GC Ön Diff. ve Şaft Problemi Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan NeBuLa Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,519
Ynt: GC Ön Diff. ve Şaft Problemi Yardım

Alfonse' Alıntı:
Resmi anlamadım, tam boyunu ekleyip buraya, cv joint bilyelerini işaretler misiniz....

Çap kalmasını, çap kalınlığı anlamıştım.... Tekrar etmişsiniz aynı kelimeyi, yanılmışım :smiley:
"Şaftın çap kalması" ne demek?

Difte bahsettiğiniz yer buzukluğu, yükte değil, normal giderken bile aracı kasmalı diye düşünüyorum. Acaba dif ve akskar eğri duruyor da, rot ayarıyla mı telafi edildi.....

Tanışalım....
Sağlıcakla....



[attachment=2]
Bu resim parçanın resmi...

[attachment=1]

Bu da service manual den bir alıntı. WJ lerde bu joint ön şaftın hem önünde hem arkasında var (double trouble) :D

Diff sağ tarafı egzantrik ayarı geriye dayanmış halde 1 cm geriye ve 1- 1,5 cm kadar sola yani içe kaymış. Tabla fişeğini ayırırken canımız çıktı.
Bu yüzden ön şaft çarpık oturmak zorunda kalıyor. BU şekilde çalışınca da diff ekseni kayık olduğundan hem bu zavallı mafsal tolere sınırı dışına çıkıyor hem de dediğiniz gibi yükte artmak kaydı ile normalde de aracı kasıyor. Sebebi de diff alt tabla bağlantısını benden önceki sahibi olan bayan bi yere oturtmuş. Yapan nalbant da kafaya göre düzeltmiş!!!! Çamur gibi elektrod kaynağıyla da tüyü dikmiş;D ...nefis bir sonuç çıkmış ortaya. Ayırıp yeniden ölçerek yerine oturttuk, gazaltı kaynak ile sürekli kaynak yaptık....gece 12 gibi diffi bindirdik.

Katılıyorum tanışalım
Sevgiler...

joint.jpg


cv rplcmnt.jpg
 

Etiketler
Ynt: GC Ön Diff. ve Şaft Problemi Yardım

Sanırım sorun çözüldü. Bu arada geçen haftalarda yükseltmeden sonra benimde bir şaft problamim olduğunu sanıyordum, tabi değilmiş saçma sapan basit bir şey çıkmıştı ortaya. O zaman araştırıken XJ.lerde çift kardan olduğunu öğrenmiştim, gittiğim bir iki şaftçı öyle söylemişti ve manuallerinde görmüştüm. şimdi görüyorum ki ZJ.lerde öyle. Yükseltmeden sonra şaft kopartan bazı diğer marka kullanıcısı arkadaşlar nazar değdirmesin ;D
 

Ynt: GC Ön Diff. ve Şaft Problemi Yardım

Sanırım çözüldü Murat bey. Bi de ustayla kapışmasak daha iyi olacak. Service manual böyle diyo diyorum, O öyle der diyip beni gıcık etmek için elinden geleni yapmakta. Ufak tefek ayarlar ve şaftın sık sık hatırını yokladığımız için bozulan balansı dışında umarım bir problem kalmadı.
 

Ynt: GC Ön Diff. ve Şaft Problemi Yardım

NeBuLa' Alıntı:
WJ lerde bu joint ön şaftın hem önünde hem arkasında var (double trouble) :D

Diff sağ tarafı egzantrik ayarı geriye dayanmış halde 1 cm geriye ve 1- 1,5 cm kadar sola yani içe kaymış. Tabla fişeğini ayırırken canımız çıktı.
Bu yüzden ön şaft çarpık oturmak zorunda kalıyor. BU şekilde çalışınca da diff ekseni kayık olduğundan hem bu zavallı mafsal tolere sınırı dışına çıkıyor hem de dediğiniz gibi yükte artmak kaydı ile normalde de aracı kasıyor. Sebebi de diff alt tabla bağlantısını benden önceki sahibi olan bayan bi yere oturtmuş. Yapan nalbant da kafaya göre düzeltmiş!!!! Çamur gibi elektrod kaynağıyla da tüyü dikmiş;D ...nefis bir sonuç çıkmış ortaya. Ayırıp yeniden ölçerek yerine oturttuk, gazaltı kaynak ile sürekli kaynak yaptık....gece 12 gibi diffi bindirdik.

Katılıyorum tanışalım
Sevgiler...

Resimler felan, hepsini anladım şimdi, teşekkür ederim...

Sizin araç ZJ değil miydi? Wj nereden çıktı, örnek verdiniz di mi?

Tabla alt bağlantısının kayık olduğunu nasıl anladınız, tesadüf mü? Görünüşünden şüphe edip, başka araçla mı kıyaslayıp ölçtürdünüz veya std ölçüleri biyerde var mı? Bu ölçüleri buraya paylaşırsanız eminimki bizlerede çok gerekebilir. Bu ölçüleri, şaseciye ölçtürücez di mi?

Hanımlar kızmasın ama :smiley: 5.9' la napıyormuş eski bayan sahibi aracın. Corsa alsaydı ya. Veya Honda crv... Heh heh heh.. :smiley: Pardon ;D

Elektrot kaynağına kızmışsınız haklı olarak ama, gene iyi kaynak tutmuş elektrotla.. Oraya bayağı güç biniyor, elektrik kaynağıda zayıftır diye biliyorum...

Şimdi kaynak yapılan yeri, güzelce tefsiye ettirip, üstünü boyamayı unutmayın... Satarken felan sorun çıkar... Sizde boyayabilirsiniz. Ben dün bütün şaseyi boyadım ısıya dayanıklı bi boyayla. Rock slider yaptım aracıma, şasede delikler felan açmıştık flanşları için slider' ın, hepsi orjinal gibi oldu boyanınca. Pütürlü sprey boyalarda satılıyor piyasada.. çamurluk içlerine güzel ses izalasyonu felanda olur.. ;)
 

Ynt: GC Ön Diff. ve Şaft Problemi Yardım

NeBuLa' Alıntı:
Sanırım çözüldü Murat bey. Bi de ustayla kapışmasak daha iyi olacak. Service manual böyle diyo diyorum, O öyle der diyip beni gıcık etmek için elinden geleni yapmakta. Ufak tefek ayarlar ve şaftın sık sık hatırını yokladığımız için bozulan balansı dışında umarım bir problem kalmadı.

Ustalar öyle ya maalesef.... Bazen deveye hendek atlatmaktan zor oluyor bişeyleri anlatmak...
 



Ynt: GC Ön Diff. ve Şaft Problemi Yardım

Alfonse' Alıntı:
Resimler felan, hepsini anladım şimdi, teşekkür ederim...

Sizin araç ZJ değil miydi? Wj nereden çıktı, örnek verdiniz di mi?

Tabla alt bağlantısının kayık olduğunu nasıl anladınız, tesadüf mü? Görünüşünden şüphe edip, başka araçla mı kıyaslayıp ölçtürdünüz veya std ölçüleri biyerde var mı? Bu ölçüleri buraya paylaşırsanız eminimki bizlerede çok gerekebilir. Bu ölçüleri, şaseciye ölçtürücez di mi?

Hanımlar kızmasın ama :smiley: 5.9' la napıyormuş eski bayan sahibi aracın. Corsa alsaydı ya. Veya Honda crv... Heh heh heh.. :smiley: Pardon ;D

Elektrot kaynağına kızmışsınız haklı olarak ama, gene iyi kaynak tutmuş elektrotla.. Oraya bayağı güç biniyor, elektrik kaynağıda zayıftır diye biliyorum...

Şimdi kaynak yapılan yeri, güzelce tefsiye ettirip, üstünü boyamayı unutmayın... Satarken felan sorun çıkar... Sizde boyayabilirsiniz. Ben dün bütün şaseyi boyadım ısıya dayanıklı bi boyayla. Rock slider yaptım aracıma, şasede delikler felan açmıştık flanşları için slider' ın, hepsi orjinal gibi oldu boyanınca. Pütürlü sprey boyalarda satılıyor piyasada.. çamurluk içlerine güzel ses izalasyonu felanda olur.. ;)



Tabi WJ örnek..benimki ZJ. Aracı lifte kaldırıp inceleyince huylanıp çamuru felan fırçaladık, kabak gibi çıktı tabi ortaya. Elektrodu da yapan yapıyor tabi nispeten zayıf olsa da...Bendeki kaynak kuş pisliği gibiydi zaten. Altında fikir yürütürken Argos offroad'dan Ümit, 150 tane kesilmiş ve burulmuş akis ve diff kolleksiyonu olduğundan, yarışlarda kendi başına gelen olayların hep kasıntıdan olduğunu ve şasecilerle akrabalık bağı oluştuğunu anlatıp hadi bi ölçelim dedi.
Standart fabrika verileri elimizde olmadığından karşı dükkanda liftte olan başka bi ZJ ile karşılaştırdık. Emin olmak için bi de şaseciye ölçtürdük ama bizim ölçü doğru çıktı ;) (1. Kural: Önce kendi kendinin ustası ol!). Arka traversten çaprazlama ve düz ölçtük..yani zarf modeli.
Sonra indirip elimize kumpası alıp delik merkezlerini, iç ve dıştan sabit referans noktalarına mesafelerini karşılaştırdık. Helezon alt tablasında dayanma takozunun düzgün tarafın ortasını aşındırdığını, diğer tarafta merkezden öne doğru kaçmış olduğunu görüp çocuklar gibi sevindik. Tezimiz ve ölçülerimiz doğrultusunda kulağı kovandan ayırıp yerine kaynattık. Tesviye işni yapmadık ama boyadım şasi boyası ile. Kaynak sürekli kaynak olduğundan metalurji mühendisi arkadaşlarımdan öğrendiğim, kaynağın silinmesi zayıflattığından argon veya gazaltı gibi kaynakların öylece bırakılması yönünde. Örnek alüminyum veya titanyum bisiklet kadrolarının birleşim yerleri. Boyadan çok memnun kalmadım tavsiyenize açığım, hatta aracın altını yıkatıp boyamadan önce sizinkini görüp fikir almak isterim... Rock slider dan ziyade bende de orjinal aksesuar olarak yan boru basamak vardı, ben de bağlantıları zayf bulup, ön ve arka kapı kenarlarında bulunan eksene 90 derece duran şase traverslerine karşıdan karşıya delik açtırıp uzun çelik cıvata ve kilitli somunla bağlattım ve aracı lifte bu borulardan kaldırdım. Fena olmadı gibi ama şimdi takılı değil çünki liftin kollarını engelliyo çok kaldırıp indirdiğimiz için. Sanırım sizin araçta poliüretan veya teflon get var yükseltme için, fikir almak ve farkı öğrenmek isterim, zira komple yükseltme kiti amortisör iyi değilse veya kit sıradansa pek hayra geçmiyormuş. Şehir içi kullanımda veya uzun yolda nasıl oldu takozlar?

Sağlıcakla kalın
 

Ynt: GC Ön Diff. ve Şaft Problemi Yardım

Konuyla ilgili ve de inşallah kimsenin başına gelmez ama şaft balansı için gittiğim Esenkal şaft konuya hakim oluşu ve el çabukluğuyla, balansı yapmakla kalmayıp, CV jointimin olması gerektiği ayar mesafesiyle inatla taktıramadığım ölçüyü bu böyle olmaz diyip, şıp diye ve bilinçli olarak yerine getirerek bu uzun maceramda beni en çok sevindiren müessese olarak saygıyı hak etmiştir. Ankarada şaft ile problemi olan herkese gönül rahatlığı ile tavsiye edeceğim son derece titiz bi ustadır ve Akgün ustanın da şaft işleri ile beraber bir çok yetkili servisin işini yaptığını öğrendim. Şaşmaz sanayii 29. sokakta ikamet etmektedirler, kendilerini selamlıyorum.
 

Ynt: GC Ön Diff. ve Şaft Problemi Yardım


Bu bilgiler çok verimli, teşekkürler....

Alt boyama konusunda, bi üyeyle yaptığım özel yazışmanın bi kısmını ekliyorum... Faydalı olabilir size... Kaynağı zayıflatmayın, üzerinde çok çapak varsa temizleyip boyayın, yeter...

..................................................................................
.................: Birşey daha piyasada pütür uygulaması için deli paralar istenmekte . Halbuki bu pütürün en kalite olanının 1lt lik şişesi 20-25 tabancası 30 ytl ye buldum . Ucuzlarıda var 7 lira. Bir lift ve hava hattı ile 1 saatlik iş ki tanıdık bir ustaya 50-70 lira versen birde abi bak baklava aldım çayı koyalım sen şunlardan götür bu arada falan yapsan liftini havasını kullandırır . Malzeme güzel gerçekten ve ses su yalıtımı konusunda (taş , sürtme vs darbeden de koruyor) başarılı . Aklıma gelmişken yazayım dedim bu ara moda herkes yaptırıyor

Alfonse:pütür atanları gidip araştırmadım, sadece 70 80 liraya silikonlu zift felan atıldığını duydum.
Ben o işi yapan ustaların nasıl iş yaptıklarını hiç görmedim, ellerine tabancayı alıp gördükleri hereyere sıkıyorlarsa ben istemem bunu. Hortumlar el freni teli felan hep pütür olur. Böyle sallapati iş yaptıklarını tahmin ettiğim için gidip surmadım bile onlara. Doğruysa düşüncem, fırçayla istediğim yere be atarım, daha iyi....
Ben yaptığım rock slider için açtığım bi kaç deliği, takmadan önce boyamak istedim, eksoz, kollar fela da paslıydı, büyük sanayide tanıdığım oto boya malzemecisine gittim, orda 500 ml sprey pütür vardı, 25 tl..., 4 çamurluk içi yaparmış, ithal, iyi bişeye beziyor ama üzerinde 9 dilde açıklama var, ingilizce yok, anlamadım mal detayını dedim ya, pütür olmaması gereken yerlerde pütürlenir diye, almadım onu, koçtaşa gittim, oradaki boya reyonu sorumlusuna derdimi anlattım, bana adını unuttuğum ama hep sattıkları, kaliteli olduğunu söylediği, ısıya dayanıklı bi mat boya verdi, ısıya dayanıklıymış bu boya, hep satıyormuş bacacılara, kombicilere, tüpçülere felan, üstünde tek kat atın, astar istemez yazıyor, soba v.s. boyamak içinmiş. Aldım bi sürü. 400 ml 12.5 lira. Aldıklarımla sadece orta şaseleri iç dış, marşpiyel içlerini, eksozun yarısını, bunların hepsini iki kat boyadım, aldığım tüpler bitti sitenin otoparkında yere yatıp yaptım bunları, battım evde kendimi tinerle sildim sonra 2 inch lift var benim arabada, göbeğim sığıyor... Bide dört tane sehpa aldım rotçularındakinden, onlarlada istersem, aksları 13 cm gdaha havalandırabilirim, liftli yer bulmam ve orada benim çalışmam öok zor....
Rock siliderlerı kumlatıp, elektro static boya yaptırdım, takınca bunları, takarken çizeceğim yerler için, ve kalan alt kollar felan için koçtaştaki boyadan biraz daha alacağım.... Sanayide bahsettiğim pütürlü spreydende alıp, çamurluk içlerine sıkmak isityorum ses izalasyonu için, fakat bu pütürlü boya çamurluk içindehi helezonları fren borusunu felanda boyayacak ya, çirkin dururmu sence.. ben araçtaki sesten çok şikayetçi değilim bu arada, ama iyi olur pütür... bide aklıma geldi şimdi. elimi içeri sokup çamurluk içlerini boyarken disklere pütür gidermiki? sadece boya mı yapsam acaba.. ne dersin?
Bende 2 inch var, lastiklerde çok büyük değil şimdilik, 235 75 15. yani çamurluk içleri yandan bakınca çok gözükür, çirkin dururmu bu pütür davlumbazda helezonda felan?
............................................................................................


Anladığım kadarıyla yan basamkları sadece uzun civata ile sağlam yere bağlıyorsunuz.... Ama yetmez galiba, ben rock-sliderları takınca (şimdi boyadalar) belki foto kayacağım buraya.... Sizinle tanışmak istiyorum zaten, benim boyayada bakarsınız, rock sliderada, hatta ben rock slider konusunda ve araç altı konusunda oldukça tecrübelendim.. Elinizdekini sağlaştırma için çalışmalar yaparız. F 16 eksozu üreten bi yer rock sliderımın kaynak işlerimi yapıyor, tanıştırırım sizi, süper gaz altı makineleri felan var.

Helozon üstüne konan getler, çelikte olabilir, poliüretanda, teflonda... Markalı ürünlerde bu malzemelerden zaten. esnemesinler, kırılmasınlar, zaman içinde çürümesinler, yeter... Getlerin, üretilirken hassas davranılması gerekeren tek yeri, ortadaki deliklerin ağızlarına yapılacak genişletme (havşa gibi) işlemi... Eğer yapan kişi elinde bi örnekle yaparsa bu torna işini, kesinlikle zor değil... Serkann isimli üye 2 inch get ayarlar size... Ulaşın kendisine, yardımcı olur, isterseniz bende devreye girerim, sizin için ararım onu. Tanıyorum....

2inch yükseltmede farklı amortisöre, kola gerek yok.. Stock araç tölere ediyor 2inch' i. Eminim. Ben kullanıyorum, çok memnunum. Amortisör verimliliği her yükseklikte önemli ama aracı yükseltince, ağırlık merkezi yükseldiği için daha önemli oluyor... Fakat, ben getleri taktırdığımda 2 çapraz amortisörüm bitikti, bütün yağları bile akmıştı, o halde bile bi sorun yaşamadım. Düzelttim şimdi... Aracın ağırlık merkezi yükseldikçe, sert amortisör kullanmakta fayda var... Hatta, uzun amortisör değişikliği gereken, markalı, 2 inch üstü lift kitlerle verilen amortisörler stock olanlara göre serttir. Hd, yani heavy duty' dir. Ama çoğu kaliteli marka, 3 ve 3.5 inch lift kitlerde hd ve uzun amortisör yok, bunlar yerine amortisörün bağlantı yerini yükselten profil parça veriyorlar ve amortisör uzunluğu uygun hale getiriliyor. Dolayısı ile std amortisör sertliği kullanılabilir. Ama, dediğim gibi, sert amortisörde fayda var.
Yanlız, amorti,sörü sertleştirdiğinizde konfor düşer... Ben aşırı profosyonel off road yapmayacağım ve asfalttada aracımı yumuşak amortisörle dikkatli kullanacağım için, amortisör değiştireceğimde orjinalden mümkünse daha yumuşak amortisör kullanıp, salalana sallana gideceğim....:smiley: :smiley: :smiley: Frende ve virajda bunu bilerek dikkatli kullanırsam, bişey olmaz...

Her koşulda 2inch geti ısrarla tavsiye ederim..... Çok keyifleniyor makine..... :smiley:

sağlıcakla...
 

Ynt: GC Ön Diff. ve Şaft Problemi Yardım

NeBuLa' Alıntı:
Konuyla ilgili ve de inşallah kimsenin başına gelmez ama şaft balansı için gittiğim Esenkal şaft konuya hakim oluşu ve el çabukluğuyla, balansı yapmakla kalmayıp, CV jointimin olması gerektiği ayar mesafesiyle inatla taktıramadığım ölçüyü bu böyle olmaz diyip, şıp diye ve bilinçli olarak yerine getirerek bu uzun maceramda beni en çok sevindiren müessese olarak saygıyı hak etmiştir. Ankarada şaft ile problemi olan herkese gönül rahatlığı ile tavsiye edeceğim son derece titiz bi ustadır ve Akgün ustanın da şaft işleri ile beraber bir çok yetkili servisin işini yaptığını öğrendim. Şaşmaz sanayii 29. sokakta ikamet etmektedirler, kendilerini selamlıyorum.

Teşekkürler....
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,847
Mesajlar
1,524,533
Kayıtlı Üye Sayımız
166,644
Kaydolan Son Üyemiz
sailortr

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst