Ynt: GC Ön Diff. ve Şaft Problemi Yardım
Bu bilgiler çok verimli, teşekkürler....
Alt boyama konusunda, bi üyeyle yaptığım özel yazışmanın bi kısmını ekliyorum... Faydalı olabilir size... Kaynağı zayıflatmayın, üzerinde çok çapak varsa temizleyip boyayın, yeter...
..................................................................................
.................: Birşey daha piyasada pütür uygulaması için deli paralar istenmekte . Halbuki bu pütürün en kalite olanının 1lt lik şişesi 20-25 tabancası 30 ytl ye buldum . Ucuzlarıda var 7 lira. Bir lift ve hava hattı ile 1 saatlik iş ki tanıdık bir ustaya 50-70 lira versen birde abi bak baklava aldım çayı koyalım sen şunlardan götür bu arada falan yapsan liftini havasını kullandırır . Malzeme güzel gerçekten ve ses su yalıtımı konusunda (taş , sürtme vs darbeden de koruyor) başarılı . Aklıma gelmişken yazayım dedim bu ara moda herkes yaptırıyor
Alfonse
ütür atanları gidip araştırmadım, sadece 70 80 liraya silikonlu zift felan atıldığını duydum.
Ben o işi yapan ustaların nasıl iş yaptıklarını hiç görmedim, ellerine tabancayı alıp gördükleri hereyere sıkıyorlarsa ben istemem bunu. Hortumlar el freni teli felan hep pütür olur. Böyle sallapati iş yaptıklarını tahmin ettiğim için gidip surmadım bile onlara. Doğruysa düşüncem, fırçayla istediğim yere be atarım, daha iyi....
Ben yaptığım rock slider için açtığım bi kaç deliği, takmadan önce boyamak istedim, eksoz, kollar fela da paslıydı, büyük sanayide tanıdığım oto boya malzemecisine gittim, orda 500 ml sprey pütür vardı, 25 tl..., 4 çamurluk içi yaparmış, ithal, iyi bişeye beziyor ama üzerinde 9 dilde açıklama var, ingilizce yok, anlamadım mal detayını dedim ya, pütür olmaması gereken yerlerde pütürlenir diye, almadım onu, koçtaşa gittim, oradaki boya reyonu sorumlusuna derdimi anlattım, bana adını unuttuğum ama hep sattıkları, kaliteli olduğunu söylediği, ısıya dayanıklı bi mat boya verdi, ısıya dayanıklıymış bu boya, hep satıyormuş bacacılara, kombicilere, tüpçülere felan, üstünde tek kat atın, astar istemez yazıyor, soba v.s. boyamak içinmiş. Aldım bi sürü. 400 ml 12.5 lira. Aldıklarımla sadece orta şaseleri iç dış, marşpiyel içlerini, eksozun yarısını, bunların hepsini iki kat boyadım, aldığım tüpler bitti sitenin otoparkında yere yatıp yaptım bunları, battım evde kendimi tinerle sildim sonra 2 inch lift var benim arabada, göbeğim sığıyor... Bide dört tane sehpa aldım rotçularındakinden, onlarlada istersem, aksları 13 cm gdaha havalandırabilirim, liftli yer bulmam ve orada benim çalışmam öok zor....
Rock siliderlerı kumlatıp, elektro static boya yaptırdım, takınca bunları, takarken çizeceğim yerler için, ve kalan alt kollar felan için koçtaştaki boyadan biraz daha alacağım.... Sanayide bahsettiğim pütürlü spreydende alıp, çamurluk içlerine sıkmak isityorum ses izalasyonu için, fakat bu pütürlü boya çamurluk içindehi helezonları fren borusunu felanda boyayacak ya, çirkin dururmu sence.. ben araçtaki sesten çok şikayetçi değilim bu arada, ama iyi olur pütür... bide aklıma geldi şimdi. elimi içeri sokup çamurluk içlerini boyarken disklere pütür gidermiki? sadece boya mı yapsam acaba.. ne dersin?
Bende 2 inch var, lastiklerde çok büyük değil şimdilik, 235 75 15. yani çamurluk içleri yandan bakınca çok gözükür, çirkin dururmu bu pütür davlumbazda helezonda felan?
............................................................................................
Anladığım kadarıyla yan basamkları sadece uzun civata ile sağlam yere bağlıyorsunuz.... Ama yetmez galiba, ben rock-sliderları takınca (şimdi boyadalar) belki foto kayacağım buraya.... Sizinle tanışmak istiyorum zaten, benim boyayada bakarsınız, rock sliderada, hatta ben rock slider konusunda ve araç altı konusunda oldukça tecrübelendim.. Elinizdekini sağlaştırma için çalışmalar yaparız. F 16 eksozu üreten bi yer rock sliderımın kaynak işlerimi yapıyor, tanıştırırım sizi, süper gaz altı makineleri felan var.
Helozon üstüne konan getler, çelikte olabilir, poliüretanda, teflonda... Markalı ürünlerde bu malzemelerden zaten. esnemesinler, kırılmasınlar, zaman içinde çürümesinler, yeter... Getlerin, üretilirken hassas davranılması gerekeren tek yeri, ortadaki deliklerin ağızlarına yapılacak genişletme (havşa gibi) işlemi... Eğer yapan kişi elinde bi örnekle yaparsa bu torna işini, kesinlikle zor değil... Serkann isimli üye 2 inch get ayarlar size... Ulaşın kendisine, yardımcı olur, isterseniz bende devreye girerim, sizin için ararım onu. Tanıyorum....
2inch yükseltmede farklı amortisöre, kola gerek yok.. Stock araç tölere ediyor 2inch' i. Eminim. Ben kullanıyorum, çok memnunum. Amortisör verimliliği her yükseklikte önemli ama aracı yükseltince, ağırlık merkezi yükseldiği için daha önemli oluyor... Fakat, ben getleri taktırdığımda 2 çapraz amortisörüm bitikti, bütün yağları bile akmıştı, o halde bile bi sorun yaşamadım. Düzelttim şimdi... Aracın ağırlık merkezi yükseldikçe, sert amortisör kullanmakta fayda var... Hatta, uzun amortisör değişikliği gereken, markalı, 2 inch üstü lift kitlerle verilen amortisörler stock olanlara göre serttir. Hd, yani heavy duty' dir. Ama çoğu kaliteli marka, 3 ve 3.5 inch lift kitlerde hd ve uzun amortisör yok, bunlar yerine amortisörün bağlantı yerini yükselten profil parça veriyorlar ve amortisör uzunluğu uygun hale getiriliyor. Dolayısı ile std amortisör sertliği kullanılabilir. Ama, dediğim gibi, sert amortisörde fayda var.
Yanlız, amorti,sörü sertleştirdiğinizde konfor düşer... Ben aşırı profosyonel off road yapmayacağım ve asfalttada aracımı yumuşak amortisörle dikkatli kullanacağım için, amortisör değiştireceğimde orjinalden mümkünse daha yumuşak amortisör kullanıp, salalana sallana gideceğim....

Frende ve virajda bunu bilerek dikkatli kullanırsam, bişey olmaz...
Her koşulda 2inch geti ısrarla tavsiye ederim..... Çok keyifleniyor makine.....
sağlıcakla...