Benim incelemelerim sonucu ciktigim sonucu soyle ozetliyim (sonuc benim ciktigimdir. kisisel edindigim bilgilerle, kisisel gorusumdur.)
- Freelander 1 BMW motoruna sahip, motor yonunde bir sorunu yok (td modellerinde) ancak bu araclarda otomatik sanzuman bazen sansli insanlara kotu surprizler yapabiliyor ve pahaliya mal oluyor onarimi. Bunun disinda aracin 4x4 ile alakali sanirim kullanici hatasindan kaynaklanan arizalari olabiliyor ve bunun cozumu olarakta bircok normal kullanici safti sokerek, 4x4 ozelligini devre disi birakarak ucuza hallediyor. Eger elinde safti tutan varsa bugunun maliyeti 2000-3500tl bandinda onarimi yapilabiliyor, saft ekstradan alinacaksa 2500tl civarinda (gunun kuru 6,865TL). Bunun disinda arac yakiti kullanima bagli olarak normal arazi araci degerlerinde.
- Freelander 2 ise Ford 'un Volvo v.s. gibi diger marka araclarda da kullandigi cok basarili olan Duratorq motoru var. Bu motor acayip guclu, kendini ispatlamis ve ekonomik olan (uzerindeki yuk overload etmemis ise) kendine uyumlu turbo ile beraber dehset bir guc uretip size de bunu hissettirebilen bir motor. Ancak bu motorlar ozellikle araclarin ilk kullanicilari tarafindan hatali kullanilirsa zamanla 250k 350k bandinda enjektorlerden uyarilar veriyor ve 400k dan sonra enjektor degisimi veya onarimi gerekliyor. Fakat bu arac ile alakali sorun tam bu noktada basliyor gercek manada cunku duratorq motorlarin enjektor onarimi veya yenilerini tam manada install edebilen veya ayarlayabilen bir usta veya teknik servis henuz ulkemizde mevcut degil. Neden bilmiyorum ama ben egitimsizlige bagliyorum. Bu isle ilgilenmek isteyen bir usta veya servis var ise benden uluslararasi iletisim veya diger teknik arastirmalar ile alakali destek alabilir (ucretsiz olarak) bu motorun teknik destegini verebilecek insafli ve bilgili ustamiz olursa bu duratorq kullanan her arac benim sahsi kanaatim binilecek tek aractir motor yonunden. Bunun yaninda aracin kronik sorunu yok, yani oyle zart diye olmadik veya cozulmedik problem cikarmiyor, bu noktaya parmak basmak isterim ki masrafli arac surpriz sorun cikaran ve kronik sorunlu aractir. Bazi arkadaslar peryodik degisimi gereken mekanin parcalari ariza olarak goruyor. Mekanik aksamlarda her parcanin saat olarak kullanim omru vardir buna motorda dahildir. Bir motorun yaptigi kilometre degil calistigi saat onemlidir ve dizel araclarda kilometre olarak dogru kullanima baslamis (ilk sahibi cok onemli bu yuzden) olan motor sizi uzmeden ayni performansta 500k yi zorlanmadan devirir aslina bakarsaniz 1 milyon kilometre bile devede kulaktir. Tabi boyle kullanicilari nerde bulupta araclarini alabilecegiz ....
- Freelander 1 veya 2 fark etmeden kullanicilarinin dikkat etmesi gereken 2 onemli nokta var.
1. Elektrik aksami. Teknik kitaplarina bakmadim ama bu araclarda bazen kucuk olarak degerlendirilebilecek elektriksel problemler bilgisiz ustalarin elinde kabusa donebiliyor ve bu tip islemlerden gecmis araclar talep gormuyor.
2. Yetkisiz servis/ustalar: Tabi ki amacim ozel servis veya ustalari rencide etmek felan degil ancak bu aracta nedenini arastirmadigim bir onarim karmasasi mevcut. Yetkili servis harici ellenmis araclar sizin bir ayaginizi sanayiye bagliyor. Bu yuzden yetkili servis bakimli olanlara yonelmek gerek. Aracin bakim maliyeti tum dunyada bu sebepten fazla. Yetkili serviste parca temini ve iscilik maalesef yuksek ve uluslararasi bazi kurallara gorede servisler bazi parcalari onarim yerine ariza tesbit ettiklerinde prosedur geregi direk degistirmek durumunda kaliyorlar.
* Benim diyebileceklerim bu kadar. Ben sahsen cok istiyorum bir fl2 ve bu yil 4 ay aradiktan sonra 2 tane buldum 1 tanesi hemen satildi digerini alacagim derken esim daha ekonomik bir araca yonelmemiz konusunda bastirirken yari fiyatinin biraz ustunde Jeep Patriot almak zorunda kaldim. Simdi gizlice satarak fl2 amacima ulasma yollarini ariyorum
Bolsanslar dilerim.