yok değil, gücü 50-50 öne arkaya dağıtır, gerisine karışmaz bu arkadaş
ön ve arka akslardaki diferansiyeller görevlerine devam ettiği için rahat dönen tekere gücü aktarma görevlerini yerine getirirler,
eğer ön sol tekeriniz patinajdaysa, sağ arka tekeriniz de patinajdaysa olduğunuz yerde kalırsınız, yani ön ya da arka dif. kilidiniz yoksa ne yapın edin ama , ya aracın önünü oturtun, yada arkasını, beraber patinajda kalırsanız, orda kalırsınız
o zaman bu ne işe yarar ki diyecek olursanız???
örneğin honda cr-v ya da toyota rav 4 sahibisiniz, aracınızla kumsalda ilerliyorsunuz, birden şişmiş kaba kuma denk geldiniz aracın ön tekerleri aniden saplandı, işte burada araç onu algılayıp gücün %30 unu arka tekerlere iletene kadar çoktan iş işten geçmiş oluyor, ve geçmiş olsun, battınız, ya da çamur, ya da kar...
ya da römork-tekne-karavan çekiyorsunuz, daha basit zeminde bile motor gücünün değil, yere basma kuvvetinin etkili olduğunu bizzat test edersiniz
kısacası merkezi diferansiyel kilidi off road yaptırmaz, ama sizi bir çok kötü zeminden kurtarır, yoksa ön-arka dif lock olayına girmeniz lazım, onuda kullanmayı bilmiyorsanız, kıtır kıtır aks kesersiniz