Sanırım Facedeki karavan grubumuzda bir arkadaş, Türkiyedeki tüm araçları 4 çekere çevirebilen bir firmanın internet sitesini paylaşmıştı.
4x4 ford transitler Sağlık Bakanlığının elinde ambulans şeklinde ve zaman zaman satışa çıkarıyor.
Bunlardan birini ben aldım. 4 çekerini çalıştırana kadar akla karayı seçtik. Diferansiyel ve şanzıman birarada idi anlayan usta bulabilmek tam anlamıyla noman idi.
Şimdi demir tamponlar vinç ve çeki demiri yapım aşamasında, boyadan sonra motokaravan olmaya başlayacak.
Bir çok arazi aracı kullandım. Hurdaya çıkardım diyelim
Lakin henüz bu aracı arazide deneyemedim ve kabiliyetini bilmiyorum.
Bir direksiyonuna geçeyim emin olun en zor testleri uygular sizleri haberdar ederim.
Telekom çıkması sprinterlerın da başarılı olduğunu gördüm. Hem 4x4 e geçebiliyor hem de ayrıca istenirse arka diferansiyel kilitlenebiliyor. 2000-2006 modellerden bahsediyorum.
Bir dönem transit panelvan kullandım lsd olmaksızın ciddi yerlerden geçti. Ama arkalara arazi lastıği takmıştım.
Bütçenizi bilemediğimden şu an piyasada olan minibüs 4 çeker transitleri düşündünüz mü diyemiyorum.
Aslında transitler en çok bilinen araçlar. Anadoluda en çok tercih edilen araçlardan.
Sarıkamış Allahuekber dağlarında Türkiyedeki kış aylarında yani en tehlikeli gördüğüm iki noktadan birinde iki çekerini çatır çatır kullanıyorlar.
Ne cesaretle nasıl yapıyorlar bilemiyorum, hangi lastiği kullanıyorlar bakamadım ama oralarda hep transit var. Biz 4 çeker minibüslerle onlar iki çekerle peşpeşe gidiyoruz zerre tereddüt etmiyorlar. (Buzlu virajlı çok dik rampalardan bahsediyorum. Kaza anında uçuş 500 metre civarında)