Gaza Basınca Aracın Titremesi. Yardım Lütfen.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan izrafeel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 26,020

izrafeel

Özgürlük herkes için farklıdır.Benim içinse CJ'dir
Mesajlar
372
Tepkime Puanı
3
Yer
Kayseri
Merhaba Arkadaşlar;

Aracımda bu son ay özellikle kendini iyice hissettiren bir sorun meydana geldi. Gaza basınca aracın titremesi. Ne kadar çok güç verirseniz titremenin şiddeti o kadar artıyor. Vitesi boşa atınca titreşim kayboluyor. Dolayısı ile sorunun aktarma organlarında olduğunu düşündüm. Doğru da çıktı. Araştırdım. Şöyle bir sonuca vardık.

Aracı yükselttikten sonra, arka diff aşağıda kalınca, şanzıman ve dolayısı ile şaft yüksekte kaldı. Şanzımandan çıkıp arka diff'e giren şaft tam olarak birbirine oturmuyor. Bu da titremeye sebebiyet veriyor. Şanzıman takozu vasıtası ile Şanzımanı 2-3 cm aşağı almak sorunu çözer diyorlar. Bu ne kadar doğru ? Bunu yaptırınca başka sorunlar cıkar mı ? Bunu çözmenin daha proffesionel yöntemi var mı ? Ne bileyim uzun şaft felan. Yardım ederseniz sevinirim..

Saygılarımla
İsrafil Önal
 

Etiketler

Ynt: Gaza Basınca Aracın Titremesi. Yardım Lütfen.

Yükseltme yaptığını okuduğumda böyle bir sorunla karşılaşacağını tahmin etmiştim. Yabancı parça sitelerinde yapılan, yükseltme ile orantılı parçaların olduğunu sana yazdığımı hatırlıyorum. Bir topik açıp yükseltme yapanlardan görüş alacaktın sanırım.
Ön/arka şaft, direksiyon şaftı, amortisörler ve makas küpeleri eğer standartsa şu anda aracına uygun değil. Bu konudaki yazışmamızın son cümlesini aşağıya copy/paste yapıyorum.

"Benim fikrime göre en dengeli yükseltme, aracın taşıyabileceği en büyük boy lastik kullanarak yapılanı. Yani araca mekanik hiçbir zorlama getirmeden ve dengeyi bozmadan yapılan yükseltme. Çünkü yapılan yükseltmeler genellikle sürüş veya kullanım amacına göre değil gösterişli durması amacıyla yapılıyor ve bu da sürücüyü zora sokuyor"

 

Ekli dosyalar

  • Rear Propeller Shaft - Exploded View.jpg
    Rear Propeller Shaft - Exploded View.jpg
    76.5 KB · Görüntüleme: 355

Ynt: Gaza Basınca Aracın Titremesi. Yardım Lütfen.

Merhaba Emin abi;

Evet seninle konuşalı daha uzun olmadı.
Artık bu şafttan kaynaklanan titreşimi çözmek istiyorum. Diğer parçalarda sorun yok çok şükür. Bahsettiğin parçayı temin etme konusunda nasıl yol izleyebiliriz?
 

Ynt: Gaza Basınca Aracın Titremesi. Yardım Lütfen.

izrafeel' Alıntı:
Merhaba Emin abi;

Evet seninle konuşalı daha uzun olmadı.
Artık bu şafttan kaynaklanan titreşimi çözmek istiyorum. Diğer parçalarda sorun yok çok şükür. Bahsettiğin parçayı temin etme konusunda nasıl yol izleyebiliriz?

www.quadratec.com sitesinde "Extended Rear Shaft" olarak yaptığın yükseltmeye göre uygun olanı bul. Özelliklerini (collapsed lenght, running lenght vs.) not alıp ebay/amazon gibi sitelerden ucuzunu araştıracaksın. Fiyatlar kargo hariç 250 - 400 USD arasında ve sadece amerikada bulunabildiği için en az 100 USD gibi kargo ücreti ödersin.

Diğer parçalarda sorun yok demişsin, inşallah olmaz. Ön şaft ve direksiyon mili az yükseltme yaptığın için belki idare eder ama amortisörlerinin şu anda görev yaptığını sanmıyorum. Sadece 13mm yani 1/2" boy farkı nedeniyle ön ve arka amortisörleri nasıl birbirinin yerine kullanamıyorsan yükseltme nedeniyle açılan bir amortisörün görev yapmasını da bekleyemezsin. Aynı sorun makas küpeleri için de geçerli. Aracın kasasını krikoya alıp 2 - 3 santim yükseltir ve küpelerin girdiği pozisyona bakarsan ne demek istediğimi daha iyi anlarsın.

Yani terazinin bir kefesinde 0 maliyetle yükseltmeyi geri almak, diğer kefesinde de cebini yoracak bir maliyetle aracı uygun ve emniyetli hale getirmek var. Seçim senin ama fikrimi sorarsan jantlarının genişliği uygunsa ve ayna mahrutin çevirebilecekse 33" lastik takmak en sağlıklısı.
 



Ynt: Gaza Basınca Aracın Titremesi. Yardım Lütfen.

Buggy' Alıntı:
www.quadratec.com sitesinde "Extended Rear Shaft" olarak yaptığın yükseltmeye göre uygun olanı bul. Özelliklerini (collapsed lenght, running lenght vs.) not alıp ebay/amazon gibi sitelerden ucuzunu araştıracaksın. Fiyatlar kargo hariç 250 - 400 USD arasında ve sadece amerikada bulunabildiği için en az 100 USD gibi kargo ücreti ödersin.

Diğer parçalarda sorun yok demişsin, inşallah olmaz. Ön şaft ve direksiyon mili az yükseltme yaptığın için belki idare eder ama amortisörlerinin şu anda görev yaptığını sanmıyorum. Sadece 13mm yani 1/2" boy farkı nedeniyle ön ve arka amortisörleri nasıl birbirinin yerine kullanamıyorsan yükseltme nedeniyle açılan bir amortisörün görev yapmasını da bekleyemezsin. Aynı sorun makas küpeleri için de geçerli. Aracın kasasını krikoya alıp 2 - 3 santim yükseltir ve küpelerin girdiği pozisyona bakarsan ne demek istediğimi daha iyi anlarsın.

Yani terazinin bir kefesinde 0 maliyetle yükseltmeyi geri almak, diğer kefesinde de cebini yoracak bir maliyetle aracı uygun ve emniyetli hale getirmek var. Seçim senin ama fikrimi sorarsan jantlarının genişliği uygunsa ve ayna mahrutin çevirebilecekse 33" lastik takmak en sağlıklısı.


Merhaba Emin abi tekrardan;

Aslında bu projeyi başlarken hiç birşeyim yoktu. Sadece bir amacım vardı. Türkiye'deki en sağlam CJ'lerden birini yapmak. Bu doğrultuda sürekli en iyi parçaları almaya gayret gösterdim. Bu aşamada amortisörlerde 2.5 inç yükseltme kiti içerisinde takım olarak geldi. Onun dışında bir yükseltme çalışmam olmadı. ( Kupadan yükseltme dahil ). Makas küpelerini de yükseltmemize doğru orantılı olarak değiştirdik. Tekerlekler de 33 kullanıyorum. CJ'nin sınırlarını tecrübe ettikçe ve siz değerli abilerimiz sayesinde çabuk öğrendik. Ama herkesin dediği 2,5 inc yükseltme ve 33 tekerlek en uygunudur, sorun olmaz tabiri , ufacık arka safta takıldı. Onu da çözersek sorun kalmayacak, en azından öyle ümit ediyorum. Bugün jeepforum.com'da arka diff'in açısını makasa yerleştirilecek bir parça ile yukarı kaldırıp sorunu hatasız çözen bir yazıya rastladım. Yıllardır kullanıp, herhangi bir sorunu da olmamış. Bunu denesem mi aceba ?

Kayserideki en büyük sıkıntım , iyi bir ustamın olmaması. dolayısı ile CJ ler hakkında her doğru bilgiyi kendim araştırarak elde ediyorum. Bu da çok fazla zaman ve sabır istiyor. Tekrardan yardımların için çok teşekkür ederim.
 

Ynt: Gaza Basınca Aracın Titremesi. Yardım Lütfen.

Yükseltme yaparken neleri değiştirdiğini bilmediğim için ben genel olarak çıkabilecek sorunları yazdım.
2,5/3.5" yükseltme için şaft boyu 2" uzamış(kapalı halde). Bu rakam CJ7 için, CJ5 için bulamadım. 5'lerde şaft daha kısa olduğu için(T150 şanzıman için CJ5 18 1/4", CJ7 26 1/2") fark daha az olabilir ve diff'e yukarı doğru açı verilerek sorun belki çözülür. Yapmadan önce bir cetvelle diff'in döndüğünü farzedip kaç santim kazanacağını ölçebilirsin.
Jeepforum'daki linki verirsen okumak isterim.
 

Ynt: Gaza Basınca Aracın Titremesi. Yardım Lütfen.

Benim oturduğum yere en yakın sanayi 25 km. Hatırladığım en son usta olayım da 2008 de dinamo rulmanı değiştirtmem. Onu da muayeneye girmeden önce yaptırmıştım. O yıldan beri ustalara vereceğim parayı alet edevata yatırdım. Elimin altında herşeyim var, yerim de uygun. Gücümün yetmediği işlerde insan gücü olarak desteği de ancak yaz aylarında alabiliyorum.. Kışın çevremde kimseler yok. Tek başıma yapamayacağım bir arıza çıkarsa aracım yaza kadar yatacak veya tesadüfen uğrayan bir dost olursa onu kurban seçeceğim. Şanzıman takozu ve poliuretan makas burçları elime geçeli 3 ay oldu ama hala beklemede.

Sen daha avantajlısın. Kayseride iyi ustan yokmuş ama en azından iş yapacak ustalar var. Konulara vakıf olursan tarifle hatasız iş yaptırabilirsin.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,509
Mesajlar
1,519,025
Kayıtlı Üye Sayımız
172,165
Kaydolan Son Üyemiz
gül93

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst