Gezenbilir Üyelerine B-HET Mühendislikten Solar Panel Sistem+Akü Kampanyası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan konderk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 216
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 134,935

Etiketler
Benim ki çekme karavan değil ama sonuç da aküden karavanın stop lambalarına elektrik geldiğine göre uygun kesitte bir kablo ile akünüzü de şarj edebilirsiniz.
 

Çekme karavanda iki akü arasındaki mesafe uzun olduğu için çok kayıp olduğu, şarjın verimsiz olacağı ve hatta aküye uzun vadede zarar verebileceğine ilişkin paylaşımlar görmüştüm. Bu konudaki fikriniz nedir acaba

MI 5s cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

.

Çekme karavanda alternatörden fayda beklemek iki açıdan sorunlu.
* @fusel ‘in bahsettiği, sistemdeki birimler arası enerji kaybı ve
* çekme karavancıların yolda olma sürelerinin azlığı.
Bu yüzden çözüm hanesinde bulunmalarının anlamı kalmamakta.
Solar daha düzenli enerji kazanım karakterine sahip.. Özellikle yaz ve bahar ayları..
Tabi bu karşılaştırmalar, kamping dışı konaklamanın olmaması yüzünden Avrupalı karavancılar için bizim kadar ağırlıklı bir konu durumunda değil.
Uzaklıkta örnek verilirken, ~5W gücündeki stop lambalarına karşın, 10 misline kadar varan soğutucu gücünün farklı kablo kesiti gerektireceği atlanmamalı..

Akın bey, hedeflediğiniz kamp yapma çerçevesinde, sisteminizde, normal bir karavan elektrik gereksinimi için fazlalığınız bile var. Fakat peltier bazlı yani termo elektrik soğutucunuzun sahadaki tüketimini bilmeden güvenilir bir tahminde bulunmak pek ciddi olmaz diye düşünüyorum.

Nedeni;
Bahsettiğiniz günlük ~10 Ah değerinin kaynağı, soğutma randımanın düşüklüğü nedeniyle sizin tahmininiz olmalı ?
Aslında ~30 litre böyle bir dolabın, saatte ~3A ve üzeri tüketime kolaylıkla ulaşabileceğini unutmayın.

Bakın böyle bir soğutucu için,
EBF37DE1-B67A-4BFD-B54B-0908C6E5320A.jpeg


verilen değer 3,8 Amper !

500CA5E8-7937-403B-B5B6-5AAA4E809679.jpeg


Termo-elektrikli soğutucuların, kompresörlü soğutucularla karşılaştırmasında sahadaki çalışma frekansları bilinmediğinden sıhhatli bir yorum yapmak kolay olmasa da, ısı transformasyonlarında ayni Amper değerine göre dört misli daha az randımanlı olmaları gerçeği var. Hem de sadece çevre ısısının 15-20 derece altındaki alan için..

Aslında başlangıç yatırımı açısında ilgi çeken bu soğutucular için, yeni bir başlık açmak, özellikle bu başlığı konusundan saptırmamak için de yerinde olurdu. Zaten maşallah, forumda bilgiden çok başlık var. Bir tane daha fazla olmuş ne yazar. :sweatsmile:

Kısaca elinizdeki akü ile gerçek kullanımındaki günlük toplam tüketim değerini ölçebilirseniz, sıhhatli bir öngörüde bulunmamak için nedenimiz kalmazdı..

Herşeyin 12V versiyonu olduğundan, invertere ihtiyacınızı ise anlayamadım ?
Kazancınız 12V, depolamanız 12V , mühendislerin herkeze uyup, kulaklarını ters elleriyle göstermediklerini sanırdım..:p

.
 
Son düzenleme:

Çekme karavanda alternatörden fayda beklemek iki açıdan sorunlu.
* @fusel ‘in bahsettiği, sistemdeki birimler arası enerji kaybı ve
* çekme karavancıların yolda olma sürelerinin azlığı.
Bu yüzden çözüm hanesinde bulunmalarının anlamı kalmamakta.
Solar daha düzenli enerji kazanım karakterine sahip.. Özellikle yaz ve bahar ayları..
-------------------------------------------------------------------

Ben bu denemeyi yaptım ve olumlu sonuç aldım.
Fakat uzun vadede araç otomasyonuna zarar verebilir düşüncesi ile,
denemede bıraktım. vazgeçtim. Yani 1-2 gün durağan olarak yaptım gözlemledim.
---------------------------------------------------------------------
Termo-elektrikli soğutucuların, kompresörlü soğutucularla karşılaştırmasında sahadaki çalışma frekansları bilinmediğinden sıhhatli bir yorum yapmak kolay olmasa da, ısı transformasyonlarında ayni Amper değerine göre dört misli daha az randımanlı olmaları gerçeği var. Hem de sadece çevre ısısının 15-20 derece altındaki alan için..

Aslında başlangıç yatırımı açısında ilgi çeken bu soğutucular için, yeni bir başlık açmak, özellikle bu başlığı konusundan saptırmamak için de yerinde olurdu. Zaten maşallah, forumda bilgiden çok başlık var. Bir tane daha fazla olmuş ne yazar
------------------------------------------------------------------
Siz hep tam kullanımı baz alıyorsunuz.
Ben onu termo kap olarak kullanıyorum ve çok nadir enerjiliyorum :smiley:
Yiyecek yok içinde, sadece soğuk ve günlük olarak alınmış içeçecek muhafaza ediyor.
Atladığınız nokta bu..:p
Benim 12 veya 220 buzdolabı ihtiyacım yok ki, niye yatırım yapayım, kullanmayacağım mala...
Ayrıca fuzuli yer işgali...
-------------------------------------------------------------------
Herşeyin 12V versiyonu olduğundan, invertere ihtiyacınızı ise anlayamadım ?
Kazancınız 12V, depolamanız 12V , mühendislerin herkeze uyup, kulaklarını ters elleriyle göstermediklerini sanırdım..:p
-------------------------------------------------------------------

Sevgili ve çok değerli dostumuz Evliya Çelbimizin sanal ikizi
ve dahi kişiye değil de yanlışa nişan alan değerli Red Kit Davut dostumuz..
Üzülerek söyliyeyim,
ilk defa yanıldınız, bu dostunuzu az çok tanıdığınız zannederdim.
Geçmiş heybesi epey doludur.
Detayı, inşallah bir gün yüz yüze sohbette anlatırım ...


Akın Bey hayatı boyunca kendi kulağını ve başkasının kulağını hep ve kesinlikle doğru gösterdi.:p
Öncelikli husus; zaten vardı elimde.
Esas gereği de çook önceleri açıklamıştım, şimdi açıklamamışım,
karavanda oturmalı ev tipi klozete bağlı,
2" girişli 220V/400 W gücünde parçalayıcı var..!
İnvertere bunun için ihtiyacım var.

İlgine ve bilgine teşekkür ederim sevgili 68 kuşağı dostum.
Sağlıklar dilerim.
 
Son düzenleme:



.

Akın bey, :yum:
ben de sadece siz mühendislerin temel tavrı çercevesinde, sorun çözümünün en uç duruma cevap verebilmesi zorunluluğundan yola çıktmıştım.
Dolabınızı o şekilde kullanmanız (*) için yanılmış olmamın, peltierli termo-elektrik soğutucuların en düşük randımanlı soğutucu olması gerçeğini değiştirmemesini, sanırım siz de kabul ediyorsunuzdur ?
Zaten forumda sorunlara bireysel cevap ararken onlara ayni zamanda genel cevap vermeyi es geçmemenin yanlış bir tarafı olmamalı ?

Ayni durum maceratörlü tuvaletiniz için de geçerli. Onun elinizde olduğunu bilmediğim için şüpheli yaklaştığım inverterin prensipte, teknik riziko, enerji gereksinimi ve bazen de toplam masrafı arttırdığı gerçeğini yadsıyacağınızı da sanmıyorum.

Herneyse karşılaştığımızda peltier soğutmalı içeceklerinizin sohbetimizi serinletebilmesi umuduyla.. :p



* Çıkış noktalarınız gibi soğutucunuz hakkında da yeterli bilgi sahibi olamadığımdan, piyasadaki en randımanlı bir ürünün içi boş durumdaki en düşük 8,80 Watt gücünü çıkış noktası alsak bile sonuçta tahmini günlük tüketiminizin en az 2,5-3 misli bir değerle karşılaşmaktayız.

8,80 x 24 = 211,2 Watt/gün
211,2 / 12 = 17,6 Amper/gün
Devamen soğutucunuzu arada bir üst değerde çalıştırmanızın, onun devamlı baz değerde çalıştığının göstergesi olması bir yana, arada bir kapağını açmanız ve her zaman yeterli soğukluktaki içeceklerle takviye yapabilememenizin zorluğuyla, sonuçta tüketiminizi tahminen günlük en az 25-30 Amper bazında düşünmek yanlış olmamalı ?
Aslında sahada bunun da üzerindeki değerlere varıldığından bahsedilmekte..

Bilmem belki de arada bir market buzlarından destek alıyorsunuzdur ?
Ne kadar detaylı bilirsek, o kadar doğru konuşabiliriz.

Herneyse zaten yukarıda yazdığınız kombinasyon ile herhangi bir sorununuz olmayacağına sizin gibi ben de kesinlikle inanıyorum. Bence fazlanız bile var.

Gerçi liseden edebiyat mezunuyum ama huyum kurusun, rakkamlar önüme çıkınca kendimi tutamıyorum. :p Konuyu deşmemi lütfen hoş görün..


Yazdıklarımın sizden çok, özellikle böyle soğutucuları düşünenlere genel bir
hatırlatma olduğunu kabul etmeniz dileğimle..:yum:

Bu arada başlığın iyice mecrasından saptığı için de herkesten özür dileyeyim. :unamused:


————————————————————————————————————————————
Umarım bundan evvelki cevabımın sonundaki takılmamla sizi kırmamışımdır ?
Nedense öyle bir his var içimde çünkü.. :confused:
Belki de yanlış anlama benim hanemdedir ?

.
 
Son düzenleme:


Herkese Merhaba,

İstanbul içerisinde karavan elektriği konusunda A'dan Z'ye hizmet ve destek veriyoruz. Dileyenler Kadıköy'de 0' dan kendi yaptığımız karavanı görebilir.

Teşekkürler :smiley:
Herkesin sohbetine atlamak yerine kendiniz başlık açabilirsiniz.
Bu yöntem ile buradan size bir şey çıkmaz.
Sadece tepki toplarsınız. Sizin gibi çok kişi denedi .
Sohbetlere katılım sağlar, başlıklarınız ile bilgi paylaşımı yaparsanız insanlar sizinle iletisim kurar.
 

Herkesin sohbetine atlamak yerine kendiniz başlık açabilirsiniz.
Bu yöntem ile buradan size bir şey çıkmaz.
Sadece tepki toplarsınız. Sizin gibi çok kişi denedi .
Sohbetlere katılım sağlar, başlıklarınız ile bilgi paylaşımı yaparsanız insanlar sizinle iletisim kurar.
Bir tane başlık açtı zaten. Ondan sonra her yere kopyala yapıştır yapmaya başladı.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst