Farklı LPG Sistemlerinin Bileşenleri - Karşılaştırmalı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan concrete Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,368

concrete

Erisir menzil-i maksuda, aheste giden
Mesajlar
1,653
Tepkime Puanı
5
Yer
İstanbul
Regülatörler,

Motor soğutma suyunu ve motora giden lpg yi alırlar ve sıcak su sayesinde lpg yi ısıtarak gas halde motora gitmesini sağlarlar. Önemli olan, motor devirdaimine engel olmadan suyu içeride çok dolaşması ve böylelikle lpg yi, ne kadar fazla ve hızlı geçerse geçsin gas hale çevirebilmesidir. Bu nedenle yapıldığı malzeme ve hacmi önemlidir.
Yüksek devirlerde lpg akışı çok hızlanacağından regülatörün performansı belirleyici olur. Bu sebeple ayarlarda lpg ye üst devir sınırı konur ve siz araç lpg de gidiyor sanırken, yani panelde yeşil ışık yanarken aslında benzin de gidiyorsunuzdur. Regülatör performanlı ise bu üst sınırı ya çok yukarda tutabilirsiniz ya da hiç kullanmazsınız. Bu durumu tüketicinin bilmesi ve anlaması hemen hemen imkansızdır.

Regülatörün motor suyunu doğru yerden ve çok uzun olmayan bir mesafeden alması gerekir. Araçların devirdaiminde olası sıkıntılar bazen regülatörün yerinin veya su alma noktasının sonradan değiştirilmesini, gerektirebilir

Ayrıca motor suyunun sıcaklığını okuyarak sisteme ne zaman benzinden lpg ye geçmesi gerektiğinin sinyalini verir.

Sırasıyla
ROMANO
EUROKA - ATIKER
INKAGAS BMD

HEPSİ YANYANA.

ROMANO R.jpg


Euroka-Atiker R.jpg


INKAGAS R.jpg


regulatörler.jpg
 

Etiketler
Ynt: Farklı LPG Sistemlerinin Bileşenleri - Karşılaştırmalı

Enjektörler;

Enjektörler ECU dan aldığı sinyallere göre motora lpg enjekte eden parçalardır. Enjektörlerin motora lpg verme kapasitesi, aracın silindir başına düşen beygir gücüne uygun olmalıdır. Gereksiz büyük olursa fazla yakıt tüketimi, küçük olursa güç kaybı yaşanır.

Enjektörler zaman içerisinde ısı ve vibrasyondan deforme olmayacak kalitede malzemeden yapılmış olmalıdır. Enjektörlerin gelen sinyallere cevap verecek hızda çalışması gerekir. bunun sürekli olabilmesi için periyodik bakımlarda temizlenmeli ve kontrol edilmelidir. Enjektörlerin tıkanma ihtimalini yok etmek için periyodik bakımlarda filtrelerin değiştirilmesi gerekir.

Aracın lpg de konforunu düşürmemek için yüksek sesli olmamaları tercih edilir. Bazı markalar orjinallerinin taklitleri enjektörler kullanırken, bazıları kaliteli enjektör markalarını kullanırlar; yine bazıları da kendi kaliteli enjektörlerini imal eder.

Montaj yapılacak aracın şekil ve yer durumuna göre Rail (grup) yada tekli enjektörler kullanılır.

Özellikle rail enjektörlerin kaput içinde vibrasyon olan bir noktaya serbest olarak bırakılması ilave ses yaratabilir.

İNKAGAS enjektörler tek 2 ohm ile çalışan enjektörlerdir. Bu sebeple çok hızlı çalışabilirler. Ayrıca özel bir ses önleme sitemi olduğundan ilk bir kaç yüz km den sonra benzin enjektörlerinden sessiz çalışırlar. İnkagas rail enjektörlere filtre, gas basınç sensörü ve gas ısı sensörü entegre edilmiştir. Her biri kolayca ayrı ayrı değiştirilebilir. Gas kaçak ya da güç düşmesi durumunda hemen gazı keser ve ECU ya sinyal gönderir.

Sırasıyla;

ROMANO, (tekli enjektör)
EUROKA - ATIKER,
INKAGAS,
HEPSİ YANYANA

ROMANO ENJ..jpg


EUROKA - ATIKER ENJ.jpg


INKAGAS ENJ.jpg


ENJEKTÖRLER.jpg
 

Ynt: Farklı LPG Sistemlerinin Bileşenleri - Karşılaştırmalı

LPG Boruları;

Regülatör ile lpg yakıt tankı arasında lpg borusu kullanılır. LPG borusunun nerelerden geçemeyeceği yönetmelikte tanımlanmıştır ve ilk sızdırmazlık raporu alınırken ve tüvtürk muayenesinde kontrol edilir. Yanlış uygulama varsa bu kontrollerden geri döner.

Bakır boru elastik olmadığından aracın kaputundan en arkaya kadar her istenilen en güvenli yolu izlemesi mümkün olmayabilir. Ayrıca her ne kadar yalıtımlı olsa da, bu yalıtımın zarar görmesi halinde, oluşan bir elektrik kaçağını lpg tankına kadar iletmesi ihtimal dahilindedir. Özellikle birleşim noktaları vibrasyonlardan etkilenebilir. Ciddi darbelerde ezilme ve kırılma ihtimali vardır.

Avrupada termoplastik borular kullanılmaktadır. Termoplastik lpg borusu elastik olduğundan bir çok arzu edilen güzergehtan, fazla zorluk yaratmadan döşenebilir. Elektrik iletmez. Vibrasyon ve darbelere karşı son derece dayanıklıdır.

Termoplastik LPG borusu Türkiye'de sadece INKAGAS BMD markasında kullanılmaktadır.

Sırasıyla,

BAKIR BORU
TERMOPLASTİK BORU
BORULAR YANYANA

TÜM MARKALAR BAKIR BORU.jpg


INKAGAS TERMOPLASTIK BORU.jpg


BORULAR.jpg
 

Ynt: Farklı LPG Sistemlerinin Bileşenleri - Karşılaştırmalı

ECU;

ECU, LPG sisteminin beynidir. Tüm iletişimi yöneten eletronik devredir ve yönetimi yüklü olan yazılımı üzerinden yapar. Firmaların yazılımları prensipleri itibarı ile birbirlerine oldukça benzerler, birbirlerinden ilham almışlardır.

ECU bir elektronik devre olduğundan, araçtaki tüm devreler gibi dış etkenlerden korunmaları esastır. Araçta dış etkenlerden en az etkilenecek yere konması ve muhakkak sabitlenmesi gerekir. ECU da oluşan arızalar dış müdahale ile giderilemez ve giderilmeye çalışılması arzu edilmez.

Korunması esas olduğundan, her ne kadar korunaklı bir dış kutunun içinde de olsalar, yine de aracın şekli imkan verdiği taktirde aracın yolcu kabininin içine konması tercih edilebilir. Bu işlem ilave bir işçilik gerektirir. Kabin içine yerleştirilmiş ECU yu araçta arayıp bulamayan ustaya da rastladığımı ifade etmeliyim.

Sırasıyla,
ROMANO,
EUROKA,
ATIKER,
İNKAGAS BMD,
ECU LAR YANYANA.

ROMANO ECU.jpg


EUROKA ECU.jpg


ATIKER ECU.jpg


INKAGAS ECU.jpg


ECU LAR.jpg
 

Ynt: Farklı LPG Sistemlerinin Bileşenleri - Karşılaştırmalı

Gas valfi;

LPG tankı ile regülatör arasındadır. ECU dan gelen komutlar doğrultusunda depodan regülatöre lpg akışını açar ya da kapatır.

Çok fazla birşey söylemeye gerek yok; her valf gibi işlevini tam olarak yerine getirecek, zamanla yorulmayacak malzeme ve işçilik kalitesi ile imal edilmiş olması gerekir. Üzerine entegre edilmiş filtre bulunur. Etkin çalışıp çalışmadığı bakımlarda kontrol edilmelidir.

INKAGAS BMD marka gas valfinin bobininin üzerinde etkin olup olmadığını gözle kontrolde anlamamıza imkan veren led ışık vardır.

Sırasıyla,

ROMANO VALF,
EUROKA - ATIKER VALF,
INKAGAS BMD VALF,
VALFLER YAN YANA.

ROMANO LPG VALF.jpg


EUROKA - ATIKER LPG VALF.jpg


INKAGAS LPG VALF.jpg


LPG VALFLER.jpg
 



Ynt: Farklı LPG Sistemlerinin Bileşenleri - Karşılaştırmalı

Arkadaşlar,

Bu başlığı, başka bir başlıktaki konuşmalar bu şekilde ayrı bir başlık açmanın faydalı olacağı görüşü ile neticelendiği için açtım.

Ben profesyonel olarak LPG işindeyim. Burada karşılaştırdığım parçalar şu anda elimde oldukları için karşılaştırılmıştır. Başka markalar da elimde olsaydı, onları da karşılaştırırdım.

Bu başlığın amacı, farklı markaların bileşenlerinin yan yana görülmesi durumunu oluşturarak, tüketicilerin tüm markaları karşılaştıracak bir referans veriye sahip olmalarını sağlamaktır. Herhangi bir ürünü kötülemek amacı asla güdülmemiştir.

Euroka ve atiker markalarının aynı resimlerde geçmesinin sebebi, bu bileşenlerin her iki markada da aynı olmasıdır.

Bu başlığı açmamın sebebi de, başlığa bakanın akıcı bir şekilde tüm karşılaştırmaları ard arda görmesini sağlamaktır.


Umarım bir çok kişi fayda sağlar.
 

Ynt: Farklı LPG Sistemlerinin Bileşenleri - Karşılaştırmalı

Daha detaylı bilgi almak isteyeler, bu başlık üzerinden, ya da

http://www.akislpg.com/Contact/?LanguageID=1

adresindeki iletişim formu üzerinden irtibat kurabilirler.

Tekrar ifade edeyim, bu başlık, reklam ve satış amaçlı değildir; tamamen iletişim ve paylaşım amaçlıdır.
 


Ynt: Farklı LPG Sistemlerinin Bileşenleri - Karşılaştırmalı

olasiliksiz' Alıntı:
Sonra da teorik olarak bir güvenlik sistemi gazı keser? Ya da pratiktle teori pek uymayabilir? Ne dersiniz?

Depo çıkışındaki valf gazı keser. Bu arada depo ile regülatör arasındaki boruda kalan gaz, basıncı atmosfer basıncı ile eşitlenene kadar kırılan yerden çıkar.
 

Ynt: Farklı LPG Sistemlerinin Bileşenleri - Karşılaştırmalı

Depo çıkışındaki valf gazı keser. Bu arada depo ile regülatör arasındaki boruda kalan gaz, basıncı atmosfer basıncı ile eşitlenene kadar kırılan yerden çıkar.

Peki gazetelerde neden hep çarpışınca yanan lpg'li araç haberleri okuyoruz?

Mesela:
http://www.milliyet.com.tr/nigde-de-feci-kaza-7-olu/turkiye/sondakika/06.01.2011/1335797/default.htm
 



Ynt: Farklı LPG Sistemlerinin Bileşenleri - Karşılaştırmalı

olasiliksiz' Alıntı:
Peki gazetelerde neden hep çarpışınca yanan lpg'li araç haberleri okuyoruz?

Mesela:
http://www.milliyet.com.tr/nigde-de-feci-kaza-7-olu/turkiye/sondakika/06.01.2011/1335797/default.htm

O haberlerin çoğunluğu sonradan araştırılıyor ve sorunun aslında lpg den kaynaklanmadığı anlaşılıyor. Bu kaza ile ilgili de gerçek sebep ortaya çıkacaktır.

LPG liaraçların yanması haber niteliğinde görülüyor. Ama benzinlilerinkinden haber olmuyor.

Kaza durumunda LPG tankı her benzin deposundan daha emniyetlidir. Hem de defalarca daha emniyetlidir. İçindeki gazın dışarıya çıkması çok çok daha büyük darbe gerekir. Yanmaya da dayanıklıdır.
 

Ynt: Farklı LPG Sistemlerinin Bileşenleri - Karşılaştırmalı

Kaza durumunda LPG tankı her benzin deposundan daha emniyetlidir. Hem de defalarca daha emniyetlidir. İçindeki gazın dışarıya çıkması çok çok daha büyük darbe gerekir. Yanmaya da dayanıklıdır.

Peki mesela lpg borusu kırıldı diyelim. Açığa çıkan lpg kaza anında ufak bir kıvılcımla alev aldı. Bu alev normal şartlarda bir kazada yanmayacak olan plastik benzin deposunun yanmasına sebep oldu? Valf gazı kesti ama benzin deposu yanıyor? Çok ta imkan dışı görünmüyor değil mi?
 

Ynt: Farklı LPG Sistemlerinin Bileşenleri - Karşılaştırmalı

olasiliksiz' Alıntı:
Peki mesela lpg borusu kırıldı diyelim. Açığa çıkan lpg kaza anında ufak bir kıvılcımla alev aldı. Bu alev normal şartlarda bir kazada yanmayacak olan plastik benzin deposunun yanmasına sebep oldu? Valf gazı kesti ama benzin deposu yanıyor? Çok ta imkan dışı görünmüyor değil mi?
Hiç bir aktivitede tüm riskler sıfıra indirilemiyor. Böyle olsaydı biyik ve ciddi firmalarda hiç iş kazası olmazdı. Neticede amaç riskleri minimuma indirmek.

LPG kullanımını teşvik eden Avrupa ülkeleri de, standartlar çerçevesinde bu işin yolunu açıyor. Önemliolan riski en aza indirecek doğru uygulamaların yapılmasını sağlamak.
Darbelerde bakır borunun kırılma ihtimali var tabii. Bernzin borusu da aynı şekilde kırılabiliyor ve kaza anında çok muhtemel bir elektrik kontağı ile hemen alev alıyor.

BBen güvenlik sebebiyle, darbelere çok daha dayanıklı olan ve istenilen güzergahtan rahatlıkla döşenebilen, elastik olması sebebiyle vibrasyonlarda da zarar görmeyen ve Avrupada kullanılan termoplastik LPG borusunu öneriyorum zaten.
 

Ynt: Farklı LPG Sistemlerinin Bileşenleri - Karşılaştırmalı

concrete' Alıntı:
Hiç bir aktivitede tüm riskler sıfıra indirilemiyor. Böyle olsaydı büyük ve ciddi firmalarda hiç iş kazası olmazdı. Neticede amaç riskleri minimuma indirmek.

LPG kullanımını teşvik eden Avrupa ülkeleri de, standartlar çerçevesinde bu işin yolunu açıyor. Önemliolan riski en aza indirecek doğru uygulamaların yapılmasını sağlamak.
Darbelerde bakır borunun kırılma ihtimali var tabii. Bernzin borusu da aynı şekilde kırılabiliyor ve kaza anında çok muhtemel bir elektrik kontağı ile hemen alev alıyor. Benzin sebebiyle yanan araç sayısının çok daha fazla olduüğuna inanıyorum ama söylediğim gibi bu haber olmuyor.

BBen güvenlik sebebiyle, darbelere çok daha dayanıklı olan ve istenilen güzergahtan rahatlıkla döşenebilen, elastik olması sebebiyle vibrasyonlarda da zarar görmeyen ve Avrupada kullanılan termoplastik LPG borusunu öneriyorum zaten.
 

Ynt: Farklı LPG Sistemlerinin Bileşenleri - Karşılaştırmalı

http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1075858&title=borda-6-kisinin-oldugu-kazada-lpg-tanki-patlamamis

http://www.uceloto.com/patlamayan_tank.htm

LPG Tank Özellikleri
LPG tankı basınçlı kaplar statüsünde olup en çok 115 atmosfer basınca ve dış etkenlere dayanımlı olarak yapılırlar. Genellikle bu tanklar; 3-4 mm kalınlı_ında özel saclardan imal edilirler. Ayrıca saclar özel kaynak sistemiyle birleştirilir ve kaynaklar röntgen ışınlarıyla kontrol edilirler.

Silindirik ve stepne olmak üzere iki çeşit LPG yakıt tankı vardır. Bunlar kendi içlerinde ikiye ayrılırlar A Tipi tanklar; 25 bar işletme basıncı, 30 bar test basıncına tabii tutulur, B tipi tanklar ise 25 bar işletme basıncı ve 45 bar test basıncına tabii tutulurlar.


Tanklar son derece sağlam çarpmalara karşı esnek malzemelerden yapılmışlardır. Tankların çarpma sonucunda yırtılması ve patlaması söz konusu değildir.
LPG tankları; dış etkilerden korunması için epoksi boya ile boyanmaktadır. Tanktan sürekli LPG çekişi edeni ile tank dışyüzeyinde terleme ve nemlenme meydana gelir. Tank boyası herhangi bir nedenden dolayı bozulmuş veya yıpranmış ise tankın bu bölgelerinde korozyon oluşur. Bu korozyon zamanla tankın delinmesine neden olabilir. Bunun önlenmesi için tankın yıpranan boyaları temizlenerek bu bölgelerin yeniden epoksi boya ile boyanması sağlanmalıdır.

Aracın hareketli olması nedeni ile LPG tankı her gün sayısız titreşime maruz kalır. Bunun sonucu tankı sabitleyen kayışlarda gevşemeler meydana gelir. Bağlama kayışlarının gevşemesi sonucu LPG tankıhareket ederek bağlantı ayarlarının bozulmasına neden olur. Bu durum ise LPG tankı üzerinde bulunan multivalfin çalışma açısının bozulmasına ve bakır borularının zorlanarak kırılmasına neden olur. Bu nedenle LPG tankı bağlama kayışları sık sık kontrol edilmeli, gevşeyen kayışlar gerdirilerek tank sabit duruma getirilmelidir. Eğer bağlantı kayışlarının gevşemesi sonucu LPG tankı yerinden hareket etmiş ise mutlaka Yetkili LPG servisine gidilerek tankın multivalf montaj açısına uygun olarak yerine sabitleme işleminin yaptırılması gereklidir.
 



Ynt: Farklı LPG Sistemlerinin Bileşenleri - Karşılaştırmalı

güven bey iyi günler91 model xj sahibiyimn uzun zamandır yazılarınızı takip ediyorum aracı ilk aldıgımda gayet normal bir yakıt sarfiyatı vardı sonradan tank ve samandıra degiştirdim ciddi oranda fazla yakmaya basladı servise gittim tankın ustunde ufak bir gösterge var onu degiştirdi ve bilgisayara baglayıp ayar yaptı biraz daha az yakıyor fakat yinede yakıt sarfiyatı çok yuksek 100 tl gaz ile 165km gidiyor sizce normalmi acaba şimdiden tesekkur ederim
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,053
Mesajlar
1,528,034
Kayıtlı Üye Sayımız
166,797
Kaydolan Son Üyemiz
Baran58

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst