Ford F 250 Çift Kabin

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan berdush Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 272
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 209,547
Ynt: Ford F 250 Çift Kabin

Sokmusken segmanlarida yenileseydin

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Etiketler

Silindir kapak contası ve valf contaları geldi. Valf lerin olduğu kapağın alıştırması yapıldı ve takılmaya hazır. Bir iki gün içinde marş basmayı umuyoruz.

qilzvGl.jpg

KvDPR1E.jpg

Eg5op5k.jpg

eTAXohl.jpg
 


Üst kapak işi bitti

DSC_1614fbc43.jpg

DSC_1618210fc.jpg

DSC_1619ed9a5.jpg

DSC_1620d0c08.jpg


Bu sefer marş olayında problem yaşıyorum. Volan dişlisi ömrünü tamamlamış. Siparişini verdim gelince takacağım ancak vites kutusunun sökülmesi lazım bu iş için.

DSC_1632da9d5.jpg

DSC_16335a694.jpg

DSC_16356947c.jpg

DSC_16361ad62.jpg

DSC_16373be15.jpg


Üst kapağı yaptırmadan önce sağ ön taraftaki ball joint leri değiştirmiştim.

DSC_1643fe1fc.jpg
 



Sol tarafı da değiştirdik aks istavrozuyla beraber.

DSC_1644f9f6b.jpg

DSC_16458ca5e.jpg

DSC_164637250.jpg

DSC_16550253c.jpg

DSC_165686db0.jpg

DSC_16579cf93.jpg

DSC_1659eab66.jpg

DSC_1660437ba.jpg


Bunları hallettikten sonra yakınlarda subapların oturması için kısa turlar atıyordum ki arka diferansiyelin istavroz kutusu içindeki kalın mil ve dişlinin biri kırıldı ve araç çekişten düştü. Ön hubları daha takmamıştım aks vs. tamirinden sonra. Çektik bir kenara iterek (baya zor oldu). Akşamına hubları aracın yanına götürüp taktım, arka şaft ve aksları söküp aracı 4x4 e aldım. Önden çekişi kullanarak ofisin oraya kadar getirdim. Diğer aracın dişli oranına baktım ve aynı olduğunu anlayınca diğerindeki sağlam olan ile değiştirmeye karar verdim. Mavi olan için zaten başka planlarım var.


DSC_1699a7a4f.jpg

DSC_1700c2ca3.jpg
 

Sağlam olan diferansiyeli önce kumlattım.

IMG-20151013-WA0004a395e.jpg


2 kat antipas attım ve çelik fren borularını ve rekorlarını yeniledim.

DSC_170643a47.jpg

DSC_17077e4e8.jpg

DSC_1708452ce.jpg


Ve atıl ofis sandalyelerinin ve bir arkadaşımın yardımıyla yerine taktım. Yağını boşaltmıştım bunun dışında bu sorunu çözdük.

DSC_1712d14f6.jpg

DSC_171346956.jpg


Volan dişlisi gelince devam edeceğiz. Tahmini 8-15 Kasım yazıyor. Bakalım nasıl olacak.
 



Araçta kırık makaslar olması ve istediğim esneklikte olmaması nedeniyle makascıya bir daha uğradım ve bu sefer parabolik makas taktırdım. Diferansiyel açıları, şaft açıları dikkate alınarak ve yeni şoklar takılarak bu işi de bitirmiş olduk.

277_zpsf6vglowk.jpg 278_zpszhblcikn.jpg 279_zpsnyljc2pe.jpg 280_zpspit0a19g.jpg 281_zpsytkkxukw.jpg 282_zpshbb7hfwb.png
 



Bu arada emniyet kemerlerini kontrol ederken farkettiğim bir şeyi aktarayım. Bu araçtaki kemerler hızlıca çektiğinizde kilitlenen cinsten değil. Araç fren yaptığında oluşan moment ile kurşun bir parçanın ileri doğru savrulmasıyla kemerin kilitlenmesi gerçekleşiyor. Test etmek için bir kaç defa sert fren yaptım, harika çalışıyor.

283_zpsolse6xwi.jpg 284_zpsjnruxivs.png 285_zps41iet7ce.jpg
 

Üst kapağı yaptırdıktan sonra içime sinmediği için aracı Bursa'ya Arif Özkurt abimin yanına götürdüm. Kendisinde bu aracın aynısından var ve yeni motor yaptırmıştı. Motor ve bir kaç problemi daha çözmek ve tecrübelerinden yararlanmak için Bursa'ya gittim.

286_zpsf4yxrmpo.jpg
287_zpsnzkklf1w.jpg


Sekmanları orijinal bulabildik ve honlamadan sonra ustamız yerine taktı.

288_zpshyoxw2tq.jpg 289_zpsumdaeulr.jpg 290_zpsmqpux6gr.jpg 291_zpsezb142k9.jpg 292_zpsi0sdiyod.png 293_zpsc4ugde2t.jpg

Karter ve üst kapak da boyandı ve motor toplandı.

294_zpsurijkedw.jpg
 

Motor işi bitmesinin ardından şaftçının yolunu tuttuk ve araç yükseldiği için kısa kalan şaftı uzatıp balansını yaptırdık.

295_zpso5nva52t.jpg 296_zpsljls1hvr.jpg 297_zpsgioz7bby.jpg 298_zps5drgipvl.jpg 299_zpsspcphjbq.jpg 300_zpsmyfgze8n.jpg 301_zpskj7kfly0.jpg 302_zps2wwppakk.jpg 303_zpsdu90nvou.jpg 304_zpsxjajayxp.jpg

Bursa daki işlerimde bana yardımcı olan Arif Özkurt abime ve oradaki ustalarımıza çok teşekkür ediyorum. Yaptıkları her iş içime sindi.
 

İstanbul a döndüm ve ilk iş olarak dreksiyon şaftının eski sistem çan tipi kayıcısının değiştirdim. Eski kayıcıyla dreksiyon simidinde mevcut olan derinlik ayarını kullanamıyordum. Bunun yanında yoldan gelen darbelerle başa çıkmakta zorlanıyordu.

305_zps9x8kdo4g.jpg 306_zpsesre9oel.jpg 307_zpsmshqvc0p.jpg
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.

BENZER KONULAR



GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,043
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

SON KONULAR



Geri
Üst