farazicosmos
Kamp II
Bugün facebook ta dolaşırken birisinin paylaşımına tesadüfen denk geldim. 0 km araç alırken çeki demirini eklettirdiklerinde fiyatın sonradan takılmaya göre daha pahalı olmasının sebebi, motorun soğutma sisteminin daha büyük olmasından kaynaklı diyordu.
Bu ne kadar doğru ne kadar yalan bilmiyorum ve bu yüzden sormak istedim. Soğutma sistemi çeki demirli alınan araçlarda daha mı büyük oluyor ?
Bu kişi sonradan takılan araçlarda da soğutma sistemi büyütülmeli veya ek radyatör fan eklenmeli yoksa motor karavan ile beraber zorlanır ve fazla ısı motora zarar verir vs diyordu.
Yurtdışında ise, örneğin 3500 kg çekebiliyorum diyen aracın çeki demirine max 150 kg bindirilerek 2. viteste zorlanmadan yokuşu çıkmasından bahsediliyordu. Hatta dik yokuşta durduk kalktık 2 ye attık vitesi diyorlardı.
Soğutma sistemi çeki demirli araçlarda sizce gerçekten büyütülüyor mu veya bizim karavan çekeceksek soğutma sistemine müdahale etmemiz sizce gerekli mi ? Yurtdışında hava kanallı kaput vs taktıklarını gördüm ama radyatörlere kimse ellemiyordu. Hava kanallı kaput için ise ısı yükselir ve tahliye etmek gerekir diyorlardı.
Bu ne kadar doğru ne kadar yalan bilmiyorum ve bu yüzden sormak istedim. Soğutma sistemi çeki demirli alınan araçlarda daha mı büyük oluyor ?
Bu kişi sonradan takılan araçlarda da soğutma sistemi büyütülmeli veya ek radyatör fan eklenmeli yoksa motor karavan ile beraber zorlanır ve fazla ısı motora zarar verir vs diyordu.
Yurtdışında ise, örneğin 3500 kg çekebiliyorum diyen aracın çeki demirine max 150 kg bindirilerek 2. viteste zorlanmadan yokuşu çıkmasından bahsediliyordu. Hatta dik yokuşta durduk kalktık 2 ye attık vitesi diyorlardı.
Soğutma sistemi çeki demirli araçlarda sizce gerçekten büyütülüyor mu veya bizim karavan çekeceksek soğutma sistemine müdahale etmemiz sizce gerekli mi ? Yurtdışında hava kanallı kaput vs taktıklarını gördüm ama radyatörlere kimse ellemiyordu. Hava kanallı kaput için ise ısı yükselir ve tahliye etmek gerekir diyorlardı.