Ynt: Forester için Lastik Yardım..
Araştırmaya devam... D694 hakkında birşeyler daha öğrendim.
Bu lastiğin iki farklı versiyonu var. Biri suv ebatları için öteki kamyonet (LT) ebatları için. Normal suv ebatlarında olan kamyonet ebatlarında olandan oldukça farklı.
Suv ebatlarında olan versiyon dayanıklılık açısından normal araba lastiklerine benziyor. Yani iri taşların üzerinde bol bol kullanıp ta zarar görürse durumdan şikayet etmiyorsunuz.
Kamyonet ebatlarındaki versiyonun model isminin sonunda LT yazıyor (D694LT) . Lastik ebatının başında da LT yazabilir. Bu versiyon bir minibüs lastiği kadar sağlam, hatta belki daha iyi. Düşük lastik basıncında avustralya çöllerini geçenler bunu kullanıyor. Bu lastik ayrıca daha ağır ve üst deseni oluşturan hamur iki katman. Üstte daha yumuşak bir hamur var altta daha sert bir hamur. Lastiğin ısı dayanıklılığını arttırıyormuş (referans http://www.honda.com.au/resources.ashx/SystemRadControlAssets/111/Name/BBECB2531BB9AC6FD815D8CBCF62F9EE/Dueler_Brochure.pdf ). Normal suv ebatlarındaki versiyonun böyle bir özelliği yok.
Yukarıda biryerlerde D694'ün 15000 küsür km'den sonra tamamen değişik bir lastiğe dönüştüğüne ve ıslak zeminde tehlikeli olabildiğine dair bir yorum aktarmıştım başka bir sitede okuduğum yorumlardan. LT versiyon için bu gayet beklenmesi gereken bir durum çünkü üstteki yumuşak hamur aşındıktan sonra alttaki daha sert hamur kalacak onunla idare etmeniz gerekecek. Bunun sonucu da ıslak zeminde daha kötü yol tutuşu olacak. Tabi bunun böyle olması için muhtemelen lastik deseninin en az yarı yarıya aşınması lazım. Bunu 15000 km'de başarabilen arkadaşı buradan tebrik ediyoruz..
Herneyse.. bizi ilgilendiren versiyon suv ebatlarındaki olduğu için böyle bir problemi olacağına pek ihtimal vermiyorum. Bu iyi. Kötü yanı bu versiyonu öyle iri yarı taşların üzerinden fazla yuvarlamıyorsunuz sonucu pek hoş olmayabilir.
Suv versiyonu ile yapılmaması gereken bir başka şey de offroad amacı ile lastik basıncını düşürmek. Netice itibari ile bu versiyon üzerinde AT lastik deseni olan fakat iç yapısı itibari ile normal araba lastiğine benzeyen bir lastik olduğu için bu şekilde hırpalanmaya gelmeyebilir..
Not: bahsi geçen çift hamur yapısını başka lastik üreticileri de kullanıyor. Örneğin buradaki açıklama michelin'den: http://www.michelinbicycletire.com/michelinbicycle/index.cfm?event=dualcompound.view Resimden neye benzediğine bakabilirsiniz.