Discovery II'de TC Sistemi ve Orta Diferansiyel Kilidi.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yazargezeryolçizer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,730
Mesajlar
1,505
Tepkime Puanı
3
Discovery II lerde
TC adındaki elektronik çekiş sistemini incelerken bir soru aklıma geldi.
Bu araçlar standardında takılı olarak gelmeyen,bir orta diff kilidine sahipler.
Birde anladığım kadarıyla bu kilit taktırılınca çalışması için TC sisteminin devre dışı kalması gerekiyor.

Anlamadığım konu şu :
TC sistemine sahip olan bir araç neden orta kilide gerek duyuyor,ön-arka eşit çekiş dağılımı sağlamıyormu.
Orta kilit devredeyken TC sistemi kapanıyorsa ,bu araç için dezavantaj değilmi.
 

Etiketler
Ynt: Discovery II'de TC Sistemi ve Orta Diferansiyel Kilidi.

Aracınız calisiyorken kilit aktive edilirse TC sistemi devrede olacaktır. Ancak;
kilit ve Tc'siz bir kombinasyona ihtiyac duyabilirsiniz (patinajla bir tepeye çıkmak gibi) o durumda kilit aktive edilir, sonra kontak kapatılır tekrar açıldığında TC sistemi devre dısı kalır. Kilitli ve kilitsiz kullanım için iki tip TC karakteri zaten sistemde tanimlidir.

Selamlar,
 

Ynt: Discovery II'de TC Sistemi ve Orta Diferansiyel Kilidi.

Cevap için teşekkürler,
şimdi sistem kafamda daha iyi oturdu,
TC ve orta kilit kombinasyonu aracı arazi şartlarında daha iyiye götürecektir.

Birde anladığım kadarıyla orta diff kilidi takılmalı,sadece TC ön-arka güç dağılımında yeterli gelmemekte.
 

Ynt: Discovery II'de TC Sistemi ve Orta Diferansiyel Kilidi.

Orta kilidin destek olduğu çok pozisyon oluyor. Ancak sadece Tc'nin tercih edileceği de pozisyonlar var.
Bence bu sistemin yanında on arka ARB kilit fena olmaz. TC sistemini zorlamaya gerek kalmaz bazı durumlarda eğer %100 kilit olursa.
Ancak ekstra bir harcama tabi ki.
 

Ynt: Discovery II'de TC Sistemi ve Orta Diferansiyel Kilidi.

Differansiyel dağılması veya şaft kopması durumunda orta kilide ihtiyaç duyulabilir. Böyle bir durumda TC devre dışı olacaktır sanıyorum.
 



Ynt: Discovery II'de TC Sistemi ve Orta Diferansiyel Kilidi.

arkadaşlar
lr 3 lerde orta kilit ve tc işlemi elektronik kontrol altında yapılmakta,böylece sisteme verilebilecek zararlar önlenmekte,çünkü sonradan konacak kilit lerin sistemin işleyişini bozmaması gerekli diye düşünüyorum
rangerover dada paneldeki mimik diagramda merkez ve arka dif.kilitleri elektronik olarak denetlenip,devreye alınıyor yada çıkarılıyor bildiğim kadarı ile
fl 2 de ise merkez dif.yerine tork konv. kilitleyip gerektiğinde öne arkaya eşit tork gönderebiliyor,tc ve diğer yan takviyeler uyumlu olarak yazılmış bir sw ile yönetiliyor(terrain responce)
selamlar
 

Ynt: Discovery II'de TC Sistemi ve Orta Diferansiyel Kilidi.

unc' Alıntı:
arkadaşlar
lr 3 lerde orta kilit ve tc işlemi elektronik kontrol altında yapılmakta,böylece sisteme verilebilecek zararlar önlenmekte,çünkü sonradan konacak kilit lerin sistemin işleyişini bozmaması gerekli diye düşünüyorum
rangerover dada paneldeki mimik diagramda merkez ve arka dif.kilitleri elektronik olarak denetlenip,devreye alınıyor yada çıkarılıyor bildiğim kadarı ile
fl 2 de ise merkez dif.yerine tork konv. kilitleyip gerektiğinde öne arkaya eşit tork gönderebiliyor,tc ve diğer yan takviyeler uyumlu olarak yazılmış bir sw ile yönetiliyor(terrain responce)
selamlar

Teknoloji böyle bişey işte. Pilot koltuğunda kaptan Kirk, yanında Mr. Spock... :smiley:
 

Ynt: Discovery II'de TC Sistemi ve Orta Diferansiyel Kilidi.

concrete' Alıntı:
Teknoloji böyle bişey işte. Pilot koltuğunda kaptan Kirk, yanında Mr. Spock... :smiley:
güzel benzetme,ama hayli etkin çalıştıklarını deneyerek gözlemledim,
sizin sürücü olarak o kadar kısa sürelerde o tepkileri vermeniz imkansız
selamlar
 

Ynt: Discovery II'de TC Sistemi ve Orta Diferansiyel Kilidi.

unc' Alıntı:
güzel benzetme,ama hayli etkin çalıştıklarını deneyerek gözlemledim,
sizin sürücü olarak o kadar kısa sürelerde o tepkileri vermeniz imkansız
selamlar

Buna katılırım. Disco 2 de TC nin çok iyi iş gördüğünü düşünüyorum ben. Bu işi çok üst düzeyde yapmak gibi bir hırsınız yoksa, TC çok çok yeterli olur. Lastikleriniz boşa düşmüyor daha ne olsun; akıllı diff lock. Bir sürü para harcayıp elektrikli ya da kompresörlü dif lock taktıracağınıza, TC ile yürür gidersiniz.

Çok LR sever bana katılmıyor ama bu konuda...
 

Ynt: Discovery II'de TC Sistemi ve Orta Diferansiyel Kilidi.

concrete' Alıntı:
Buna katılırım. Disco 2 de TC nin çok iyi iş gördüğünü düşünüyorum ben. Bu işi çok üst düzeyde yapmak gibi bir hırsınız yoksa, TC çok çok yeterli olur. Lastikleriniz boşa düşmüyor daha ne olsun; akıllı diff lock. Bir sürü para harcayıp elektrikli ya da kompresörlü dif lock taktıracağınıza, TC ile yürür gidersiniz.

Çok LR sever bana katılmıyor ama bu konuda...
sizde belirtmişsiniz,burda kilit laf( Bu işi çok üst düzeyde yapmak gibi bir hırsınız yoksa) ,
land severlerin ağıroffroad yapmak isteyenlerinin sevmemesi doğal,çünkü sistem etkin ve hızlı çalışmasına karşın 4 adet abs sensöründen gelen bilgi üzerine inşa edilmiş yazılım ile çalışıyor,hard offroad esnasında sensör yada kablolarından birisi koparsa sistem hemen uygun bir arıza uyarısı yaparak devre dışı kalacaktır.veya çok sıkışırsa sistemi koruma amaçlı geçici devreden çıkma veya etkinlik azaltması yapabilir,bu yapıda sistem koruma altında,araç kolayına kırılmaz bence,bir şekilde kurtulup yola devam edersiniz
ama diğer mekanik sistem sizin tecrübenize bağlı,çok rahat ölçüsüz güç,tork uygulayıp kırabilirsiniz,veya sıyırabilirsiniz,veyahut oradan kurtulabilirsiniz,yada kırılıp orda iş sona erebilir
fakat ben bakıyorum da artık yarışlarda da kullanılan araçlarda elektronik düzenler var,G4 de kullanılan araçlarda aynı,zor yerlerden çok daha yumuşak geçebildiklerini gözlemledim ben
 



Ynt: Discovery II'de TC Sistemi ve Orta Diferansiyel Kilidi.


Bu noktada off road çuların teknoloji tartışması başlıyor galiba. Bir çok insan teknolojiye soğuk bakıyor, bilindik sistemlerden vazgeçilmesin istiyor. Halbuki bu bence tembellikten kaynaklanıyor. İnsanlar yeni teknolojileri öğrenmeye çalışmıyor, neyi biliyorsa, onun dışındakileri beğenmiyor. Yaho hava ya da elektrikle çalışan kompresörler 40 yıldır piyasada mı sanki. Bunlar da teknoloji ürünü. Sen 30 yıl önce bunlara da karşı olacaktın....
 

Ynt: Discovery II'de TC Sistemi ve Orta Diferansiyel Kilidi.

güven hocam slm LR 110 sattınız yoksa ufukta yine biLR mi var Tc lambalı falan yoksa ;D ;D ;D
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,945
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

SON KONULAR



Geri
Üst