ER 6 N Nnasıl Bilirsiniz Kullanıp Tanıyan Var mı...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hekimdağ Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,618

hekimdağ

Ana Kamp
Mesajlar
33
Tepkime Puanı
0
Herkese merhaba.Bu gün 150 cc motorumu sattım.Emin adımlarla cc büyüteceğim.Kawasaki er6 n hedef.ne dersiniz???
 

Etiketler
Ynt: ER 6 N Nnasıl Bilirsiniz Kullanıp Tanıyan Var mı...

150cc'den sonra binilmemesi gereken bir model. Oldukça agrasiftir. Belli devirlerde, aniden devirini arttırması, eğer kullanıcı tecrübeli değilse, ona heyecanlı dakikalar yaşatırıp soğuk terler döktürebilir. Çabuk hızlandığı gibi kesinlikle aynı çabuklukta duramamaktadır. Küçük bir frenaj yada viraj hatasında kendinizi ya bir vitrinde, otobüs durağında yada otların arasında bulabilirsiniz.

Tecrübesi olmayanların kesinlikle tercih etmemesi gereken bir model. Ona vereceğiniz para ile, daha güvenli ve zevkli Enduro modellerini tercih etmeniz şiddetle önerilir.
 

Ynt: ER 6 N Nnasıl Bilirsiniz Kullanıp Tanıyan Var mı...

mrtvural' Alıntı:
150cc'den sonra binilmemesi gereken bir model.

Üstadım ben bıktım sen bıkmadın izah etmekten,nedendir bu hayattan sıkılma.Yaşanacak güzel günler var daha , sabrına hayranım :smiley:


150 den sonra er 6 iyi gelir hem de çok iyi gelir.! O derece ki bir daha motora töbe ettirir...

Bir önceki nedir bilemedim ama düşünülenin verilerini yazıyorum son çaba !

MAKİNE TİPİ : 4-zamanlı,su soğutmalı,Paralel Çift silindir
SİLİNDİR HACMİ : 649 cc
SİLİNDİR, ÇAP x STROK : 83 x 60 mm
SIKIŞTIRMA ORANI : 11.3:1
SÜBAP SİSTEMİ : DOHC,8 Sübap
MAKSİMUM GÜÇ : 72 PS / 8500 rpm
MAKSİMUM TORK : 66 N.m (6.7 Kgf.m)/7000 rpm
KARBURATÖR : Full enjektör
ATEŞLEME : Dijital TCBI
MARŞ SİSTEMİ : Elektrik
ŞANZIMAN : 6 - vites
ŞASİ TİPİ : Yüksek Gerilimli Çelik
KASTER / TRAIL : 24.5' / 102 mm
SÜSPANSİYON ÖN : 41 mm Teleskopik çatal
SÜSPANSİYON ARKA : Ön yükleme ayarlı çift
LASTİK ÖN / ARKA : 120/60-17 / 160/60-17
FREN ÖN : Çift Disk 300 mm,Çift piston kaliper
FREN ARKA : Tek disk 220 mm
TEKERLEK ÇALIŞMASI ÖN / ARKA : 120 / 130 mm
BOYUTLAR UxGxY : 2100 x 760 x 1095 mm
AKS AÇIKLIĞI : 1405 mm
SELE YÜKSEKLİĞİ : 785 mm
YAKIT KAPASİTESİ : 15.5 Lt
KURU AĞIRLIK : 174 Kg
 


Ynt: ER 6 N Nnasıl Bilirsiniz Kullanıp Tanıyan Var mı...

hekimdağ' Alıntı:
Herkese merhaba.Bu gün 150 cc motorumu sattım.Emin adımlarla cc büyüteceğim.Kawasaki er6 n hedef.ne dersiniz???
Sadece çocukluk zamanlarımda Bahçelievler Ömür restaurantın arkasındaki boş arazide mobiletle tur attırıyorlardı,
O zamanlar bir kaç kez para vererek bir kaç tur atmıştım.
Sonrasında yıl 1994 yer Marmaris
İlk motorum Yamaha 1000 exup
Aslen Düzceli olan motorun sahibi Alican bana satmamak için çok direnmişti
"Sana satarsam öldürürsün kendini,sonra vicdan yaparım,satmam sana"demişti.
Ben arka cebimde 10.000 Mark ile yanına gidip,ya şimdi satarsın yada hemen yola çıkıyorum İzmir e gidip alıcam kendime bir motor demiştim :smiley:
Orada mekan işletiyordum ve yatlimanındaki çay bahçelerinde oturan motorcular benimle makara yapıyorlarmış"adama bak kovboy çizmesiyle motor kullanıyor"diyorlarmış :smiley:
Daha sonra tanıştığımızda bana anlatmışlardı.
Tek avantajım boyumun 1.87 olması,dolayısı ile 250kg lik motora azda olsa hakimiyet kurmamdı.
Yani arkadaş heves etmişse bence denemeli,tecrübe etmelidir diye düşünüyorum,
 



Ynt: ER 6 N Nnasıl Bilirsiniz Kullanıp Tanıyan Var mı...

çok değerli fikir ve tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkürler.
 

Ynt: ER 6 N Nnasıl Bilirsiniz Kullanıp Tanıyan Var mı...

Bir önceki motorum idi bu model ve hala çok özlerim :smiley:. Geçilip geçilmemesi, tecrübe edilip edilmemesi elbet size kalmış ve gerekli uyarılar zaten yapılmış. Model hakkında kullanıcı bilgisi vermek gerekirse şunları söyleyebilirim ; problemsiz bir makinesi vardır, kawasakinin parça temini ve fiyatları mutlaka kulağınıza gelmiştir ancak arızasızlık size bu sıkıntıyı pek çektirmez(rutin bakımlar veya kronik arızalarda bunu yaşamıyorsunuz). Çok dengeli ve hata tolerasyonu yüksektir.Oturuş pozisyonuyla uzun yolda yorucu değildir. 2 silindir olmasıyla muaddilerine göre hafif, kontrollü ve (ben pek dikkate almasam da) ekonomiktir.Agresifliği sizin agresifliğinizle doğru orantılıdır.(yine de şunu çok sık yaşadığım için belirtmeliyim 2. viteste sizden öte bir agresiflik var evet, poposunu kendi sallar kendi toplar siz farketmeden :smiley: ). Yalnızca N modeli için geçerli olmak üzere 160 170 km üzeri süratlere uzun solukta kesinlikle müsait değildir.Yedirdiği rüzgarla sizi uslu olmaya davet eder. Almayı düşünenlere kesinlikle aşık olacaklarını ve kendine has bir ruhu olduğunu belirtmek isterim. Ancak dürüst olmak gerekirse yine alacak olsam hiç kuşkusuz F modelini tercih ederdim.Umarım yardımcı olmuştur.

IMG_0108e.jpg
 

Ynt: ER 6 N Nnasıl Bilirsiniz Kullanıp Tanıyan Var mı...

150 cc den sonra çok rahat hakim olabileceğiniz ,kullanabileceğiniz bir makine.Anlamıyorum 150 cc den sonra 250 cc ye geçilmesi gibi yazılı olmayan bir kuralmı var?
Tek tavsiyem ilk 2000 km 'de limitleri zorlamadan kullanmanızdır.Yoksa diğer mantıkla 150 cc den 1000 cc ye geçmek sanırım 10 yıl sürecektir.Şayet ilk motor olarak almak isteseniz bunu asla tasvip etmezdim.Fakat siz zaten başlangıcı yapmışsınız.
 

Ynt: ER 6 N Nnasıl Bilirsiniz Kullanıp Tanıyan Var mı...

Bu ısın kıtabına gore yasarsan yanlıs secım fakat kıtaplar her zaman en kotusu dusunulup yazılır, onemlı olan sensın, 150 cc ile 250 arasında yok denecek kadar farklar var, gaz kolu sende, ıyıce motorla butunlesene kadar artcı alma yeter, 250cc alacagına er6 yı al, ama en kısa surede bır motor egitimi al, daha faydalı olacaktır.
 

Ynt: ER 6 N Nnasıl Bilirsiniz Kullanıp Tanıyan Var mı...

125-150-200-250 cc motorsikletler çok farklı tepkilere sahip değiller. 600-650 cc makinaları çok rahat kullanacağını düşünüyorum. Allah kaza bela vermesin.
 



Ynt: ER 6 N Nnasıl Bilirsiniz Kullanıp Tanıyan Var mı...

150 cc motor dediğiniz yanılmııyorsam scooter'di? piaggio falan diye gördüm ve açık söyliyim eğer scooter'dan sonra ilk motor olarak binmeyi düşünüyorsan bu motoru çok yanlış bir tercih olur ( kendi sağlığın açısından ) ben er6f kullancısıyım motordan fazlasıyla memnunum. bundan önce 1 yıllık cbr250 deneyimim vardı ona rağmen 650 cc ve 72 beygiri fazlasıyla hissettiriyor motor. her viteste torkun çok güçlü olması evet avantaj ve zevkli ama deneyimsiz sürücüler için bu performans gerçekten fazla.
(ben 1 yıl cbr 250 dedim ama 13 yaşımdan beri sokaklarda dahil olmak üzere trafikte motor deneyimim var.şu an yaş 25)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,807
Mesajlar
1,523,878
Kayıtlı Üye Sayımız
166,611
Kaydolan Son Üyemiz
halilkarabacak

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst