Discovery 2 Paslanma

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Arda Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 12
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,973

Arda

Ana Kamp
Mesajlar
62
Tepkime Puanı
26
Yer
Istanbul
Sürücü koltuğumun oturduğum kısmın ısıtıcı arızasını tamir etmek amacı ile başladığım eylem, Arka koltuklar hariç, beni ön koltukları,halıları, trimleri sökmeme sebep olan pas ile tanıştırdı. halı döşemeler 3 parça katmandan oluşuyor.
üsten alt doğru
1. Halı
2. 3 mm kalınlığında sert plastik taban
3. Poliüretan sünger

Sünger kimyasal yapısında dolayı , arabanın tabanı ile kendi arasında nemi tutmuş ve süngerin en büyük yardımcısı da serplastik taban.
Öncelikle halının yapımında emeği geçen kim var ise ailelerini yad ettim. Neden çünkü sünger kalıp ile yapılıyor ve yer yer kalitesizliğini gösteren üretim hataları mevcut. Arabamın ses yalıtım malzemeleri ısı ile yapıştırılan malzemeden idi ve hepsi söktüm. Sürücü tarafındaki kolay söküldü, sanırım sebebi nem. Atılan astar çok kaliteli lakin kapıya yakın kısımlar itinasız idi. Karşılaştığım bu paslanma , bu tarz araçların dış dan paslanma oranları ne yazık ki içer den paslanma oranından az olduğunu düşünmeme sebep oldu. Tabi kide kullanım amacıda önemli. Lakin Off-Road yapan kullanıcılar bu durumu göz önünde bulundurup, kendi bütçelerinde önlem aldıklarını da düşünüyorum.

Öncelikle pası zımparalamak ya da raspa yolu ile çıkarmak yerine konsantre bir pas sökücü kullanmaya karar verdim. Çok hızlı bir çözüm olmamasında rağmen, çıkardığını söyleyebilirim. Acemice çok eylemde bulundum ama sona doğru zanlımca ustalığa adım attım diyebilirim.

kendi imkan ve fiziksel gücüm ile bu işe giriştiğim için , bir oto tamircisi imkanlarına sahip değildim. Evimin önünde 1 ay süren bir tamirat oldu. Bu kadar uzun sürmesi hava durumu, pas sökücünün uzun vadeli sonuç vermesi ve fiziksel durumum. Metalin dokusu bozulduğundan girintili çıkıntılı bir yüzey oluşmuştu. Çeşitli tel fırça ve ispatulalar ile pası temizlemeye çalıştım. Bu arada kullandığım konsantre pas sökücü kuruduğu zaman metal üzerinde çıkardığı pas ,siyah bir tortuya dönüştüğü için sistem hızlı ilerleyemiyordu.

Sonuçta pas çıktı , tozu temizlemek 12 volt ile çalışan bir süpürgeye düştü, Kaç defa temizlediğimi hatırlayamıyorum. Çıplak saça kadar inip, şans eseri tanıştığım bir oto boya satıcısının tavsiyesi ile fırça yolu ile sürülebilen bir astarı uyguladım. Sonuçdan görüntü anlamında memnun kaldım. Ve işlevi de başarılı olduğunu düşünüyorum. Şimdi son olarak ses yalıtımda kullanılan ve kendi başıma rahatça uygulayabileceğim uygun maliyetli hem ses hem su yalıtımı olarak da kullanılabilen bir ürün buldum. Astarı bir gün kuruması için bıraktım. Gerekir ise rütuş yapacağım. Sonra bu yalıtımı serip işi tamamlamayı düşünüyorum.

Bu tamiratın komik tarafı başlama sebebime uygun bir çözüm bulamamak. Koltuk süngerleri de kalıp ile üretilen poliüretan malzemeden olduğu için Türkiye' de kimse belirli marka ve modeller dışında başka üretim yapmıyor.
1. Ya süngeri kendiniz devşirerek yapacaksınız ( döşemeciler de öyle yapıyor yada var olanı tamir ediyor )
2. Ya Benim araç modelim için İngiltere'de eşdeğer üretilen yan sanayisini kullanacaksınız
3. Ya çıkmacılara gidp araştıracaksınız.
4. Ya da ne yazık ki orjinalini alacaksınız. Bu da bu zaman da tam bir evlat acısı.

Bu yazıyı sadece yararlı olabilir düşüncesi ile yazmak istedim. Umarım birilerinin yararına olur...
 

Bu tip konuları fotoğraf paylaşarak anlatırsanız , daha anlaşılır olur
Cümle arasında ısıyla yapışan izalasyon malzemesi demişimiz, orjinal fabrika üretiminde o tip malzeme kullanılmaz , büyük ihtimal sizden önceki sahiplernden biri taban halısı altına izalasyon yaptırmış olmalı, üzerinde alüminyum varsa izalasyonum sonradan yapılmadır kesin , komple değil ara ara siyah izalasyon varsa fabrikasyon olabilir onuda her yere yapmazlar, koltuk ayak yerinin ufak bi bölümünde olur
 


Kullanmayı düşündüğünüz yalıtım malzemesi hakkında marka, fiyat vb. bilgi verebilirmisiniz?
 

Isı ile yapışan ürün % 100 fabrikasyon. Çünkü belirli yerlere ve kalınlıkta yerleştirilmiş. Mesela önde ayak basma yerlerinde tek ve tamamı ölçü 50 x 50 ve ayak uçlarına 2 adet küçük ve daha ince , şanzıman kısmında da aynı özellikleri taşıyan sağ ve sol olmak üzere toplam dört adet kullanılmış. arka koltuk ayak basma yerinde yekpare 100 x 50 kullanılmış. 3m firmasını Terosan markasının ürünleri ile aynı özellikte ve kendinden yapışkanlı ısıtılarak form alan bir malzeme. Sizin bahsettiğiniz ürün soğuk uygulama ve seam roller aletleri ile form veriliyor. Diğer adı ezber rulosu. Duvar kağıdı ya da yapıştırma işi yapan kişilerin kullandığı bir alet.

Foto olayına gelince,iş bittikten sonra yazmaya karar verince foto olamıyor ne yazık ki.
 




Benim bahsettiğimde ısıtarak yapışıyor üzeri kalın alüminyum yapışan yeri çatılara ısıtarak yapışan malzemenin benzeri bir malzeme
Yani şu;

 
Son düzenleme:


Benim bahsettiğimde ısıtarak yapışıyor üzeri kalın alüminyum yapışan yeri çatılara ısıtarak yapışan malzemenin benzeri bir malzeme
Yani şu;
Firmalar akustik olarak en az maliyet ile belirli yerlere bu ve bu tür malzemeleri uyguluyorlar. iç kısım epoksi astar atılıyor lakin onlarında kalitelerine göre fiyat parametreleri var. Astar ve sonrası belirli yerlere bu ses kesiciler işin özü bu. Ayrıca bu uygulama şekli zaman ve maliyet olarak kişisel sizin yaptığınızdan daha uygun firmalara göre. Tercih sebebi bu.
Kendi uyguladığınız saat anlamında bir zaman kaybı lakin bu ısıtılarak yapılan sistem daha önceden programlanmış bir organizasyon olduğu için el yordamı hataları yani doğru yapıştırmama riski ortadan kalkıyor. Neden çünkü malzemeyi ısıtarak yapıştırdıkları için araç turnikede devam ederken reaksiyon devam ediyor ve belli bir müddet den sonra kemikleşiyor.
 

Hocam benim resmini koyduğum malzeme kendinden yapışkanlı değil o resimdeki olayı ben yaptım , altı arabadanın orjinalindeki parçalar gibi ısıtarak yapışıyor
Üstünde alüminyüm olması ne kadar faydalı olur tartışılır belki ama , en azından uygularken ele sağa sola bulaşmıyor, lakin ısıtıp eritmeden sonra üstünden baskı yapmak gerekiyor, tam anlamıyla yapışması için
 



 

Ben bitüself kullandım. Altı bitüm üstü aliminyum folyo soğuk uygulayabiliyorsunuz. Sizin uyguladığınız fotoya dayanarak söylüyorum. 2 farklı ürün var. Sayısı fazla olan ürün benim kullandığım ürüne çok benziyor ve ısıtarak yapıştırmak zorunde değilsiniz. Diğeri hakkında bilgim var ama melzemeyi görmeden kesin bir fikir beyan edemem. Benim kullandığım ürün ısıtarak yapıştırmak da mümkün lakin tercih etmedim neden . Bu malzemenin üreticisi ile konuştuğumda zaman ile araba içi ısı oluşumları ile daha iyi yapışacağını söyledi. Benim önceliğim ses den önce su yalıtımı içindi ama aynı zamanda kolay uygulamalı olmalı idi . Ürün yelpazesine geldiğimizde. 2 tane 3 tane malzeme yok. Sadece ısı ile yapışan ürünleri üretici firmalar tercih ediyor. En güzel tarafı form vermek gibi bir zorluk çekmiyorsunuz. Çünkü malzeme ısındıkça yapışacağı yerin formunu alıyor fakat çok pahalılar. Ben arabamın iç tabanını kaplayacağım için maliyet anlamında beni zorlayacağından bitüself kullandım. Ayrıca bir çeşit üründe yok ve aynı zamanda üst üste bile kullanılma bile mevcut.
Kendinden yapışkanlı soğuk / sıcak uygulama
Sıcak uygulamalı
Sıvı ve püskürtülerek olanı
Kendinden yapışkanlı süngerli
Sadece sünger ve ayrıca yapıştırıcılı çeşitleri var da var. Sizin tercihiniz ısıtarak olmuş. Ben soğukda uygulanabileni tercih ettim. Yani tercih meselesi. İlla sıcak uygulanacak ya da soğuk uygulanacak diye bir kanun yok benim kulladığım ürün için . Siz en iyisi bu videolara bir göz atın

StandartPlast
 

Süngerli malzeme kullanmamanınızı tavsiye ederim, bi yerden su çektimi sürekli üstünde tutar ve daha çabuk paslanma ve çürümeye yol açar
Ben arabanın içini hiç bi şekilde bu tip malzemelerle kaplamam , paslı yer varsa , pası döküp , boyarım
O resimdeki arabanın iç kapı saçlarındaki delikler naylonla kapalı değildi o yüzden o malzemeyle kapadım , sürekli suya maruz kalacağı için eriyip yapışan malzeme seçtim, kendinden yapışkanlı malzeme orda dayanmazdı , ama iç tarafta olabilir tabi ayrı
 

SON KONULAR - FORUM