estağfurullah, fikir verebildimse ne mutlu bana . ))) bu arada hemşeri sayılırız, ben de Trabzon'luyum ama mecburi gurbetçilerinden, yaylaların keyfini sorunsuz bir araçla çıkartmanız dleğiyle...
Bence alınabilecek tek "ekonomik" ve fazla baş ağrıtmayacak land rover bir defenderdır. Freelander gibi bir araç arıyorsanız aynı işi görebilecek ve başınızı çok daha az ağrıtacak başka alternatifler var. Suzuki vitara, Honda crv, Toyota rav4, Subaru forester vs gibi.
bu saydığınız araçları karşılaştırıyolar bi araştırın seyredin bakalım hangisi daha başarılı en son youtube da izlemiştim duruyodur sanırım açın izleyin hatta kullanın farkı daha ii anlarsınız allah herkesin gönlüne göre versin saygılar.
bu saydığınız araçları karşılaştırıyolar bi araştırın seyredin bakalım hangisi daha başarılı en son youtube da izlemiştim duruyodur sanırım açın izleyin hatta kullanın farkı daha ii anlarsınız allah herkesin gönlüne göre versin saygılar.
honda yı kaale bile almıyorlardı benim seyrettiğim karşılaştırmada : )) direktmen çıkartmışlardı testten, subarı 180 küsür beygiri ile düz yolda iyi ama araziye sokulmayacak kadar masraflı, bunların içerisinde sadece ve sadece suzuki freelanderden arazi için tercih edilebilirki soruyu yazan beyefendide yayla yolları hariç bu tür şartlara girmeyeceğini ifade etmiş, elbette tercih kendisinin, cümleten kazasız belasız sürüşler...
Arazi aracı alınırken bakılır. Araçta sabit aks var mı? Şaşe nasıl? Bunlar binek arabalar ile kıyaslanır. Aynı ise arazi aracı kılıklı olan o araç ancak bir suv'dur ve stablize yollarda yerden yüksek olduğu için kullanılır, 4x4 olduğu için karda çamurda binek araçlara kıyasla daha iyidir ama arazi aracı değildir. Şimdi freelander sahipleri baksınlar araçlarının akslarına sabit aks mı mc pherson mu? Ondan sonra tartışalım.
SUV kullanıyor olmakta bir yanlışlık yok ben de kullanıyorum ama suv'un da nispeten ekonomik olanı var ikide birde arıza çıkaracak olanı var.
Sabit aks iyidir, ama bahsettiğiniz sarhoş aksların da kötü olduğunu kimse söyleyemez. yeni tip oynar yapı, havada teker kalmasını engellemek amacı ile yapılmış bir uygulama. malum artık bu tür araçlar elektronik kontrollü. eskisi gibi mekanik araç yok denecek kadar az. dolayısı ile Mc Pherson ya da benzeri aks yapılarını kötülememek lazım.
hangisini tercih edileceği kullanıcıya, yani araçtan ne bekleyeceğini bilmesi gerekene düşüyor.
Sabit aksların yerini git gide mc pherson almaya başlıyor, kamyonetlerin bile çoğunda ön düzen mc pherson. Yol tutuş ve konfor açısından çok daha iyi. Görünüşü jip gibi olan bir araçla asfalt üzerinde emniyette olmanızı sağlıyor. Tabi bu aracın arazi kabiliyetinin pahasına oluyor, ama suv kullanıcılarının çoğunun gerçek bir arazi aracına ihtiyacı olmadığı düşünülürse çok ta mantıksız değil.
Konu hakkında daha fazla bilgi için http://www.bilgiustam.com/suspansiyon-sistemi-nedir-nasil-calisir/ adresine bakabilirsiniz.
Arkadaşlar ben de freelander alacaktım hemde 2002 oktavya ile takas yapacaktım ama diğer siteleride gezdim araştırdımBu arac hakkında doğru dürüst olumlu bir mesaj yok cok sıkıntılımı gercekten almak istediğim arac 2001 td4 se otomatik vitezpaket hakikaten cok sıkıntı yaşarmıyım yakıt cok fala yakarmı tahmin edersem işletme maliyetleride bakım falan epey yüksek zaten şehir içi kullanacağım arada bir cıkarsak fırssat bulursak daga bayıra cıkacağım.cok kararsız kaldım yardımlarınız bekliyıorum
Ben biraz önce bir FL2 aldım kendime hayırlısı olsun. Önümüzdeki hafta teslim alacağım aracı. Yalnız lastikleri hemen değiştirmek istiyorum. Hafif arazi koşullarında ve şehirde de üzmeyecek lastik önerilerinizi alabilirsem çok sevinirim. şimdiden teşekkürler.
Ben mesajları yeni gördüm. Bir freelander td4 kullanıcı olarak aracımdan, performansından ki hem asfaltta hem çamurda hem de toprakta çok memnunum. Memnuniyetsiz olan arakdaşlarımın da mutlaka bir nedeni vardır. Ancak bir araç kötü diye hepsini kötülememk lazımdır. Birde elma ile armutu kıyas etmemek lazımdır. Her aracın kendine has üstünlükleri ve zaafları mutlaka mevcuttur. Ben asfaltta 200 yapayım, yolun bittiği yerde araziden gideyim, olmadı tarladan bir iki çuval patates alayım ordan da bağa gidip üzüm koparayım dersenzi; freelander 2005 ve sonrası bir td4 dışında bunu en ekonomik ve dayanaklı olarak yapacak yok derim. Bilenler benim aracımla nerelere nasıl girdiğimi bilirler. Standart asfalt lastiği ile bir çok yere girdim. Lastik nedeni ile kaltığımda oldu acemliğim sayesinde de ama hem aracıma verdiğim para için üzülmedim hem de land rovere helal olsun dedim.
eyvallah. forumdaki tavsiyeler üzerine BF Goodrich baktım ama benim aldığım aracıçtaki lastik ebatlarındaki üretimlerini sonlandırmışlar. Aracın üzerinde de halihazırda Good Year Wrangler 4 mevsim lastikleri var. Onu AT ile değiştirelim tavsiyen üzerine