Değerli Gezenbilir dostları
Konu eski ama yeni konu açmaktan iyidir diye düşündüm.
Araç elfreni çekilmiş iken sürücü koltuğu geriye dönmüyor. Elfreni döner mekanizmayı engelliyor. Bunun çözümü için fikir ve/veya önerileriniz varsa yazarmısınız?
Teşekkürler
Eski karavanım Mercedes Transporterde koltuğu ileri veya geri iterek döndürebiliyordum. Döndürdükten sonra tekrar koltuğu ileri veya geri iterek uygun duruma getirmek mümkündü. Bir deneyin, en ucuz çözüm.
Eski karavanım Mercedes Transporterde koltuğu ileri veya geri iterek döndürebiliyordum. Döndürdükten sonra tekrar koltuğu ileri veya geri iterek uygun duruma getirmek mümkündü. Bir deneyin, en ucuz çözüm.
İleri-geri oynatarak elfrenini kurtaramıyorum. Düz zeminde sorun değil ama aracı dengelemek için takoz üstüne çıkıp, sabitlemek için elfrenini çekince koltuk dönmüyor.
Döner koltuk mekanızmaları üretimi yaygınlaşmasına rağmen hala çok pahalı (bana göre). 2-3-4 bin bandında. Uygun fiyatlı üretci varsa transporter şofor koltuğuna almak istiyorum.
İleri-geri oynatarak elfrenini kurtaramıyorum. Düz zeminde sorun değil ama aracı dengelemek için takoz üstüne çıkıp, sabitlemek için elfrenini çekince koltuk dönmüyor.
Araç takoz üstündeyken boştaki iki tekere arkalı önlü taş koyarak aracı sabitledikten sonra, el frenini indirip koltuğu çevirdikten sonra tekrar el frenini çekiyorum.
Başka çözümü maalesef yok
Selamlar
Sorunu analiz etmek istersek iki ana konu var galiba;
1- Araç dönüşümü esnasında koltuk altındaki kasaya ortalama 3 ila 5cm yükseklikte döner mekanizma konuyor. Sonuçta koltuk orjinal yüksekliğinden 3-5cm yükselmiş oluyor. Özet olarak ergonomi sorunu diyebiliriz.
2-Elfreni döner mekanizmayı veya koltuğu engelliyor.
Araçlarımız dönüştürülmüş araçlar olduğundan bunlar kaderimiz gibi gözüküyor. Ya da sözü edilen çözümlere yöneleceğiz.
Avrupada ki campervan üretici fabrikalarının bu sorunları nasıl çözdüklerini bilen var mı? Ya da araçları orjinal campervan olarak üretilmiş olanlar yazabilir mi?
Araç takoz üstündeyken boştaki iki tekere arkalı önlü taş koyarak aracı sabitledikten sonra, el frenini indirip koltuğu çevirdikten sonra tekrar el frenini çekiyorum.
Başka çözümü maalesef yok
Mersedes van'lardaki el freni kolu tam bizim için fakat ducato da yok,
El fren kolunu aşşağıda monte etmek fikri güzel ama onda da sorun, fazla aralık olmadığı için kol, iki veye üç diş çalışacak, bu da çok sıkı fren aralığı demek.
Bir de elinizden gelmiyorsa bu tarz işler yapacak ustaya derdinizi anlatmanız lazım.
Bu çözümlere bakınca aklıma havalı veya elektrikli olarak el freni değiştirilebilir. Tabiki masrafına değer derseniz.
Tüvtürk’ün nasıl davranacağını kestirmek zor galiba.
Almanya Ducato forumda sorunu çoğu takozlarla çözüyor.
Bazı marka karavanlarda sorun yok. Herhalde karavanı üreten firma sorunu çözmüṣ.
Rampalı yerlerde durduğumda el frenine çok güvenmediğim için (bir defasında el freninin teli koptu) yanımda hep iki tane takoz bulunduruyorum. Bunlar fazla yer kaplamıyor ve hafif. Almanya’da yapı marketlerde satılıyor.
Ayrıca teker teğiṣtirmek gerektiğinde de bunlara ihtiyacım oluyor. Sorun: Arka tekerlerin arkasında kullandığımda unutup gitme tehlikesi var. Baṣıma geldi.