Fren Havası Almak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan boxeralfa Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 69,000

boxeralfa

Kamp II
Mesajlar
207
Tepkime Puanı
0
Fren havası neden alıınır?
Merkezler değişmediği sürece sistem neden hava yapar? Balata değişince yada ayar yapılınca hava almak gerekirmi? Eğer gerekirse sebepleri nedir?

Teşekkürler.
 

Etiketler

Ynt: Fren Havası Almak

Fren merkesi bozuk olabilir...

Kampana fren tozlukları yırtılmış olabilir...

Yağsız kalmış olabilir...

Çamur balataların erken aşınmasına yol açar hava yaptı sanabilirsiniz fakat balatalarınız un gibi yontulmuştur...

Balatalar değiştikten sonra aracı çalıştırıp 1 dak. kadar pedala pompalama yapmanız havasını almayada yardımcı olur...

Çoğu araç ve modele göre değişebilir ben daha çok CJ ye göre yorumladım... ;)
 

Ynt: Fren Havası Almak

boxeralfa' Alıntı:
Fren havası neden alıınır?
Merkezler değişmediği sürece sistem neden hava yapar? Balata değişince yada ayar yapılınca hava almak gerekirmi? Eğer gerekirse sebepleri nedir?

Teşekkürler.
Tüm hidrolik sistemler gibi fren sisteminde de, sistem üzerinde her hangi bir değişiklik, onarım, yağ eksilmesi, aşırı ısınma vs gibi durumlarda sistem içerisine hava girebilir. Hidrolik sistemin çalışma esası sıvıların sıkıştırılamaması mantığına dayanır. Bu mantığa göre siz pedala bastığınızda sıvı hacimsel olarak sıkııştırılamayacağına göre pedal üzerindeki hareket doğrudan balatalara iletilir. Sisteme hava girmişse sıvının sıkıştırılma oranı düşecektir nedeni gazların sıkıştırılabilir olmasıdır. Bu durumda siz pedala bastığınızda sistem içerisindeki gaz sıkışacak ve sizin pedalınızın maksimum basma mesafesinde bile pedala uygulanan kuvvet hidroliği yeteri kadar sıkıştıramayacaktır, doğal olarak frenleriniz de yeteri kadar tutmayacaktır. Sistemdeki havanın marifeti budur. Fren sistemi üzerinde her hangi bir işlem yapılmışsa fren havalarını almak almak gerekir.
İlgilinen arkadaşlar için hava şu şekilde alınır; bir kişi fren pedalını pompalar bir kaç pompadan sonra fren sertleşir ve artık pedal üst noktalarda sıkışmaya başlar bu noktada pedal üzerindeki baskı kaldırılmaksızın fren merkezlerinin üzerinde bulunan hava alma tahliye portunun civatası anahtarla gevşetilir, bunun sonucu pedal en alta kadar düşecektir. pedal aşağıya düşünce tahliye civatası tekrar sıkılır. Ardından pedal tekrar pompalanır ve aynı işlem bir kaç kere yinelenir. sistemde hava varsa bu şekilde alınmış olur. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, hava alma tahliye civatasının üzerinde ince bir hortumun takılabileceği bir boru vardır, hava alınırken sistemden yağ da kaçacağı için etrafı kirletmemek adına bu borunun ucuna bir hortum takıp hortumuda şişe vs gibi bir kabın içine almak gerekir ki etraf kirlenmesin. Hava alma işleminden sonra eksilen hidrolik tamamlanır ve işlem bitmiş olur. Kimi ustalar tahliye sırasında kaçan hidroliği tekrar hidrolik deposuna eklerler ama siz bunu yapmayın ve mutlaka kapalı kutudaki bir hidrolik yağ kullanın, çünkü tahliye sırasında çıkan yağın içerisine her zaman toz, kir, vs girme olasılığı vardır bu da sisteminizi riske sokar. Umarım yararı olur. Selamlar.
 

Ynt: Fren Havası Almak

Bundan iyisi can sağlığı , fren hava alma işlemi konusunda gereken herşey anlatılmış ama görsel olarakta internet üzerinde , eğer youtube'u açabiliyorsanız veya benzer sitelerde (metacafe gibi ) video'lu anlatımlar bulunabiliyor.Yalnız tek sorun genellikle İngilizce olarak anlatılıyor ama yine görüntülü olduğu için faydalı olacaktır eminim....
 



Ynt: Fren Havası Almak

ok. bahsi gecen anlatımlar için teşekkür ederim.

Fakat pratikte, her balata değişiminde fren havası almak gerekirmi? genelde alınıyor diye biliyorum..
 

Ynt: Fren Havası Almak

her balata değişiminde ya da fren sistemiyle ilgili yapılan her işlemde fren havası almak yararlıdır, olası aksiliklerin önüne geçmiş olursunuz.
 

Ynt: Fren Havası Almak

Fren havası ile ilgili bir şey ekleyim,

Okuduğum tüm manuallerde fren havasını almaya ana merkeze en uzak tekerden başlayın, sırayla en yakın tekere geçin diyor..

LR'm de fren boruları şasenin sağ tarafından gittiğinden en uzak teker sol arka en yakın da sağ ön oluyor...

Kolay gelsin..
 

Ynt: Fren Havası Almak

ozcour' Alıntı:
Fren havası ile ilgili bir şey ekleyim,

Okuduğum tüm manuallerde fren havasını almaya ana merkeze en uzak tekerden başlayın, sırayla en yakın tekere geçin diyor..

LR'm de fren boruları şasenin sağ tarafından gittiğinden en uzak teker sol arka en yakın da sağ ön oluyor...

Kolay gelsin..

Süper bir bilgi..

Fren balatası değiştirdim, bir süre alışması için kullandım. Daha sonra kampanadan tekerlekleri sökmeden tekrar ayar yaptık. Şimdide durduğu yerde durdu duracak hızlarda kendiliğinden ötme yapıyor. Frene dokununca kesiliyor...
Alışma süreci devam ediyor diyebilirmiyiz?
Yoksa garantiye almak için, balataları bir kademe indirmelimiyim???

Teşekkürler..
 

Ynt: Fren Havası Almak

Kampana frenlerde çok az, balata kampanaya çok az da olsa sürter, eğer fren pedalınızın tuttuğu yer ayağınıza normal, uzun yollarda jantlarınız ısınmıyorsa, frenler şişip arabanızı yavaşlatmıyorsa ellemeyin bence...

Bu arada aracınız nedir?

Selamlar
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,778
Mesajlar
1,523,710
Kayıtlı Üye Sayımız
166,595
Kaydolan Son Üyemiz
anilcanats

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst