Izgaraları hazır alırdık ve oksit macununu sürerdik , ızgaralara saatlerce macun sürdüm , üst üste macun sürerdik aralarında gazete kağıdı olurdu , daha sonra biraz kuruyunca eski çamaşır makinelerinde olan el merdanaları gibi merdanemiz vardı ve plakaları o merdaneden teker teker geçirerek macunu sıkılaştırır ve kuruması için ahsap kalıplara dizip dışarıya çıkarırdık. Oksit macununu hazırlarken (+) ve (-) plakaların macununa farklı maddeler eklerdik. işlemleri el alışkanlığı ile gayet hızlı yapabiliyorduk plakalar hazır oldumu elimizdeki kalıplarla şalama ile kurşun eriterek birleştirir aralarına seperatör koyup akünün gücüne göre plaka sayılarını ayarlayı gözlere yerleştirir , kapakları koyup sonra yine şalama ve kurşunla köprüleri bağlar en kutupları döker ve son olarak kaynar zift dökerek kapatırdık. Bir arkadaşım zift dökerken nasıl olduysa ellerin kaynar zifti dömüştü ve ellerini yakmıştı sağlık ocağına zifti ellerinden bağırta bağırta söktüler ve tüm derisi soyuldu ellerinin iyileşmesi aylar sürmüştü. Asit ve kurşunla uğraşmak en çabuk dişleri götürür , arkadaşların dişleri hep çürüktü , iş sağlığı güvenliği hak getire ...
Ama yapım aşamasında plaka sürümünde , merdane işleminde çok özenerek özel aküler yapardık , plakalar arasına pahalı olduğu için normalde kullanmadığımız seperatörleri yerleştirirdik ve aracım şarjını özellikle kontrol eder sıkıntı varsa düzeltrdik , bu şekilde yaptığımız aküler çok daha uzun ömürlü olurdu,
35 seneden fazla zaman geçmiş üzerinden sayenizde maziyi hatırlamış olduk.
Şunu da eklemeden geçmeyeyim , çooook para kazanılan işti , iyi çalışırsan iyi iş yaparsan parası da iyiydi.