Ynt: Gezenbilir G Sahipleri
Uzun zamandır siteye bir şey yazamadım..
G macerası sürüyor.. Halen yılmış, bıkmış ve hevesimi kaybetmiş değilim.. Ancak çook zaman, sabır ve bütçe işi olduğunu anlamak uzun sürmedi.. :/ Öyle hemen aldım bindim yapılacak tarz araçlar değil eski G'lerimiz.. Öncelikle araçlara baktırarak alma şansı varsa baktırarak inceleyerek almak gerek.. Bu biir.. İlk aracım 240 D kısa kasa'nın üzerine sonradan takılan turbo ve intercooler evet biraz daha seri bir araç yapmış olabilir ama bir süre sonra aracın motorunu yedi ve turbo bozuldu ve motor yatak sardı.. Sıfırdan motor yaptık araca.. şimdi ne turbo var ne intercooler, fabrika çıkışı halince de gayet de seri durumda ve kafamız rahat.. Şimdi kısa kasanın dış görünümü 463 makyajı kaporta boyası ve döşemeleri yenileniyor ve bitince tüm işlemlerin fotoğraflarını kısa kısa yükleyeceğim..
İkinci olarak bir G uzun kasa 300 D otomatik daha aldım geçen hafta.. Araçta klima, turbo, intercooler, hidrolik direksiyon,sis lambaları, otomatik camlar,elektrikli deri koltuklar ve webasto vs. var. dolu bir araç, motorun sesi de gayet iyi ve 240'a göre daha sessiz.. Uzun kasa da ayrı keyifli ancak kısanın da yeri ayrı bence.
Şimdi elimdeki orjinal G jantları ve BF All terrain lastikleri kısa kasaya takıp biraz yükseltip çamurluklara sürtme yapmayacak şekilde kısa kasa aracı arazi koşullarına uygun bir 463 olarak dış görünümü yapmayı, uzun kasaya da yol lastikleri ve daha uysal jantlarla birlikte 463 makyajını tamamlayıp normal kullanmayı planlıyorum..
G konusunda G sahipleri grubu gerçekten yardımsever ve paylaşımcı.. Kimse bildiğini bulduğunu diğerinden esirgemiyor. Herkese çok teşekkürler..Samet ve Ercan, Nadir Abi ve Can, Kıbrıstan Hüseyin Abi, TS otomotiv Hüseyin Bey ve Alper çok yardımcı oldular sağolsunlar.. ama bu arada hala bu grupta isimleri kayıt edilmemiş birçok G sahibi arkadaşımız var, onlarla da sürekli konuşup paslaşıyoruz.. Aklıma gelenler: Tolga, Barbaros, Dinç..
240 D, 250 D, 300 D gibi motorlar anladığım kadarıyla bu araçlar için orjinaline sadık kalınarak ve performansı kabullenilerek kullanılması gereken motorlar.. Öyle turbo takalımi intercooler takalım vs. yapmamak gerek pek.. sonradan zaten heralde 300 benzin, 320, 400, 500, 550, 630 gibi motorlar da biraz da bu yüksek tonaj ve müşterilerin G serisinden beklentilerinin artması nedeniyle giderek yükselen hacimdeki motor seçenekleri olarak performans hedefli üretimler..
Yani Nadir abi'nin yaptığı gibi 500 filan takmadığınız sürece araca o sürati serilik ve gücü almak biraz zor gibi.. Barbaros da eğey bir motor değiştiren ve deneyen arkadaşlardan biri mesela.. Ben motor değiştirmedim ama 300D'nin motoru benden önceki sahibinde değişmiş yine dizel aynı 5 silindir motorla.. 240'a da yeni otoru orjinaline sadık kalınarak ben yaptırdım sıfır olarak.. Bu hafta TS otomotiv Hüseyin Bey'le de bu aracın motorunu değerlendirip belki turbo ve intercooler'dan vazgeçeceğiz ya da bu haliyle yola devam edeceğiz.
Yine görüşmek üzere, herkese sevgiler.. Kolay gelsin..