Selamlar. Neredeyse 1 yıldır günlük olarak şehir içi ve yazın şehirler arası, devamlı 99 Durango kullanıyorum.
Size teknik olarak söyleyebileceğim, motor ve şanzıman yüzde 90 Grand Cherokee (ZJ) 5.9 V8. Ama benzerlik bununla sınırlı. Aracın geri kalanı tamamıyla farklı. Buda ortak parçalar hariç, parça bulmanın yeri geldiğinde zor olduğu manasına geliyor. Özellikle iç aksesuarları yurt içinde bulmak neredeyse imkansız. Haaa... yok mu? Elbetteki var ama aramak lazım. Parça fiyatı haliyle Amerikanlara göre. O yüzden çıkan rakamlar emsallerine göre fazla diyemeyeceğim ve iyi bir servisle çok rahat yürür durumda tutulur.
Uzun yol ve şehir içi kullanımı çok zevkli. Motorun tork ve güç avantajlarından bahsetmeyeceğim bile ki anlamanız için sürmeniz gerek. Standart haliyle dahi, hafif değil neredeyse ağır arazi şartlarını bile çok rahat kaldıracak teknik donanıma sahip. Nede olsa pick-up kasa üzerine yürürü oturtulmuş, haliyle öyle kolay kolay dökülmesini beklemeyin. Temiz bir araç evladiyelik demek. Ama bu nokta da devreye yine Allah esirgesin ağır arazi şartlarında yapılacak bir kazaya/zorlamaya binaen, toplanması sırasındaki Türkiyeden parça tedarikinin zorluğu giriyor. Tercih meselesi. Tavsiyem' hafif' arazi/kamp evet ama risk açısından 'ağır' arazi için hayır olur.
Başka bir güzel yanıysa, diğer sürücülerin 'kırmızı ışık' sendromu. Yan yana durduğunuz, standartları geçin bir çok son model bilmem kaç yüzbin liralık araç sahiplerinin bile içinde oturdukları, modifikasyon yaptıkları canavarlardan ince ince sizi kestiklerini görürsünüz. Ehhh... buda bence verilen benzin ile gaz parasının bir yerde çıktığı manasında düşünülebilinir
Gaz ve benzin demişken tabiki böyle bir aracı yollarda yürütmenin duygusal boyutu da önemli. Yakıt için hep derim, fabrika verisi yada kimin ne yaktığı değil sizin kullanım tarzınız önemli. Ben yarış arabası gibi olmasa da hafif agresif araç sürerim. Bu yüzden benim altımda benzinde şehir içi dışı 19lt de gördü 24lt de. İki evvelki aracım 2009 Mitsu L200 Magnum idi şnorkel, sepet, lastikle 17-22lt yaktığını bilirim.
Diğer taraftan, tüp olarak motora uygun Prinz takılı, ben kullanırken kilometrede 1 tl yakıyor. Buda yine neye göre kime göre fazla yada az. Bundan evvelki son aracım B150 Mercedes'ti oda benzinle 1 tl yakıyordu. Cepten çıkan para aynı olduktan sonra bence hissettirdiğine bakmak lazım. Çok sevdiğim bir arkadaşımdaysa V6 4.0 Explorer var. Daha dün konuştuk oda 800kr yaktığını söyledi. Ehhh... hep derim; hayvanı besleyen yemini suyunu verecek...
Gelelim ikinci eline... Aynı Nissan Maxima'lar gibi bu aracında kendine göre meraklı bir kitlesi mevcut. Araçta çok büyük bir sıkıntı yoksa uygun fiyat verilmesine istinaden max 1 veya 1.5 ay içinde malum siteden satıldıklarını takip etmek kolay. Ama dediğim gibi büyük bir sıkıntı yoksa. Buda motor/yürüyen aksam, ağır kaza veya selde kalmak gibi problemler demek. Ehhh... alırken zaten dikkat edilmesi gereken nokta da motor/yürüyen aksam. Satarken de uygun bir fiyat verilirse bu sıkıntılara rağmen çok rahatlıkla satılabilicek bir araç. Bunu yine adı malum siteden takip etmek mümkün. Yeterki uçulmasın.
Kısacası diyeceğim, eğer temizini bulursanız, Durango hem evladiyelik derece sağlam hem de kullanımı çok zevkli. Ama yok başıma bir iş gelirse uğraşamam diyorsanız da o zaman tavsiyem başka alternatiflere bakmanız olur. Gerçi düzgün bir araçsa, yaşı itibarıyla her aracın çıkaracakları hariç, pek sıkıntı olmayacak bir jeep. Bana soracak olursanız da zaten cevabım belli. Pişman mıyım? Bugün itibarıyla hayır değilim...