Grand Cherokee 3.1 Tdi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ARSLAN67 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 53
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 31,313
Ynt: Grand Cherokee 3.1 Tdi

2001 dizel grand chroke üstündeki motor alman yapımımı
 

Etiketler

Ynt: Grand Cherokee 3.1 Tdi

mrb lar bende aldım 3.1 tdi motor yeni yapılmış iii çıkar inşallah okadar sordum herkez alma sakın dediler ama aldım neden aldın derseniz jeep gibi firma 2 sene boyunca ne oranda kötü araba yapar bide okadar kötü olsa heryerde 3.1 motor çöplüne dönmezmi sizce
 

Ynt: Grand Cherokee 3.1 Tdi

bende3,1 bakıyodum ama herkes olumsuz yazmış özellikle kullanan arkadaşlar net bilgi verirse sevinirim 3,1 ile 4,7 arasında takıldım
 

Ynt: Grand Cherokee 3.1 Tdi

Merhaba ,

Hem 3.1. dizel, hem de 5.2. benzin motorlu araç kullandım..
Şayet yıllık vergisini dert etmiyorsanız , 4.7 benzinli alabilirsiniz ,tabii LPG ile kullanmak kaydıyla ..
Tüketim olarak her ikisi aşağı yukarı aynı maliyette olur.
Ancak 4.7 v8 motorun sesi , gücü ve ivmelenmesi çok ayrıdır..
Benzin motorlu araçların bakım maliyetleri de daha hesaplı oluyor..

3.1. dizel için iki hususa dikkat edin .

1- aracın ( özellikle motoru ) için düzenli servis dosyası var mı ?
2- yeni motor ( rektifiye ) yapılmış ise , yapan servis ile görüşün.. ( birde kilometresi orijinal mi kontrol edin , zira dizel araçlarda
genel olarak çok yüksek km . olması gerekir , olağan dışı km . varsa , şüphe ile yaklaşın )

Birde dizel araçta , daha fazla motor gürültüsüne hazır olun ..
Bunun dışında , konfor vs. ekipmanalrı hemen hepsinde ayndır ..

Selamlar,

Kıvanç DUNDAR
 




Ynt: Grand Cherokee 3.1 Tdi

Meraba ben yeni üyeyim. Aşkım şevkim kırıldı 3.1'leri çok sevmiştim. Ben İstanbul'da karda kışta, otobanda normal arazide rahatlıkla kullanabileceğim bir araç almak istiyorum. Çok büyük hacimleri hiç düşünmedşm mesela 4 lt ve üzeri gibi. Ancak 3.1 disel mantıklı gelmişti. Fakat bu sitedeki herkes bir hayli tecrübeli. Ben off road meraklısı değilim ve doktorum. Sağlam ve güzel bir arabaya binmek istiyorum. Bana ne önerirsiniz. Teşekkür ederim
 

Ynt: Grand Cherokee 3.1 Tdi

3.1'in fiyatlarını göz önünde bulundurarak ve dizel istediğinizi düşünerek, biraz bütçe artışı ile KJ Liberty alabilirsiniz..

http://www.sahibinden.com/_sahibinden_cok_temiz_87000km_WQQaXQQ10902426WQQpXQQdisplayitem
 


Ynt: Grand Cherokee 3.1 Tdi

Merhaba ,

Bence şevkinizin kırılması için bir neden yok ..
Ben yaklaşık 1 yıldır ve 15.000 km.'dir ( 130.000 km 'de aldığım ve halen 145.000 km ' de olan ) 3.1 TDI kullanıyorum.
Aracı bende sadece şehiriçinde ( yoğun trafikte ve otoyolda ) kullandım diyebilirim ..
Sadece iki -üç kez kayak için Ilgaz ve Kartalkaya 'ya gittim..
Bu arada bir iki günlüğüne 2.7 CRD de kullandım ..
Kullanım farkı olarak aradaki fark ( daha sessiz olması ve biraz daha iyi ivmelenmesi gibi) kişisel bir konu olmakla birlikte çok,abartılı değil..
Sonuçta aralarındaki fiyat farkı ve sizin bütçenizle ilgili bir tercihtir..
3.1 TDI veya 2.7 CRD olsun önemli olan bizzat alacağınız aracın kendisidir..
Güvenebileceğiniz bir usta veya servis ile (ve de bakım onarım işlemleri ile ilgili kayıtları olmak kaydıyla ) beğendiğiniz aracı kontrol edip alabilirsiniz.

Selamlar,

Kıvanç DUNDAR
 



Ynt: Grand Cherokee 3.1 Tdi

Aslında teknik olarak bakıldığında CRD vb diye adlandırılan common rail dizel yeni nesil dizel motorların ömürleri turbo dizellere göre daha kısadır.Common Rail dizel motorlar daha devirli ve daha yüksek sıkıştırma oranına saip olduklarıo için daha çabuk biterler.Benzinli motorlarında ömrünün dizel motorlara göre daha az olmasının nedeni budur.Benzinli motor 3500 devirde 100 km civarı hıza ulaştırırken (ortalama),Dizel motorla 2000 devir civarı o hızlarda seyredebilirsiniz.Tabi bunlar arabadan arabaya değişir üç aşağı beş yukarı böyledir.Yeni nesil turbo dizel motorlardada mazot silindire normal dizellere göre daha güçlü bir mazot pompası yardımıyla püskürtülür ve daha yüksek bir basıçta patlar buda daha fazla güç daha az titreşim ve gürültü,demektir.Birde buna Turbo besleme ilave edildiğinde motor performansı benzinliye yakın tork u da benzinli motorun çok çok üzerinde olur.Turbo dizel motorlarda bu yüksek basınç yoktur,bundan dolayı silindirler common rail dizellere göre daha az güç biner ve daha az yıpranır.Örneğin Bir common rail dizel vito alacaksanız 150000 km üzerindeyse motor problem çıkarabilir yıpranmış olabilir diye uzak durun derler.Fakat 400000 km turbo dizel 1998 model vito alacaksanız bunların motoru 900000 km gider gözün kapalı al derler.Hakkaten 500000 km üzerinde satılık bir çok dizel araç vardır.Multijet palio ların bunlar 100000 kmde motor istiyor efsanelerinin dayanağıda budur.Düzgün bakım yaptırmaz san motor çabuk gideer.
Burada benim anlamadığım şu Tamam CRD bir cherokee nin daha performansı ve verimli olması beklenen bir durumdur fakat motor ömrüne gelince 3.1 turbo dizelin daha dayanıklı olması gerekir.
 

Ynt: Grand Cherokee 3.1 Tdi

öncelikle merhabalar,

2001 yılının başından beri 3.1 TD Grand Cherokee kullanıcısıyız. 2001 yılında biri bir yakınıma diğeri babama 2 adet aynı araçtan almıştık herikiside yaklaşık 6 aylıktı ve her iki araçta 20.000'yi aşmamıştı. Bizim aldığımız araç hiçbir bakıma gitmeden sadece sahibi ihtiyaç duyduğu zamanlarda yağı değiştirilerek tık demeden 5 yıl çalıştı tabi sonrasında bakımsızlığında etkisiyle (140.000 km'den sonra) reflikteye ihtiyaç duydu ama araç tüm problemlerine rağmen 4 yıldır ölü bir motorla kullanılıyor. Dikkatinizi çekmek isterim araç motor ömrünü tamamlamadan önce hiçbir bakıma girmedi denebilir ve en ufak bir sıkıntı yaşatmadı buna uzun Avrupa turu'da dahil.

Öte yandan yakınımın aynı dönemde satın aldığı aynı yaş ve km'lerdeki diğer Grand Cherokee ise daha alındığı ilk haftalardan ititaberen her türlü problemi göstermeye başladı ki unun bakımları hiç aksatılmadan yapılıyordu ama sahibini hep üzdü sahibinde kaldığı 5 yılın toplamda 2 yılını serviste, ustalar aracın altında geçirdi.


Dikkatleri çekmek isterin her 3.1 sorunlu değildir ama her 3.1 en fazla 150.000 km'den sonra reflikteye ihtiyaç duyar ki piyasakilerin çoğunun refliktesi yapılmıştır. Bizim sahibi bulunduğumuz araç ise şuan 215.000 km civarında altından yağ damlatıyor da olsa, artık eski kuvvetinde olmasada hala refliktesiz ilerliyor.


Saygılar
 

Ynt: Grand Cherokee 3.1 Tdi

Her şeyden önce grand cherokee lere arazi aracı falan demeyin. Kilitli dif yok, artı arazi modu çok kötü. Defalarca karda çakıldım kaldım.2 defa 5.2.ve 4.7 modellerini aldım ama tam fiyasko. Hiç tavsiye etmem.
 

Ynt: Grand Cherokee 3.1 Tdi

3.1 diesel i servisleri de kesinlikle önermedi. 4.7 lpg li alın diye tavsiye ettiler (o paralara). 3.1 ler motor problemleri yüzünden servislrin vazgeçilmezi gibi görünüyor.
 

Ynt: Grand Cherokee 3.1 Tdi

Tahsin bey ,

Grand Cherokee arazi aracıdır değildir tartışmasına girmem . Ama isterseniz öncelikle en azından sitedeki araçları bir inceleyin . Zor gelirse yaban TV de izci Programınıda tavsiye ederim . Yada İzoff u araştırırsanız . Grand Cherokee ZJ nin neler yapıp yapamadığını daha net görebilirsiniz . ZJ üzerine konuşalım .

Karda çakılmışsınız ama nasıl ? Kaç cm karda ? Hangi lastikle ? Pilotaj nasıldı ? Hangi araçlar geçti de siz çakıldınız ve yaramaz bu araba yargısına vardınız ? Bunlar çok göreceli konular ...

Arazi Modu dediğiniz nedir? LOW u kastettiyseniz nesi kötüdür ?

5.2 de kilitli dif yok mu ? Arkada LSD vardır(Birçoğunda) orta ise viskoz la yada LOW da manuel kilitlenir . Ön açıktır . Önde ve arkada %100 kilitle gelen arazi araçları var mı ? Yada varsa kaçtane ?

Bence Türkiyede ve ABD de offroad amaçlıı gayet güzel kullanılan. Birçok arkadaşımızın sahip olduğu Grand Cherokee gibi bir aracı fiyasko ile itham etmeden bence birazdaha değerlendirme yapınız .
 



Ynt: Grand Cherokee 3.1 Tdi

tahsinbiner' Alıntı:
Her şeyden önce grand cherokee lere arazi aracı falan demeyin. Kilitli dif yok, artı arazi modu çok kötü. Defalarca karda çakıldım kaldım.2 defa 5.2.ve 4.7 modellerini aldım ama tam fiyasko. Hiç tavsiye etmem.
Bu konuyu açtığımda 5.2 sahibiydim ve hayatımda kullandığım en iyi ve en konforlu arazi aracıydı bende bu aracı kötü diye lans edilmesi gerçekten çok büyük bir hata. Bende kaç defa bu araçla karda ve çamurda battım ama battığım yere ben jeepim diyen araba bile zor girerdi.Tabiki araçların lastik durumu en etkili silahıdır siz aracınızın altına asfalt lastiği koyarsanız bırakın 4 çekeri 10 çeker olsa bile bir işe yaramaz.Şu an hangi aracı kullanıyorsunuz gerçekten merak ediyorum.Teşekkürler....
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,065
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst