discovery vs mıtsubıshı L200

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan saitnuh Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 45
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,931

saitnuh

Kamp I
Mesajlar
177
Tepkime Puanı
0
dıscovery 1 ile mıtsubıshı L200 arazi performansları hakkıda goruslerınıze ihtiyacım var.bır arkadasımın l200 var ve bu konuda son derece iddialı ve daha iyi olduğunu soyluyor.benim arabam mpi oldugu için çok fazla tartışamadım.sizin görüşlerinizi öğrenmek ve l200 gerçekten disco ya göre çok üstün bir performansı varmı.en son l200 lerde arka difflock var ama arkadasım sahım oldugu zaten cogu piyasada bu şekilide olan yalnız orta kilitli bır araç ve hıc bır ekstrası modıfıkasyon olamayan standart bır araç.kabaca l200 teknık ozellıkler ve 4*4 sıstemı ıle bılgısı olan varsa paylasımlarınızı bekliyoırum.
 

Etiketler
Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

çok teknik açıklama yapamamakla birlikte:
disco 1 'i mühendislerin yaptığını sonra üretilenlerin muhasebecilerce yapıldığını söylerler..
çünkü disco 1 den sonra benzin sıkıntısı, kadınların kullanımı için softlaştı..:smiley: disco 1 ağır koşullar için çok uygun bir araç yanı..
benim 97 discom vardı.. nerelere girdim neler yaptım. kırılmadı..

yani arkadaşınızın mitsubishi de iyi araç ama disco 1 ile karşılaştırması talihsiz olmuş bence..
 


Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

INSTYLE modelimizde arka diferansiyel kilidi bulunmamaktadır, bunun yerine ASTC bulunmaktadır,
ASTC aktif stabilite ve çekiş kontrolüdür, en iyi off-road aracını yaratmak için en önemli sistemdir,
bu sisteme sahip araçta hiçbir kilide ihtiyaç yoktur, tekerleklerin birbirine göre kaymasını ölçerek
patinaj yapan tekerleğe fren yaptırır, gücü tutunan tekerleğe aktarır,
(arka fideransiyel kilidi sadece arka tekerlekleri kilitler, sadece ön tek bir tekerlekten tutunursa araç işe yaramaz)

unimog tarzı dışında araçlarda önde diferansiyel kilidi bulunmaz, kilit olduğunda araç dönemez,
ASTC sayesinde tek tekerlek bile tutunsa L200 saplandığı yerden kurtulabilir,



bu yazıyı l200 bolumde bır arkadas yazmız bu ASTC sistemı dedıgı gıbı ıse dıscoyu bozar dıye dusunuyorum.
buna ne cevap verecegız ???
 

Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

saitnuh' Alıntı:
INSTYLE modelimizde arka diferansiyel kilidi bulunmamaktadır, bunun yerine ASTC bulunmaktadır,
ASTC aktif stabilite ve çekiş kontrolüdür, en iyi off-road aracını yaratmak için en önemli sistemdir,
bu sisteme sahip araçta hiçbir kilide ihtiyaç yoktur, tekerleklerin birbirine göre kaymasını ölçerek
patinaj yapan tekerleğe fren yaptırır, gücü tutunan tekerleğe aktarır,
(arka fideransiyel kilidi sadece arka tekerlekleri kilitler, sadece ön tek bir tekerlekten tutunursa araç işe yaramaz)

unimog tarzı dışında araçlarda önde diferansiyel kilidi bulunmaz, kilit olduğunda araç dönemez,
ASTC sayesinde tek tekerlek bile tutunsa L200 saplandığı yerden kurtulabilir,



bu yazıyı l200 bolumde bır arkadas yazmız bu ASTC sistemı dedıgı gıbı ıse dıscoyu bozar dıye dusunuyorum.
buna ne cevap verecegız ???

Bu dediğiniz Tracking Control (TC) adı altında Discovery 2'de uygulanalı yıllar oldu..

Bağımsız akslı bir kamyonet ile Sabit akslı bir arazi aracını karşılaştırmayın artık :smiley:
Olmadı ortamdan kaçarak uzaklaşın öyledir deyin, sevindirin insanları.. :smiley:
 



Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

dediklerinizde haklı olabılırsınız ama benım anlamak ıstedıgım zaten kendı aracımın perfonmansı.mesela benım aracım dıscı 1 olduguna gore bu sıstem bende yok.esas gerceklıgını merak ettıgım ıddıa ettıklerı uzerıne tek teker bıle tutunsa l200 lerde aracın cekıse devam ettıgı soylenmesı.sızde ıyı bılırsınız kı bızım gıbı sadece orta dıff lock olan aracların hayalını susleyen bır konudur bu.oncekı baslıklarda cogu kez yok arka lock ön diff lock takalımımı takarsak ne olur takmaksak kaç teker tutunur bır suru vs gıbı bırcok konu var:amacımız ve en son nokta nedır aracın tek teker tutunurken bıle ılerlemesı degılmı.zaten orjınal olarak mercedes g de var bolyle 3 dıfflock ama l200 gıbı fıyatı makul olabılecek bır arabada atsc sıstemı ıle tek teker bıle tuturnsa cekıs devam eder denıyor.hanı bız çapraza kaldı falan derız ya onlarda yok gıbı anlatıyorlar.ayrıca bence bu sıstem dısco 2 lerde degıl dısco 3 lerde çekıs kontrol sıstemıne benzer bır sıstem ama zaten dısco 3 un arazı performansına bır dıyeceklerı yok adamların tabı arazıde kıyabılırsek.
 

Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

INSTYLE modelimizde ortada diğer hiçbir rakipte olmayan ek bir diferansiyel var,
bu sayede ön-arka dağılım yola ve çekişe göre 50:50 33:67 arasında ayarlayabiliyor,
bu şekilde normal asfalt yolda, hafif ıslak ve kaygan yolda bile güvenle 4x4 kullanılabilir,

bu özelliği şu şekilde test edebilirsiniz, herhangi bir pickup'ta otoparkta 4x4 moduna alın ve direksiyonu tam çevirerek dönmeye
çalışın, araç sanki el freni çekikmiş gibi hareket etmekte zorlanacaktır, lastikler eşit dönmeye çalışacak ve ya birisi patinaj çekecek ya da
aktarma organlarına zarar verecektir,
toprak ve hafif kaygan yollarda 4x4 moduna aldığınızda rakip araçlar kayarak normal bir araçtan bile daha kötü yol tutuş sağlayabilirler,

INSTYLE modelimizde arka diferansiyel kilidi bulunmamaktadır, bunun yerine ASTC bulunmaktadır,
ASTC aktif stabilite ve çekiş kontrolüdür, en iyi off-road aracını yaratmak için en önemli sistemdir,
bu sisteme sahip araçta hiçbir kilide ihtiyaç yoktur, tekerleklerin birbirine göre kaymasını ölçerek
patinaj yapan tekerleğe fren yaptırır, gücü tutunan tekerleğe aktarır,
(arka fideransiyel kilidi sadece arka tekerlekleri kilitler, sadece ön tek bir tekerlekten tutunursa araç işe yaramaz)

unimog tarzı dışında araçlarda önde diferansiyel kilidi bulunmaz, kilit olduğunda araç dönemez,
ASTC sayesinde tek tekerlek bile tutunsa L200 saplandığı yerden kurtulabilir,

4x2 modu düşük yakıt tüketimi ve otoban kullnaımı için,
4H modu kaygan ve toprak yollarda güvenli 4x4 sürüş için
4HLc modu saplanılan yerden çıkmak için
4LLc modu çevrim oranını 1,9 kat düşürür, motor aynı devirdeyken araç daha yavaş gider,
sadece herhangi bir kaya veya benzeri yerlerin üzerine çıkmak için kullanılmalıdır,
umarım bu bilgiler faydalı ve yeterli olur,
Saygılarımla,
YIGIT GUNERMENGİ

TEMSA GLOBAL
SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
 

Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

mesajı yazan kısı yetkılı bırı orjınal mesajı onun ıcın gonderdım
 

Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

30 000 e eksiksiz heryere giricek her arabanın üstünden geçicek bir discovery 1 yaparsınız v8

50 000 e de L200 yaparsınız aynı şekilde ama L200 daha uzun oldugundan asla disco 1 kadar iyi olamaz dar alanlarda.

ama bununla beraber 15 000 e bir jimnny yaparsınız ikisinide arkada bırakır :smiley:

yani bu işlerde sadece arazi performansı değil kişinin tüm zevk ihtiyaç ve bütçesi önemlidir.
 

Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

saitnuh' Alıntı:
dediklerinizde haklı olabılırsınız ama benım anlamak ıstedıgım zaten kendı aracımın perfonmansı.mesela benım aracım dıscı 1 olduguna gore bu sıstem bende yok.esas gerceklıgını merak ettıgım ıddıa ettıklerı uzerıne tek teker bıle tutunsa l200 lerde aracın cekıse devam ettıgı soylenmesı.sızde ıyı bılırsınız kı bızım gıbı sadece orta dıff lock olan aracların hayalını susleyen bır konudur bu.oncekı baslıklarda cogu kez yok arka lock ön diff lock takalımımı takarsak ne olur takmaksak kaç teker tutunur bır suru vs gıbı bırcok konu var:amacımız ve en son nokta nedır aracın tek teker tutunurken bıle ılerlemesı degılmı.zaten orjınal olarak mercedes g de var bolyle 3 dıfflock ama l200 gıbı fıyatı makul olabılecek bır arabada atsc sıstemı ıle tek teker bıle tuturnsa cekıs devam eder denıyor.hanı bız çapraza kaldı falan derız ya onlarda yok gıbı anlatıyorlar.ayrıca bence bu sıstem dısco 2 lerde degıl dısco 3 lerde çekıs kontrol sıstemıne benzer bır sıstem ama zaten dısco 3 un arazı performansına bır dıyeceklerı yok adamların tabı arazıde kıyabılırsek.

İşin içine ne kadar elektronik sensör ıvır zıvır girerse, araç o kadar "gerçek arazi"den uzaklaşır. Olabildiğince mekanik ve tek parça olması bir arazi aracı için avantajdır..
Dediğiniz sistem muhakkak işe yarıyordur, ancak 5 sene 10 sene sonra arıza verdiğinde kalıverirsiniz olduğunuz yerde.
Benim şahsi görüşüm bu yönde; araç kontrolü kendi yapmayacak, ben kontrol edeceğim aracın ne yapıp ne yapmayacağını..
Öte yandan, kamyonet olduğu için L200'ün uzaklaşma yaklaşma ve karın açısı asla bir arazi aracı gibi olamaz. 4x4'ü olan bir kamyonettir L200 ve üretiliş amacı da araziden farklıdır.
Eski bir Hilux kullanıcısı olarak söylüyorum bunları..
 



Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

sonucta anladıgım kadarıyla uzulerek soyluyorumkı standart olmak kaydıyla l200 dısco1 den arazıde daha ıyıdı dıyoruz herhalde.ayrıca hılux zaten tartısmaya bıle gıremeyecek bır arac olarak kabul goruyor.
 

Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

saitnuh' Alıntı:
sonucta anladıgım kadarıyla uzulerek soyluyorumkı standart olmak kaydıyla l200 dısco1 den arazıde daha ıyıdı dıyoruz herhalde.ayrıca hılux zaten tartısmaya bıle gıremeyecek bır arac olarak kabul goruyor.

Allah allah bunu nerden çıkardınız şimdi ?? :D

Yukarda da insanların yazdığı gibi tartışmasız Discovery 1, L200 le mukayese bile edilemez arazi konusunda.
Boşuna mı anlattık yukarıda ?? Arazi açıları, sabit aks olayı, sağlamlığı vb Discovery1 i her türlü öne çıkartıyor. Mukayese bile kabul edilmez diyoruz..
Ne günlere kaldık yahu, Discoveryler kamyonetlerle karşılaştırılıyor.. :smiley:
 

Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

sadece ASTC sizi etkilediyse doğru L 200 tartışmasız!! Disco'dan daha iyi.
lakin unutmamak gerekir ki Mitsubishi'nin ASTC dediği sistemi 99 yılından bu yana Land Rover zaten kullanıyor üstelik o kadarda uzatmadan sadece TC diye isimlendirerek ;D
 

Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

saitnuh' Alıntı:
sonucta anladıgım kadarıyla uzulerek soyluyorumkı standart olmak kaydıyla l200 dısco1 den arazıde daha ıyıdı dıyoruz herhalde.ayrıca hılux zaten tartısmaya bıle gıremeyecek bır arac olarak kabul goruyor.
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
 

Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

Arkadaşlar siz neyi tartışıyorsunuz L200 aracın kullanım amacı farklıdır heee biraz modifiye ile benim diye geçinen çoğu aracı geride bırakır ,arazide elektronik aksamı çok olan bir araç benimde hoşuma gitmez benden habersiz iş yapan yön veren başka bi şoför daha varmış gibi bişey ,ya ölüverirse tam ihtiyaç halinde ,en iyisi 1953 model yüksek kabut harikan motorlu Willys hepsini kullandım bir tek onu unutamadım. :'(
Eğer araç alacaksanız hangisi size sıcak bakıyorsa işinizi hangisi görecekse onu alın offroad aracı alacaksanız gidin Toyota Land Cruiser VX80 falan alın kimse size şumu bumu diyemesin :-X
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,012
Mesajlar
1,527,253
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst