Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Silindir kapak contası ve valf contaları geldi. Valf lerin olduğu kapağın alıştırması yapıldı ve takılmaya hazır. Bir iki gün içinde marş basmayı umuyoruz.
Resimleri yüklediğim site mahkeme kararı ile kapatılmış. Yaklaşık 250 resmi başka siteye yüklemem gerek. Vakit buldukça bunu yapacağım. Kusura bakmayın.
Bu sefer marş olayında problem yaşıyorum. Volan dişlisi ömrünü tamamlamış. Siparişini verdim gelince takacağım ancak vites kutusunun sökülmesi lazım bu iş için.
Üst kapağı yaptırmadan önce sağ ön taraftaki ball joint leri değiştirmiştim.
Sol tarafı da değiştirdik aks istavrozuyla beraber.
Bunları hallettikten sonra yakınlarda subapların oturması için kısa turlar atıyordum ki arka diferansiyelin istavroz kutusu içindeki kalın mil ve dişlinin biri kırıldı ve araç çekişten düştü. Ön hubları daha takmamıştım aks vs. tamirinden sonra. Çektik bir kenara iterek (baya zor oldu). Akşamına hubları aracın yanına götürüp taktım, arka şaft ve aksları söküp aracı 4x4 e aldım. Önden çekişi kullanarak ofisin oraya kadar getirdim. Diğer aracın dişli oranına baktım ve aynı olduğunu anlayınca diğerindeki sağlam olan ile değiştirmeye karar verdim. Mavi olan için zaten başka planlarım var.
Araçta kırık makaslar olması ve istediğim esneklikte olmaması nedeniyle makascıya bir daha uğradım ve bu sefer parabolik makas taktırdım. Diferansiyel açıları, şaft açıları dikkate alınarak ve yeni şoklar takılarak bu işi de bitirmiş olduk.
Bu arada emniyet kemerlerini kontrol ederken farkettiğim bir şeyi aktarayım. Bu araçtaki kemerler hızlıca çektiğinizde kilitlenen cinsten değil. Araç fren yaptığında oluşan moment ile kurşun bir parçanın ileri doğru savrulmasıyla kemerin kilitlenmesi gerçekleşiyor. Test etmek için bir kaç defa sert fren yaptım, harika çalışıyor.
Üst kapağı yaptırdıktan sonra içime sinmediği için aracı Bursa'ya Arif Özkurt abimin yanına götürdüm. Kendisinde bu aracın aynısından var ve yeni motor yaptırmıştı. Motor ve bir kaç problemi daha çözmek ve tecrübelerinden yararlanmak için Bursa'ya gittim.
Sekmanları orijinal bulabildik ve honlamadan sonra ustamız yerine taktı.
İstanbul a döndüm ve ilk iş olarak dreksiyon şaftının eski sistem çan tipi kayıcısının değiştirdim. Eski kayıcıyla dreksiyon simidinde mevcut olan derinlik ayarını kullanamıyordum. Bunun yanında yoldan gelen darbelerle başa çıkmakta zorlanıyordu.
Farklı zeminlerde bir kaç test yaptım. Kumun aracı bu kadar tutacağı hiç aklıma gelmezdi. Artık muayenede sorun çıkartabilecek ufak tefek şeyler var bunları yapmaya çalışacağım.