Ynt: Eski Kasa L200 4x4 Vitesleri Hakkında
Ateş merhaba. uzun yıllar 4x4 kullanmış biri olarak sana yardımcı olabileceğimi sanıyorum.
2H konumunda araç sadece arka tekerleklerden hareket alır. bu pozisyonu normal hava şartlarında kullanabilirsin.
4H konumuna aldığında araç 4 tekerlekten çekişe geçer. bu pozisyonda istediğin hıza çıkabilirsin. bu vitesi hava yağışlıyken, karda, çamurda kullanabilirsin. hızlı giderken aracın savrulmasına bir nebze engel olur. ayrıca aracı 2H pozisyonundan 4H pozisyonuna alırken mutlaka aracı durdurmuş olman gerekli. yeni modellerde böyle bir şart yok. ama sanırım senin aracında mutlaka aracı durdurup boşa alman gerekli. daha doğrusu arazi vitesini kullanman gerektiğinde mutlaka aracı durdurmalısın. hangi pozisyona alırsan al, şanzumanını seviyorsan durmalısın.
4L konumu ağır devir, yüksek güç içindir. araç yine 4 tekerlekten çeker. ağır arazi şartlarında, bir başka aracı çekerken, çamura battığında ya da benzeri durumlarda, kısacası güç gereken durumlarda bu vitesi kullanabilirsin.
kullandığın araç 4x4 ise, markası modeli ne olursa olsun, araç 4 çeker pozisyonunda iken , direksiyonu asla tam sol ya da tam sağ olarak çevirme. aks başlarına hasar verirsin.
ayrıca, aracı 4H ya da 4L pozisyonundan çıkardığında öncelikle aracı geri vitese tak. 2-3 metre geri git, daha sonra normal olarak kullanmaya devam et.
bu kilitlenmiş olan ön aksların açılmasını sağlayacaktır. yeni modellerin bazılarında bu otomatiktir. ama çoğu modelde, aracı 4 çekerden çıkardığında geri gitmek gereklidir. bu ön tekerlekteki 4 çeker dişlisini ve aks başlarını korumaya yardımcı olur.
bunun dışında , aracın normal lastik ölçülerini servisten alabilirsin. bildiğim kadarıyla o aracın lastikleri daha ince. ayrıca evet, kalın lastiğin hız ve serilik anlamında performansa zararı olur. buna bağlı olarak yakıt artışı da söz konusu.
başka bir soru ?