schweps
Zirve
- Mesajlar
- 1,827
- Tepkime Puanı
- 71
Merhabalar,
2001 model Serie II aracımda ZF4HP22, 4 ileri otomatik şanzıman var bildiğim kadarıyla.
Discovery II'lerin bazılarında sadece 4. viteste, bazılarında ise 3. ve 4. viteslerde devreye giren, uzun yolda şanzımandaki yağın ısınmasını önlemek üzere lock up diye anılan bir sistem varmış.
Kalkıştan sonra hızlanırken ki devir düşüşlerinden hareketle benim aracım 30km/h hızda 2. vitese, 50km/h hızda 3. vitese ve 60-65km/h civarında ise 4. vitese geçiyor. Hız 85km/h'e ulaştığında ise bir devir düşüşü daha yaşanıyor ki, lock up denen sistem (hidrolik kavrama) devreye giriyor anladığım kadarıyla. Sistem devredeyken ise aracın gaz pedalına tepkisi çok yüksek oluyor.
Diğer kullanıcılardan, vites geçişlerindeki hızları ve bu lock up sisteminin bendeki gibi sadece 4. viteste mi olduğu yoksa 3. viteste de mi olduğu konusunda bilgi ve tecrübelerini paylaşmalarını bekliyorum.
2001 model Serie II aracımda ZF4HP22, 4 ileri otomatik şanzıman var bildiğim kadarıyla.
Discovery II'lerin bazılarında sadece 4. viteste, bazılarında ise 3. ve 4. viteslerde devreye giren, uzun yolda şanzımandaki yağın ısınmasını önlemek üzere lock up diye anılan bir sistem varmış.
Kalkıştan sonra hızlanırken ki devir düşüşlerinden hareketle benim aracım 30km/h hızda 2. vitese, 50km/h hızda 3. vitese ve 60-65km/h civarında ise 4. vitese geçiyor. Hız 85km/h'e ulaştığında ise bir devir düşüşü daha yaşanıyor ki, lock up denen sistem (hidrolik kavrama) devreye giriyor anladığım kadarıyla. Sistem devredeyken ise aracın gaz pedalına tepkisi çok yüksek oluyor.
Diğer kullanıcılardan, vites geçişlerindeki hızları ve bu lock up sisteminin bendeki gibi sadece 4. viteste mi olduğu yoksa 3. viteste de mi olduğu konusunda bilgi ve tecrübelerini paylaşmalarını bekliyorum.

