Ford Puma Motor Turbo Basıncı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Zkcn Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,315

Zkcn

Yeni Üye
Mesajlar
8
Tepkime Puanı
0
Merhabalar,

Aracımı alalı 4 ay oldu 1 aydır bakımda idi. Motor, alt aksam komple bakımdan geçti ancak motordan istediğim performansı alamadığımı düşünmekteyim. İnternette çeşitli puma hızlanma videoları izliyorum benimki ile alakası yok neredeyse. Puma motor ların turbosu kaç bar basınç yaratmaktadır? Benim aracımda eğer gösterge bozuk değilse 1.0-1.1 bar basınç görüyorum. Sizce bu normalmidir? çözüm için ne yapmam gerekir. Burda herkes puma motorların geriye yapıştırdığını anlatıyor ancak bana bir türlü kısmet olmadı bu durum. Puma motorlu arkadaşlar araçlarının güçleri ile ilgili videoları burada paylaşırsa çok sevinirim. Ayrıca puma motorlarda tercih edilmesi gereken diğer motor parçalarını da bilmek isterim . örn: mazot pompası, hava fitresi. direksiyon kutusu mmarkası. bunları sormamın sebebi bazı puma motorlarda çeşitli firmaların ürettiği parçalar daha iyi uyum sağlıyor sanırım. Ayrıca bir ara turbo için blow off kullanılma konusu açılmış ama sonuçlanmamış bu işlemi yapan uygulayan varmı ?

Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim
 

Etiketler
Ynt: Ford Puma Motor Turbo Basıncı

Puma dan performans almayan ilk sizi duyuyorum. Bilgiler için takip mesajım olsun


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Ford Puma Motor Turbo Basıncı

Kalkışta yüksek tork almak (mindere yapışmak !) arazi grup dişlisi oranlarına da bağlı , süratli grup dişlisi kalkışta sıkıntılıdır.
Puma motor yani V-184 (zincirli motor) Duratorg mekanik pompalı 3 modeli var , 100 ps , 120 ps , 130 ps hepsinin performansı aynı değil! Eski tip fort motoru atanlar da Puma diyor bu doğru değil onlar Banana motor.
Blow off ben araştırmıştım biraz ,edindiğim intiba bu sistemin turbo benzin motorda kullanılabileceği , turbo dizel motora ise zarar vereceği yönünde oldu.
Puma 130 ps , Defender için gayet yeterli bir motor . Ancak benim şahsi görüşüm süper performans için Defender motorunun en az 170 ps olması gerektiği yönünde .
 

Ynt: Ford Puma Motor Turbo Basıncı

Şanzımanım grubum 1.66 idi. Lt 77 kullanıyorum bu sebepten 1.41 i tavsiye ettiler. Hala bakımda olduğu için bu şekilde deneme fırsatım olmadı. Ancak bir grup dişlinin bu kadar etki yapabileceğini düşünmemekteyim çünkü lastiklerim bile küçük. Öte yandan motorumun kaç hp olduğu hakkında hala emin değilim. V184 kodlu 2006 model motor. Benim ustam 130luk diyor başka usta 120lik diyor ancak 100 lükdiyen çıkmadı hiç. Bunuda dyno testine çıkartamadan bilemicem sanırım?. Bu sırada bu motorun turbo basıncı kaç olmalı? bu soruya acil olarak cevap lazım:S
 

Ynt: Ford Puma Motor Turbo Basıncı

Gurup dıslılerı burda buyuk onem tasıyor . 1.67 1.41 1.21 en hızlısı 1.21 kendı aracımda 130 hp motor var 1.21 ıle kullanıyorum yolda durupda arabada ne motoru var dıyen cok oldu sız dusunun. motora etkı edecek seyler ıntercooler radyator burası onemlı orjınal parca kullanın kesınlıkle td5 radyator ve ıntercooler ancak puma motora yetebılıyor . dıger konu ıse faturda eger motor hpsı yazmıyorsa dısardan anlamak ımkansız . turbo hakkında bılgım yok tek bıldıgım 130hp de bıle 120 hp lık turbo var fabrıka uretımı bu sekılde. dıger bı konu ıse nevzat abıye kesınlıkle katlıyorum bu yaz nashıp olursa 200 ps motor ve 6 vıtes defender svx sanzımanı koyacagız tekardan araca
 



Ynt: Ford Puma Motor Turbo Basıncı

Turboyu kontrol ettirin, söylediğiniz basınç çok düşük geldi bana. (1-1,1 bar neredeyse normal atmosfer basıncına denk) Turbodan intercoolera giden hortumu söküp gaza basarak kontrol edin, hava üflüyormu. Eğer turbo çalışmıyorsa düz dizel puma kullanıyorsunuz demektir.
 

Ynt: Ford Puma Motor Turbo Basıncı

Söylemeyi unuttum, eğer turbo üflüyor ama basınç yükselmiyorsa bağlantılarda yada intercoolerda kaçak olabilir. Bunlar mekanik motor, işini bilen bir usta 10 dakikada sorunu çözebilir.
 

Ynt: Ford Puma Motor Turbo Basıncı

iyi bir ustaya avas ayarı yaptır derim.