endurin
Ana Kamp
- Mesajlar
- 82
- Tepkime Puanı
- 1
Ynt: F650GS için Yan Çanta Tavsiyesi
2001 GS için biz kappa K40 kullanıyoruz. Size v35 uymadığına ve Givi E36NJ düşündüğünüze göre, motor üzerindeki çanta aparatlarınız bizimkiyle aynı olmalı; çünkü biz de önceleri görece küçük-havalesi az bir çanta düşünmüştük, Kappa K33N uymamıştı.
En kullanışlı yan çanta bile motoru "koca götlü"* yapar, orijinal çantaları sadece egsoz payına göre yapıldığı için daha az yan çıkıntı yapar; mutlaka biliyorsunuzdur. Orijinal çantaların ise; ilk yatırmada dıştaki alüminyumu berelenir, verdiğiniz paraya yazık olur ( bkz. sahibinden com'daki ilan). Ayrıca egsoz payı nedeniyle hacmi daha az olur, düzgün bir hacim oluşamadığı için, girintiler vb kullanışlı alanı azaltırlar.
1150lerin veya 1200 lerin orijinal yan çantaları da yine dışı aluminyum içi olastiktir ve dışı kolayca berelenir.
Biz K40 çantaları özellikle büyük olduğu için aldık, üstlerine de birer adet uyku tulumu ve mat tutturduk elastik kancalarla, iki kişi uzun yolda hiçbir performans sorunu yaşamadık; motor yeterince güçlüdür bildiğiniz gibi. Tek sorun, "koca götlü" olduğunu özellikle benzinliklerde manevra yaparken akılda tutmak lazım; mutlaka biryerlere çarpıryor, sürtüyor. Olmaz diyebilirsiniz, mutlaka olur. Motoru yatırma olasılığı da özellikle mıcırlı zeminde-mutlaka mıcıra girilir bizim yollarda bilindiği gibi- giderken değil ama, zorunlk ve ani bir duruş sırasında motor yatabilir. Bu durumda plastik yan çanta eğer kaliteliyse, şanslısınız demek. Esniyor ve bir-iki çizikle yolunuza güven içinde devam ediyorsunuz.
Metal çanta önerenler, dezavantajlarını bilmiyor olabilirler ve güzel durduğunu düşünebilirler. ANcak, sadece iyi kaliteli olanları ve çok uzun yol için-dünya turu vb- uygun olur, çünkü çok daha fazla dayanıklılık-çarpma, kaza, kar, kum vb- riski olacaktır. Yoksa, metal çanta, yolda çok da istenmeyen ağırlık anlamına gelecektir; işlevsel olmayacaktır. Çok uzun yola çıkanlar da zaten sadece çanta yaptırmıyor, motosikletin şasesinden yağ filtresine vb. varana kadar, bir sürü modifikasyona ekleniyor metal çantalar...
Plastik çantaların yükleme sınırı -K40 için örneğin- 10 kg. ve 110 km/saat max. sürati geçmemeyi öneriyor imalatçıları. Givi için de bu farklı değildir sanıyorum. Metal çanta mutlaka daha yğksek hızlarda güvenlidir; ama sadece kendi ağırlıkları bile plastiklerin dolu ağırlığı kadar olacaktır.
Biz denedik, 150 km/s hızlarda -otoyolda- gayet emniyetli gidebiliyorsunuz. Ancak, demirlerin bağlantı yerlerini iilk önce ve biraz yol gittikten sonra kontrol etmek önerilir; bin km uygun olur. Biz baktığımızda bağlantı yerindeki somun gevşemişti, sıktık ve yola devam ettik.
Umarım bunlar işinize yarar.
Son not: Givi ile Kappa arasındaki fiyat farkı bence fahiş; Kappa kullandığım için eksik birşeyle karşılaşmadım. Ayrıca, Kappa da yeterince pahalı zaten; ama kaliteli plastik farkını dağ başıında motoru yatırınca eşyalar etrafa saçılmadan ve çantadaki notebook ezilmeden önce değerlendirmek lazım. Zaten f650 GS 'lerin de pek çok yerinin plastik olduğunu unutmamak lazım. Metal olsalardı bu kadar dayanıklı ve esnek olabilirler miydi?
Selam ve saygılar.
* bu terim maksada uygun göründüğü için kullandım, agemilerin gerisine "kıç" dendiğine göre, aklı olması gereken yerde bulunan herkes için de motosikletin "götü" terimi, "geri" anlamına gelecektir kanaatindeyim. terminolojik bir katkı önerisi olarak değerlendirilebilir.
....
Dezavantajlarını bilmeme rağmen yan çantaya ihtiyaçım var. Sanırım seyehatlara biraz kalabalık çıkan birisiyim. Araştırmalarım sonucunda Givi'nin V35'ini beğenmiştim ama benim araca uymuyor (2005 F650GS).
Ancak gene Givi'nin E36NJ ( http://www.motorturk.com.tr/givi_hard_yan_canta.html ) yan çantasınında uygun olabilceğini gördüm fiyatıda diğerlerine göre bana makul geldi.
Sormak istediğim bu çantayı kullanan var mı? veya tavsiye edebileceğiniz benim motora uygun başka yan çanta olabilir mi? Bu arada orijinali demeyin çünkü çok pahali
2001 GS için biz kappa K40 kullanıyoruz. Size v35 uymadığına ve Givi E36NJ düşündüğünüze göre, motor üzerindeki çanta aparatlarınız bizimkiyle aynı olmalı; çünkü biz de önceleri görece küçük-havalesi az bir çanta düşünmüştük, Kappa K33N uymamıştı.
En kullanışlı yan çanta bile motoru "koca götlü"* yapar, orijinal çantaları sadece egsoz payına göre yapıldığı için daha az yan çıkıntı yapar; mutlaka biliyorsunuzdur. Orijinal çantaların ise; ilk yatırmada dıştaki alüminyumu berelenir, verdiğiniz paraya yazık olur ( bkz. sahibinden com'daki ilan). Ayrıca egsoz payı nedeniyle hacmi daha az olur, düzgün bir hacim oluşamadığı için, girintiler vb kullanışlı alanı azaltırlar.
1150lerin veya 1200 lerin orijinal yan çantaları da yine dışı aluminyum içi olastiktir ve dışı kolayca berelenir.
Biz K40 çantaları özellikle büyük olduğu için aldık, üstlerine de birer adet uyku tulumu ve mat tutturduk elastik kancalarla, iki kişi uzun yolda hiçbir performans sorunu yaşamadık; motor yeterince güçlüdür bildiğiniz gibi. Tek sorun, "koca götlü" olduğunu özellikle benzinliklerde manevra yaparken akılda tutmak lazım; mutlaka biryerlere çarpıryor, sürtüyor. Olmaz diyebilirsiniz, mutlaka olur. Motoru yatırma olasılığı da özellikle mıcırlı zeminde-mutlaka mıcıra girilir bizim yollarda bilindiği gibi- giderken değil ama, zorunlk ve ani bir duruş sırasında motor yatabilir. Bu durumda plastik yan çanta eğer kaliteliyse, şanslısınız demek. Esniyor ve bir-iki çizikle yolunuza güven içinde devam ediyorsunuz.
Metal çanta önerenler, dezavantajlarını bilmiyor olabilirler ve güzel durduğunu düşünebilirler. ANcak, sadece iyi kaliteli olanları ve çok uzun yol için-dünya turu vb- uygun olur, çünkü çok daha fazla dayanıklılık-çarpma, kaza, kar, kum vb- riski olacaktır. Yoksa, metal çanta, yolda çok da istenmeyen ağırlık anlamına gelecektir; işlevsel olmayacaktır. Çok uzun yola çıkanlar da zaten sadece çanta yaptırmıyor, motosikletin şasesinden yağ filtresine vb. varana kadar, bir sürü modifikasyona ekleniyor metal çantalar...
Plastik çantaların yükleme sınırı -K40 için örneğin- 10 kg. ve 110 km/saat max. sürati geçmemeyi öneriyor imalatçıları. Givi için de bu farklı değildir sanıyorum. Metal çanta mutlaka daha yğksek hızlarda güvenlidir; ama sadece kendi ağırlıkları bile plastiklerin dolu ağırlığı kadar olacaktır.
Biz denedik, 150 km/s hızlarda -otoyolda- gayet emniyetli gidebiliyorsunuz. Ancak, demirlerin bağlantı yerlerini iilk önce ve biraz yol gittikten sonra kontrol etmek önerilir; bin km uygun olur. Biz baktığımızda bağlantı yerindeki somun gevşemişti, sıktık ve yola devam ettik.
Umarım bunlar işinize yarar.
Son not: Givi ile Kappa arasındaki fiyat farkı bence fahiş; Kappa kullandığım için eksik birşeyle karşılaşmadım. Ayrıca, Kappa da yeterince pahalı zaten; ama kaliteli plastik farkını dağ başıında motoru yatırınca eşyalar etrafa saçılmadan ve çantadaki notebook ezilmeden önce değerlendirmek lazım. Zaten f650 GS 'lerin de pek çok yerinin plastik olduğunu unutmamak lazım. Metal olsalardı bu kadar dayanıklı ve esnek olabilirler miydi?
Selam ve saygılar.
* bu terim maksada uygun göründüğü için kullandım, agemilerin gerisine "kıç" dendiğine göre, aklı olması gereken yerde bulunan herkes için de motosikletin "götü" terimi, "geri" anlamına gelecektir kanaatindeyim. terminolojik bir katkı önerisi olarak değerlendirilebilir.









