Ford F 250 Çift Kabin

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan berdush Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 272
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 205,800
Ynt: Ford F 250 Çift Kabin

Sokmusken segmanlarida yenileseydin

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Etiketler

Silindir kapak contası ve valf contaları geldi. Valf lerin olduğu kapağın alıştırması yapıldı ve takılmaya hazır. Bir iki gün içinde marş basmayı umuyoruz.




 

Resimleri yüklediğim site mahkeme kararı ile kapatılmış. Yaklaşık 250 resmi başka siteye yüklemem gerek. Vakit buldukça bunu yapacağım. Kusura bakmayın.
 

Üst kapak işi bitti






Bu sefer marş olayında problem yaşıyorum. Volan dişlisi ömrünü tamamlamış. Siparişini verdim gelince takacağım ancak vites kutusunun sökülmesi lazım bu iş için.







Üst kapağı yaptırmadan önce sağ ön taraftaki ball joint leri değiştirmiştim.

 



Sol tarafı da değiştirdik aks istavrozuyla beraber.










Bunları hallettikten sonra yakınlarda subapların oturması için kısa turlar atıyordum ki arka diferansiyelin istavroz kutusu içindeki kalın mil ve dişlinin biri kırıldı ve araç çekişten düştü. Ön hubları daha takmamıştım aks vs. tamirinden sonra. Çektik bir kenara iterek (baya zor oldu). Akşamına hubları aracın yanına götürüp taktım, arka şaft ve aksları söküp aracı 4x4 e aldım. Önden çekişi kullanarak ofisin oraya kadar getirdim. Diğer aracın dişli oranına baktım ve aynı olduğunu anlayınca diğerindeki sağlam olan ile değiştirmeye karar verdim. Mavi olan için zaten başka planlarım var.



 

Sağlam olan diferansiyeli önce kumlattım.



2 kat antipas attım ve çelik fren borularını ve rekorlarını yeniledim.





Ve atıl ofis sandalyelerinin ve bir arkadaşımın yardımıyla yerine taktım. Yağını boşaltmıştım bunun dışında bu sorunu çözdük.




Volan dişlisi gelince devam edeceğiz. Tahmini 8-15 Kasım yazıyor. Bakalım nasıl olacak.
 



Araçta kırık makaslar olması ve istediğim esneklikte olmaması nedeniyle makascıya bir daha uğradım ve bu sefer parabolik makas taktırdım. Diferansiyel açıları, şaft açıları dikkate alınarak ve yeni şoklar takılarak bu işi de bitirmiş olduk.

 



Bu arada emniyet kemerlerini kontrol ederken farkettiğim bir şeyi aktarayım. Bu araçtaki kemerler hızlıca çektiğinizde kilitlenen cinsten değil. Araç fren yaptığında oluşan moment ile kurşun bir parçanın ileri doğru savrulmasıyla kemerin kilitlenmesi gerçekleşiyor. Test etmek için bir kaç defa sert fren yaptım, harika çalışıyor.

 

Üst kapağı yaptırdıktan sonra içime sinmediği için aracı Bursa'ya Arif Özkurt abimin yanına götürdüm. Kendisinde bu aracın aynısından var ve yeni motor yaptırmıştı. Motor ve bir kaç problemi daha çözmek ve tecrübelerinden yararlanmak için Bursa'ya gittim.



Sekmanları orijinal bulabildik ve honlamadan sonra ustamız yerine taktı.



Karter ve üst kapak da boyandı ve motor toplandı.

 

Motor işi bitmesinin ardından şaftçının yolunu tuttuk ve araç yükseldiği için kısa kalan şaftı uzatıp balansını yaptırdık.



Bursa daki işlerimde bana yardımcı olan Arif Özkurt abime ve oradaki ustalarımıza çok teşekkür ediyorum. Yaptıkları her iş içime sindi.
 

İstanbul a döndüm ve ilk iş olarak dreksiyon şaftının eski sistem çan tipi kayıcısının değiştirdim. Eski kayıcıyla dreksiyon simidinde mevcut olan derinlik ayarını kullanamıyordum. Bunun yanında yoldan gelen darbelerle başa çıkmakta zorlanıyordu.

 





BENZER KONULAR