landscape
Kamp II
Merhaba arkadaşlar.Bugün alttakımda ses problemi ilebir müşterim geldi (Discovery 2 TD5 2003 model) ,yaptığım kontrollerde sağ arka viraj rotunun üst kısmının aşınmadan dolayı yerinden çıkmış (ikiye bölünmüş)olduğunu gördüm,ve ön taraftaki viraj rotlarını kontrol ettiğimde onlarda da boşluk gördüğüm için ön ve arka takım olarak değiştirdim ve araç yol testine çıktığımda problemin gitmiş olduğunu gördüm.Akşam geç saat olduğundan araç bir gün serviste kaldı.ertesi gün sabah geldiğimde aracın altında temiz bir sıvı birikintisi olduğunu tespit ettim.Elimle kontrol ettiğimde bunun mazot olduğunu farkettim.Tecrübedendir ki ilk baktığım yer Silindir kapağına bağlı olan yakıt girişi teknik ismi yakıt basınç regülatörü oldu ve kaçak buradandı.Muhtemelen müşterimin haberi yoktu.kendisi ile durumu paylaştım ve onayını alarak parçayı yenisi ile değiştirdim.Sonrasında problem ortadan kalktı.
Şimdi size söylemek istediğim,Discovery lerin çoğunda bu yakıt kaçağı problemi oluyor.genellikle sıcak soğuk ani hava farklılıklarından (havanın aniden soğuması gibi)kaynaklı olarak daha belirgin ortaya çıkıyor.Kışın çok fazla problem yaratmayabilir diye düşünülebilir fakat havalar ısındığında mazot inceleceğinden daha çok kaçıracak ve motorun altından sıcak olan eksoz susturucusu ve borularına gelecektir.Bu da aracın yanma riskini arttıracaktır.
Motor kısmında yakıt kaçağı tespit edersek mutlaka yakıt basınç regülatörünü kontrol edelim veya ettirelim.Erken teşhis herzaman olduğu gibi yine bize fayda sağlayacaktır.
Anlattıklarımın benzer problemleri çözmesi umuduyla iyi akşamlar diler saygılar sunarım...
Şimdi size söylemek istediğim,Discovery lerin çoğunda bu yakıt kaçağı problemi oluyor.genellikle sıcak soğuk ani hava farklılıklarından (havanın aniden soğuması gibi)kaynaklı olarak daha belirgin ortaya çıkıyor.Kışın çok fazla problem yaratmayabilir diye düşünülebilir fakat havalar ısındığında mazot inceleceğinden daha çok kaçıracak ve motorun altından sıcak olan eksoz susturucusu ve borularına gelecektir.Bu da aracın yanma riskini arttıracaktır.
Motor kısmında yakıt kaçağı tespit edersek mutlaka yakıt basınç regülatörünü kontrol edelim veya ettirelim.Erken teşhis herzaman olduğu gibi yine bize fayda sağlayacaktır.
Anlattıklarımın benzer problemleri çözmesi umuduyla iyi akşamlar diler saygılar sunarım...