Big3:
Kablo ne kadar kalın olursa ve içindeki telin bakır oranı ne kadar yüksek olursa (kalite) üzerinden o kadar kolay amper geçirir. Eğer amperi iyi taşımayan kablo kullanırsak taşınamayan akım kabloda ve bağlantı uçlarında ısı olarak açığa çıkar...
Kablo uçlarınıda gene çok bakırlı kaliteli olanlarından seçiyoruz...
Kabloların ucunda kullanacağımız zımbirtıların kalın kaliteli çok bakırlı çok sarı olanı 10 lira felan. Böyle bi kablonunda metresi 10 15 lira felan olması lazım. 5 6 yıl önce yapmıştım. Heralde o kadardı.
Oto elektrikçilerinde hayvan gibi havyalar var. Kabloyu konnektörlere sıKıstirmak yerine o kendine oto elektrikçi diyen adamlara lehimlettirirsek daha iyi olur. Zincirin max gücü en zayıf halkasıdır misali, toplamın en incelen yerinden amper zor akar, orası ısinir erir kopar v.s.
1) Akü negatifini araCın iyi şase aldığı boyasız biyere kaynaklattırıcaz veya vidalıcaz.
2) Akü positifini şarj dinamosunun artısına bağlıcaz. Bu kablonun mümkün olan en ortasına amfilerde kullanılan sigortalardan bağlıcaz. Çok gerekli mi bilmiyorum?
3)Motor bloğun araç şasesine bağlanacak...
Big3 bu yani...
Bu hatlar zaten araC uzerinde zaten var. Ama kullanilan kablolar std ekipmanli bi arac icin. Muzik sistemi vinc v.s. Olan makinelerde std den fazla akim gececegi icin, enerji verimini kaybetmeden güvenlik amaçlı da bu parallel hatlari cekiyoruz.
Bass vurdUğunda vinç calistiginda felan asiri isinma erime arac uzerdeki yüklerde inme çıkma aza inmiş olur...
GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi