1997 model 2.2 benzinli-lpg li aracım lpg de iken ışıklarda vb. yerde dururken stop ediyor,rölanti düzenleyici de düzenlemiyor ama arasıra gaz verip bırakıyor,bu konuda bilgisi olan bilgi verirse sevinirim
teşekkürler.
1997 model 2.2 benzinli-lpg li aracım lpg de iken ışıklarda vb. yerde dururken stop ediyor,rölanti düzenleyici de düzenlemiyor ama arasıra gaz verip bırakıyor,bu konuda bilgisi olan bilgi verirse sevinirim
teşekkürler.
benzinde yapmıyorsa tüpçüye git. her ikisinde yapıyorsa rölanti düzenleyiciyi sök temizleyici spreyler ile temizle sorunun ortadan kalkarsa ( genelde 1-2 gün sonra yine aynı sorunu yapar ) rölanti düzenleyici arızalıdır değiştirmek gerekir. Orjinal GM 400 tl bosch marka olanı 275 tl.Benim sorun rölanti düzenleyicideydi.
rölanti düzenleyicinin görevini yapmayışı çoğu zaman kirden oluyor. bence temizletin geçer. bizim şirketin lpgli pejo 406 sı var onu her 2 ayda bir temizliyoruz bu yüzden..
rölanti düzenleyicinin görevini yapmayışı çoğu zaman kirden oluyor. bence temizletin geçer. bizim şirketin lpgli pejo 406 sı var onu her 2 ayda bir temizliyoruz bu yüzden..
Görüştüğüm opelci ustalar rölanti düzenleyicinin stop etme sorunu yaratmayacağını, sadece gazı yükseltip-düşüreceğini söylediler,bence gaz ile alakalı gibi yavaş yavaş çözeceğiz sorunu
gaz sıralı değilse akışmetrede sorun çıkartır akışmetre arızası da rölanti ve stop etme problemi yapar ,oksijen sensörünün genelde 100.000 km de değişmesi lazım sorun onda ise oda yapabilir .Rölanti sorununuz 80-90 km hızla giderken de silkeleme gibi hissetiriyorsa o zaman sorunu başka yerde aramak lazım.
.Araç rölantideyken devir 2000 lere çıkıp tekrar düşme yapıyormu .Rölanti dalgalanması varmı .Bunlarda yoksa sorun oksijen sensöründe olabilir temizleyerek sorunun giderildiğini hiç duymadım.Gazlı araçlarda oksijen sensörü daha sık arıza yapar çünkü gazın yanma ısısı ile benzinin yanma ısısı arasında fark vardır.Gaz daha yüksektir buda en çok oksijen sensörü ve katalitik konvertöre zarar verir .Bütün gazlı araçlar için bu sorunlar geçerlidir.Enjektörlerin kuruması hatta gazda çalışırken depodaki az benzinin devir daimini kesmemesi yüzünden benzin pompasının yanması gibi sorunlarda cabası .Bu nedenle gazcılar benzin deposunun yarıdan aşağı düşmesini istemezler .Gaz daha ucuza geldiği için hepimiz kullanıyoruz düz yolda belki fark etmiyoruz ama arazide fark ediyor,arazide ben genelde benzinle kullanırım bana daha çok keyif veriyor.Benimde katalitik konvertör sorunum var sökmeyi düşünüyorum ama elim varmadı.Oksijen sensörünü de yeni değiştirdim 150.000 km de.Bosch marka 150 tl ye aldım.
dah önce yazdığım gibi rölanti düzenleyici sorunlu rölantiyi yükseltip düşürüyor,benzini de genelde iki çeyreğin altına düşürmüyorum ara sıra benzinle de kullanıyorum,oksijen sensöründe olabilir sorun.
1997 model 2.2 benzinli-lpg li aracım lpg de iken ışıklarda vb. yerde dururken stop ediyor,rölanti düzenleyici de düzenlemiyor ama arasıra gaz verip bırakıyor,bu konuda bilgisi olan bilgi verirse sevinirim
teşekkürler.
Merhaba Murat, aynı problem benim Bora da da olmuştu, eğer aynı arızayı benzinde yapmıyorsa gaz basıncı az geldiğinden dir. Benim Bora da gaz filitresini değiştirip gaz enjöktörlerini bir ölçü büyütünce sorun kalmamıştı...
Gaz filtresini yeni değiştirdim. Bir ara şehir dışında ucuz gazın cazibesine kapılıp bir depo almıştım o da olabilir diye düşünüyorum,bir depo da iyi bir gaz alıp deneyeceğim.
Şu anda soğuk iken biraz düşük çalışıyor,ısınınca düzeliyor,sık sık kelebek boğazını temizlemek gerek(gazda kullanımda),rölanti düzenleyeci sorunu da iptal edince sorun olmaktan çıktı,o olmasa da çalışıyor,gaz telinden ayarlanabiliyor,Bol sensörlü ve elektrik aksamı karışık olduğu için sıkıntı yaratabiliyor.
Uğraşacak vakti olanlar için iyi