Freelander 2.0 di mekanik bir konu hk. yorum bekliyorum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Abdgul Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,480

Abdgul

Yeni Üye
Mesajlar
19
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar merhaba

2.0 di (2000 Model) araçlar ingiliz L motor derler ve biraz sıkıntılıdır derler. Sıkıştırılmaya çok gelmez diye biliyorum. Şimdi tüm üstadlardan yazacağım konu hakkında görüş almak isterim. Bir usta şöye bir öneride bulundu; Bu motorlar sıkıştırılmaya gelmediği için motor sıkıştığında turboya yağ atmakta, turboya kaçan yağda ya turboyu bozmakta yada aracı ambele (pistonlara yığılma) ile karşıya bırakmakta, bunun neticesin de de motor rektefiye ye varan bir süreç izlemektedir. Onun yerine usta der ki; Motordan turboya giden hortumu kesip kesilen hortumun içine metal (T) konulsa, (T) nin şapkasındaki bağlantı ile motor ve turbo arasındaki bağlantı sağlansa, (T) nin bir ayağına bir hortum takılarak dışarıya sarkıtılsa, motor sıkıştığında turboya motordan yağ gitmesi yerine o hortum vasıtası ile dışarıya atılabilir. Motor yukarıda yazdığım yığılma ile karşı karşıya kalmaz, burada sadece periyodik olarak motor yağını kontrol etmek gerekir şeklindeki düşüncesi üzerine konu hakkında üstadlar ne düşünürler. Böyle yaptıran varmı varsı neler ile karşılaşmışlardır. Motorun performansı, çekişi, yakıtı kriterleri gibi konularda görüşünüzü almak isterim. Bilgi paylaştıkça güzell ;)
 

Etiketler
Ynt: Freelander 2.0 di mekanik bir konu hk. yorum bekliyorum

Sistemin işlerliğine ilişkin bir fikrim olmasa da, ben de motor sıkıştırıldığında açığa çıkan yağın hortum ile dışarı atılmaktansa, sisteme bir yerden geri verilmesinin, yağı kaybetmeyeceğiniz için sizi sık sık yağ seviyesi kontrolu yapmaktan kurtarabileceğine inanıyorum.
Selamlar.
 

Ynt: Freelander 2.0 di mekanik bir konu hk. yorum bekliyorum

P3Rpz

İyi günler
Resimde türbin resmi ve çalışma şeması var.
Ustanız nereye T bağlamak istiyor.(Bana pek mantıklı gelmedi) Saygılar
 

Ynt: Freelander 2.0 di mekanik bir konu hk. yorum bekliyorum

Egsoz gazından alınan güçle emme manifolduna temiz hava basılır.

Sadece dizellerde değil, tüm turbocharger sistemlerde egsoz gazının itici gücü ile dönen turbo pervanesi, bir mil sayesinde başka bir pervaneyi döndürür ki bu pervane de emme manifolduna temiz hava basar.

Bu iki pervane tek gibi çalışır ve doğrudan birbirine bağlıdır.

Intercooler olan araçlarda emme manifoldundan önce basınçlı hava intercoolerdan geçer ve soğutulur...

Alttaki fotoda iki türbinin birbirine nasıl bağlandığını görüyoruz.

turbo-parts.gif


Alttaki fotoda ise kırmızı ok egsoz gazının takip ettiği yolu, mavi ok ise temiz havanın takip ettiği yolu gösteriyor...

Silindirden çıkan egsoz gazı kırmızı yolu takip ederek turbo pervanesini döndürüyor. Egsoz türbinini çeviren bu atık egsoz gazı türbinden çıkarak egsoz manifoldundan atılıyor. Egsoz gazının itiş gücüyle dönen egsoz türbini de diğer pervaneyi yani komprasör türbinini döndürüyor. Bu pervane bir tarafından hava filtresinden temiz havayı alıp, basınçla intercollera ordan da emme manifolduna gönderiyor... Bu da mavi yolla gösteriliyor...

turbo-plumbing.gif


Yani söylenti olarak dolaşan "turbo motora egsoz gazını basıyor" gibi ifadeler yanlıştır. Turboşarj sisteminde iki türbin bulunur. Bunlardan biri egsoz gazının itişiyle döner. Bir mil sayesinde birlikte dönen diğer türbin de manifolda hava filtresinden gelen temiz havayı basar.

Motor yeterli devirde olsa bile eğer gaz pedalına yeteri kadar basmıyorsanız turbo yeterli basınca ulaşmaz. Yani 4000 devirde giderken ayağınızı gazdan çekmenizle turbo basıncı düşer. Hatta rolanti seviyesine kadar iner.

Bunu sağlayan parçanın ismi "actuator" dur. (türkçesini
bilmiyorum ve bulamadım)
Alttaki resimde görülen, turbo yataklarının üstündeki milli parça gaz pedalının konumuna göre turbonun egsoz pervanesinde oluşan yüksek basıncı komprasör pervanesine verir ve komprasör pervanesi de motora bu havayı basar veya bu yaprak(actuator) diğer konuma gelir ve egsoz pervanesinde oluşan yüksek basınç, komprasör pervanesine gitmeden "wastegate" e verilir. Yani atmosfere salınır. Buradaki mantığın temelinde motora ne kadar yakıt gönderiliyorsa o kadar hava basmak yatar. Gaza ne kadar basarsanız motora o kadar yakıt gönderilir. Gönderilen yakıtın da verimli yanması için motora yeterli miktarda hava basılması gerekir. Fazla basılan hava fakir, az basılan hava da zengin karışıma sebep olur. Komprasör türbiniyle oluşturulan hava basıncının ne kadarının emme manifolduna basılacağını ayarlayan bu parçadır.
 

Ynt: Freelander 2.0 di mekanik bir konu hk. yorum bekliyorum

Merhaba

Motor üst kapağından havalandırma boğazına giden bir plastik boru var. Motor sıkıştığında veya üflemeye başladığında oradan çıkan yağ havalndırma boğazını yağladığından buda yüksek devirde araç kullanılırken motorun ambaleye kalkmasına sebeb oluyormuş, dolayısla motor üst kapağından havalandırma boğazına giden plastik boru üzerine bu (T) uygulayıp boğaza gidecek yağı dışarı atmak suretiyle aracı ambaleden kurtaracağını ve daha uzun ömürlü aracın kullanılabileceğini belirtmekteler. Burada dikkat edilmesi gereken yağ eksiltmesine karşı mutad yağ ölçümlerine bakmanız, bilmem anlatabildim mi? (Cehaletimi bağışlayın)
 



Ynt: Freelander 2.0 di mekanik bir konu hk. yorum bekliyorum

adamlar bu motoru öyle yapmışlar ki kayış geren bilya yüzünden ben motor açtırdım triger kitledi araç bu motorlara cok cok dikkat edeceksin sürekli bakım yapacaksın bırakayım nasıl olursa olursa usta bakıyo dersen benim gibi kurtarıcı üzerinde ölü kefal bakışlarla servisin yolunu tutarsın allah gecinden versin her alacak arkadaşa da tavsiyem yakın bi servis dilinden anlayan usta allah gönlünüze göre versin saygılar.
 

Ynt: Freelander 2.0 di mekanik bir konu hk. yorum bekliyorum

Kaan bey merhaba

Servis olarak hangi servisi kullanıyorsunuz. Motor açtırdım demişsiniz size maliyeti ne oldu.? Syg
 

Ynt: Freelander 2.0 di mekanik bir konu hk. yorum bekliyorum

merhaba arkadaşlar,
2004 td4 freelander
motor çalıştıktan bir kaç saniye sonra kendi stop ediyor.
5-10 dk sonra çalıştıktan sonra stop etmiyor.
bu neden kaynaklanır bilgisi olan varmıdır?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,514
Mesajlar
1,519,130
Kayıtlı Üye Sayımız
172,172
Kaydolan Son Üyemiz
avukatomersefacanata

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst