jimny, sonrasında cross motosiklet şimdi ise zj 5.2 ile arazi heyecanımı katlamak isteyerek aranıza katıldım.

yaşadığım sorunu gerek Türkiye forumları gerek yabancı kaynaklar olsun araştırdığımda benzer problem ve sonuçlara ulaşamadım. Gezenbilir ile istişare ederek mevcut sorun ve sonrasında oluşabilecek sorunlar için bilgi birikimi ve tecrübelerinizden faydalanmak isterim.

aracımı çalıştırdım seyir halinde giderken bir anda stop etti fren sistemi ve direksiyon kitlendi. el freni ile durdurdum. sonra kontağı kapatıp yeniden açtığımda check engine ışığı gelmedi. 30 saniye kadar bekledim. marş basmayı denediğimde hiç bir tepki ve ses yoktu. daha sonra ekli fotoğrafta gözüken engine starter rölesini kontak kapalıyken devre yaptırdım. araç 10 saniye marş almaya çalıştı, bıraktım. tekrar direksiyon başına geçip kontağı çevirdiğimde check engine geldi ve marş basıp devam ettim. aracımı park ettim. yeniden yola çıkacağım sırada yine ne check engine ne marş vardı. aynı şeyi tekrar yaptım ve yine düzeldi ama seyir halinde stop etme tehlikesine karşı minimum hız seviyesinde kullandım.

bu sorunu neden yaşamış olabilirim. elektrik tesisatı gibi gözükse de altında yatan farklı bir şey olabilir mi?

bunun dışında bir kaç sorunum daha var araçla ilgili. mesela soğuk çalıştırmada zorlanıyor. bazen ışıkta beklerken devri kaybedip stop ediyor.

aracım LPG'li 251.000 km de. 94 model

şimdiden teşekkür ederim iyi sürüşler
bir zj seyir halindeyken kolay kloay stop etmez. ederse ilk akla gelen yakıt ve elektriktir. araç benzindeyken mi stop ediyor, lpg'deyken mi? ikisinde de ise, yakıt konusunu eleyebiliriz. ama geç çalışma demenden ötürü benzin pompası olağan şüpheli gibi görünüyor. şöyle yap, sabah soğukken 4-5 kere kontak aç kapa, bak bakalım yine geç çalışacak mı? düzgün çalışırsa benzin pompası sizlere ömür. aynısında lpg'de de deneyebilirsin. ama araç mutlaka sıcak olmalı. 30 derecenin altında lpg ile direk marş tavsiye edilmez. lpg ile direk çalıştırman için lpg düğmesini basılı tutarak marş basıyorsun (hemen hemen bütün markalar böyledir. çok nadir bazı markaların bu özelliği yoktur)

elektriksel olarak ise aklıma ilk alternatör geldi. araç seyir halindeyken alternatör çalışmazsa, akü devreye girer ve akü de bitince elektik olmadığından stop edebilir. ama voltaj düşerse zaten check gauge lambası yanar ve voltaj ibresinin düştüğünü görürsün. onu da bir kontrol et bence. motor çalışırken voltajın 13.6-13.7 volt civarı olması gerekiyor. stop halinde iken de en az 12 volt olmalı. 11 volt olsa da marş basar ama akü zayıf demektir.

son olarak arada check engine yanıyor demişsin ama hata kodunu yazmamışsın. 94'lerde obd2 olmadığı için kontağı 5 kere aç kapa yaparak km sayacından hata kodlarını okuyabilirsin. 11-55 önemsiz. onların arasında çıkan rakamları yazarsan yardımcı olabilirim. en azından bir fikir ediniriz.
 

bir zj seyir halindeyken kolay kloay stop etmez. ederse ilk akla gelen yakıt ve elektriktir. araç benzindeyken mi stop ediyor, lpg'deyken mi? ikisinde de ise, yakıt konusunu eleyebiliriz. ama geç çalışma demenden ötürü benzin pompası olağan şüpheli gibi görünüyor. şöyle yap, sabah soğukken 4-5 kere kontak aç kapa, bak bakalım yine geç çalışacak mı? düzgün çalışırsa benzin pompası sizlere ömür. aynısında lpg'de de deneyebilirsin. ama araç mutlaka sıcak olmalı. 30 derecenin altında lpg ile direk marş tavsiye edilmez. lpg ile direk çalıştırman için lpg düğmesini basılı tutarak marş basıyorsun (hemen hemen bütün markalar böyledir. çok nadir bazı markaların bu özelliği yoktur)

elektriksel olarak ise aklıma ilk alternatör geldi. araç seyir halindeyken alternatör çalışmazsa, akü devreye girer ve akü de bitince elektik olmadığından stop edebilir. ama voltaj düşerse zaten check gauge lambası yanar ve voltaj ibresinin düştüğünü görürsün. onu da bir kontrol et bence. motor çalışırken voltajın 13.6-13.7 volt civarı olması gerekiyor. stop halinde iken de en az 12 volt olmalı. 11 volt olsa da marş basar ama akü zayıf demektir.

son olarak arada check engine yanıyor demişsin ama hata kodunu yazmamışsın. 94'lerde obd2 olmadığı için kontağı 5 kere aç kapa yaparak km sayacından hata kodlarını okuyabilirsin. 11-55 önemsiz. onların arasında çıkan rakamları yazarsan yardımcı olabilirim. en azından bir fikir ediniriz.

benzin ve lpg fark etmiyor. ikisinde de stop ediyor araç. genelde soğuk çalıştırmada 1000 devirden düşüp stop ediyor. sadece seyir halindeyken bir kere başıma geldi. 3-4 kere kontak açıp kapayıp çalıştırmayı denedim. marş aldı çalıştı araç. ama devrini tutturamıyor 1500 e çıkarıyor tekrar aşağıya salıyor, tekrar 1500 yapıyor.

voltaj olarak stop halinde ibrede sıfır gözüküyor, çalışınca dediğiniz rakamlara çıkıyor. onu ayrıca multimetre ile test etmem gerekecek.

check engine olayına şöyle açıklık getireyim. kontağı ilk çevirdiğinde check engine yazısı gelip 2 saniye durup sönüyor ondan sonra marş basıyorum. daha sonrasında yakmıyor. yaşadığım olayda check engine yazısı gelmedi, park, el freni lambaları da yanmıyordu. marş almadı. bobini devre yaptırıp tekrar baktığımda düzelmişti. marş çevirip çalıştırdım.

benim araçta kilometre sayacı analog olduğu için mi bilmem ama dediğiniz kodları görmedim. ama 5 kere aç kapa yaptığımda check engine yazısı yanıp söndü 3 defa. hata kodunu bu şekilde mi almam gerekiyor. yoksa bakmam gereken başka yer var mı? ( sanırım yanma sönme sayılarına bakmam gerekiyormuş, baktığımda yazıyı güncelleyeceğim )
yanlış saymadıysam 12-17-21-37-52 hata kodlarını verdi
teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:

benzin ve lpg fark etmiyor. ikisinde de stop ediyor araç. genelde soğuk çalıştırmada 1000 devirden düşüp stop ediyor. sadece seyir halindeyken bir kere başıma geldi. 3-4 kere kontak açıp kapayıp çalıştırmayı denedim. marş aldı çalıştı araç. ama devrini tutturamıyor 1500 e çıkarıyor tekrar aşağıya salıyor, tekrar 1500 yapıyor.

voltaj olarak stop halinde ibrede sıfır gözüküyor, çalışınca dediğiniz rakamlara çıkıyor. onu ayrıca multimetre ile test etmem gerekecek.

check engine olayına şöyle açıklık getireyim. kontağı ilk çevirdiğinde check engine yazısı gelip 2 saniye durup sönüyor ondan sonra marş basıyorum. daha sonrasında yakmıyor. yaşadığım olayda check engine yazısı gelmedi, park, el freni lambaları da yanmıyordu. marş almadı. bobini devre yaptırıp tekrar baktığımda düzelmişti. marş çevirip çalıştırdım.

benim araçta kilometre sayacı analog olduğu için mi bilmem ama dediğiniz kodları görmedim. ama 5 kere aç kapa yaptığımda check engine yazısı yanıp söndü 3 defa. hata kodunu bu şekilde mi almam gerekiyor. yoksa bakmam gereken başka yer var mı? ( sanırım yanma sönme sayılarına bakmam gerekiyormuş, baktığımda yazıyı güncelleyeceğim )
yanlış saymadıysam 12-17-21-37-52 hata kodlarını verdi
teşekkür ederim.
evet analoglarda o şekilde. şimdi kodlara baktım 21 ve 37 sıkıntılı. biri oksijen sensörünü, diğer tork konvertörünü işaret ediyor. bu sürpriz oldu. tork convertörü beklemiyordum. yani sorun ciddi olabilir.

devir dalgalanmalarını genelde sensörlere bağlarız ama sensörler birbirlerini telafi edecek şekilde çalışır. yani biri bozulsa bile, pcm diğerinden veri alır bu şekilde tolare eder. seyir halinde stop etmez. hepsi aynı anda bozulmuş olsa bile hata kodu verir ama sende o2 sensörü haricinde sensör hata kodu yok. oldukça karmaşık bir durum. tepeden tırnağa bir incelemek lazım. hangi şehirdesin bilmiyorum ama istanbul'daysan jeep garage davut usta'yı öneririm. çözse çözse o çözer.

multimetren varsa sensörler için diagostik prosedürlerini yazabilirim? bunun dışında başka bir öneri sunamıyorum malesef. tekrardan geçmiş olsun.

bu arada bu şekilde kullanmanı tavsiye etmem. bir virajda mirajda stop ederse direksiyon kilitlenirse, ciddi bir kazaya davetiye çıkarabilir.
 

evet analoglarda o şekilde. şimdi kodlara baktım 21 ve 37 sıkıntılı. biri oksijen sensörünü, diğer tork konvertörünü işaret ediyor. bu sürpriz oldu. tork convertörü beklemiyordum. yani sorun ciddi olabilir.

devir dalgalanmalarını genelde sensörlere bağlarız ama sensörler birbirlerini telafi edecek şekilde çalışır. yani biri bozulsa bile, pcm diğerinden veri alır bu şekilde tolare eder. seyir halinde stop etmez. hepsi aynı anda bozulmuş olsa bile hata kodu verir ama sende o2 sensörü haricinde sensör hata kodu yok. oldukça karmaşık bir durum. tepeden tırnağa bir incelemek lazım. hangi şehirdesin bilmiyorum ama istanbul'daysan jeep garage davut usta'yı öneririm. çözse çözse o çözer.

multimetren varsa sensörler için diagostik prosedürlerini yazabilirim? bunun dışında başka bir öneri sunamıyorum malesef. tekrardan geçmiş olsun.

bu arada bu şekilde kullanmanı tavsiye etmem. bir virajda mirajda stop ederse direksiyon kilitlenirse, ciddi bir kazaya davetiye çıkarabilir.
Elektrik tesisatı, sigorta kutuları vs komple bir elden geçirmekle başlayacağız. Sorunun kaynağına indiğimizde çözümü buraya aktarırım, aynı sorunu yaşayan arkadaşlara rehber olur en azından.
Şehir olarak Adana'da yaşıyorum.
 



Uzun bir aradan sonra yaşadığım sıkıntılar ve çözümleri şekilde anlatmaya çalışacağım.
Konu başlığında anlattığım olay Automatic Shut down rölesi değiştikten sonra kesildi.
Soğuk çalıştırmada sıkıntı yaşama problemimde hararet müşüründen kaynaklıymış. Şuan yarım marşta tıkır tıkır çalışıyor. sadece çözemediğim tek bir sorun kaldı. O da 37 numaralı arıza kodu.
Şöyleki map sensöründen şüphelenip yenisi ile değiştirdim. Lakin arıza kodu silinmediği gibi karşılaştığım tek problem şu; aracı çalıştırdığımda bir problem yok, gidişinde, gaz alışında vs. herhangi bir sorun yok. Biraz kullandıktan sonra vitesi P ve N konumuna aldığında devir 1.250 civarlarında sabitleniyor. Yabancı formlardan birinde Transmission rölesini değiştirdikten sonra sorununun çözüldüğünü yazmış birisi. Hatta o formlardan birinde map sensörü kaynaklı olabileceği yazıldığı için değiştirmiştim meğer değilmiş. Şimdi transmission rölesini yenileyeceğim. Fikri olan veyahut daha önce başına gelip çözen birisi varsa yardımcı olursa sevinirim. Herkese iyi sürüşler.
 

Elektrik tesisatı, sigorta kutuları vs komple bir elden geçirmekle başlayacağız. Sorunun kaynağına indiğimizde çözümü buraya aktarırım, aynı sorunu yaşayan arkadaşlara rehber olur en azından.
Şehir olarak Adana'da yaşıyorum.
İyi akşamlar, umarım sorunu çözmüşsünüzdür. Benzer problemleri yaşamıştım ve yaklaşık 1 ay sanayide zaman geçirmiştim. Pek çok gereksiz parça (PCM beyin dahil) değişiminden ve masraftan sonra sorunun kaynağı, sözüm ona yeni yan sanayi MAP sensörü çıkmıştı. Mopar marka MAP sensörü takınca düzelmişti. MAP sensörünün soket tırnağı da kırıktı arada onu da değiştirmiştim. İyi günler dilerim.
 

merhabalar cümleten selamun aleykum. aracım 96 g.cherooke 5.2 v8 aracımın benzinde iken çalıştırmada ve yürüründe porblem yok ancak araç sogukken ılk calıstırdıgımda sıralı sıstem ıle tupe gecırdıgımde 3-5 dk ıcerısınde yolda ılerlerken teklemeler ardında stop gerceklesıyor ayrıca gaza bastıgım zaman 2. viteste devir pedala oranla birden aşağıya düşüyor. çözümleriniz var mıdır? / teşekkürler.
 

merhabalar cümleten selamun aleykum. aracım 96 g.cherooke 5.2 v8 aracımın benzinde iken çalıştırmada ve yürüründe porblem yok ancak araç sogukken ılk calıstırdıgımda sıralı sıstem ıle tupe gecırdıgımde 3-5 dk ıcerısınde yolda ılerlerken teklemeler ardında stop gerceklesıyor ayrıca gaza bastıgım zaman 2. viteste devir pedala oranla birden aşağıya düşüyor. çözümleriniz var mıdır? / teşekkürler.

sadece lpg'de iken yapıyorsa afr ayarına ihtiyacın var. ltft stft %5'i geçmemeli. geçerse böyle semptomlar göstermesi olağan.
 

Uzun bir aradan sonra yaşadığım sıkıntılar ve çözümleri şekilde anlatmaya çalışacağım.
Konu başlığında anlattığım olay Automatic Shut down rölesi değiştikten sonra kesildi.
Soğuk çalıştırmada sıkıntı yaşama problemimde hararet müşüründen kaynaklıymış. Şuan yarım marşta tıkır tıkır çalışıyor. sadece çözemediğim tek bir sorun kaldı. O da 37 numaralı arıza kodu.
Şöyleki map sensöründen şüphelenip yenisi ile değiştirdim. Lakin arıza kodu silinmediği gibi karşılaştığım tek problem şu; aracı çalıştırdığımda bir problem yok, gidişinde, gaz alışında vs. herhangi bir sorun yok. Biraz kullandıktan sonra vitesi P ve N konumuna aldığında devir 1.250 civarlarında sabitleniyor. Yabancı formlardan birinde Transmission rölesini değiştirdikten sonra sorununun çözüldüğünü yazmış birisi. Hatta o formlardan birinde map sensörü kaynaklı olabileceği yazıldığı için değiştirmiştim meğer değilmiş. Şimdi transmission rölesini yenileyeceğim. Fikri olan veyahut daha önce başına gelip çözen birisi varsa yardımcı olursa sevinirim. Herkese iyi sürüşler.
Aynı sıkıntıyı yaşadım. 300 TL'lik Krank konum sensörünü değiştim ve hayati tehlike yaratabilecek bir sıkıntıdan kurtulmuş oldum. Virajda stop ettim, ama başka bir aracımda daha önce aynı sıkıntıyı yaşadığım için arızayı bildim. Yüksek ısı, yaşlanan parçaların her an bu tip durumlarda gebedir. yüksek motor hacimli araçlarınızda bütün sensörlerinizi 2 yılda bir kontrol edin, imkanınız varsa da yenisi ile değişin. İyi yolculuklar
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,805
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst