Dot3, Dot4 Farkı ve Fren Hidroliği Değişimi !..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Alfonse Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 79,181

Alfonse

Zirve
Mesajlar
4,954
Tepkime Puanı
50
1) Dot3 ve Dot4 fren hidroliklerinin farkları nelerdir?

2) Dot3 yerine Dot4 kullanılabilir mi? ( veya tam tersi )

3) İkisini karıştırmakta zarar var mı? Eğer yanlış specifikasyonda hidrolik konulduysa ne yapılabilir, zararı ne olur?

4) Fren hidroliğinin; 200.000 km. veya 4 yılda bir değiştirilmesi gerekiyor diye biliyorum. Doğrusu ve/veya tavsiyeleriniz nelerdir? 1995 5.2 v8 Gc kullanıyorum. Konuyu araştırdım ve değişim periyodu ile ilgili resmi yazı veya tavsiye bulamadım. Acaba, günümüz araçlarına tavsiye edilenin aksine, o zamanlar değişimine gerek duyulmuyor muydu? :smiley:

5) Fren hidroliği değişimi nasıl yapılmalı. Benim aracımda ki hidrolik kapasitesi tam nedir?


Konuyla ilgili önce sitede arama yaptım, fakat cevap bulamadım. Elimdeki ve sitede paylaşılan kaynaklar da bana yeterli olmadı.
İlginizi ve cevaplarınızı bekliyorum...

Teşekkür ederim...
 

Etiketler
Ynt: Dot3, Dot4 Farkı ve Fren Hidroliği Değişimi !..

1) En temel fark kaynama dereceleridir. Dot4 daha yeni bir teknolojidir ve kaynama derecesi daha yüksektir. Dot 5.1 Dot 4'den daha yeni bir üründür.

2) Dot4 yerine Dot3 kullanmak tavsiye edilmez, tersi olabilir.

3) Farklı hidrolikler karışırsa fren sisteminde ki kauçuk aksam zarar görür, değişmesi gerekir.

4) Fren hidroliği havada ki nem nedeniyle zamanla özelliğini yitirir, nemli bölgelerde yılda bir değiştirilmesi tavsiye edilir. Bazı servislerde bulunan fren hidrolik test cihazı, yağın değişmesi gerekiyorsa bunu gösterir.

5) En iyisi fren hidrolik değişim cihazlarıyla yapılmasıdır cihaz yoksa da iyi bir usta bu işi yapabilir. Fren konusunda uzmanlaşmış servisleri tercih etmeniz mantıklı olur. Fren hidroliği boya ile temas etmemeli, temas ettiyse derhal bol su ile temizlenmelidir. Araçlarda genellikle fren hidrolik miktarı 1 lt.yi geçmez...
 

Ynt: Dot3, Dot4 Farkı ve Fren Hidroliği Değişimi !..

2 fren hidroliği karıştırmak doğru olmaz. Dot 4 ün muratın dediği gibi kaynama derecesi yüksek. Hidroliğin periyodik olarak komple değişmesine gerek yoktur. Zaten her fren bakımında hidroliğiniz kontrol edilir, eksilme varsa üstüne temiz hidrolik eklenir.

Burda dikkat etmeniz gereken en önemli şey hidrolik diye Direksiyon yağı ( kutunun üstünde direksiyon hidroliği yazar) ekleme yapmamak.
 

Ynt: Dot3, Dot4 Farkı ve Fren Hidroliği Değişimi !..

Dot 3 e kadar olan hidrolikler eski sistem fren merkez lastikleri ile uyumlu çalışan ısı tepkimesi daha etken (yani ısınan frenin sagırlaşması muhabeti)
Dot 4 ve üstü olan hidrolikler silikon esaslı merkez lastikleri ile uyumlu ısıl tepkimesi biraz daha telore edilmiş hidroliklerdir
yukardaki silikonlu olan olmayan merkez lastiklerinden dolayı Dot 4 ve üstü daha alt versiyonların yerine kullanılmaz
kullanmak zorunda kalınmış ise en kısa sürede sistemi boşaltıp lastiklerin durumu kontrol edilip gerekenler yenilenip
uygun hidrolikle dolum yapılır
hidrolik petrol ürünleri arasında havadaki nemi bünyesine alma konusunda en hevesli ürünlerden birtanesidir o yüzden
orjinal ambalajı açılmış hidrolik enkısa sürede tüketilmelidir(engeç 6 ay gibi)
sistemdeki hidrolik bulunulan iklime baglı olarak
karasal iklimde 3-4 yılda
denizsel iklimde en uzun 2 yılda bir yenilenmelidir
degiştirme işini bir serviste yaptırabileceginiz gibi tekerlek merkezlerindeki tahliye subablarını kullanarak hazneden doldurup pedalı pompalayarakta yapılabilir.
 

Ynt: Dot3, Dot4 Farkı ve Fren Hidroliği Değişimi !..

15 yere sordum, bu kadar verimli cevap alamadım!!!! Teşekkürler!!!!!

Benim frenlerde sorun yok, fakat çok titizim ve teknik bakıma oldukça itina gösteririm. Aracımı bir kaç ay önce aldım ve son bakımı tanıdığım yerde benden önceki sahibi tarafından yaptırıldığı için yakın zamandaki bakım periyodunun gelmesini bekliyorum. Son bakımından öncekileri araç İstanbullu olduğu için bilmiyorum, bulamıyorum. Hatta, belki, özelden İst. plakasını söylesem İst.' da gittiğiniz servislere arada sorabilirseniz sevinirim, belki yakalarız hikayesini.
Önceki bakımlarını ve bu fren hid. değişim km.' lerini bilmediğim için kendimi ve aracımı korumak adına; değişimleri sizden aldığım bilgiler doğrultusunda yaptırmayı planlıyordum. Cevaplarınız için binbir teşekkür...

Fakat,
Bu gün danıştığım, yıllardır tanıdığım, asla bilgiçlik yapmayan, çok tecrübeli ve güvendiğim bir başka markanın ustası ( performanslı, elit bir markanın yurtdışında teknik eğitimini tamamlamış, markanın spor kısmında belgeli teşekkürlü teknik şeflik yapmış, markanın özel servis sahibidir kendisi ) hem fren için hem power için, önceki yağ değişimlerini bilmediğimden, sorun yoksa değişim yaptırmamamı salık veriyor. Yanlış anlamayın lütfen, onu övmek veya sizinle bir kıyasa sokmak asla değildir niyetim... Sadece fikirlerini tartabilmemiz açısından bilgi verdim hakkında...

Usta, bu yaştaki bi makinada, Zamanında değişmediyse o yağlar, bazı kısımlarda, metal olsun, başka malzeme olsun, çeşitli kir veya nevi kaplamalar oluşmuş olabileceğini, benim yeni yağ koymamla bu kaplamaların sökülüp, tüm sistemde ( hortumlar, kauçuk aksam v.s. ) sorunlar çıkacağından emin olduğunu söyledi.
Şimdi,
Soruma bide bu minvalde cevap vermeniz, çok değerli tecrübelerinizi bu aşamada bizle paylaşmanız doğru sonuca ve eyleme getirecektir bizi...

Cevaplarınızı bekliyorum...
Yeniden Teşekkürler.....
 



Ynt: Dot3, Dot4 Farkı ve Fren Hidroliği Değişimi !..

Usta, bu yaştaki bi makinada, Zamanında değişmediyse o yağlar, bazı kısımlarda, metal olsun, başka malzeme olsun, çeşitli kir veya nevi kaplamalar oluşmuş olabileceğini, benim yeni yağ koymamla bu kaplamaların sökülüp, tüm sistemde ( hortumlar, kauçuk aksam v.s. ) sorunlar çıkacağından emin olduğunu söyledi.
Alfonse arkadaşım içersinde dolaşım olan bütün kanallarda bahsi geçen birikim akışkanın karakteristigi geregi kaçınılmaz
bir olaydır önemli olan akışkanın hizmet karakterinin bozmasına müsade etmemektir ancak günümüzdeki akışkanların
hiç birisi sonsuz ömre sahip degildir bazıları eklenen katkılarla degişim ömürleri uzatılmaya çalışılmaktadır
(fren hidroligi neme en hassas ürünlerden biridir hazne ve sübab lastikleri hariç paslanmaya açık iç yüzeye sahiplerdir
nemden dolayı içindeki su miktarı artmış olan hidrolik kanallarda ve pistonlarda karınca ve pasa sebeb olur (hidrolik haznesinin tabanında bir çamur tortusu oluşur bu sistem içinde zamanla oluşan pastan kaynaklıdır hidrolik degiştilmez ve tortu temizlenmese sistemde tıkanmalara sebeb olabilir) yaşlı amerikan ve avrupa arabalarda fren kapması diye bir olay vardır bu araçları kullanan eski şöförlerden ögrene bilirsiniz)
ben bugüne kadar profesyonelce yaptıgım işte bile ben bu işin ustasıyım veya en iyisiyim demedim diyemem algısı el
ve göz kordinasyonu benden daha ilerde olan birçok genç geliyor (güzel türkçemizde sen seni övme el seni övsün diye bir söz var)
benim arabaya olan ilgim tamamen amatör bir hobiden öteye geçemez servis veren yerde çalışan profesyonellerle
bir şeyleri yarıştırmak gibi bir idiam hiç bir zaman olamaz
konu dışına çıkıyoruz ama insandada kalp krizi veya hassas organlardaki enbolilerde damarlar içinde biriken plakların
dolaşım yolunun daraltması ve yerlerinden koparak en yakın damarın tıkanması sonrası hiç birimizin arzu etmedigi saglık sorunları yaşamamıza sebeb oluyor (kanı degiştirmek sorunu çözemedigine göre tronbositleri belli bir sınırda tutmamız gerekiyor)ustanızın bu savına göre saglık konusundada ???
 

Ynt: Dot3, Dot4 Farkı ve Fren Hidroliği Değişimi !..

Alfonse' Alıntı:
sizden aldığım bilgiler doğrultusunda yaptırmayı planlıyordum. Cevaplarınız için binbir teşekkür...


Usta, bu yaştaki bi makinada, Zamanında değişmediyse o yağlar, bazı kısımlarda, metal olsun, başka malzeme olsun, çeşitli kir veya nevi kaplamalar oluşmuş olabileceğini, benim yeni yağ koymamla bu kaplamaların sökülüp, tüm sistemde ( hortumlar, kauçuk aksam v.s. ) sorunlar çıkacağından emin olduğunu söyledi.
Daha önceki mesajımda yazdığım gibi aslında hidrolik şu kadar senede kesinlikle değişmesi lazım diye bir kural yok. Neden derseniz zaten siz her bakıma gittiğinizde kontorl edilir. Mesela Fren lastikleriniz yada kaliperleriniz yada anamerkeziniz kaçırdı diyelim zaten bu saydıklarım kaçırdığı için aracınızda hidrolik eksilmesi olmuştur. Bu saydıklarımı yaptırdığınızda araçtan hava alınır hava alma esnasında zaten yeni hidrolik eklenir aracınıza dolayısıyla zaten hidroliğiniz komple değişmesede kısmi değişmiş olur.
Şunu diyebilirim hidrolik konusunda bir sorun çıkmadığı sürece (saydıklarım gibi) ya bugün gidiyimde aracın hidroliği değiştiriyim diye bir bakım yoktur.

Zaten sizin aracınızda en basit kaliper lastikleri şimdiye kadar pek çok kez değişmiştir. Heleki aracınıza bu kadar senedir hidrolik eklenmemiş olma ihtimali hiç yoktur. Yani siz farkında olmadanda hidroliğiniz zaman içerisindeki bakımlarla sürekli yenilenmiştir.

Saygılarımla
 

Ynt: Dot3, Dot4 Farkı ve Fren Hidroliği Değişimi !..

Yurtdışında fren hidroliği test edilir ve niteliğini yitirmişse değiştirilmesi zorunludur. Türkiye'de de yetkili servislerde veya TSE almak isteyen servislerde Fren Hidrolik Test cihazı bulundurulması mecburdu geçen sene. Bana değiştirilmesi mantıklı geliyor ve değiştiriyorum, çünkü hidrolik kaynamasını daha önce yaşadım, çok tehlikeli bir durum...
 

Ynt: Dot3, Dot4 Farkı ve Fren Hidroliği Değişimi !..

BolbuzJack' Alıntı:
Yurtdışında fren hidroliği test edilir ve niteliğini yitirmişse değiştirilmesi zorunludur. Türkiye'de de yetkili servislerde veya TSE almak isteyen servislerde Fren Hidrolik Test cihazı bulundurulması mecburdu geçen sene. Bana değiştirilmesi mantıklı geliyor ve değiştiriyorum, çünkü hidrolik kaynamasını daha önce yaşadım, çok tehlikeli bir durum...

bizdede var hidrolik test cihazı murat. ama çokda elzem bişey değil demek istedim ben. Genelde başka bir yağ karıştırılmışsa komple değişim yapılıyor.
 

Ynt: Dot3, Dot4 Farkı ve Fren Hidroliği Değişimi !..

İyi o zaman, uğrayayımda bir test edelim benim hidrolikleri ;)
 




Ynt: Dot3, Dot4 Farkı ve Fren Hidroliği Değişimi !..

Ben bu konuya daha farklı şeyler söylenene kadar kararımı verdim, araçtaki bi stickerda ist. bi acil servis no. su bide eski bi yağ kartı buldum.
1)Önce onları arayacağım...
2)Yetkili sevise gidip kayıtları araştıracağım.
-----bunları yapmayı zaten planlıyordum---
3)Gittiğim özel serviste test cihazı varsa, yoksa başka biyerde cihazla test yaptıracağım. Oldukça güvendiğim servisimin, daha sormadım özellikle, fikirlerini alıcam.
4)Kabın dibini bulmaya çalışıcam :smiley: Çamur, pislik kontrolü...
5)Büyük ihtimal değiştiricem

Benim sıkıntım, bu iş için harcıyacağım para değil. Beni düşündüren
a) düzgün değiştirmezlerse, mesala sadece bir yada iki tekerden hidrolik boşaltımı yapıp, gerek yok diyip, diğer tekerleklerdeki kalanı bırakırlarsa işlem, para ve en önemlisi sonraki günlerdeki frene güvenim boşa gitmiş olur. Üzümlü kek misali...
b)bu temizlemeden dolayı o bahsettiğim ustanın dediği sorunları yaşarsam, durduk yerde başıma vakit ve para harcıyacağım iş açmış olurum. Önceden bi kaç aracımda yaşadığım tecrübelerden dolayı, en çok an merkez ve tekerleklerdeki pistonların içindeki lastiklerin bozulmasından korkuyorum. Tecrübelerimde bu lastiklerin değişimi hiç randımanlı olmadı, merkez yada pistonlar komple değişiyor. Bunlarda pahalı ve durup duruken olunca acı fazlalaşıyor.... :smiley:

Çokkkk teşekkürlerrr yeniden...

Ankara' da fren servisi tavsiye edebilecek misiniz? ( Of yaaa, keşke İst.'da olsam, takılsam ortamlara )
 

Ynt: Dot3, Dot4 Farkı ve Fren Hidroliği Değişimi !..

Alfonse' Alıntı:
Ben bu konuya daha farklı şeyler söylenene kadar kararımı verdim, araçtaki bi stickerda ist. bi acil servis no. su bide eski bi yağ kartı buldum.
1)Önce onları arayacağım...
2)Yetkili sevise gidip kayıtları araştıracağım.
-----bunları yapmayı zaten planlıyordum---
3)Gittiğim özel serviste test cihazı varsa, yoksa başka biyerde cihazla test yaptıracağım. Oldukça güvendiğim servisimin, daha sormadım özellikle, fikirlerini alıcam.
4)Kabın dibini bulmaya çalışıcam :smiley: Çamur, pislik kontrolü...
5)Büyük ihtimal değiştiricem

Benim sıkıntım, bu iş için harcıyacağım para değil. Beni düşündüren
a) düzgün değiştirmezlerse, mesala sadece bir yada iki tekerden hidrolik boşaltımı yapıp, gerek yok diyip, diğer tekerleklerdeki kalanı bırakırlarsa işlem, para ve en önemlisi sonraki günlerdeki frene güvenim boşa gitmiş olur. Üzümlü kek misali...
b)bu temizlemeden dolayı o bahsettiğim ustanın dediği sorunları yaşarsam, durduk yerde başıma vakit ve para harcıyacağım iş açmış olurum. Önceden bi kaç aracımda yaşadığım tecrübelerden dolayı, en çok an merkez ve tekerleklerdeki pistonların içindeki lastiklerin bozulmasından korkuyorum. Tecrübelerimde bu lastiklerin değişimi hiç randımanlı olmadı, merkez yada pistonlar komple değişiyor. Bunlarda pahalı ve durup duruken olunca acı fazlalaşıyor.... :smiley:

Çokkkk teşekkürlerrr yeniden...

Ankara' da fren servisi tavsiye edebilecek misiniz? ( Of yaaa, keşke İst.'da olsam, takılsam ortamlara )

İstanbulda olsaydınız ben yardımcı olurdum. bu arada bir iki öneri . Anamerkezin veya kaliper pistonlarının her seferinde değişmesine gerek yoktur. Bu çok pahalı bir bakımdır. Hem anamerkezin hem kaliperlerin tamir takımları mevcuttur. Eğer pistonlarda ve anamerkezin içinde bir bozulma yoksa sadece tamir takımı değişerek çok daha ucuza hallolur.

Saygılarımla
 

Ynt: Dot3, Dot4 Farkı ve Fren Hidroliği Değişimi !..

ankara ivedikte frenci bayram isminde bi arkadaş var işi güvenilir telefonunu bilmiyorum
 

Ynt: Dot3, Dot4 Farkı ve Fren Hidroliği Değişimi !..

95 den beri degiştriyorum. Eğer aracınızı limitlerde kullanıyorsanız senede bir değiştirin derim. Dot 4 kaynama noktası olarak bu şartlarda bize uygun ama caddede gazlamak için evo 8 için özel üretilen dot 6 tavsiye ederim. Değiştirirken dikkat edilecek tek şey önceki yağdan sistemde birsey kalmaması ana merkezdeki depoyu ve pistonları sokup yıkatıp taktırıyorum ben eğer geçiş yapılacaksa tabii yenileme yapılacaksa dört lastiği sokup bekletiyorum yeni yağı koyuyorum. Kolay gelsin.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,677
Mesajlar
1,522,018
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst