aracın önünde vinç var evet sorun çözüldü su tahliye dildi içerisine tekrardan antifirizli su ayrıca kaçak kontrol edildi arazide D modunda kullanımdan dolayı hareret yükseliyormuş çok dik yerlerde 1 yada 2 viteste kullanarak hiç artmadıığını gördüm birde dedğinz gibi fann önünü vinç kapatıyor orayıda kaldırıp aşağıya gizlycemAyrıca bu araçların önüne radyatörü kapatacak şekile winç,sis farı,plaka vs monte etmeyin.En büyük yapılan hatadır.Radyatörün önü kesinlikle mümkün olduğu kadar orjinali gibi açık kalsın.
Benim tamponun orta yerinden pıt pıt damlıyor. 3-4 günde bir low uyarısı veriyor vic. Radyatör mü gidik sizce?
Merhaba jeep Türkiye whatsapp grubumuz mevcut bursadan arkadaşlarımız da var ve tüm türkiyeden bu gibi ve daha fazla şikayetleriniz varsa gruba da katılabilrsiniz. Sorun için konulacak olursak normalde sizin aracın hareret çubuğunun bile hiç oynamaması gerek çünkü model itibari ile 5.2 motordan sonraki yeni nesil araçlar yani 4.7 3.0 2.7 2.8 gibi araçlarda hareret problemi ortadan neredeyse kalkmış durumdadır sizin anlattığınıza göre araçta bi soğutamama problemi mevcut devir daimde bir problem olabilir mıyor yapılmadan önce böyle bi peoblem varmıydı yapıldıktan sonramı oldu haricinde motor sıvı soğutma hortumlarına ekstra işkem yapıldımı ynai incesiyle yada daha uzunuyla değiştimi termıstatta herhangi bi problem olup olmadığını bilmediğimiz için değiştirmenizi önermem dhaa ucuz işlemlerden sırasıyla gitmek gerek çünkü problem hortuöda bile olabilir en ufak bi motor hortumu ince bile takılsa o bile etki eder araç su devir daim etmede zorlanacağı için ekstra olarak araç düzgün toplanmamış ise muhtemel ile o yüzden sorumunuz oluşuyor bi seçenek daha var aracınız fan açmıyorda olabilir normalde belli bi sıcaklıktan sonra fan açar bazı araçlar klimayı açınca elektirikli fanda devreye girer araç stop ettikten sonra belli bir süre de fan çalışmaya devam eder eğer sizin hararet müşürünüzde felan bi problem var ise o da yapabilr ucuz olan şeylerden yola çıkım hararet müşürü motor vs buraya sonra dönüş yapım elimizden geldğince yardımcı olmaya çalışırız.Yazılarınızı büyük bir merak ve ilgi ile okudum.
Aracım 2,8 CRD motorlu Voyager. Ancak şanzıman hariç motor yapısı aynı.
motorum 3500 km evvel üst kapak, çelik conta, çelik sübaplar yapıldı ve toplandı. Motorumda bir sorun yok idi.
Bursada 1500 km evvel yaş değişimi yaptırdım. İzmirde yaşarken hava şartları ile bursanın kış şartları çok farklı olduğu için yağı : CASTROL EDGE 5W40 GM DEXOS 2 yağ koydum ve filitreyi de değiştirdim.
son 2 aydır havalar iyice soğudu ve rampalarda kırmızı alana geliyor ve fan soğutuyor. Radyatör boşaltıldı temizlendi.
Soğutma sıvısına antifriz eklendi. ancak durum devam ediyor. bugün bir video izledim. Motor termostatına ilaveten bir uygulama. Yurt dışında yapıyor insanlar.Video: https://www.youtube.com/watch?v=MpfQLsWLiic&feature=youtu.be
Benim hortumda sertlik var motor soğuk iken.
Ve rampalarda ise direkt kırmızıya çıkma durumu söz konusu.
Yukarda okuduklarıma istinaden yarın Termostat kapağını, Genleşme tankı kapağını, ve aracın termostatını değiştirmeyi planlıyorum. Sonrasında sizlerle paylaşmaktan mutlu olurum yorumlarınız benim için çok değerli .
hortumların bir miktar sertleşmesi normal, ama gaza basınca şiştiğini görebiliyorsanız kapak veya kapak contası suçludur. ( blok sağlam ise tabi). yağ doldurma kapağını açın içinde sarı/hardal rengi tortu varsa conta problemi vardır.Benim hortumda sertlik var motor soğuk iken.
Ve rampalarda ise direkt kırmızıya çıkma durumu söz konusu.
Yukarda okuduklarıma istinaden yarın Termostat kapağını, Genleşme tankı kapağını, ve aracın termostatını değiştirmeyi planlıyorum. Sonrasında sizlerle paylaşmaktan mutlu olurum yorumlarınız benim için çok değerli .