Ynt: Gezenbilir Hatay Grubu Karamağara Keşif Gezisi (10 Nisan 2010 Cumartesi)
derenin geçtiği tabanda yumuşak değil...
geçiş için tavsiyem önce 4 l vites olan araçlar geçiş yapsın.....
emniyet açısından..
4 L VİTES olan araç güvenli ve rahat geçiş yaptıktan sonra..
derenin 10mt kadar gerisinden kaptırarak durmadan 2. viteste geçildimi 4 H Viteste dahi problem çıkmaz...
***yapılmaması gereken en önemli hata ani duruş ve kalkış yapılmamalı..
** kum geçişleri arabanın devrinin kaldırabildiği en yüksek devirde ve seri olarak vites atılarak geçilir...
otomatik vitesler kum geçişlerinde biraz daha avantajlı oluyorlar.
samandağ bölgesinde arabaların en çok zorkanacağı bölge ziyaretin arkasındaki kumlukla,barikan arasındaki kumluktur..buralarda kum yumuşak ve derin oluyor..
ayrıca almina nın karşısı denizin bozuk olduğu haftalardan sonra yüzeyi kuru gibi gözüksede genelikle tabanı su oluyor ve en çok aracımın battığ bölgeler buralar oldu..
bizim gideceğimiz güzergahlarda pek sıkıntı olmayacak...
Nedim beyin takıldığı yerde kum sert olduğu için 4 çeker araçlar pek takılmaz.reel eksen' Alıntı:Erhan Hocam,
siz Samandağ ve Yayladağı'nı metrekare metrekare çok iyi biliyorsunuz ve Samandağ sahilinde lastiğinizin değmediği yer yok.
Biliyorsunuz bizim gezi güzergahı off-road sayılmaz.Yolun büyük bir bölümü düzgün, off-road sayılabilecek sadece bir engel var o da, uydu fotoğrafında göründüğü gibi bir dere Samandağ Sahilinde tali yolu kesmiş ve köprüyü iptal etmiş. Orada sahilden ve lastik seviyesinde dereden geçmemiz gerekiyor. Bildiğiniz gibi Nedim Be'in 4çekeri çalışmadığı için bu geçiste takılmıştı.
Bu sahil ve kum geçişlerinde nasıl bir sürüş ve vites tavsiye ediyorsunuz. Genel anlamda sahil sürüşlerinde neye dikkat etmemiz gerekiyor?
derenin geçtiği tabanda yumuşak değil...
geçiş için tavsiyem önce 4 l vites olan araçlar geçiş yapsın.....
emniyet açısından..
4 L VİTES olan araç güvenli ve rahat geçiş yaptıktan sonra..
derenin 10mt kadar gerisinden kaptırarak durmadan 2. viteste geçildimi 4 H Viteste dahi problem çıkmaz...
***yapılmaması gereken en önemli hata ani duruş ve kalkış yapılmamalı..
** kum geçişleri arabanın devrinin kaldırabildiği en yüksek devirde ve seri olarak vites atılarak geçilir...
otomatik vitesler kum geçişlerinde biraz daha avantajlı oluyorlar.
samandağ bölgesinde arabaların en çok zorkanacağı bölge ziyaretin arkasındaki kumlukla,barikan arasındaki kumluktur..buralarda kum yumuşak ve derin oluyor..
ayrıca almina nın karşısı denizin bozuk olduğu haftalardan sonra yüzeyi kuru gibi gözüksede genelikle tabanı su oluyor ve en çok aracımın battığ bölgeler buralar oldu..
bizim gideceğimiz güzergahlarda pek sıkıntı olmayacak...