Feroza ilk izlenim (Kartepe)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan adventure41 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,261

adventure41

Ana Kamp
Mesajlar
25
Tepkime Puanı
0
Yer
Kocaeli/İzmit
Herkese merhaba..Kardeşim Esat ve ben forumu takip ederek aldığımız Ferozamızı bu gün Kartepede test etme fırsatı bulduk...1600 metre rakımda masmavi bir gökyüzü ve parıldayan bir güneşle keyifli bir pazar günü geçirdik...Kuzuyayladan zirveye çıkan bozuk zeminli ve karlı bir yolda Feroza nın becerilerine de şahit olduk... ilk izlenimlerim
-normalde binek araç kullandığımdan Feroza oldukça Gürültülü geldi bana..özellikle arka tekerlek bölgesinden içeriye daha çok ses alıyor. ses ve ısı izolasyonu konusunda araştırma yapmaya karar verdim..
-Lastiklerimiz çok uygun olmasa da hafif off road diyebileceğimiz bir parkurda çok iyi işler çıkardı. 10-15 cm karda patinaj dahi yapmadan eğimli virajlarda tıkır tıkır ilerledi. zirvede kar birikintilerinin arttığı bir yerde kara saplandık ve orada diferansiyel kilidinin bu araç için bir eksiklik olduğunu anladık...
- 4L-4H seçeneklerinde ne kadar sürat yapılabileceğini kestiremediğim için bu seçeneklerde hep 1 ve 2. viteste gittim. performans farkı kayda değer... uzun süre bu viteslerde kullanarak yokuş çıkmanın sakıncası olur mu acaba??
- aracın motoru geç ısınıyor yada ısıtma veya fan sisteminde bir sorun var..araç çalıştıktan ancak 20-30 dakika sonra fan sıcak üfleyebiliyor.
- yükseklik harika..aracın içerisindeyken, dışarıdan göründüğü gibi küçük bir alan içinde olduğunuz aklınıza bile gelmiyor. ışıklarda yan yana geldiğimiz pek çok suv dan daha yüksek olduğunu söyleyebilirim.Görüş açısı çok iyi.. Kontrol gücünüzü artırıyor.
- Arka tarafa geçiş için ön koltuk biraz daha ileri gidebilse yani koltuğun kızağı biraz daha uzun olsa harika olacakmış. arka tarafa oturması için kıvrak arkadaşları tercih ettik..
Hülasa keyifli bir pazar günü geçirdik ve Ferozanın performansından memnun kaldık...Araçla geçirdiğimiz süre arttıkça ve sizlerin değerli tecrübelerini okudukça daha iyi neticeler alacağıma eminim...

07032010(001).jpg


07032010(005).jpg


07032010(030).jpg


07032010(031).jpg


Fotoğraf-0113.jpg
 

Etiketler
Ynt: Feroza ilk izlenim (Kartepe)

aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın... o lastiklerle iyi çıkmışsınız.feroza başarılı araçtır çok defa hayretler içinde izlemişimdir.feroza yı yükseltmek lazım..
 

Ynt: Feroza ilk izlenim (Kartepe)

Merhaba,

Tekrar tekrar araciniz hayirli olsun.... bence super bir gun olmus. Resimlerde pek gorunmuyor ama kartepe ye cıkıpta mangalda sucuk keyfi yapmamak olmaz.lardan biri.....afiyet seker olsun....... evet araciniz resimde gordugum kadariyla iyi durumda... onler otomatik porya kilitli. dostum sakin unutma.... 4x4 yani araziye her taktiginda ve is bitiminde MUTLAKA 4x2 aldiginda 3metre yada 3 adim MUHAKAK geri viteset geri git. sonra ilerle. Otomatik Porya Kilitlerin sagligi acisindan bu cok onenli. kalin aglikla ....[attachment=1]

k81jrcxw3ti942tx81b3.jpg
 

Ynt: Feroza ilk izlenim (Kartepe)

Aracınızı güle güle kullanın, 4L veya 4H de uzun süre kullanmanızda bir sakınca yok, şanzımanımda olan bir arıza sonucunda İğne Ada'dan Istanbul'a kadar yaklaşık 150 km 4L de gelmek zorunda kaldım, hiç sorun olmadı ama en yüksek sürat 45 km/saat. Hiç korkmadan gönül rahatlığıyla ağır devir vitesinde tepeleri çıkıp Feroza'nızı sürebilirsiniz, İyi bir MT lastikle diferansiyel kilidine pek ihtiyaç duymazsınız gibime geliyor, ondan ziyade öne takılacak bir vinç çok faydalı olur kanısındayım.
Benim aracımında kaloriferi geç ısıtıyordu, kalorifere giden boruları çok eskimiş göründükleri için değiştirmiştim, eski borularda bir problem yada tıkanıklık olmadığı halde, yeni borular takılınca daha erken ısıtmaya başladı, bana eski borularda bir problem olmadığı halde yeni borularla daha çabuk ısıtması saçma geldi ama arabamın sürekli müdavimleri arkadaşlarımda daha erken ısındığını düşünüyor. İsterseniz kalorifer radyatörüne giden borulara bir baktırım.
 




Ynt: Feroza ilk izlenim (Kartepe)

Söylediklerinizde haklısınız..uygun bir lastik bu zemin için çok daha iyi olurdu.. aracın üzerindeki lastikleri benden önceki sahibi yeni almış..lastikler yeni o nedenle bir müddet daha onları kullanmayı düşünüyorum..MT lastik, katedilen yolun çok küçük bir bölümüne hitabediyor bence. siz ne dersiniz?? mesela kartepeye ulaşmak için 30 kilometre asfalt yol, 3-5 kilometre kadar toprak ve engebeli yol var..AT-MT arası bir seçenek olsaydı iş yapardı doğrusu...
aracın üzerindeki lastikler 205/75/15.. hiç yükseltme işlemi yapmadan 30X9.50 lastikler dönüşlerde sürter mi acaba??

porya kilitleri otomatik olunca devreden çıkardığımızda geri gitmek zorunda olmadığımızı düşünmüştüm...öğrenecek çok şey var..
 


Ynt: Feroza ilk izlenim (Kartepe)

aracınız hayırlı olsun feroza çok başarılı 4x4 araçlardandır. arkadaşların dediklerini ciddiye alın. bol çamurlu ve keyifli gezilerde kullanmanız dileği ile
 

Ynt: Feroza ilk izlenim (Kartepe)

Eğer aracınızı günlükte kullanıyorsaniz tabii ki MT türü bir lastik tercih etmemelisiniz, ama aracınızdaki lastiklerle de çamura, kara gireceğim derseniz, bir gün medeniyetten uzakta zor bir durumda kalabilirsiniz. Bu yüzden öne bir vinç veya kalma riski olan yerlere iki araç gitmenizi tavsiye ederim. Ben yaz günü Erikli Yaylasında (Yalova) gece saat 3 te 10 metre boyunda bir yerde çamura saplanmıştım Competus lastiklerle, ertesi günü (pazartesiydi) vinci almıştım.
 

Ynt: Feroza ilk izlenim (Kartepe)

teşekkür ederim iyi dilekleriniz için.
Mustafa Bey vinç projenizi inceledim...görünümü çok doğal olmuş..yalnız, vincin bağlı olduğu plakayının şasiye bağlantı noktası sağlam oldu mu acaba? mesela farklı yönden bi kuvvet uygulansa kopabilir mi?
 



Ynt: Feroza ilk izlenim (Kartepe)

adventure41' Alıntı:
Herkese merhaba..Kardeşim Esat ve ben forumu takip ederek aldığımız Ferozamızı bu gün Kartepede test etme fırsatı bulduk...1600 metre rakımda masmavi bir gökyüzü ve parıldayan bir güneşle keyifli bir pazar günü geçirdik...Kuzuyayladan zirveye çıkan bozuk zeminli ve karlı bir yolda Feroza nın becerilerine de şahit olduk... ilk izlenimlerim
-normalde binek araç kullandığımdan Feroza oldukça Gürültülü geldi bana..özellikle arka tekerlek bölgesinden içeriye daha çok ses alıyor. ses ve ısı izolasyonu konusunda araştırma yapmaya karar verdim..
-Lastiklerimiz çok uygun olmasa da hafif off road diyebileceğimiz bir parkurda çok iyi işler çıkardı. 10-15 cm karda patinaj dahi yapmadan eğimli virajlarda tıkır tıkır ilerledi. zirvede kar birikintilerinin arttığı bir yerde kara saplandık ve orada diferansiyel kilidinin bu araç için bir eksiklik olduğunu anladık...
- 4L-4H seçeneklerinde ne kadar sürat yapılabileceğini kestiremediğim için bu seçeneklerde hep 1 ve 2. viteste gittim. performans farkı kayda değer... uzun süre bu viteslerde kullanarak yokuş çıkmanın sakıncası olur mu acaba??
- aracın motoru geç ısınıyor yada ısıtma veya fan sisteminde bir sorun var..araç çalıştıktan ancak 20-30 dakika sonra fan sıcak üfleyebiliyor.
- yükseklik harika..aracın içerisindeyken, dışarıdan göründüğü gibi küçük bir alan içinde olduğunuz aklınıza bile gelmiyor. ışıklarda yan yana geldiğimiz pek çok suv dan daha yüksek olduğunu söyleyebilirim.Görüş açısı çok iyi.. Kontrol gücünüzü artırıyor.
- Arka tarafa geçiş için ön koltuk biraz daha ileri gidebilse yani koltuğun kızağı biraz daha uzun olsa harika olacakmış. arka tarafa oturması için kıvrak arkadaşları tercih ettik..
Hülasa keyifli bir pazar günü geçirdik ve Ferozanın performansından memnun kaldık...Araçla geçirdiğimiz süre arttıkça ve sizlerin değerli tecrübelerini okudukça daha iyi neticeler alacağıma eminim...



Değerli Ahmet Bey.
Tecrübeli arkadaşlar görüşlerini yazmışlar.Ben bende 4 aylık Ferozacı olarak düşüncelerimi paylaşayım.
1-Dediğiniz gibi binek araçlardan sonra Feroza biraz gürültülü gelebilir.Lastik havalarının fabrika değerlerinin üzerinde olması da bozuk zemin ve kasislerde sarsıntı ve gürültüyü arttırıyor.Genelde lastiklere 28-30 psi hava basılıyor.Halbuki bizim araçlarımızın fabrika değerleri ön tekerlekler 23 , arka tekerlekler boş 23 dolu 33 olarak belirlenmiş.Gürültünün özellikle arkadan gelmesi başka bir arıza yoksa,Arkaların makas olması,araç boş iken fazla sallanmasından ve hardtop yapının kapalı araçlardan biraz daha sesi fazla geçirmesinden kaynaklanabilir.Kapıya bağlı Stepnenizin bağlantı ayaklarını da kontrol ediniz.Bazen rezonansa neden olabiliyor.
2-Vites konusu arkadaşlar açıklamışlar.Aracınızı Sürekli 4X4 araçlarda olduğu gibi devamlı 4H da kullanmayınız.Asfaltta,üst hızlarda kontrol ve yakıtınızı olumsuz etkiliyecektir
3-Motorun ısınmasının bir arıza yoksa 20 , 30 dakika sürmemesi gerekir.İlk çalışmada 1000 rpm üzerinde olan motor devrinin hava sıcaklığına göre 5-10 dakika içinde 850-900 rpm düşmesi gerekir.Bildiğim kadarı ile motor soğuk iken motorun kendi suyu ısınmadan radyatörden su gelmesini engelleyen bir düzen var.Burada bir sorun varsa radyatör ve sistemdeki bütün su ısınmadan motorun devri düşmez yani geç ısınır.
4-Sağ koltuğun kızak mesafesi daha uzundur iniş ve binişlerin sağdan yapılması halinde bana fazla bir sorun yaşanmaz gibi geliyor.

Aslında araçınızın bir Daihatsu servisinde ya da tecrübeli arkadaşlar tarafından test edilmesi olağan dışı bir durumun farkedilmesi açısından çok yararlı olacaktır.

Sevgi ve saygılarımla.
Tayfun Sözer
 

Ynt: Feroza ilk izlenim (Kartepe)

Merhaba Ahmet....
Yani Ferozan hayırlı olsun.Bu aracı yakından görme şansım oldu oldukça temiz bir araç.
30x9.50 ebat lastik feroza için ağır gelebilir..Bunun yerine en yüksek ebat olarak 235-75 15 tavsiye edebilirim...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,441
Kayıtlı Üye Sayımız
166,583
Kaydolan Son Üyemiz
onurcagritosun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst