Fiat, temsilcisinin olmadığı SUV segmentine Freemont ile giriyor. Chrysler-Fiat ortaklığının bir meyvesi olan Freemont, kaslı yapısıyla SUV’lerin, değişkenliği ile MPV’lerin ve geniş bagaj hacmiyle de Stationwagonların avantajlarını bir araya getirmeyi başarmış. Fiat Marka Direktörü Okan Baş, Freemont’u bu yılın son çeyreğinde ülkemizde satışa sunmayı hedeflediklerini söylüyor.
Chrysler-Fiat ortak üretimi
Freemont için yeni bir demek pek doğru olmayacaktır aslında. Dodge Journey ismiyle 2009 yılından beri yollarda olan model, 2012 yılı itibariyle Avrupa’da Fiat logolu olarak Freemont ismiyle satılacak. Geçirdiği ufak tefek kozmetik değişikliklerle daha zarif bir görüntüye kavuşan Freemont, ülkemize sadece 2.0 litrelik Multijet2 dizel motor seçeneği ile gelecek. Dizel motorla kombine edilmiş 6 ileri klasik otomatik şanzıman sayesinde ekonomi ve konforu bir arada tutan Freemont, yüksek oturma pozisyonuyla güven veren bir yapıda. Önden çekili ve dört çeker olmak üzere iki çekiş sistemi seçeneği sunan modelin dört çeker versiyonunu kullanma imkanı bulduk. AWD akıllı dört çeker sistemi sayesinde kaygan zeminlerde motor torkunu arka aksa ileten Freemont, her yol koşulunda rahat ilerlemenize imkan tanıyor. Freemont’un dizel seçeneğinde kullanılan Multijet2 motoru Fiat tarafından geliştirilirken, şanzımanı ve çekiş sistemi Chrysler’den alınma.
Multijet ekonomisi!
Multijet motorların ekonomikliğini ve sorunsuzluğunu duymayan kalmadı. Freemont da bu motor ailesinin avantajını kullanacak. 2.0 litrelik dizel motor 4000 d/d’de 170 hp güç üretirken, 1750-2500 d/d aralığında ürettiği 350 Nm tork değeri sunabiliyor. Hızlı geçişleri ile beğeni kazanan otomatik şanzımanla uyumlu bir birliktelik gösteren motorun en iddialı olduğu konu 7,3 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimi. 2 tonun üzerinde ağırlığa sahip ve dört çeker bir araç için bu tüketim değeri başarılı olarak nitelendirilebilir.
Freemont zevkini yedi kişi yaşayabiliyor!
Freemont standart sunduğu 7 koltuğu ve bu koltukların birbirinden bağımsız hareket ederek sağladığı büyük esneklik ile MPV’lerin müşterilerini çalmaya çalışacak. 7 koltuklu haliyle 145 litre olan bagaj hacmi, 5 koltuk açık düzende 540 litreye çıkarken arka koltukların tamamının yatırılmasıyla 1461 litreye çıkıyor. Bu değerler 7 kişilik MPV’lerin pek çoğu ile yarışabilir.
Arkada oturan yolcuların konforunu en az öndekiler kadar düşünen model, arka koltuklar için sunduğu tavana entegre eğlence sistemi ile çocukların çok seveceği bir otomobil olacaktır.
Peki sürüş özellikleri?
Fiat Freemont’u İtalya’nın Balocco bölgesinde yaklaşık 50 km kadar kullanma fırsatı buldum. Araca geçildiğinde anda ilk dikkati çeken yüksek oturma pozisyonu oluyor. Freemont’un etrafına rahatça hakim olabiliyorsunuz. Geri görüş konusunda bir miktar sıkıntı yaşanıyor gibi düşünürken, orta konsoldaki büyük ekranı fark ediyorum. 8.4 inçlik ekrandan geri görüş kamerasını görmek bu sorunun ortadan kalktığı anlamına geliyor. Navigasyon özellikli ekranın kullanımı çok rahat ve içeriye teknolojik bir hava kattığını söylemeliyim. İç mekanda üst düzey malzemelerin kullanıldığını söylemek güç ancak malzeme kalitesi kesinlikle rahatsız edici değil. Ergonomik olarak vites kolunun geride kalan yapısı kusur olarak sayılabilir. Konfora yönelik ayarlanmış süspansiyon sistemi sayesinde yoldan gelen darbeleri başarılı şekilde emen modelin uysal bir sürüş karakteri olduğunu söylemek mümkün.Sessiz ve titreşimsiz yapısıyla beğendiğim modelde, yol tutuş konusunda yaşanabilecek muhtemel sıkıntıların önüne geçmek için tüm elektronik sitemler standart donanımda sunuluyor.
Chrysler-Fiat ortak üretimi
Freemont için yeni bir demek pek doğru olmayacaktır aslında. Dodge Journey ismiyle 2009 yılından beri yollarda olan model, 2012 yılı itibariyle Avrupa’da Fiat logolu olarak Freemont ismiyle satılacak. Geçirdiği ufak tefek kozmetik değişikliklerle daha zarif bir görüntüye kavuşan Freemont, ülkemize sadece 2.0 litrelik Multijet2 dizel motor seçeneği ile gelecek. Dizel motorla kombine edilmiş 6 ileri klasik otomatik şanzıman sayesinde ekonomi ve konforu bir arada tutan Freemont, yüksek oturma pozisyonuyla güven veren bir yapıda. Önden çekili ve dört çeker olmak üzere iki çekiş sistemi seçeneği sunan modelin dört çeker versiyonunu kullanma imkanı bulduk. AWD akıllı dört çeker sistemi sayesinde kaygan zeminlerde motor torkunu arka aksa ileten Freemont, her yol koşulunda rahat ilerlemenize imkan tanıyor. Freemont’un dizel seçeneğinde kullanılan Multijet2 motoru Fiat tarafından geliştirilirken, şanzımanı ve çekiş sistemi Chrysler’den alınma.
Multijet ekonomisi!
Multijet motorların ekonomikliğini ve sorunsuzluğunu duymayan kalmadı. Freemont da bu motor ailesinin avantajını kullanacak. 2.0 litrelik dizel motor 4000 d/d’de 170 hp güç üretirken, 1750-2500 d/d aralığında ürettiği 350 Nm tork değeri sunabiliyor. Hızlı geçişleri ile beğeni kazanan otomatik şanzımanla uyumlu bir birliktelik gösteren motorun en iddialı olduğu konu 7,3 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimi. 2 tonun üzerinde ağırlığa sahip ve dört çeker bir araç için bu tüketim değeri başarılı olarak nitelendirilebilir.
Freemont zevkini yedi kişi yaşayabiliyor!
Freemont standart sunduğu 7 koltuğu ve bu koltukların birbirinden bağımsız hareket ederek sağladığı büyük esneklik ile MPV’lerin müşterilerini çalmaya çalışacak. 7 koltuklu haliyle 145 litre olan bagaj hacmi, 5 koltuk açık düzende 540 litreye çıkarken arka koltukların tamamının yatırılmasıyla 1461 litreye çıkıyor. Bu değerler 7 kişilik MPV’lerin pek çoğu ile yarışabilir.
Arkada oturan yolcuların konforunu en az öndekiler kadar düşünen model, arka koltuklar için sunduğu tavana entegre eğlence sistemi ile çocukların çok seveceği bir otomobil olacaktır.
Peki sürüş özellikleri?
Fiat Freemont’u İtalya’nın Balocco bölgesinde yaklaşık 50 km kadar kullanma fırsatı buldum. Araca geçildiğinde anda ilk dikkati çeken yüksek oturma pozisyonu oluyor. Freemont’un etrafına rahatça hakim olabiliyorsunuz. Geri görüş konusunda bir miktar sıkıntı yaşanıyor gibi düşünürken, orta konsoldaki büyük ekranı fark ediyorum. 8.4 inçlik ekrandan geri görüş kamerasını görmek bu sorunun ortadan kalktığı anlamına geliyor. Navigasyon özellikli ekranın kullanımı çok rahat ve içeriye teknolojik bir hava kattığını söylemeliyim. İç mekanda üst düzey malzemelerin kullanıldığını söylemek güç ancak malzeme kalitesi kesinlikle rahatsız edici değil. Ergonomik olarak vites kolunun geride kalan yapısı kusur olarak sayılabilir. Konfora yönelik ayarlanmış süspansiyon sistemi sayesinde yoldan gelen darbeleri başarılı şekilde emen modelin uysal bir sürüş karakteri olduğunu söylemek mümkün.Sessiz ve titreşimsiz yapısıyla beğendiğim modelde, yol tutuş konusunda yaşanabilecek muhtemel sıkıntıların önüne geçmek için tüm elektronik sitemler standart donanımda sunuluyor.
Selim Erkek / İtalya