.
İnternetten bulduğum bir bilgi..
DİKKAT !
Çekme aracına her binen zorlu römork neredeyse hiçbir zaman darbe amortisörünün arızalı olduğunun işareti değildir ! Arızalı bir darbe damperini, cihazın alt tarafına yağ (gres değil) sızdırmış olmasından anlayabilirsiniz. Sert bindirmeyi önlemek için neredeyse her zaman sadece tekerlek freni ayarlanmalıdır !..
“Doğru tedavi ancak doğru teşhisten geçer”
Eski bir tıp mensubu..
Distrübütörün durumu hatalı kullanıma bindirmesi, hatanın ne olduğunu söylememesi, satım anında bilgilendirmemesi, tamirini sunmaması bilgisizlik ve ilgisizlik olarak sıfatlansa bile bende öncelikle karavan firmasının resmî bir temsilci olmadığı şüphesini uyandırmakta. Bu tipik bir “Sat, unut” formatı..
Almanya’dan Türkiye’deki resmî temsilcilerinin kimler olduğu sorgulanmalı..
Birkaç sene evvel forumda Almanya’da aldığı birkaç karavanı satmak isteyen birine yönlendirdiğim birkaç soruyu agresif cevaplandırdığını hatırlıyorum. Karavan üreticisinin web sayfasında distrübüter olarak adı geçmiyordu..
Türkiye’de Al-Ko’nun lakayt tutumu için de Almanya’daki merkezi ile iletişime geçilmeli.
Ayrıca,Türkiye’deki benzeri firmalarla olan şikayetler için başına gelenler tarafından ayrı ayrı başlıklar açılıp, yaşananların objektif açıklanması böyle forumların ruhuna uygun olmalı ?
…
Yukarıda linkini verdiğim .pdf dosyasında faydalı bilgiler var.
Ufak bir düzeltmeyle bir pasajı şöyle:
“Bir kez daha tekrarlayalım, çünkü çoğu zaman unutulur: Römorkun sert bir darbesinin genellikle darbe damperi ile ilgisi yoktur!
Tekerlek frenleri ayarlanır ayarlanmaz, römorkunuzun frenlemesi tekrar yumuşar. Fren bağlantısının uzunluğunu değiştirerek bir taşma freni ayarlayamazsınız!
Yanlış hizalanmış, yanlış ayarlanmış bir fren bağlantısı, fren işlevini, otomatik geri vitesi ve park freninin işlevini engeller!
Taşma freninin arızalanması durumunda, genellikle daha sonra ayarlanan bir fren bağlantısı sorumludur!
Bu durumda ciddi kaza tehlikesi vardır !
El freni devredeyken treyleri geriye doğru iterek zaman zaman bir fren ayarının gerekli olup olmadığını kontrol edin. Yeni römorklarda veya yeni takılan frenlerde, fren balataları başlangıçta hızlı bir şekilde aşındığından, sürüş tarzınıza bağlı olarak ilk 1000 km'den sonra ilk ayar gerekli olabilir.
Her hareketten önce, ayrıca her duruştan veya yakıt duruşundan sonra, el freni çekilip çekilmediğine dikkat edin! El freni çekiliyken sürüş hızlı bir şekilde aşırı ısınmaya neden olur! Tekerlek yatağı yağı buharlaştığında ve tekerleklerden duman çıktığında artık çok geçtir ! “
Bilumum zevatın nazar-ı dikkatine.
Tefrikanın külliyesi tercümeye şayandır..
