Eski Kasa L200 4x4 Vitesleri Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ateş Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,127
A

ateş

Ziyaretçi
arkadaşlar daha önce hiç 4x4 kullanmamıstım.şimdi 1999 4x4 l200 mitsubishi sahibi oldum bir şekilde ama arazi vitesleri hakkında hiç bilgim yok.arazi vitesi alttayken (2H)4 çeker ışığı yanmıyor.ortadayken ve sağ üstteyken yanıyor.ortadayken 4H sağ üstteyken 4L.bu viteslerin anlamı ne.ve hangi şartlarda kullanabilirim.ayrıca hareket halindeyken arazi vitesine geçiş hangi şartlarda olur.yardımlarınız için teşekkürler(aslında sitede benzer bilgiler var ama her 4x4 aynımıdır bilemediğimden emin olmak için yardım istiyorum)
 

Etiketler
Ynt: Eski Kasa L200 4x4 Vitesleri Hakkında

sanırım sitede hiçkimse bilmiyor:(
arkadaşlar yardımlarınız için teşekkür ederim.çok iyisiniz.bu kadar bilgiyi bi arada görünce bi soru daha sorayım size.aracımda 225 70 R16 lastikler var.çok iyi değiller ve yenilemek istiyorum.bu lastikler sanırım orjinal ebatlardan farklı çünkü araç hemcinslerinden çok yüksek.aracın orjinal lastik ebatları ve lastik kullanımı konusunda tavsiyelerinizide yazarsanız sevinirim.lastik ebadı yakıtı ne kadar etkiler(mi) buda son sorumdu.teşekkürler;)
 

Ynt: Eski Kasa L200 4x4 Vitesleri Hakkında

ARKADAŞ 2H ARAÇ İKİ ÇEKER GİDER YANLIZCA MOTOR KUVVETİ ARAKA TEKERLERE İLETİLİR NORMAL KULLANIMDIR
4H ARAÇ 4 ÇERKER GİDER MOTOR KUVVETİ ÖN VE ARAKA TEKERE İLETİLİR BU ARARAZİ İÇİN VEYE KULLANIN ŞEKLİNİ BİLMİYORUM KARDA KULLANA BİLİRSİN
4L TAKVİYEDİR
 

Ynt: Eski Kasa L200 4x4 Vitesleri Hakkında

valla arkadaşım sitedeki ustalar bizim gibi acemilerden bıkmışlar anladığım kadarıyla gerçi bu konular basit konular sanırım defalarca anlatmaktan bıkmışlar ben bu konuyu sitede epey bi araştırdım 2H normal arka iki teker çekiyor ve hızlı (normal yol şartlarında kullanılıyor) 4H pozisyonunda araç dört çekere geçiyor ve yine hızlı ( yine yol koşullarında hafif kaygan hafif karlı buzlu yollarda ve dört tekerden tutunmayı gerektiren bozuk yollarda) 4L pozisyonunda araç yine dört çeker ama low fonksiyonu devreye giriyor yani araç yavaş istesende çok hızlı gidemiyosunyavaş olduğu için tutunma ve güç fazla(tam anlamıyla arazi koşullarında , rampa çıkarken veya tehlikeli ve kaygan rampa inerken)
evet ben bunu anladım benim arazi aracım yok ama ilk fırsatta almayı düşünüyorum aydınlatabildiysem ne mutlu yanlışlarım varsa ustalar düzeltsin (tenezzül edip ilgilenirlerse)
 

Ynt: Eski Kasa L200 4x4 Vitesleri Hakkında

doğru söze ne denir.:smiley: yukardaki yazı açıklayıcı olmuş. bulinkede bakın derim.aradığınız bütün cevaplar off-road başlığı altında teknik bölümünde mevcut.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=13206.0
eğer başka bir sorunuz olursa seve seve yardımcı olmaya çalışırım.(bilgim dahilinde.)
 




Ynt: Eski Kasa L200 4x4 Vitesleri Hakkında

Ateş merhaba. uzun yıllar 4x4 kullanmış biri olarak sana yardımcı olabileceğimi sanıyorum.

2H konumunda araç sadece arka tekerleklerden hareket alır. bu pozisyonu normal hava şartlarında kullanabilirsin.

4H konumuna aldığında araç 4 tekerlekten çekişe geçer. bu pozisyonda istediğin hıza çıkabilirsin. bu vitesi hava yağışlıyken, karda, çamurda kullanabilirsin. hızlı giderken aracın savrulmasına bir nebze engel olur. ayrıca aracı 2H pozisyonundan 4H pozisyonuna alırken mutlaka aracı durdurmuş olman gerekli. yeni modellerde böyle bir şart yok. ama sanırım senin aracında mutlaka aracı durdurup boşa alman gerekli. daha doğrusu arazi vitesini kullanman gerektiğinde mutlaka aracı durdurmalısın. hangi pozisyona alırsan al, şanzumanını seviyorsan durmalısın.

4L konumu ağır devir, yüksek güç içindir. araç yine 4 tekerlekten çeker. ağır arazi şartlarında, bir başka aracı çekerken, çamura battığında ya da benzeri durumlarda, kısacası güç gereken durumlarda bu vitesi kullanabilirsin.

kullandığın araç 4x4 ise, markası modeli ne olursa olsun, araç 4 çeker pozisyonunda iken , direksiyonu asla tam sol ya da tam sağ olarak çevirme. aks başlarına hasar verirsin.

ayrıca, aracı 4H ya da 4L pozisyonundan çıkardığında öncelikle aracı geri vitese tak. 2-3 metre geri git, daha sonra normal olarak kullanmaya devam et.
bu kilitlenmiş olan ön aksların açılmasını sağlayacaktır. yeni modellerin bazılarında bu otomatiktir. ama çoğu modelde, aracı 4 çekerden çıkardığında geri gitmek gereklidir. bu ön tekerlekteki 4 çeker dişlisini ve aks başlarını korumaya yardımcı olur.

bunun dışında , aracın normal lastik ölçülerini servisten alabilirsin. bildiğim kadarıyla o aracın lastikleri daha ince. ayrıca evet, kalın lastiğin hız ve serilik anlamında performansa zararı olur. buna bağlı olarak yakıt artışı da söz konusu.

başka bir soru ?
:smiley:
 

Ynt: Eski Kasa L200 4x4 Vitesleri Hakkında

çok sade ve anlaşılır anlatmışsın.çok faydası oldu ;) çok teşekkürler.
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,785
Mesajlar
1,523,751
Kayıtlı Üye Sayımız
166,600
Kaydolan Son Üyemiz
emirkucukgenc

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst