Sürücü koltuğumun oturduğum kısmın ısıtıcı arızasını tamir etmek amacı ile başladığım eylem, Arka koltuklar hariç, beni ön koltukları,halıları, trimleri sökmeme sebep olan pas ile tanıştırdı. halı döşemeler 3 parça katmandan oluşuyor.
üsten alt doğru
1. Halı
2. 3 mm kalınlığında sert plastik taban
3. Poliüretan sünger
Sünger kimyasal yapısında dolayı , arabanın tabanı ile kendi arasında nemi tutmuş ve süngerin en büyük yardımcısı da serplastik taban.
Öncelikle halının yapımında emeği geçen kim var ise ailelerini yad ettim. Neden çünkü sünger kalıp ile yapılıyor ve yer yer kalitesizliğini gösteren üretim hataları mevcut. Arabamın ses yalıtım malzemeleri ısı ile yapıştırılan malzemeden idi ve hepsi söktüm. Sürücü tarafındaki kolay söküldü, sanırım sebebi nem. Atılan astar çok kaliteli lakin kapıya yakın kısımlar itinasız idi. Karşılaştığım bu paslanma , bu tarz araçların dış dan paslanma oranları ne yazık ki içer den paslanma oranından az olduğunu düşünmeme sebep oldu. Tabi kide kullanım amacıda önemli. Lakin Off-Road yapan kullanıcılar bu durumu göz önünde bulundurup, kendi bütçelerinde önlem aldıklarını da düşünüyorum.
Öncelikle pası zımparalamak ya da raspa yolu ile çıkarmak yerine konsantre bir pas sökücü kullanmaya karar verdim. Çok hızlı bir çözüm olmamasında rağmen, çıkardığını söyleyebilirim. Acemice çok eylemde bulundum ama sona doğru zanlımca ustalığa adım attım diyebilirim.
kendi imkan ve fiziksel gücüm ile bu işe giriştiğim için , bir oto tamircisi imkanlarına sahip değildim. Evimin önünde 1 ay süren bir tamirat oldu. Bu kadar uzun sürmesi hava durumu, pas sökücünün uzun vadeli sonuç vermesi ve fiziksel durumum. Metalin dokusu bozulduğundan girintili çıkıntılı bir yüzey oluşmuştu. Çeşitli tel fırça ve ispatulalar ile pası temizlemeye çalıştım. Bu arada kullandığım konsantre pas sökücü kuruduğu zaman metal üzerinde çıkardığı pas ,siyah bir tortuya dönüştüğü için sistem hızlı ilerleyemiyordu.
Sonuçta pas çıktı , tozu temizlemek 12 volt ile çalışan bir süpürgeye düştü, Kaç defa temizlediğimi hatırlayamıyorum. Çıplak saça kadar inip, şans eseri tanıştığım bir oto boya satıcısının tavsiyesi ile fırça yolu ile sürülebilen bir astarı uyguladım. Sonuçdan görüntü anlamında memnun kaldım. Ve işlevi de başarılı olduğunu düşünüyorum. Şimdi son olarak ses yalıtımda kullanılan ve kendi başıma rahatça uygulayabileceğim uygun maliyetli hem ses hem su yalıtımı olarak da kullanılabilen bir ürün buldum. Astarı bir gün kuruması için bıraktım. Gerekir ise rütuş yapacağım. Sonra bu yalıtımı serip işi tamamlamayı düşünüyorum.
Bu tamiratın komik tarafı başlama sebebime uygun bir çözüm bulamamak. Koltuk süngerleri de kalıp ile üretilen poliüretan malzemeden olduğu için Türkiye' de kimse belirli marka ve modeller dışında başka üretim yapmıyor.
1. Ya süngeri kendiniz devşirerek yapacaksınız ( döşemeciler de öyle yapıyor yada var olanı tamir ediyor )
2. Ya Benim araç modelim için İngiltere'de eşdeğer üretilen yan sanayisini kullanacaksınız
3. Ya çıkmacılara gidp araştıracaksınız.
4. Ya da ne yazık ki orjinalini alacaksınız. Bu da bu zaman da tam bir evlat acısı.
Bu yazıyı sadece yararlı olabilir düşüncesi ile yazmak istedim. Umarım birilerinin yararına olur...
üsten alt doğru
1. Halı
2. 3 mm kalınlığında sert plastik taban
3. Poliüretan sünger
Sünger kimyasal yapısında dolayı , arabanın tabanı ile kendi arasında nemi tutmuş ve süngerin en büyük yardımcısı da serplastik taban.
Öncelikle halının yapımında emeği geçen kim var ise ailelerini yad ettim. Neden çünkü sünger kalıp ile yapılıyor ve yer yer kalitesizliğini gösteren üretim hataları mevcut. Arabamın ses yalıtım malzemeleri ısı ile yapıştırılan malzemeden idi ve hepsi söktüm. Sürücü tarafındaki kolay söküldü, sanırım sebebi nem. Atılan astar çok kaliteli lakin kapıya yakın kısımlar itinasız idi. Karşılaştığım bu paslanma , bu tarz araçların dış dan paslanma oranları ne yazık ki içer den paslanma oranından az olduğunu düşünmeme sebep oldu. Tabi kide kullanım amacıda önemli. Lakin Off-Road yapan kullanıcılar bu durumu göz önünde bulundurup, kendi bütçelerinde önlem aldıklarını da düşünüyorum.
Öncelikle pası zımparalamak ya da raspa yolu ile çıkarmak yerine konsantre bir pas sökücü kullanmaya karar verdim. Çok hızlı bir çözüm olmamasında rağmen, çıkardığını söyleyebilirim. Acemice çok eylemde bulundum ama sona doğru zanlımca ustalığa adım attım diyebilirim.
kendi imkan ve fiziksel gücüm ile bu işe giriştiğim için , bir oto tamircisi imkanlarına sahip değildim. Evimin önünde 1 ay süren bir tamirat oldu. Bu kadar uzun sürmesi hava durumu, pas sökücünün uzun vadeli sonuç vermesi ve fiziksel durumum. Metalin dokusu bozulduğundan girintili çıkıntılı bir yüzey oluşmuştu. Çeşitli tel fırça ve ispatulalar ile pası temizlemeye çalıştım. Bu arada kullandığım konsantre pas sökücü kuruduğu zaman metal üzerinde çıkardığı pas ,siyah bir tortuya dönüştüğü için sistem hızlı ilerleyemiyordu.
Sonuçta pas çıktı , tozu temizlemek 12 volt ile çalışan bir süpürgeye düştü, Kaç defa temizlediğimi hatırlayamıyorum. Çıplak saça kadar inip, şans eseri tanıştığım bir oto boya satıcısının tavsiyesi ile fırça yolu ile sürülebilen bir astarı uyguladım. Sonuçdan görüntü anlamında memnun kaldım. Ve işlevi de başarılı olduğunu düşünüyorum. Şimdi son olarak ses yalıtımda kullanılan ve kendi başıma rahatça uygulayabileceğim uygun maliyetli hem ses hem su yalıtımı olarak da kullanılabilen bir ürün buldum. Astarı bir gün kuruması için bıraktım. Gerekir ise rütuş yapacağım. Sonra bu yalıtımı serip işi tamamlamayı düşünüyorum.
Bu tamiratın komik tarafı başlama sebebime uygun bir çözüm bulamamak. Koltuk süngerleri de kalıp ile üretilen poliüretan malzemeden olduğu için Türkiye' de kimse belirli marka ve modeller dışında başka üretim yapmıyor.
1. Ya süngeri kendiniz devşirerek yapacaksınız ( döşemeciler de öyle yapıyor yada var olanı tamir ediyor )
2. Ya Benim araç modelim için İngiltere'de eşdeğer üretilen yan sanayisini kullanacaksınız
3. Ya çıkmacılara gidp araştıracaksınız.
4. Ya da ne yazık ki orjinalini alacaksınız. Bu da bu zaman da tam bir evlat acısı.
Bu yazıyı sadece yararlı olabilir düşüncesi ile yazmak istedim. Umarım birilerinin yararına olur...