KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Merhabalar,
Pickup üstü karavanlar ve offraod türü araclar hakkinda sitede genis bilgi olmasina ragmen bu treadi acma ihtiyacini hissettim.
Ben Dogayi, gezmeyi seven bir kisiyim. Cesitli Karavan denemelrimden sonra benim ve ailem icin en ideal aracin Pickupüstü Karavan olacagi sonucuna vardim.
Pickup üstü karavanlarin en büyük avantaji, aracin yapisinda hicbir degisiklik yapmadan kullanabilmeniz. Üstteki karavan "yük" sayildigi icin ruhsattada hicbir degisiklige lüzum yok. Pickupi normal yasamda ve is icin kullaniyorsunuz, tatile gideceginiz zamanda en fazla yarim saatlik bir caba ile karavani yükleyip gidiyorsunuz.
Ben PU olarak DODGE RAM 2500 POWER WAGON SHORTBED sectim. Cok güclü ve dayanikli bir pickup. 6 kisilik ve rahat.
Kabin olarakta Amerikan yapimi Lance 825 Lite modeli aldim. Iksinide Amerika´dan kendim ithal ettim ve kuzey Avrupa´da memnuniyetle kullaniyorum. Bu yaz tatilinde 6 hafta Türkiye´ye geldik ve cok rahat ettik. Herkese tavsiye ederim.
Pickup ve karavan konusunda cok arastirmalar yaptim. Avrupa ve Amerika´daki üreticileri arastirdim.Bu konuda bayagi bir bilgi topladim. Bu yüzden benzeri bir kombinasyon düsünen arkadaslara bilgi, tavsiye ve gerekirse bazi iletisim adresleri vermeye memnuniyetle hazirim.Hatta düsünen olursa ithalat konularindada elimden geldigince yardimci olurum. Ben Almanya´da uluslararasi ticaretle ugrastigim icin sorun degil.
Serkan bey,
Aramıza hoş geldiniz. Aracınız hayırlı olsun. Tam ölçülerini bilemiyorum ama zannediyorum Dodge PU arka kasa ölçüsü Türkiye'de satılan diğer marka/modellerden daha uzun, bu da daha güvenli ve daha geniş bir alan sunuyor karavan bölümü için. Güle güle kullanın.
Oğuz
Oguz Bey,
Tesekkür ederim.
Evet dogrudur. Amerikan short bed ölcüleri yaklasik 2m uzunluk ve 1.9m genisliginde. BUnlar hemen hemen standart.Dodge, Ford yada Chevy farketmiyor.
Türkiye´de cogunlukla Japon tipi PU lar var. Benim kullandigim tipteki bir caravan japon modelleri icin büyük ama Avrupa´da japon modelleri icin üretim yapan bir cok sirket var. Buradaki bazi arkadaslar bu modelleri kullaniyorlar ve memnunlar. Yanliz japon PU lari bu kullanim icin modife etmek gerekiyor. Mesela Airlift denilen sistemlerle arka akslari ve makaslari desteklemek gerekiyor. Yaklasik 1.3 tonluk bir yükün tasinacaginin hesap edilmesi lazim. (4 kisi + su+fulldepo+erzak dahil)
Oguz Bey hoşgeldiniz.
Türkiye'de Pino Karavanın yaptığı 2 modeli sizle paylaşmak istedim bende.
http://www.pinokaravan.com/adventure/default.htm
http://www.pinokaravan.com/advanture1/default.htm
Sevgi ve saygılarımla,
Ömer Sak
Karavaniniz mukemmel gule gule kullanmanizi dilerim. Sase hakkkinda soyledikleirniz cok dogru Amerikan araclari uzun traversleri ve uzun dingil mesafeleriyle bu tip karavanlari tasimaya cok musait. Japon araclar hatta landroverlerda karavan konulmasina musait degil bunu dusunen arkadaslarin dikkatini cekmek icin bunu vurgulamak lazim : Sase disina yuk tasmasi oldukca kisa kasa araclari yolda tutmak mumkun olmuyor yada arac yolda geziniyor diyelim.
Amerikanlarinda bizim memlektte dezavantajlari benzin Sahsen ben 10 yildir chevy suburban kullaniyorum vortec v8 8100 makine var ustunde vede ist/ankara/ist 250 lt. benzin tuketiyor , bu yuzden karavan yapiminda hic dusunemedim bunlari. ama yurtdisinda benzin ucuz oldugu icin en ideali bunlar tabiki .
Tekrardan gule gule kullanin der iyi seyirler dilerim .,
Erhan
Serkan bey,
Aracınız çok güzel, hayırlı olsun. İyi günlerde kullanmanızı diliyorum. Amerika'dan böyle bir aracı Türkiye'ye getirmenin maliyeti ne kadar olur düşünemiyorum. İmkanlar elverse keşke...
linkteki pickup üstü karavanın boş ağırlığı zaten 1000kg.
benim L200 ün yük haddi zaten 1000kg
tam yükle uzaklara gitmek ne kadar sağlıklı olur bilmiyorum.
böyle birşey için en ideali ram, tundra gibi araçlar.