F650GS için Yan Çanta Tavsiyesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan murgurkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 54
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,154
Ynt: F650GS için Yan Çanta Tavsiyesi

....
Dezavantajlarını bilmeme rağmen yan çantaya ihtiyaçım var. Sanırım seyehatlara biraz kalabalık çıkan birisiyim. Araştırmalarım sonucunda Givi'nin V35'ini beğenmiştim ama benim araca uymuyor (2005 F650GS).
Ancak gene Givi'nin E36NJ ( http://www.motorturk.com.tr/givi_hard_yan_canta.html ) yan çantasınında uygun olabilceğini gördüm fiyatıda diğerlerine göre bana makul geldi.
Sormak istediğim bu çantayı kullanan var mı? veya tavsiye edebileceğiniz benim motora uygun başka yan çanta olabilir mi? Bu arada orijinali demeyin çünkü çok pahali

2001 GS için biz kappa K40 kullanıyoruz. Size v35 uymadığına ve Givi E36NJ düşündüğünüze göre, motor üzerindeki çanta aparatlarınız bizimkiyle aynı olmalı; çünkü biz de önceleri görece küçük-havalesi az bir çanta düşünmüştük, Kappa K33N uymamıştı.
En kullanışlı yan çanta bile motoru "koca götlü"* yapar, orijinal çantaları sadece egsoz payına göre yapıldığı için daha az yan çıkıntı yapar; mutlaka biliyorsunuzdur. Orijinal çantaların ise; ilk yatırmada dıştaki alüminyumu berelenir, verdiğiniz paraya yazık olur ( bkz. sahibinden com'daki ilan). Ayrıca egsoz payı nedeniyle hacmi daha az olur, düzgün bir hacim oluşamadığı için, girintiler vb kullanışlı alanı azaltırlar.
1150lerin veya 1200 lerin orijinal yan çantaları da yine dışı aluminyum içi olastiktir ve dışı kolayca berelenir.
Biz K40 çantaları özellikle büyük olduğu için aldık, üstlerine de birer adet uyku tulumu ve mat tutturduk elastik kancalarla, iki kişi uzun yolda hiçbir performans sorunu yaşamadık; motor yeterince güçlüdür bildiğiniz gibi. Tek sorun, "koca götlü" olduğunu özellikle benzinliklerde manevra yaparken akılda tutmak lazım; mutlaka biryerlere çarpıryor, sürtüyor. Olmaz diyebilirsiniz, mutlaka olur. Motoru yatırma olasılığı da özellikle mıcırlı zeminde-mutlaka mıcıra girilir bizim yollarda bilindiği gibi- giderken değil ama, zorunlk ve ani bir duruş sırasında motor yatabilir. Bu durumda plastik yan çanta eğer kaliteliyse, şanslısınız demek. Esniyor ve bir-iki çizikle yolunuza güven içinde devam ediyorsunuz.
Metal çanta önerenler, dezavantajlarını bilmiyor olabilirler ve güzel durduğunu düşünebilirler. ANcak, sadece iyi kaliteli olanları ve çok uzun yol için-dünya turu vb- uygun olur, çünkü çok daha fazla dayanıklılık-çarpma, kaza, kar, kum vb- riski olacaktır. Yoksa, metal çanta, yolda çok da istenmeyen ağırlık anlamına gelecektir; işlevsel olmayacaktır. Çok uzun yola çıkanlar da zaten sadece çanta yaptırmıyor, motosikletin şasesinden yağ filtresine vb. varana kadar, bir sürü modifikasyona ekleniyor metal çantalar...
Plastik çantaların yükleme sınırı -K40 için örneğin- 10 kg. ve 110 km/saat max. sürati geçmemeyi öneriyor imalatçıları. Givi için de bu farklı değildir sanıyorum. Metal çanta mutlaka daha yğksek hızlarda güvenlidir; ama sadece kendi ağırlıkları bile plastiklerin dolu ağırlığı kadar olacaktır.
Biz denedik, 150 km/s hızlarda -otoyolda- gayet emniyetli gidebiliyorsunuz. Ancak, demirlerin bağlantı yerlerini iilk önce ve biraz yol gittikten sonra kontrol etmek önerilir; bin km uygun olur. Biz baktığımızda bağlantı yerindeki somun gevşemişti, sıktık ve yola devam ettik.
Umarım bunlar işinize yarar.

Son not: Givi ile Kappa arasındaki fiyat farkı bence fahiş; Kappa kullandığım için eksik birşeyle karşılaşmadım. Ayrıca, Kappa da yeterince pahalı zaten; ama kaliteli plastik farkını dağ başıında motoru yatırınca eşyalar etrafa saçılmadan ve çantadaki notebook ezilmeden önce değerlendirmek lazım. Zaten f650 GS 'lerin de pek çok yerinin plastik olduğunu unutmamak lazım. Metal olsalardı bu kadar dayanıklı ve esnek olabilirler miydi?
Selam ve saygılar.

* bu terim maksada uygun göründüğü için kullandım, agemilerin gerisine "kıç" dendiğine göre, aklı olması gereken yerde bulunan herkes için de motosikletin "götü" terimi, "geri" anlamına gelecektir kanaatindeyim. terminolojik bir katkı önerisi olarak değerlendirilebilir.
 

Etiketler
Ynt: F650GS için Yan Çanta Tavsiyesi

GezenGen' Alıntı:
Bizde kardeşim ile kullandığımız F650GS için bakıyoruz ancak kararsız kaldık, Givi düşünüyorduk fakat linkteki de güzel görünüyor.
Çantaların çifti 700 TL + demircilere siz montaj demirleri yaptırıyorsunuz.
 

Ynt: F650GS için Yan Çanta Tavsiyesi

endurin' Alıntı:
2001 GS için biz kappa K40 kullanıyoruz. Size v35 uymadığına ve Givi E36NJ düşündüğünüze göre, motor üzerindeki çanta aparatlarınız bizimkiyle aynı olmalı; çünkü biz de önceleri görece küçük-havalesi az bir çanta düşünmüştük, Kappa K33N uymamıştı.
En kullanışlı yan çanta bile motoru "koca götlü" yapar, orijinal çantaları sadece egsoz payına göre yapıldığı için daha az yan çıkıntı yapar; mutlaka biliyorzunuzdur. Orijinal çantaların ise; ilk yatırmada dıştaki alüminyumu berelenir, verdiğiniz paraya yazık olur ( bkz. sahibinden com'daki ilan), ayrıca egsoz payı nedeniyle hacmi daha az olur, düzgün bir hacim oluşamadığı için, girintiler vb kullanışlı alanı azaltırlar.
Biz K40 çantaları özellikle büyük olduğu için aldık, üstlerine de birer adet uyku tulumu ve mat tutturduk elastik kancalarla, iki kişi uzun yolda hiçbir performans sorunu yaşamadık; motor yeterince güçlüdür bildiğiniz gibi. tek sorun, "koca götlü" olduğunu özellikle benzinliklerde manevra yaparken akılda tutmak lazım; mutlaka biryerlere çarpıryor, sürtüyor. Olmaz diyebilirsiniz, mutlaka olur. Motoru yatırma olasılığı da özellikle mıcırlı zeminde-mutlaka mıcıra girilir bizim yollarda bilindiği gibi- giderken değil ama, zorunlk ve ani bir duruş sırasında motor yatabilir. Bu durumda plastik yan çanta eğer kaliteliyse, şanslısınız demek. Esniyor ve bir-iki çizikle yolunuza güven içinde devam ediyorsunuz.
Metal çanta önerenler, dezavantajlarını bilmiyor olabilirler ve güzel durduğunu düşünebilirler. ANcak, sadece iyi kaliteli olanları ve çok uzun yol için-dünya turu vb- uygun olur, çünkü çok daha fazla dayanıklılık-çarpma, kaza, kar, kum vb- riski olacaktır. Yoksa, metal çanta, yolda çok da istenmeyen ağırlık anlamına gelecektir. Çok uzun yola çıkanlar da zaten sadece çanta yaptırmıyor, motosikletin şasesinden yağ filtyresine vb. bir sürü modifikasyona ekleniyor metal çantalar... Plastik çantaların yükleme sınırı -K+= için örneğin- 10 kg. ve 110 km/saat max. sürati geçmemeyi öneriyor imalatçıları. Givi için de bu farklı değildir sanıyorum. Metal çanta mutlaka daha yğksek hızlarda güvenlidir; ama sadece kendi ağırlıkları bile plastiklerin dolu ağırlığı kadar olacaktır.
Biz denedik, 150 km/s hızlarda gayet emniyetli gidebiliyorsunuz. ANcak, demirlerin bağlantı yerlerini iilk önce ve biraz yol gittikten sonra kontorl etmek önerilir; bin km uygun olur. Biz baktığımızda bağlantı yerindeki somun gevşemişti, sıktık ve yola devam ettik.
Umarım bunlar işinize yarar. SOn not: Givi ile Kappa arasındaki fiyat farkı bence fahiş; kappa kullandığım için eksik birşeyle karşılaşmadım. Ayrıca, Kappa da yeterince pahalı zaten; ama kaliteli plastik farkını dağ başıında motoru yatırınca eşyalar etrafa saçılmadan ve çantadaki notebook ezilmeden önce değerlendirmek lazım. Zaten f650 GS 'lerin de pek çok yerinin plastik olduğunu unutmamak lazım. Metal olsalardı bu kadar dayanıklı ve esnek olabilirler miydi?
Selam ve saygılar.
Evet çantalar ağır fakat kesinlikle plastikten çok daha sağlam. Bunları ilgili forumlarda gözlerinizle görebilirsiniz. Ben Kappa ve Givi çantalara bakmak için gittiğimde, bunları uzun yolda kesinlikle açamayacağımı gördüm. Ve o an derhal fikir değiştirdim. Senede birkaç kez kullanacaksınız. Yağmurda çantadan yağmurluğu çıkarana kadar sırılsıklam olur insan. Seçiminiz üstten kapaklı olmak zorunda. Birkaç kilo ekstra ağırlık için rahatlık ve sağlamlık. Bir de bunların üstüne çadır türü şeyler bağlamak imkansız, topcase hariç. Yüksek süratte düşünce plastik mi? Metal mi siz karar verin. Burada birşeyi daha söylemem gerekiyor: F650GS motosikletlerde orijinal çanta bile yerinden fırlayıp gidiyor veya bir düşme esnasında kilitleri kırılıyor. Ben bizzat kendim araştırıp, resimleri indirip, demirciye mümkün olan en sağlam montajı yaptıracağım. Sizlerle burada paylaşacağım zaten tüm resimleri. Gevşeyen vidalar için Locktite vida sabitleyicileri muhakkak kullanın. Ondan sonra sıkmaya kesinlikle gerek yoktur.
 

Ynt: F650GS için Yan Çanta Tavsiyesi

Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.. Burada sadece deneyimlerimizi aktarıyoruz; farklı kullanıumlar için farklı işlevler öne çıkacaktır tabiatıyla. Örneğin, artçının rahatı da bir etken olabilir yan çanta seçiminde ve tabii ki çadır,mat. vb ilaveler konusu var. Üstü düz olan bir çanta ve ek halkalar vb çok kullanışlı kesinlikle; ve plastik çantanın üstüne ek yük koymak zor; oluyor ama bir sürü ilave kancalı ip kullanmak gerekiyor vb.
Bir defa çok geniş oluyorlar; önemli dezavantaj ama zorunluysa yapacak birşey yok. Daha dar daha iyi ama o zaman da ya ısmarlama metal veya orijinal olması gerekiyor.
Loctite konusu doğrudur. Önceden yapmakta fayda var tabii.
Sizin metal çantaların arkadan görünümü nasıl acaba ve genişliği nasıldır? Sipariş demişsiniz; bilgi verebilir misiniz?
 

Ynt: F650GS için Yan Çanta Tavsiyesi

Rica ederim. Çantalar henüz gelmedi ama bu resimler de yeterli. Motosiklet aynı renk.
Çantalar gelince montaj evrelerini ve çantaların resimlerini burada paylaşacağım.

Yakın çekim.

Bu demirler çantaya monte edilecek.

Ben böyle birşey yapmayı düşünüyorum. Sert köşeli hatlara göre çok daha mukavemetli.

Hepimize keyifli ve güvenli sürüşler.
 




Ynt: F650GS için Yan Çanta Tavsiyesi

f650 gs e yan çanta yakışmıyormu ???
yapmayın .bence gayet şık duruyor..uzun yolda eşya taşımanın yanında gorsel olarakda ben burdayım diyor...trafikde fakedilebilir olmakda baya bi onemli bence..sollamalarda dikkatli olduktan sonra problem yok..http://www.metacafe.com/watch/2342995/tenduro/ linkdeki bmw 2005 model ve ustundeki çantalarda kappanın ...gerçi ben shadı tavsiye ederim...
demir olayı ise halledilemiyecek bi konu degil..

keyifli suruşler..
 


Ynt: F650GS için Yan Çanta Tavsiyesi

trgt' Alıntı:
f650 gs e yan çanta yakışmıyormu ???
yapmayın .bence gayet şık duruyor..uzun yolda eşya taşımanın yanında gorsel olarakda ben burdayım diyor...trafikde fakedilebilir olmakda baya bi onemli bence..sollamalarda dikkatli olduktan sonra problem yok.. linkdeki bmw 2005 model ve ustundeki çantalarda kappanın ...gerçi ben shadı tavsiye ederim...
demir olayı ise halledilemiyecek bi konu degil..

keyifli suruşler..
Paylaşım için teşekkürler.
 

Ynt: F650GS için Yan Çanta Tavsiyesi

Taktırıp kullandıktan sonra yorumlarınızı bekliyorum..
 



Ynt: F650GS için Yan Çanta Tavsiyesi

tek kelimeyle mükemmel duruş sergiliyor arka bagaj uyumu bozmuş,zatemn bmw ye tek giden çanta bu modelller,

img4440201.jpg
 


Ynt: F650GS için Yan Çanta Tavsiyesi

UFUKK' Alıntı:
tek kelimeyle mükemmel duruş sergiliyor arka bagaj uyumu bozmuş,zatemn bmw ye tek giden çanta bu modelller,
Evet görünüşü çok güzel. Ve çanta gerçekten çok kullanışlı. Türk malı olması da çok iyi birşey. Üretici Emre Bey gerçekten çok yardımsever bir insan.
Topcase i uzun yolda takmayı düşünmüyorum. Geniş bir sosis çanta ve yan çantalar işi rahatlıkla görür. Hem de aşırı ağırlık ve yükseklikten kurtulmuş olurum.
 


Ynt: F650GS için Yan Çanta Tavsiyesi

mrtvural' Alıntı:
Venturer hocam, bence çok güzel olmuş, yakışmış.
Çok teşekkür ederim ama resimler temsili. Fakat herşeyi aynı. Sizlerle paylaşacağım. Şu anda fren sistemi ile ilgileniyorum. Balatalar bitmiş ve disk üstüne metal yapışmış, metal metale sürtünmüş. Dün ağır arazide idim ve dönüş yolunda canım çıktı. Ön fren ile çamurlu dere içinden geçmek, kumda gitmek. 50 km yolu 2 satte zor aldım. İhmal bende hata bende.
 



Ynt: F650GS için Yan Çanta Tavsiyesi


Hocam, s,ze akıl vermek bize düşmez ama ben ara sıra balataları söküp düz ve sert bir zemin üzerinde balataları hafifçe zımparalıyorum. Balatadaki bazı parçacıklar ve yoldan balatanın arasına sızan toz parçaları, diskin çizilmesine neden oluyor. Araba diski gibi değil ki tak tornaya düzelttir. Bu tür ince bir balata bakımı hem diskin ömrünü uzatıyor, hemde iyi bir frenaj sağlıyor.

Ben motosikletim'e pek uygun değil bu çantalar zaten tek egzost çıkışı olduğu için arka taraf orantılı değil. Fafat en azında uyku tulumu, çadır gibi malzemelerimi koyabilecek bir alüminyum çanta yapabilirm kendim. Fotoğrafardaki gib geniş hacimli olmaz ama malzeme konabilir şekilde kendim yapmayı düşünüyorum. Kafamda birkaç malzeme var. Bu projeyi bitirince de ben sizinle paylaşırım ama bahara..

Selamlar
Murat VURAL
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,843
Mesajlar
1,531,456
Kayıtlı Üye Sayımız
166,944
Kaydolan Son Üyemiz
Bir öğretmen

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst