Dizel Araç Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Olası Motor Problemleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan atiladi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 51
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 157,974
Ynt: Dizel Araç Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Olası Motor Problemleri

bartek' Alıntı:
Son olarak motor üzerinde ne kadar az ekipman var ise o motor daha sağlamdır. Yani turbosuz motor her zaman daha az bakım masrafı demektir. Ticari bir işiniz yok ise turbosuz motor bana göre çok daha güvenlidir. Rampayı düşük hızla çıkarsınız olur biter.

Bu durumda, "düz dizeller", daha az yakıt seçmesi ve düşük bakım-onarım gideri nedeniyle, düşük hatta orta gelirli insanların tercih nedeni oluyorlar..

Cavid Sezen
 

Etiketler
Ynt: Dizel Araç Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Olası Motor Problemleri

Bilgiler icin tesekkurler herkese. 1,5 sene once aldigim mb100 mercedes karavanin motorundan anlamadigim icin bu aracin ustalarina kaca motor sifirlanir diye sormustum. Tam o esnada benimkinin aynisina rastladim Bostanci Sanayii'de bir ustada. Motoru sifirlaniyordu. Pompa yenilenmesi dahil hepsi 3500e cikar demisti. Eh fena degil sifir motor daha da ucuz olmaz diye icimden gecirirken usta motorun kc km oldugunu sordu. 150binde oldugunu ogrenince de oooo en az 100 bin km goturur o seni demisti.
Atilla Bey'e katiliyorum. Bu isler hakikaten sans. Ben sansli ciktim. Baktigim bir baska mb 100 mercedes karavanin motorundan sizan yaglari gormeseydim muhtemelen ona kayacakti aklim. Sonradan ogrendim ki o motor bitikmis.
Oyle ustaya gostermek falan da palavra. Birgun aracimi satmak icin ilan vermistim. Biri ustaya gostermek istedi. Bulustuk ve musterinin meth ede ede bitiremedigi ustasina gittik. Usta usulca yanima yaklasti. Gercekten satmak istiyorsan beni gor isini halledeyim demisti, hic unutmam. Sonra anladim ki usta da sorunlu bir araci musterisinin almasini tercih ediyor. Cunku sorunlu ustaya gelecek para demek.
Mazotlu ilk aracim bu. Hic anlamam mazotludan. Ama duydugum tek sey turbo motoru yipratir idi. Turbosuzlari tercih etmek gerekir diye cahilce ama guvenilir olduguna inandigim bir goruse sahip oldum.
Bu yazismalarda iyiki uflemek nedir diye sormusum. Artik daha bilgiliyim gercekten. Tesekkurler bu bilgileri veren herkese.
 

Ynt: Dizel Araç Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Olası Motor Problemleri

Tubo kelimesinde işi yapan parça kanatlı bir pervane, çok narin ve hassa, yakıt pisliğinde veya yakıta su karışmasında, gitmeyen arabaya gitsin diye devamlı dip gaz basmakdan etkilenen, en ufak bir hasar gördüğünbde idareten çalışmayan, bir parça...Kayınbiraderimde 2007 hyundai Era var 250.000 km 2 senede 3 defa turbo değiştirdik, eranın torbosu 1500 TL.....

Aşağıda Mitsubishi Evo 8 'in turbosunu ve bir turbonun iç kesitini yolluyorum, meraklıları olabilir..

Evo 8 turbo.jpg


Turbo-Sprezarka.jpg
 

Ynt: Dizel Araç Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Olası Motor Problemleri

bu yazışmalarda öne çıkan şans faktörüne güvenmeyip aracınızı varsa servisinde makinaya sokarak baktırmada fayda var, iyi kötü arabadan anlıyorsanız zaten araç ne olduğunu size söyler, aracın temiz olduğuna tam inancım varken servisine sokup baktırdım ve öyle aldım
 

Ynt: Dizel Araç Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Olası Motor Problemleri

Çok doğru söylüyorsunuz..servislerde kontrolu birkaç kademede yapıyorlar, Şase, vuruk kontrolu, elektronik test,otomatik vites denemesi, yol deneme sürüşü ve motor test... Motor test haricinde tıkır tıkır yapıp marka ve servise göre randevu ile 1-2 saatte 150-200 Tl'yi alıyorlar, problem motor testte, aracın bırakılmasını istiyorlar, işte buna araç sahibi razı olmuyor, aslında haklıda, ısrar ederseniz yüzeysel bir kontrol yapıyorlar, çok bariz birşey farketmezlerse, sizi almanız yönünde kontrpiyede bırakacak bir cevap veriyorlar, eee sonunda yeni potansiyel müşteri olacaksınız...Servisde bir arkadaşınız veya akrabanız çalışmıyorsa işiniz gene zor....
 



Ynt: Dizel Araç Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Olası Motor Problemleri

serviste arkadaşınız akrabanız olsada kandırılacaksanız birşey farketmiyor...
servisten servise değişen olaylar, her servis kötü niyetli değildir...
servisteki insanlara yaklaşım tarzıda önemlidir...hep kazık yiyeceğim mantığıyla insanlara yaklaşırsanız onlarda kazıklarlar
en çok kazık yiyenler ben uyanığım diye geçinen insanlardır, doğal bir yaklaşımla ustaya derdinizi anlatırsanız size yardımcı olacaktır, arabada gördüğünü söyleyecektir ama oda insandır yanılabilir, araç baktığı anda düzgündür ama bir hafta sonra arıza yapmayacağının garantisini kimse veremez..
sözün kısası araç içinize siniyorsa alın, kimseye güvenmeyin, neticede ölüm hariç herşeyin çaresi var, bir araçtan zarar edersiniz bir araçtan kar edersiniz ama tecrübe kazanırsınız
 

Ynt: Dizel Araç Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Olası Motor Problemleri

Haklısınız...Sonunda en büyük faktör ŞANS...
 

Ynt: Dizel Araç Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Olası Motor Problemleri


"sözün kısası araç içinize siniyorsa alın, kimseye güvenmeyin, neticede ölüm hariç herşeyin çaresi var, bir araçtan zarar edersiniz bir araçtan kar edersiniz ama tecrübe kazanırsınız"
Leven bey bu görüşünüze karavan yapılacak araç seçimi söz konusuysa katılmıyorum. Çünkü özellikle aracı alkovenli motokaravana dönüştürecekseniz, bu konuda çok dikkatli olmak zorundasınız. 13-15 bin liraya aldığınız bir araca 20-30 bin lira harcayıp motokaravan yaptıktan sonra giderilmesi güç arızalar nedeniyle hevesinizi yitirebilirsiniz...
 

Ynt: Dizel Araç Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Olası Motor Problemleri

Dizel motorlar hakkındaki yazılanlara iki ekleme yapmak istiyorum.
-Özellikle Turbo dizel araçlarda şehir içinde kullanan bizler,yanlış kullanım nedeniylemi,yanlış bakım nedeniylemi arızaları
cep yakıyor. Benzer özellikteki ticari araçlar neden 600.000 km'den ve hatta 1.000.000 km'ye kadar motor açmadan
kullanılıyor.
-1996 yılından beri dizel motorlu otomobiller kullanıyorum bu nedenle ÖTV öncesi ve ÖTV sonrası dizel araçlardaki
değişiminde konunun en önemli nedeni olduğuna inanıyorum. Tüm markaların araç segmentlerini incelediğinizde
OPEL CORSA modelinde olduğu gibi değişimi görebilirsiniz.ÖTV öncesi 1700 cc. ÖTV sonrası 1300 cc. motor ile
aracı piyasaya sürdüler. Silindir hacimindeki düşüşüde yakıt sistemindeki değişikliklerle gidermeye çalıştılar.
Yine aynı kaygılarla RENAULT CLİO 1500cc motoru farklı segmentte olan KANGO aracında kullandı.
1600 cc'ye kadar %37 ÖTV.1600-2000 cc arası %60 ÖTV.2000 cc üzeri %84 ÖTV
Bu vergi oranları ile araçlarımızı çok sorgulamanın doğru olmadığına inanıyorum.
Levent
 

Ynt: Dizel Araç Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Olası Motor Problemleri

drares' Alıntı:
"sözün kısası araç içinize siniyorsa alın, kimseye güvenmeyin, neticede ölüm hariç herşeyin çaresi var, bir araçtan zarar edersiniz bir araçtan kar edersiniz ama tecrübe kazanırsınız"
Leven bey bu görüşünüze karavan yapılacak araç seçimi söz konusuysa katılmıyorum. Çünkü özellikle aracı alkovenli motokaravana dönüştürecekseniz, bu konuda çok dikkatli olmak zorundasınız. 13-15 bin liraya aldığınız bir araca 20-30 bin lira harcayıp motokaravan yaptıktan sonra giderilmesi güç arızalar nedeniyle hevesinizi yitirebilirsiniz...

Haşmet bey bir araç aldıktan sonra benim ilk işim tamirciye sokarak ilk olarak frenler, aracın yürüyen aksamı, yağ ve filtre değişimi varsa göremediğim arızalarını yaptırdıktan sonra binerim, neticede ikinci el araç alıyoruz ve ticari. ben o kadar göstermeme rağmen arabayı aldıktan sonra yaptığım masraflar
1- debriyaj iyi değildi, baskı balata komple değişti ayrıca volan arızalı idi oda değişti, sadece balata bitik diye düşünmüştük.
2- fren papuçları bitmişti, açınca disklerinde baya kötü durumda olduğunu göründe hem diskler hem balatalar yenilendi
3- yağ,mazot,hava filtreleri ve yağ değişimi
4- muayenede sol ön teker rulmanı bozuk diye geçmedi, sanayide aks kafasını çıkaramayınca rulmanla beraber yeni aks kafası takıldı
bu yazdıklarımdan da anlayacağınız gibi arabaya ne kadar temiz deselerde masraf etmeniz kaçınılmaz, o yüzden içinize sinen aracı alın diyorum, 4x4 kusursuz bir ticari araç bulmanız imkansız, içinize sinen bir araç olursa ettiğiniz masraf gözünüze batmaz ;D (benim gibi) ben bu masraflara razı gelerek aldım çünkü bundan temiz bir araçla karşılaşamadım, ilk kriterim motor durumu idi oda düzgün olunca kaçırmayıp aldım
 



Ynt: Dizel Araç Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Olası Motor Problemleri

Bence şans yerine daha önceki kullanıcı önemli demek daha doğru olur. Günümüzde otomobil firmaları standartları herhalde en çok sağlayan imalatcılardır. Yani ambulans araç alan kişi şanşsızım diyemez.
Turbolu motorlarda şuna dikkat etmek gerekir:
1- İmalatcının önerdiği motor yağı. (Daha kalın veya sentetik olmayan yağ turboya zarar verebiliyor)
2- Motoru özellikle soğuk havalarda rölantide çalıştırarak yağlama tam sağlandıktan sonra gaza basmak . (yağ ısındıkca incelir, viskozitesi düşer)
3- Motor 2000 d/dak 'da çalışırken turbo 40.000, 50.000 devri bulabilir. Siz park edince aracınızı hemen stop ederseniz turbo yüksek devri nedeni ile yağlama olmadan dönmeye devam eder. O da hasar verir. Doğrusu gaza basmadan rölantide en az 3 dakika çalıştırmaktır.
4- Mümkün olduğu kadar kısa mesafelerden kaçınmak gerekir.
 

Ynt: Dizel Araç Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Olası Motor Problemleri

arkadaşlar iyi akşamlar ben karavana dönüştürmek için araba alıcam tavsiyeniz nedir bilgilendirirseniz sevinirim
 

Ynt: Dizel Araç Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Olası Motor Problemleri

akıntürk' Alıntı:
arkadaşlar iyi akşamlar ben karavana dönüştürmek için araba alıcam tavsiyeniz nedir bilgilendirirseniz sevinirim
Sn.Akıntürk, öncelikle aramıza hoş geldiniz. Karavana dönüştürmek için araç almak istediğinizi yazmışsınız, öncelikle hayalinizde nasıl bir karavan var? bunu bilmeden yardımcı olmak güç. Bu forum sayfalarında aslında aradığınız herşey mevcut. Size önerim, öncelikle bu sayfaları incelemeniz, kafanızdaki karavan modelini şekillendirip, sonrasında bizlerle paylaşarak fikir alış verişinde bulunmanızdır...
 

Ynt: Dizel Araç Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Olası Motor Problemleri

Sayın akıntürk (Melihat hanım) aramıza hoş geldiniz,telefonla görüşmemizde PSA gurubu (Ducato,Jumper ve Boxer) araçlar sizin düşüncenize uygun olduğunu söylemiştim,yapmanız gereken kendi ihtiyaçlarınızı belirlemek yani neler size lazım ne olmasa olmazdır sizin için mesela bir duş portatif bir tuvalet,artı en az 3 kişinin yatabileceği yatak yada yatak olabilen koltuk yada düzenek,mutfak tezgahı ocak ve evye,temiz su tankı ve kirli su tankı,aslında işin içine girince çok şey var ama bunlar karavanın karavan olabilmesi için gerekli techizatlar,siz sahibinden.com sitesinden araçlara bakıp oradan kendinize model seçtiğiniz bir arabanın linkini verirseniz size fikir konusunda daha çok yardımcı olunur hiç çekinmeden buraya merak ettiklerinizi yazabilirsiniz.
 

Ynt: Dizel Araç Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Olası Motor Problemleri

slm arkadaşlar
ben yılda 200.000 km yol yapan biriyim.kullandığım araç ise 365000 km rahat yapıyordur yani günlük 1000 km
anlıyacağınız ben uzun yol otobüs sürücüsüyüm
ben 99 senesinde aldığımız 403 marka otobüsü 2000000 km de motor açtım belki sizlere abartı gelebilir bu nasıl oluyor diyebilirsiniz
tek bir sebebi vr oda aracın bakımlarının zamanında yapılmasıdır bunun yanında kullandığınız yakıtın temizliği araç turboysa zamanında değiştirilmesi .çok önemli konulardan biride hava filitre temizliğidir bunları sağladığınız sürece bir motoru özellikle dizel bir aracı ömrünüz boyunca kullanabilirsiniz
birde arkadaşlar aracınızda yaz kış antfriz bulundurun hatta mümkünse soğutma suyu olarak sadece antfriz kullanın yani su koymayın.su aracınızın gömleklerini aşındırır ve delinmesine sebep verir
 



Ynt: Dizel Araç Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Olası Motor Problemleri

güngör' Alıntı:
Dizel motorlar hakkındaki yazılanlara iki ekleme yapmak istiyorum.
-Özellikle Turbo dizel araçlarda şehir içinde kullanan bizler,yanlış kullanım nedeniylemi,yanlış bakım nedeniylemi arızaları
cep yakıyor. Benzer özellikteki ticari araçlar neden 600.000 km'den ve hatta 1.000.000 km'ye kadar motor açmadan
kullanılıyor.
-1996 yılından beri dizel motorlu otomobiller kullanıyorum bu nedenle ÖTV öncesi ve ÖTV sonrası dizel araçlardaki
değişiminde konunun en önemli nedeni olduğuna inanıyorum. Tüm markaların araç segmentlerini incelediğinizde
OPEL CORSA modelinde olduğu gibi değişimi görebilirsiniz.ÖTV öncesi 1700 cc. ÖTV sonrası 1300 cc. motor ile
aracı piyasaya sürdüler. Silindir hacimindeki düşüşüde yakıt sistemindeki değişikliklerle gidermeye çalıştılar.
Yine aynı kaygılarla RENAULT CLİO 1500cc motoru farklı segmentte olan KANGO aracında kullandı.
1600 cc'ye kadar %37 ÖTV.1600-2000 cc arası %60 ÖTV.2000 cc üzeri %84 ÖTV
Bu vergi oranları ile araçlarımızı çok sorgulamanın doğru olmadığına inanıyorum.
Levent
arızaların en büyük nedeni bence araçların motorlarının dopink li oluşudur
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,740
Mesajlar
1,522,994
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst