Discovery 2 Çift Akü Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mohawk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 21
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,532

Etiketler
Bu arada bizim Kocaoğlan.

20150919_133205_83754-1.jpg
 

bu elektrik işinde daha önce müzik tesisatlarında kullandığımız BİG3 diye geçen bir işlem var bu işlem basit olarak anlatılırsa şarj dinomosu ve akü bağlantı kablolarını 0AWG diye ölçülendirilen kalın kaliteli kablo ile yapardık performans artardı

kısa video
 

Big3:
Kablo ne kadar kalın olursa ve içindeki telin bakır oranı ne kadar yüksek olursa (kalite) üzerinden o kadar kolay amper geçirir. Eğer amperi iyi taşımayan kablo kullanırsak taşınamayan akım kabloda ve bağlantı uçlarında ısı olarak açığa çıkar...
Kablo uçlarınıda gene çok bakırlı kaliteli olanlarından seçiyoruz...
Kabloların ucunda kullanacağımız zımbirtıların kalın kaliteli çok bakırlı çok sarı olanı 10 lira felan. Böyle bi kablonunda metresi 10 15 lira felan olması lazım. 5 6 yıl önce yapmıştım. Heralde o kadardı.
Oto elektrikçilerinde hayvan gibi havyalar var. Kabloyu konnektörlere sıKıstirmak yerine o kendine oto elektrikçi diyen adamlara lehimlettirirsek daha iyi olur. Zincirin max gücü en zayıf halkasıdır misali, toplamın en incelen yerinden amper zor akar, orası ısinir erir kopar v.s.
1) Akü negatifini araCın iyi şase aldığı boyasız biyere kaynaklattırıcaz veya vidalıcaz.
2) Akü positifini şarj dinamosunun artısına bağlıcaz. Bu kablonun mümkün olan en ortasına amfilerde kullanılan sigortalardan bağlıcaz. Çok gerekli mi bilmiyorum?
3)Motor bloğun araç şasesine bağlanacak...
Big3 bu yani...
Bu hatlar zaten araC uzerinde zaten var. Ama kullanilan kablolar std ekipmanli bi arac icin. Muzik sistemi vinc v.s. Olan makinelerde std den fazla akim gececegi icin, enerji verimini kaybetmeden güvenlik amaçlı da bu parallel hatlari cekiyoruz.
Bass vurdUğunda vinç calistiginda felan asiri isinma erime arac uzerdeki yüklerde inme çıkma aza inmiş olur...



GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,091
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst