Duster Mazot Bitti.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Duster0618 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,829
Ynt: Duster Mazot Bitti.

henuz yakıtsızlıktan bozulan pompa gormedim

E tabi bir de ısrarla arabayı mazot yokken çalıştırmaya çalışan bir şöför lazım. Bu pompalar genelde mazotun içindeki su yüzünden bozulur çünkü suyun yağlama özelliği yoktur.
 

Etiketler
Ynt: Duster Mazot Bitti.

su pompayıda bozar ama enjektoru cok cok daha cabuk bozar hele dci deki enjektorlerın ıcındeki pervaneler cok hassastır anında kitler kalır mumkun degıl calişmaz arac megan dci beline kadar suya sokmustum depo su dolmustu :smiley: , arac derin suya girmısse hava tahlıye purujorunden su girmiş olabilir yakır deposuna kontrol etmek lazım ..
 

Ynt: Duster Mazot Bitti.

su pompayıda bozar ama enjektoru cok cok daha cabuk bozar hele dci deki enjektorlerın ıcındeki pervaneler cok hassastır anında kitler kalır mumkun degıl calişmaz arac megan dci beline kadar suya sokmustum depo su dolmustu :smiley: , arac derin suya girmısse hava tahlıye purujorunden su girmiş olabilir yakır deposuna kontrol etmek lazım ..

Vakti zamanında bütün bu problemleri özetleyen bi makale bulmuştum ama malesef şu an tekrar bulamıyorum. Neyse netice itibari ile bu problemler dustera özgü değil, artısıyla eksisiyle bu araçlar böyle, huyunu suyunu bilmek maliyetleri azaltır, dikkat etmek lazım. Hiçbir araç sadece bir kere mazotsuz kalmaktan ya da tek bir kere su oranı normalden biraz yüksek mazot almaktan, ya da uzun süre kullanıldıktan sonra rölantide biraz bekleyip turbosu soğutulmadan yanlızca bir kere kapatılmaktan bozulmayacaktır ama netice itibari ile bunlar dikkat edilmesi gereken şeyler.
 

Ynt: Duster Mazot Bitti.

aynen birebir katılıyorum yazdıklarınıza aynı motor megan latıtude ouashı vs bir suru aracda kullanılıyor mercedesin a serısınde de var sanırım . bio dizel on numara yag dahil kullandım dci motorda ama hic biri suyun verdıgı zararı vermez ,dizel motora kolay kolay birsey olmaz , olursada enjektor işer pıstonu deler vs vs derin konular . dci yakıt ekonomısı ve sorunsuzluguyla meshur ve cok başarılı bir makine .
 

Ynt: Duster Mazot Bitti.

sabri yucel' Alıntı:
su pompayıda bozar ama enjektoru cok cok daha cabuk bozar hele dci deki enjektorlerın ıcındeki pervaneler cok hassastır anında kitler kalır mumkun degıl calişmaz arac megan dci beline kadar suya sokmustum depo su dolmustu :smiley: , arac derin suya girmısse hava tahlıye purujorunden su girmiş olabilir yakır deposuna kontrol etmek lazım ..
Enjektörün içindeki pervanemi :smiley:)
Meme olmasın o ?
 



Ynt: Duster Mazot Bitti.

evet pervane, arac common rail sistem. yani enjektor elektrıkli icinde selonoıd valf var , kucuk bir pervane var enjektorun icinde yakıt onun icinden gecer ondan sonra memeye gelir pulverize olup pistonun yanma odasına fişkirir

normal duz dizellerde sadece enjektorun memesi puskurtme acıları zamanla bozulur vs meme degisir yenisiyle ,
 

Ynt: Duster Mazot Bitti.

İyi bildiğim bir konu değil idda etmem ama pervane pek mantıklı gelmedi bana sonuçta nerden hareket alıcak o pervane enjektörün içinde motor yok sonuçta
 

Ynt: Duster Mazot Bitti.

İyi bildiğim bir konu değil idda etmem ama pervane pek mantıklı gelmedi bana sonuçta nerden hareket alıcak o pervane enjektörün içinde motor yok sonuçta

Pervane mi bilmiyorum ama enjektörlerin içinde açılıp kapanabilen birşey var (selenoid diyorlar sanırım), ve süratli açılıp kapanması gereken birşeyi ben tasarlıyor olsaydım dönen birşey yapardım muhtemelen. Selenoid denen şeyler genelde öyle olmaz o da ayrı bir konu tabi. Yanlız şu kadarını şöyliyim bu yeni nesil dizel motorlar son derece yüksek basınç altındaki mazotu "atomize" denecek kadar küçük parçalara bölüp sıkıştırılmış havanın içine sıkıyorlar (o anda oluşan patlama pistonu hareketlendiriyor). Mazotu atomize etmek için artık pervane mi yapmışlar ne yapmışlar bilmiyorum ama o açılıp kapanan şeyin çok hızlı açılıp kapanması gerekiyor, sadece bir kez açılıp kapanırsa kanımca mazot pek te "atomize" olmayacaktır.
 

Ynt: Duster Mazot Bitti.

yeni common railde kullanılan enjektorler icinde selenoıd valf var yakıtı inanlmaz hızlı şekide acıp kapatan bir nevi ac kapa vana gibi , insan gozunun goremeyecegi kadar hızlı acıp kapanıyor , motor devrine gore pıston yukarı cıktıgı zaman yakıtı memeye gonderiyor motor devri artıp azaldıkcada acıp kapama hızı artıyor veya eksiliyor ,

aradaki kucuk pervane yakıtın basıncıyla hareket edip gelen yakıtın buyuk kısmını meme ye gonderır cok azını geri donuse gonderır , zamanla su dan kotu yakıtdandn vs pervane deforme olur yakıtın cogunu geri donuse gondermeye baslar o zaman aracın cekısı azalır ilk calistırmada zor calısır vs benım pervane dedıgım parcaların teknık olarak baska bir ısmı olabılır kımı tamırcı , tamır takımı deyıp sadece bu parcaları degıstırır enjektor sıfır gıbı olur .

resimdeki en altdakı iki silindirik pacanın ıcınde pervaneler . ilk bunlar bozuluyor sudan dolayı tamir takımıyla yenılerı takılıyor ..

Idc0211 960 23283
 

Ynt: Duster Mazot Bitti.

arkadaşım aracına yakıt koy kaputu aç motorun ön tarafında pompa var plastikten bir parça onu pompala havasını iyice al ve çalıştır aracın başka derdi yok bana kalırsa çünkü bir depo için 4 litre yakıt çerez bile değil araç pislikten falan çalışmamazlık yapmadı sadece yakıt bitti hava yaptı sende üstüne marşa basıp durduğun için beyin arıza gösteriyor biraz gidince düzelir normalde 4 litre yakıt 70 km civarı gitmesi gerekir ama dibinde olduğu için çalkalandı yada aracın önü yukarı durdu zaten az olan yakıt deponun arkasına toplandı ve yakıt yerine hava çekti ve stop etti çalıştırmak için uğraştığın için pompa yağsız kaldı ve beyin onu arıza olarak algıladı yeni araçlar en ufak birşeyi bile arıza olarak gösteriyor düşünme yakıtını koy ve devam et motor zor şartlara dayanabilecek kapasitede o kadar zayıf değil ama aynı hareketleri yapmaya devam edersen bigün biyerde yeter artık der
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,507
Mesajlar
1,519,015
Kayıtlı Üye Sayımız
172,164
Kaydolan Son Üyemiz
erensipahi

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst