DMAX 4H-4L

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 18891938 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,546

18891938

Yeni Üye
Mesajlar
15
Tepkime Puanı
0
selamlar..Dmax 4x4 3.0 otomatik almayı düşünüyorum..dikkatimi çeken konu, muadillerinde arazi için 2. bir vites var (l200 vs..) fakat dmaxta 2. vitesi göremedim..bu araçlardaki arazi şanzımanı nasıl? 4x2-4x4 geçişleri, ve 4x4 te iken 4h-4l geçişleri nasıl oluyor?

EDİT: 4x2-4x4 geçişi düğme ile yapılıyormuş.. 4h-4l olayını hala bilmiyorum ama:smiley:
 

Etiketler
Ynt: DMAX 4H-4L

Arazi vitesi olmadığı anlaşılıyor. 1. vites dişli oranı yeterli gelir diye düşünmüş olabilirler.

Birinci vites 2,804, diferansiyel oranı 4,100, çarpınca 11.5 çıkıyor. Şanzıman aynı tipse (ikisi de tork çevrimcili ise mesela), muadili ile bu rakkamı kıyaslayabilirsiniz. Değilse, doğrudan bir kıyaslama yapmak mümkün olamayabilir.

(Yukarıdaki dişli oranları http://www.isuzu.com.tr/modeller/teknikOzellikler.asp?modelID=2 adresinden alınmıştır)
 

Ynt: DMAX 4H-4L

konsolda teybin üstünde 2H - 4H - 4L butonları var geçişler bu butonlarla yapılıyor. 4x2 4x4 geçişi olarak bakmayın.
2H 4x2'dir zaten.
 

Ynt: DMAX 4H-4L

hmm..güzelmiş o zaman..Bir sorum daha var müsadenizle, 3,0 dmaxlarda eskiler 130 ps, yeniler 163 ps diye bişey var sanırım..acaba hangi modelden sonra araçlar 163 ps oldular?
 

Ynt: DMAX 4H-4L

hmm..güzelmiş o zaman..Bir sorum daha var müsadenizle, 3,0 dmaxlarda eskiler 130 ps, yeniler 163 ps diye bişey var sanırım..acaba hangi modelden sonra araçlar 163 ps oldular?

Aslında bunları bayiye sormak lazım çünkü yeniler ilkakdeniz'in düşündüğü gibi 2H-4H-4L butonlarına bile sahip olmayabilirler. Bildiğim kadarı ile bu eski modellerde vardı hatta yanlış hatırlamıyorsam ön/arka seçimli 4x2 modu bile vardı ama yeni modelde bunların olduğuna dair herhangi bir ifade göremedim ben sitelerinde.
 



Ynt: DMAX 4H-4L

konu ile ilgili net bilgi bulamadım pek,o yüzden dmax kullanıcıları en net bilgiyi verir diye düşündüm..İşin aslı, almayı düşündüğüm aracı tanıma çalışmaları diyebiliriz..sanırım en iyisi, araçlara bakmaya gidince,tek tek kontrol etmek..Öyle çok offroad falan yapacak değilim,ama alırken,mümkün olduğu kadar işlevlisini almak istiyorum..zira aldıktan sonra "keşke şu modelini alsaydım" demek istemiyorum:smiley:
 

Ynt: DMAX 4H-4L

2006 model kullanıcısı olarak kesinlikle tavsiye etmem eski teknoloji motor güçsüz tork var ama sürat yok bildiğiniz kamyon gibi radyonun üzerindeki düğmeler vasıtası ile 4h ve 4l moduna geçiyorsunuz düğme ile hareket halinde 4 çekere geçmek bazen işe yarıyor ayrıca 2 h ye geçmek istersenizde tek tuşla..D Max arkadan itişlidir daima ister önden ister arkadan çekişe geçme imkanı yoktur hep arkadan itiş ve istendiğinde 4X4 çekiş sistemine geçer ama sadece adı 4x4 tür kilit olmadan tek lastikten çekiş aracınızı sadece 4x4e aldığınızda ön lastiklerden biri devreye girer ekstradan normalde 4 tekerden çektiğini zannederiz taa ki zorlanana kadar.Yeni modellerine gelince 2-3 kez kullandım inanın eski kasa ile alakası yok hem tork hem sürat var kesinlikle tavsiye ederim yeni modelini şayet d-max alacaksanız ama yok ben pick-up istiyorum marka farketmez derseiz toyota ve mitsubishi bence ilk sırada olmalı.Son olarak ben 2006 3.0 otomatik vites ile genelde motoryat ve yelkenli çekiyorum 3 tona kadar birçok kez tekne çektim sıkıntı yaşamadım torklu motor rampalarda sıkıntı olmuyor iyi lastiklerle ama kesinlikle arka kabin kullanmayacaksanız 2 çuval kum koymanızı tavsiye ederim kasaya hem konfor hem güvenlik açısından
 

Ynt: DMAX 4H-4L

bilgiler için çok teşekkürler..yeni modeller derken,hangi yıldan sonra 163 ps oldu dmax,biliyor musunuz? benim 4x4 pick-up tan beklentilerim çok fazla değil aslında..dediğim gibi,ağır off-road falan yok..Sadece derbentte dağ evi var, kışın oraya giderken sorun olmasın (yol asfalt,ama kar oluyor sürekli), nadiren de balığa falan giderken hafif çamurlu yola girerim, o kadar..kendi aracımı satmak üzereyim, satıldığında alıcam işte..Önce kasasını çok beğendiğim 3.2 frontera baktım (2000 model) ama yakıtı beni ürküttü..hem daha yeni model olsun,hem de dizel olsun dediğimde ise, sadece pick-up lar var..limitim 25 bin lira..Biraz araştırma yaptım, hem görünüş olarak hem de sağlamlık olarak L200 ve dmax arasında kaldım..(otomatik istiyorum) 25 bin liraya yeni kasa L200 (2007 de çıkan) almak zor..2004-2005-2006 L200 de düşünmüyor değilim aslında ama hem kasası güncel olduğu için,hem motor ömrüne güvendiğim,hem de tipi hoşuma gittiği için dmax daha cazip geldi.. ama elbette ki bu konularda benden daha bilgili, sizin gibi kişilerden bilgi ve tavsiye de almak istiyorum..
 

Ynt: DMAX 4H-4L

kışın oraya giderken sorun olmasın (yol asfalt,ama kar oluyor sürekli), nadiren de balığa falan giderken hafif çamurlu yola girerim, o kadar

rav4 düşünebilirsiniz. modeli eski olsa da arıza çıkartmaz, pickuplardan çok daha iyi yol tutar, uzun yola, şehir içine daha kolay adapte olur. bahsettiğiniz arazi şartları için de fazlasıyla yeterli. Kış şartları için iyi bir kış lastiği alırsınız, hafif çamurlu yollar için ise çamur lastiğine bile gerek yok asfalt lastiği ile idare eder.
 

Ynt: DMAX 4H-4L

isuzu sitesi çok açıklayıcı değil. ayrıca öyle söylendiği gibi seçenekli iki çeker de yok benim bildiğim arkadan itişli bir araç 2H modunda. 2011 modellerinde de aynı butonlar mevcut ve hafıozam beni yanıltmıyorsa 2009'dan itibaren 163 bg oldu motorları.
 



Ynt: DMAX 4H-4L

2001 sonrası kasalar güzelmiş onlarda..yalnız arazi vitesi göremedim,bunlar da tuşla mı geçiyor? ya da sürekli 4 çeker mi yoksa..kusura bakmayın çok soru soruyorum..(Toyota nın sorunsuzluğunu 1993 model corallada görmüştüm, o aldık,8 sene bindik,250.000 kmde kaza sonrası pert olana kadar tek arıza vermemişti..)
 

Ynt: DMAX 4H-4L

2001 sonrası kasalar güzelmiş onlarda..yalnız arazi vitesi göremedim,bunlar da tuşla mı geçiyor? ya da sürekli 4 çeker mi yoksa..kusura bakmayın çok soru soruyorum..(Toyota nın sorunsuzluğunu 1993 model corallada görmüştüm, o aldık,8 sene bindik,250.000 kmde kaza sonrası pert olana kadar tek arıza vermemişti..)

Arazi vitesi yok. Sadece orta diferansiyel kilidi var. 1. vitesin dişli oranı fena değil dik yerlere çıkıyor. Aynısını geri viteste yaparsanız zorlanır.
Manuel vites alırsanız orta diferansiyel kilidini kendiniz kontrol edebilirsiniz, otomatik vites olan kendi bildiğini okuyor. Öte yandan çamurlu zeminlerde otomatik vites daha iyi.
Bahsettiğiniz şartlarda ikisi de sorun çıkarmaz, daha ağır arazi şartlarına girecekseniz yanlış bir seçim olur çünkü modifiye piyasası yok alt yapısı da pek uygun değil fazla kurcalanmaya.
 

Ynt: DMAX 4H-4L

o halde seçenekler arasına rav4 ü üst sıradan ekledim..araştırmalara devam ..Çok teşekkürler bilgiler için..
 

Ynt: DMAX 4H-4L

olasiliksiz' Alıntı:
Arazi vitesi yok. Sadece orta diferansiyel kilidi var. 1. vitesin dişli oranı fena değil dik yerlere çıkıyor. Aynısını geri viteste yaparsanız zorlanır.
Manuel vites alırsanız orta diferansiyel kilidini kendiniz kontrol edebilirsiniz, otomatik vites olan kendi bildiğini okuyor. Öte yandan çamurlu zeminlerde otomatik vites daha iyi.
Bahsettiğiniz şartlarda ikisi de sorun çıkarmaz, daha ağır arazi şartlarına girecekseniz yanlış bir seçim olur çünkü modifiye piyasası yok alt yapısı da pek uygun değil fazla kurcalanmaya.

transfer vitesi, vites kolu şeklinde değil, elektronik olarak kontrol ediliyor. 2h 4h 4l tabiiki var. kendi bildiğini falan da okumuyor, transfer vitesini tamamen siz kontrol ediyorsunuz. resim ekliyorum. 2010 model.
[attachment=1]

2010_isuzu_d_max_03-4bdf695ec50b9.jpg
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,763
Mesajlar
1,523,420
Kayıtlı Üye Sayımız
166,579
Kaydolan Son Üyemiz
Esra elçin

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst