Selamlar;
Öncelikle aracınızı tanıyalım. 2.0lt 16V DOHC motor, 136HP 190Nm veren bir makinaya R380 düz vites şanzımana akuple 1.41 HI oranlı LT230 takılı. Fabrika çıkış lastiği 29". Ortalama 13-14Lt / 100km kurşunsuz benzin tüketiyor. Fabrika verilerine göre otobanda maksimum güvenli hızı 176kmh. Makina atmosferiktir, basınç oldukça düşük. Yapısal olarak diğer seri 1 Discovery'lerden pek farkı yok. En büyük fark otomatik vites seçeneğinin olmaması. İç konfor aksamları genelde aynıdır.
Bu motor Rover tarafından üretilmiş T16 kodlu makina. Discovery'de kullanılmadan önce hem atmosferik hem de turbo versiyonları Rover'ın tüm binek modellerinde ve Honda'nın birkaç modelinde kullanılmış. Binek modeller önden çekişli, yani motor yatay; Discovery'de ise dikey konumlu. Turbo versiyonu standardında 180HP 220Nm verirken, ince ayarla 20-30HP ve bir o kadar da tork daha almak mümkün.
Bu motorun Discovery'de kullanılmasının sebebi tamamiyle finansal. İngiltere'de araç kiralamada sunulan vergi avantajları nedeniyle ve Avrupa'daki motorlu taşıtlara uygulanan vergi oranlarının motor gücüne de dayalı olması sebebiyle, alım ve kullanım maliyeti düşük bir Discovery yaratma amacı ile üretilmiş.
Bu aracı arazide kullanmak için üç seçeneğiniz var. Hüseyin abi daha detaylı anlatabilir, sonuçta bizlerden çok daha fazla bilgi ve birebir kurcalama / deneme / yanılma sonucu elde edilmiş tecrübesi var.
1- Aracınızın şuanki limitlerini bilir ve 2" yükseltme ile yine 29" bir MT lastiği ile arazi yapabilirsiniz. Normal vinç, diff kilidi gibi aksesuarlar kullanabilirsiniz.
2- LT230'daki HI dişlisini 1.66'ya düşürür, ve 33" 'e kadar uygun göreceğiniz bir MT lastik takabilirsiniz. 32" takmanızı tavsiye ederdim. LT230'daki dişlileri değiştirerek ya da komple 1.66'lı LT230 takarak bu değişikliği yapabilirsiniz. maliyeti 750-1000 TL arasına çıkar.
3- Motorunuza turbo takviyesi yapabilirsiniz. Bu uygulama için en uygunu çıkma Rover Turbo motor almak, daha ucuza gelir ve sağlıklı olur. Ya da kendi motorunuza yağlama kanallarını açıp eksoz manifoldunu modifiye etmeniz, turbo ve cooler kullanmanız gerekir. Maliyeti 2-3000 TL civarına çıkar.
Her üç koşulda da dikkat etmeniz gereken bir konu var. T16 çok çabuk ısınan bir motor ve "genelde" üst contasını yakar. Soğutma sistemini sağlamlaştırmak şart. Radyatördeki çift fana düğme bağlatıp gerektiğinde sizin de çalıştırabileceğiniz bir yapıya geçmeli, termostatı bir düşük değere çevirmelisiniz. Eğer motor açma durumunuz varsa, üst contayı yeni tipten taktırmalısınız ki, conta yanmasının kesin önüne geçtiği söyleniyor.
Bir tavsiye de, ECU'yü koruma altına alın. Su ile teması sevdiğini sanmıyorum. Tüm Disco kullanıcılarına tavsiyem de, standard plastik hava filtresini Defender hava filtresi ile değiştirmeleri.
Başka sorularınız var ise bildiğim kadarı ile cevaplamak isterim. Kolay gelsin.