Ynt: Gd300 Araç Paspas Altına Su Aldı ?
kemalhocam' Alıntı:
Bir kaportacıya uğradım; Ön cam fitillerini falan inceliyor. (Ön camın orda bi şey yok sanırım) Altta sizin bahsettiğinize bakacağım bugün... Altta bir tahliye yeri göremedim ama, bir daha bakacağım bugün. Kapalı garaja koydum şimdilik! Bakalım nerde sorun ?
Kemal Bey,
Çoğu aracın altına uygulanan koruma amaclı spreylerin oluşturdugu katman tabandaki tahliye tıplarının alttan bakınca görülemeyeceği sekilde onlari örtebilir. Suyun nedeni çok daha yaygın olan diğer nedenler de olabilir.
Aracınız bir bakım sonrasında mı su almaya basladı yoksa durup dururken mi su alır oldu?
Eğer ki kalarüfer radyatörü değişti ve sonrasında su alır oldu ise ısıtma ünitesinin montesinde kullanılan silikonlarina bakabilirsiniz. Bunun testinde önlerin taban döşemeleri sökük iken su hortumunu kaputun altındaki kalerüferin hava giriş haznesine tutabilirsiniz ve suyun oradan tahliyesinde bir sorun olup olmadığını bu sırada içeriye hiç su alıp almadığını gözlemleyebilirsiniz.
Ön camın fitili eğer mercedesin kendi parcası degil ise su kacırması kolay olur. Original fitilin eski olması su almasını başlatabilir. Ön camın köşesinde mersedesin gerekli yazıları yok ise oto camcılara kestirilen camlardan olabilir ve cam fitili ile örtüşmeyerek su alabilir. Bunu anlamak için yer döşemeleri çıkık iken su hortumunu fitillerin etrafına iyice gezdirin. Suyun aktığı yeri bulun.
İşinizi kolaylastırması için, önce suyu silecek kollarına tutun. Silecek kollarındakı boşluğa baktıktan sonra silecek kollarının camın altındaki monte yerinde deriden olan contanın hala is yapıp yapmadığına bakın. Su almadığından emin olduktan sonra cam fitillerine su tutmaya başlayın yoksa fitillere bakarken silecek kollarından su alır ve siz cam fitillerden su geldiğini düşünerek yanlış teşhis koyabilirsiniz.
Aracınız park halindemi yoksa sadece hareket halindemi su alıyor?
Sadece hareket halinde su alıyor ise kaportaya takılan arazi vitesinin alt korüğüne bakabilirsiniz. Sizinkisi değişmedi ise yaşından dolayı yırtık olması mümkün. Arazi vitesinde gördünüz üst körük ten daha önemli olan alt körüktür ve yırtık ise yağmurda hareket halindeyken döşemelere suyu gonderir. Arazi vitesinin üst ve alt körükleri arasındaki 15cm civarinda yüksekliği olan O şeklindeki parçayı çıkarmak gerektiğinde önce ön koltukları sonra da vitesin orta konsolunu da çıkartmanız gerekecektir.
Bir diğer olasılık ta kabloların motordan kabine geçişinde kullanilan kabloları cevreleyen plastik parcalar. Bunların yok olması biraz zor ama motor bolümü büyük onarım gördüyse yerlerine takılmamış olabilirler ve elma büyüklüğünde olan haricindekiler iceriye fazla su almazlar.
Paspasların altında su mevcut olması aracınızın şase kulaklarının somun yuvalarının kapakları yok ise su ile dolmasina ve küflenmenin büyük sorunlar yaratmasına neden olabir. Kolay gelsin.
Yusuf