Tüm hidrolik sistemler gibi fren sisteminde de, sistem üzerinde her hangi bir değişiklik, onarım, yağ eksilmesi, aşırı ısınma vs gibi durumlarda sistem içerisine hava girebilir. Hidrolik sistemin çalışma esası sıvıların sıkıştırılamaması mantığına dayanır. Bu mantığa göre siz pedala bastığınızda sıvı hacimsel olarak sıkııştırılamayacağına göre pedal üzerindeki hareket doğrudan balatalara iletilir. Sisteme hava girmişse sıvının sıkıştırılma oranı düşecektir nedeni gazların sıkıştırılabilir olmasıdır. Bu durumda siz pedala bastığınızda sistem içerisindeki gaz sıkışacak ve sizin pedalınızın maksimum basma mesafesinde bile pedala uygulanan kuvvet hidroliği yeteri kadar sıkıştıramayacaktır, doğal olarak frenleriniz de yeteri kadar tutmayacaktır. Sistemdeki havanın marifeti budur. Fren sistemi üzerinde her hangi bir işlem yapılmışsa fren havalarını almak almak gerekir.boxeralfa' Alıntı:Fren havası neden alıınır?
Merkezler değişmediği sürece sistem neden hava yapar? Balata değişince yada ayar yapılınca hava almak gerekirmi? Eğer gerekirse sebepleri nedir?
Teşekkürler.
ozcour' Alıntı:Fren havası ile ilgili bir şey ekleyim,
Okuduğum tüm manuallerde fren havasını almaya ana merkeze en uzak tekerden başlayın, sırayla en yakın tekere geçin diyor..
LR'm de fren boruları şasenin sağ tarafından gittiğinden en uzak teker sol arka en yakın da sağ ön oluyor...
Kolay gelsin..