Frenli̇ Çeki̇ Başlığı Sorunları...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AKMühendis Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,976
Çeki okundaki gazlı fren pistonunu nasıl yanlış kullanmışsınız? Zaten frene basınca kendisi kapanıyor, hareket edince yine kendisi açılıyor. Zamanla bozulması beklenen bir şey tabii ama sizinki gibi yeni ve az kullanılan bir karavanda nasıl bir durum olmuş, çok merak ettim
 

Etiketler
Ben de anlamadım, bu konuda 2k karavanın yaklaşımı da hiç yapıcı olmadı. Firmaya parçayı söküp ALKO ya göndermelerini hata benden kaynaklı ise zaten belli olacağını söyledim ama ısrarla benden kaynaklı olduğunu ve yenisini almam gerektiğini söylediler. ALKO ile zaten hiçbir şekilde iletişim kurmak mümkün değil. Akmühendis bey'in dediğine katılıyorum ALKO hem firma hemde malzeme olarak gerçekten Türkiyede abartılmış bir marka.
 

Akın hocam bu kadar tecrübe ile siz bunları yaşıyorsanız, yeni çekme karavan kullanıcıları için kolay olmayacak bir durum, geçmiş olsun, selamlar
 


Karavanı ilk aldığımda sağını, solunu, altını inceledim. Altındaki bu görüntüyü görünce canım sıkıldı.



Aydos stabilizatörü sonradan burada taktığı için önce onları arayacaktım ama sonra düşündüm; Al-ko bu ürünü hazır kit olarak bu paslı borusuyla beraber veriyordur diye. Zaman içinde denk geldikçe başka marka Avrupa karavanlara baktım. Bir kaç tanesinde daha gördüm böyle paslı boruyu (Eriba, Bürstner vs); demek ki Al-ko'nun yediği nane bu diye emin oldum.

Resmen hurdacıdan boru kestirip aceleyle koymuşlar stabilizatör montaj kitinin içine. İnsan bir galveniz yapar. Tamam fonksiyonellik olarak sorun yok, kalın boru neticede, yüzeyi paslanmış ama Al-ko'ya hiç yakıştıramadım bu ürünü.
 


Paslı boru Alko’ya ait değil galiba. Karavana ait olan bu borunun üzerine Alko Stabilizatör takılıyor.
Resimleri videodan aldım.


Videodaki borunun (paslı değil) karavana ait olduğu görülüyor. Video Almanca ama durum resimlerden anlaşılıyor.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=fsMm7wmQKrs
 
Son düzenleme:



Resmen hurdacıdan boru kestirip aceleyle koymuşlar stabilizatör montaj kitinin içine.

@Akdeniz45 Hüseyin hocam, borunun stabilizatör montaj kitinin içinde olduğu söylemim yanlış olmuş. Ancak bizim karavanların şasesi, dingili, kaplini, her şeyi Al-ko zaten. Yani o boruyu karavan üreticisinin başka bir yerden tedarik etmesi olasılığı bence hiç yok.

Videoda görüldüğü gibi o boru çok kritik bir parça. Tam olarak hangi kısımla beraber satılıyor bilemiyorum ama Al-ko olduğuna hiç şüphem yok.
 


Aytaç hocam görüntü korkutucu. Akşam gidip bende hemen kontrol etmem lazım. Yanlış anlamadıysam bütün yükü çeken parça bu.
 


Geçmiş olsun, ilginç bir yaklaşım. Frene basmaktan başka ne yapabilirsiniz bu parçaya acaba. Hatanın sizden kaynaklı olduğunu söylemişler ama ne hata yapışsınız onu söylememişler. Umarım sorununuz çözülür.
 

videoda görünen boru al-ko nun frenli V kaplinin bir parçası. üzerine stabilizatör gelince kaplin sökülüp yerine stabilizatör takılıyor. kaplininde bağlı olduğu yer o boru. (kaplinlerdeki körük içerisindeki borunun devamı)

 


Bu ciddi bir durum. Kaplinin üzerinde aṣağıdaki resimdekine benzer Alko ve numaralar yazılması lazım.



Alko, numaralar yazan yerin resmini ve karavanın modelini, yaṣını forumda yayınlarsanız (özelden de gönderebilirsiniz) durumu Almanya'da Alko’ya sorabilirim.
 



Bugün Alko merkeziyle konuṣtum. Konuṣtuğum Teknik eleman,
„2021 yılı baṣında yeni alınan bir karavanda ҫeki borusunun paslanması normal değil“ dedi.

Tavsiyesi:
Karavanın alındığı yerin durumu kendilerine bildirmesi gerekiyor.

Fren pistonu konusunda ṣunları söyledi:
Alko ṣasilerde iki türlü fren sistemi var. Normal fren sisteminde yeni karavan 500 kilometre gidince ilk bakımının yapılması, diğerinde ise 5000 km sonra ilk bakımını yapmak gerekiyor.

Teknik eleman, fren pistonlarının kısa süre sonra bozulmasının nedeni olarak ayarlarının yapılmamıṣ olmasını tahmin ediyor.

Aṣağıdaki video fren pistonunun nasıl değiṣtirileceğini gösteriyor.

Bilgilendirici faydalı bir video. Almanca bilmeyende resimlerden ҫok ṣey anlayabilir.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=4Y2rQ7uMDH4
 

.
İnternetten bulduğum bir bilgi..

DİKKAT !
Çekme aracına her binen zorlu römork neredeyse hiçbir zaman darbe amortisörünün arızalı olduğunun işareti değildir ! Arızalı bir darbe damperini, cihazın alt tarafına yağ (gres değil) sızdırmış olmasından anlayabilirsiniz. Sert bindirmeyi önlemek için neredeyse her zaman sadece tekerlek freni ayarlanmalıdır !..

“Doğru tedavi ancak doğru teşhisten geçer”
Eski bir tıp mensubu..


Distrübütörün durumu hatalı kullanıma bindirmesi, hatanın ne olduğunu söylememesi, satım anında bilgilendirmemesi, tamirini sunmaması bilgisizlik ve ilgisizlik olarak sıfatlansa bile bende öncelikle karavan firmasının resmî bir temsilci olmadığı şüphesini uyandırmakta. Bu tipik bir “Sat, unut” formatı..
Almanya’dan Türkiye’deki resmî temsilcilerinin kimler olduğu sorgulanmalı..

Birkaç sene evvel forumda Almanya’da aldığı birkaç karavanı satmak isteyen birine yönlendirdiğim birkaç soruyu agresif cevaplandırdığını hatırlıyorum. Karavan üreticisinin web sayfasında distrübüter olarak adı geçmiyordu..

Türkiye’de Al-Ko’nun lakayt tutumu için de Almanya’daki merkezi ile iletişime geçilmeli.

Ayrıca,Türkiye’deki benzeri firmalarla olan şikayetler için başına gelenler tarafından ayrı ayrı başlıklar açılıp, yaşananların objektif açıklanması böyle forumların ruhuna uygun olmalı ?




Yukarıda linkini verdiğim .pdf dosyasında faydalı bilgiler var.

Ufak bir düzeltmeyle bir pasajı şöyle:

“Bir kez daha tekrarlayalım, çünkü çoğu zaman unutulur: Römorkun sert bir darbesinin genellikle darbe damperi ile ilgisi yoktur!
Tekerlek frenleri ayarlanır ayarlanmaz, römorkunuzun frenlemesi tekrar yumuşar. Fren bağlantısının uzunluğunu değiştirerek bir taşma freni ayarlayamazsınız!
Yanlış hizalanmış, yanlış ayarlanmış bir fren bağlantısı, fren işlevini, otomatik geri vitesi ve park freninin işlevini engeller!
Taşma freninin arızalanması durumunda, genellikle daha sonra ayarlanan bir fren bağlantısı sorumludur!
Bu durumda ciddi kaza tehlikesi vardır !

El freni devredeyken treyleri geriye doğru iterek zaman zaman bir fren ayarının gerekli olup olmadığını kontrol edin. Yeni römorklarda veya yeni takılan frenlerde, fren balataları başlangıçta hızlı bir şekilde aşındığından, sürüş tarzınıza bağlı olarak ilk 1000 km'den sonra ilk ayar gerekli olabilir.
Her hareketten önce, ayrıca her duruştan veya yakıt duruşundan sonra, el freni çekilip çekilmediğine dikkat edin! El freni çekiliyken sürüş hızlı bir şekilde aşırı ısınmaya neden olur! Tekerlek yatağı yağı buharlaştığında ve tekerleklerden duman çıktığında artık çok geçtir ! “


Bilumum zevatın nazar-ı dikkatine.
Tefrikanın külliyesi tercümeye şayandır..
 
Son düzenleme:

Belki biliniyordur ama ben ṣimdi internette gördüm.

Al-ko Türkiye
Araç tekniği

 

Siteye eskisi gibi fazla girmiyorum, bu nedenle geç gördüm sorunuzu.
Ankara Kahraman Kazan da Mehmet usta var, bu konunun uzmanı.
0546 144 06 41 nolu telefondan ulaşın, yardımcı olur.
Bu tip problemi olan arkadaşların tümüne tevsiye ederim